یکی از بهترین تصمیم ها خرید یک ویلای چند سال ساخت یا قدیمی و روستایی، و بازسازی آن به منظور داشتن یک ویلای نوساز با خریدی ارزان می باشد.

یا شاید صاحب ویلایی باشید که با توجه به بالا رفتن سن ویلا و آب و هوای شمال نیاز به بازسازی را در آن می بینید. البته بازسازی تنها در صورت فرسودگی ویلا اتفاق نمی افتد و بسیاری از مواقع عدم پاسخگویی ویلا به نیاز های جدید ما باعث می شود که ما به فکر بازسازی ویلا بیفتیم.

البته گاهی اوقات برای بالا بردن ایمنی ویلا در برابر سیل، زلزله و... دست به بهسازی ویلا می زنیم که بازسازی ویلا تفاوت زیادی دارد. زیرا در بهسازی ویلا ما با تیرچه ها، ستون ها و دیگر قسمت های پایه و داخلی ساختمان سرو کار داریم که در بازسازی ویلا این طور نیست.

 بازسازی ویلا در شمال

 بیشتر بخوانید: مهمترین نکات فروش ویلای شمال، پیش از فروش ویلای خود در شمال حتما بخوانید

 

زمانِ بازسازی ویلا

بازسازی ویلا را به همه افراد و خانواده هایی که سالیان زیادی در ویلایی با قدمت بالا زندگی می کنند؛ پیشنهاد می کنیم! چرا که معمولا این فضا ها فقط یک ویلای معمولی نیستند و خاطرات و روز های شیرین و اوقات فراغت این خانواده داخل آن شکل گرفته است و پس دارای ارزش بالا برای افراد خانواده است.

همچنین کسانی که احساس می کنند ویلای آن ها قدیمی شده است و یا پاسخگوی نیاز های آن ها نمی باشد. بازسازی ویلای آن ها می تواند بسیار آن ها را به خواسته هایشان نزدیک تر کند تا نسبت به تعویض آن ویلا! چرا که بازسازی آن ویلا مختص با سلایق و خواسته هایشان صورت می گیرد.

 

 

بخش های قابلِ بازسازیِ ویلا در شمال

در زمان بازسازی ویلا ما می توانم تغیررات وسیعی در اکثر قسمت های ویلا انجام دهیم. از لوله کشی های ویلا گرفته تا احداث استخر و آلاچیق و... برای ویلا. پس می توان گفت تمام قسمت های ویلا قابلیت این را دارند که در بازسازی دست خوش تغییرات شوند.

اما این میزان فرسودگی بخش های مختلف ویلا و نیاز های جدید ما هست که این تغییرات را مشخص میکند. به عنوان مثال گاهی ممکن است تنها با یک رنگ آمیزی دیوار ها و تمیز کردن سطوح نیاز ما بر طرف شود و یا گاهی ممکن است ترکیدگی لوله ها و فرسودگی تاسیسات مکانیکی ما را وادار به این امر کند. همچنین بسیاری از مواقع این موضوع می تواند گسترده تر شود و بحث به اضافه کردن فضا های جدید مانند اضافه کردن طبقه جدید و تغییر چیدمان  اتاق ها و یا اضافه کردن استخر ما را وادار به بازسازی کند.

 بازسازی ویلا در شمال

بیشتر بخوانید: چگونه یک ویلا کلاسیک در شمال بسازیم؟

 

 

مقدار هزینه و زمانِ بازسازی ویلا در شمال

هزینه ی بازسازی ویلا کاملا بستتگی به میزان تغییرات دلخواه و بودجه شما دارد! مثلا اگر فقط بخواهید تغییرات و بازسازی را با نقاشی ساده و رنگ آمیزی دیوارها انجام دهید، هزینه آن نسبت به اضافه کردن استخر یا روف گاردن می باشد!

اما اگر بخواهیم به صورت کاملا حدودی هزینه هر متر بازسازی ویلا را اعلام کنیم میتوانیم بگوییم بازسازی ویلای شما با توجه به میزان تغییرات و میزان فرسودگی ویلا و همچنین محل قرار گیری ویلا و شرایط محیطی حدودا بین ۱.۵۰۰.۰۰۰ تا ۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان در هر متر مربع هزینه بر میدارد.

