هزینه هایی مانند هزینه نگهداری و تعمیرات درست بعد از خرید ویلا و در زمانی که فکر می کنید همه کارها بعد از خرید تمام شده است، گریبان گیرتان خواهد بود. البته نگران نباشید! زیرا مقدار این هزینه ها طوری نخواهد بود که از پس آن برنیایید.

شما چه ویلای نوساز، چه کلنگی و چند سال ساخت یا نیمه کاره بخرید،  می دانید یک سری هزینه ها برای اینکه آن ویلا را به سلیقه خود درآورید نیاز می باشد. در این مقاله مقصود ما اینگونه هزینه ها نیست! بلکه هزینه های نهان و فارغ از نوع ویلا و برای همه نوع معامله ها می باشد.

 

هزینه نگهداری ویلا در شمال

بیشتر بخوانید: چگونگی تبدیل سند شورایی به سند شش دانگ تک برگ

 

 

هزینه خرید ویلا نوساز

با اینکه ویلایی نوساز می خرید، اما باید برای قابل سکونت کردن ویلا و اینکه ویلا را طبق سلیقه خود در بیاورید، نیاز به اعمال تغییرات یا اضافه کردن بخش هایی به ویلا دارید. برای مثال شاید کابینت ها، رنگ اتاق خواب ها را عوض کنید. یا شاید سیستم امنیتی را برای ویلا در نظر بگیرید. و حتی بخش هایی مانند استخر، آلاچیق، روف گاردن و.. را به ویلا اضافه کنید.

 

هزینه نگهداری و تعمیرات ویلا در شمال

از آنجائی که شمال دارای هوایی با رطوبت بالا می باشد. و رطوبت نیز طول عمر مصالح ساختمانی را پایین می آورد. در نتیجه باید سالانه مقداری هزینه برای تعمیر و پوسیدگی تاسیسات و مصالح ساختمانی ویلا نماسنگ انجام دهید. برای مثال ممکن است لوله های بیرونی در گذر زمان دچار پوسیدگی شود. یا دیوارهای داخلی ساختمان نم گرفته شود. و یا سنگ های نمای بیرونی کنده شوند. در نتیجه برای مقاوم سازی این موارد ذکر شده باید هر چند سال مقداری بودجه کنار بگذارید.

 

هزینه نگهداری ویلا در شمال

بیشتر بخوانید: ضرورت بازسازی ویلاها در چیست

 

 

هزینه های آب، برق، گاز

این هزینه ها برای هر خانه ی مسکونی وجود دارد. و بسته به اینکه چقدر در ویلایتان حضور پیدا می کنید و از مشاعات آن بهره برداری می نمایید متفاوت است. البته می توان هزینه مالیات و عوارض شهرداری و بیمه کردن ویلا را به آن اضافه نمایید.

 

 

هزینه ساخت باغ و باغچه ویلا در شمال

جزء جدا نشدنی ویلا در شمال، طراحی فضای سبز بصورت باغ یا باغچه می باشد. چه یک باغچه 5 متری داشته باشد چه یک باغ 1000 متری نیازمند نگهداری تخصصی می باشد. و از آنجا که شاید زمان زیادی نتوانید در ویلایتان حضور یابید، باید رسیدگی آن را به باغبان بسپارید. همچنین هر نوع درخت و گل و گیاهی که می کارید، نیاز به کود، سم، هرس دوره ای و پاکسازی علف های هرز می باشد. که باید از مهندسان و افراد مخصوص به این حوزه  کمک بگیرید؛ که نیاز به هزینه دارد.

 

هزینه نگهداری ویلا در شمال

 بیشتر بخوانید: معنی کناف و کاربرد کناف در ساخت ویلاهای شمال

 

هزینه های ویلا شهرکی

در درجه اول چون اکثر ویلاهای شهرکی توسط انبوه سازان و به یک شکل ساخته می شوند، و برای کمتر شدن هزینه ها از مصالح با کیفیت به نسبت پایینی استفاده می کنند. باید برای اتقای ویلای خود هزینه هایی کنار بگذارید.

همچنینی ویلاهای شهرکی شاید دارای نگهبانی و کنتور آب و برق گاز مشترک باشند. بنابراین باید بصورت ماهیانه هزینه اشتراک خود را بپردازید.

مچنین در ویلای شهرکی اگر تغییری در فضای مشترک با همسایگان ایجاد گردد؛ همه ی صاحبان ویلا باید به صورت مساوی هزینه ی برآورد شده را بپردازند.

 

 هزینه نگهداری ویلا در شمال

بیشتر بخوانید: تفاوت ویلای معمولی و ویلای لوکس در شمال

 

 

همه ی هزینه های گفته شده به صورت نامحسوس در منزل مسکونی خودمان نیز وجود دارد، و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. البته این هزینه ها به منظور سرمایه گذاری برای داشتن ویلایی تمام کار شده هم برای سکونت خودمان هم برای فروش در آینده می باشد. شما با داشتن مدیریت صحیح هزینه ها و نگهداری به موقع از ایجاد هزینه های بالا در آینده جلوگیری خواهید کرد.