احتمالا نام کناف را بارها و ماه‌ها شنیده‌اید و شاید مطالبی را در خصوص آنرا نگاه انداخته اید. پس لازم دانسته ایم در مقاله ای جداگانه به تشریح مفصل این موضوع بپردازیم.

 

مدت‌هاست مصالح سنتی از مد افتاده اند، و بسیاری از فعالان حوزه ویلا در شمال عنوان می‌کنند مصالح سنتی، دیگر کاربردی ندارد و باید آن‌ها را با مصالحی جایگزین کرد که مدرن و جدید نام دارند. یکی از مهم‌ترین مصالحی که توانسته نگاه‌های زیادی را به سمت خود بکشاند، مصالح خشک است که به مصالحی می گویند؛در عین حال که وزن سبکی دارد و به سادگی امکان جابه‌جایی آن میسر است، بار مرده ساختمان را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود خروجی نهایی از نظر ایمنی هم معنی بگیرد. مصالح زیادی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را در به عنوان مصالح خشک یادآوری کرد، که از جمله آن‌ها انواع کناف است.

 

سقف کناف ویلا در شمال

 بیشتر بخوانید: شهرهای استان مازندران و خرید ویلا در مازندران

 

کناف چیست؟

کناف سقف از اتصال پنل های گچی یا غیر گچی به سقف ساخته می شود. این پنل ها یکسری سازه های یکپارچه از جنس گالوانیزه می باشند که با روکش گچ و سیمان پوشانده شده اند و به سقف متصل می شوند.

شرکتی که انواع کناف را برای اولین بار تولید کرد، کناف نام دارد! به همین علت چنین صفحات روکش‌دار گچی را کناف می‌نامند.

با وجود این که این روزها بیش از گذشته نام انواع کناف را می‌شنویم، اما کناف بیش از 80 سال است که قدمت دارد و سکان صنعت ساختمان را به دست گرفته است. و همچنان طرفداران این مصالح به دلیل مزایایی که جلوتر خواهیم گفت بیشتر می شود.

قطعات بکاررفته در سقف کناف: صفحات روکش دار گچی، صفحات مسطح سیمانی، گاردکس، تصفیه هوا، تایل های معدنی و گچی، پشم و چوب، چسب جداکننده، نوارهای درزگیر، پیچ های اتصال پنل به سازه، مقاطع فولادی سبک، ماستیک، ادوات و اتصالات، نوار محافظ گوشه می باشد.

 

مزایای استفاده از کناف برای سقف ویلا در شمال

  1. سقف های کاذب کناف از نظر وزنی سبک می باشند و هیچ بار اضافه بر ساختمان وارد نمی کنند.
  2. در حداقل زمان ممکن قابل نصب و اجرا هستند.
  3. قابل برداشت و تعمیر می باشند و در صورت نیاز می توان به تاسیسات پشت آن دسترسی پیدا کرد.
  4. امکان نصب چراغ های تزیینی روکار و توکار و نور مخفی برای افزایش زیبایی این نوع سقف وجود دارد.
  5. سقف کناف نسبت به سایر سقف های تزیینی و دکوری از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است.
  6. کناف می تواند به عنوان یک پوشش ضد حریق و ضد آب بر روی سازه نصب شود. از کناف های ضد آب می توان در محیط هایی مانند آشپزخانه، استخر و سرویس های بهداشتی استفاده نمود.
  7. سقف کناف پوششی عالی برای مخفی کردن تاسیساتی است که در سقف نمایان می باشد.
  8. کناف ها عایق صوت و حرارت می باشند.
  9. انعطاف پذیری کناف سبب می شود تا سقف در برابر زلزله مقاومت خوبی از خود نشان دهد.
  10. این نوع سقف قابلیت رنگ پذیری دارد و می توان آن را به هر رنگ های دلخواه، در بیاورید.
  11. بیشترین مقدار مصالحی که در ساخت سیستم کناف استفاده شده اند، قابل بازیافت می باشد.

 

سقف کناف ویلا در شمال

بیشتر بخوانید: چگونه یک ویلا کلاسیک در شمال بسازیم؟

 

 

 تفاوت کناف با رابیتس (رابیز یا راویز)

  •  از نظر سازه کناف صفحات روکش‌دار گچی یا گچ برگ‌ها هستند که توسط شرکت کناف تولید می‌گردد، سقف کاذب کناف به نسبت جدید بوده و جایگزین سیستم قدیمی رابیتس سقف در بازسازی ویلا شده است. رابیتس به ورق فولادی مشبکی اطلاق می‌گردد که در سقف‌های کاذب و گچ کاری، گچ بری برای پوشش بتن سیمانی، تیرآهن و آرماتور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

  • برای اجرای رابیتس به نیروی کار بیشتری چون جوشکار، گچ کار، رابیتس بند نیاز است؛ اما در کناف نیاز به نیروی کار کمتر اما با تخصص بیشتر (جهت عدم ترک خوردگی در کناف) نیاز است.