 

زمان مورد نیاز برای بازسازی ویلا مساله بسیار مهمی است چرا که شما در طول زمان بازسازی ویلا معمولا قادر به استفاده از ویلای خود نمی باشید؛ پس باید این زمان را به درستی مدیریت کنید.

در ساده ترین حالت بازسازی ویلا می توان مواردی مانند رنگ آمیزی داخلی و خارجی، تعویض کمد و کابینت ها، تعویض مصالح کف و سقف و تغییراتی از این قبیل را قرار داد. که این بازسازی حدودا بین سه هفته تا 6 هفته طراحی و اجرا با توجه به ابعاد ویلا به طول می انجامد.

اما در بازسازی که با، تغییرات اساسی و فنی مانند تعویض لوله ها و تاسیسات مکانیکی و الکتریکی واحد نیز انجام شود؛ به عنوان مثال در این بازسازی لوله های پوسیده با لوله های نو  جایگزین شده و بخش هایی از ویلا که عایق بندی آن دچار مشکل شده باشد، نیز ترمیم شود. در این بازسازی می توان سیستم های روشنایی و نور پردازی را نیز دوباره طبق مد روز طراحی کرد. این نوع از بازسازی ویلا با طراحی معماری و اجرا حدودا بین 2 تا 3 ماه زمان میبرد.

اگر بخواهیم یک بازسازی کامل داشته باشیم که شامل تغییر در فضا های ویلا، اضافه شدن کاربری های جدید مانند استخر، روف گاردن،  اضافه یا کم شدن اتاق ها، تغییر در تعداد طبقات و تغییر در تاسیسات می باشد باید مدت زمان بیشتری را برای آن در نظر بگیریم. این نوع از بازسازی که می توان آن را با نوسازی ویلا برابر دانست، حدودا بین 3ماه تا 9 ماه زمان ببرد.

 

بازسازی ویلا در شمال

بیشتر بخوانید: رعایت اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی ویلا

 

 

مراحل بازسازی ویلا

  1. در اولین مرحله باید هدف خود را از بازسازی و بخش هایی که قرار است دست به تغییرات آن بزنید را مشخص کنید.
  2. در مرحله بعدی بودجه مورد نظر خود برای بازسازی ویلا را مشخص کنید که اگر خواستید به افراد دیگر از جمله معماران بسپارید؛ معمار و طراح شما بتواند کار خود را دقیق با بودجه مورد نظر انجام دهد و از اتلاف هزینه های شما جلوگیری کند.
  3. این مرحله که طراحی ویلا است یکی از مهمترین مرحله ها در بازسازی ویلا می باشد. در این مرحله ویلای شما با توجه به نیاز ها و بودجه مورد نظرتان طراحی شده و به صورت انیمیشن و تصاویر سه بعدی به شما ارائه می شود تا قبل از شروع بازسازی کاملا طراحی ویلای خود را مشاهده کنید.
  4. پس از تایید طراحی ضمن آماده سازی لیست مصالح و تجهیزات مورد نیاز با توجه به طرح زمان آن رسیده تا ویلا را برای تخریب و شروع بازسازی آماده کرد.
  5. پس از انجام تخریب ها زمان مناسبی برای تغییر و تعویض تاسیسات مکانیکی و الکتریکی موجود میباشد .
  6. مراحل بعدی که شامل گچ کاری، کف سازی، سقف کاذب، کاشی کاری، رنگ و … می باشد باید به اولویت هر یک با توجه به مسائل اجرایی دقت کرد.
  7. حال زمان نصب بخش های چوبی و کابینت های ویلا می باشد که نشان می دهد شما به اواخر کار نزدیک شده و در نهایت طراحی ویلای شما به پایان می رسد.

 

 بازسازی ویلا در شمال

 بیشتر بخوانید: روش بازسازی ویلاهای قدیمی