 

  •  در نگاه اول از نظر قیمتی یکسان هستند، اما هزینه‌‌های جانبی مانند قیمت گچ کاری و سیمان کاری در رابیتس نسبت به کناف برای هر متر مربع بیشتر است.

 

  •  وزن هر متر مربع کناف حدود 11 کیلوگرم و وزن هر متر مربع رابیتس حدود 45 کیلوگرم خواهد شد و از نظر مقاومت رابیتس دارای مقاومت خیلی بیشتر از کناف است.

 

  • زمان اجرا برای سقف 40 متری در رابیتس حدود 9 روز است، در حالی که زمان برای کناف در سقف 40 متری حدود 2 روز خواهد بود.

 

 انواع سقف کناف

 

1) کناف صفر یا کناف ساده:

پوشش کل سقف با ارتفاع مشخص با پنل کناف صورت می‌گیرد و به دلیل داشتن سطح مقطع زیاد، دست شما را برای طراحی و نورپردازی خیلی باز گذاشته است. این نوع کناف از یک زیرساز سبک معلق از جنس گالوانیزه با مقاطع ناودانی شکل می باشد که پنل های گچی یک لایه یا دو لایه با پیچ بر روی آن نصب می شود. درزهای بین پنل های نصب شده با بتونه پوشانده می شوند و حاصل کار یک سقف یکپارچه بدون هیچ درز و شکافی می باشد!

 

2) کناف باکس دور:

این نوع کناف به صورت یک طرف یا دو طرف نور مخفی اجرا می‌گردد و از متداول‌ترین انواع کناف است که علاوه بر این که می‌توانید روی آن هالوژن کار کنید از داشتن نور مخفی هم بهره خواهید برد.

 

3) کناف قوس یا طرح دار:

این مدل کناف با آن که دارای اجرای مشکلی است اما به دلیل شلوغی در طرح، مورد پسند همگان نیست و هزینه بالاتری نسبت به کناف باکس دور و کناف ساده دارد.

از انواع سقف کاذب کناف طرح دار می توان به سقف های کنافی گنبدی شکل، سقف های کاذب تونلی، سقف های کاذب کمانی، سقف های کنافی منحنی و قوسی اشاره نمود

 

سقف کناف ویلا در شمال

بیشتر بخوانید: رعایت اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی ویلا

 

هزینه و نحوه اجرا سقف کاذب کناف در ویلا:

 

هنگام عقد قرارداد کناف برای سقف داخلی ویلای شمال ممکن است با قیمت‌های متفاوتی از متری 130 هزار تومان تا متری 180 هزار تومان مواجه شوید! دلیل اختلاف قیمت بخاطر مسائل زیر می باشد:

 

انواع متراژ در سقف کناف:
سه نوع متراژ متداول در موقع عقد قرارداد وجود دارد که به آنها اشاره خواهیم داشت.

1) متر مربع و باکس به صورت متر طول؛

به این صورت است که سقف به صورت طول و عرض محاسبه و جدا از آن کلیه باکس‌ها و نور مخفی‌ها نیز به صورت متر طول محاسبه می‌گردد.
مثال؛
در مورد اتاق خواب 3*4 با طرح و دور باکس را مورد محاسبه قرار می‌دهیم.

3*4= 12 متر مربع
سپس برای محاسبه متر طول، 0/40 سانتی‌متر از دور باکس هر طرف کم می‌شود
3-0/40=2/60
4-0/40=3/60
(2/60+2/60+3/60+3/60)= 12/40 متر طول
در آخر 12 متر مربع با 12/40 متر طول جمع می‌شود و متراژ کل یعنی 24/40 متر با شما حساب می‌گردد.
قیمت؛ در این روش قیمت متری 130 هزار تومان اعلام می‌گردد و مقرون به صرفه نیست.

 

اجرای سقف کناف در شمال


2) پنل ورود به کارگاه؛

به این صورت است که هر مقدار پنل وارد پروژه شده و مورد استفاده قرار گرفته توسط پیمانکار ملاک متراژ کار قرار می‌گیرد و مصالح پرت شده در کار نیز با کارفرما مورد محاسبه قرار می‌گیرد.


قیمت؛ در این روش قیمت متری 140 هزار تومان اعلام می‌گردد، مقرون به صرفه‌تر از روش اول است.

 

3) متر مربع کار انجام شده در سقف؛

به اندازه هر متراژ و میزان کاری که در سقف انجام شده به صورت متر مربع به همراه کارفرما و پیمانکار مورد متراژ قرار می‌گیرد و در این نوع قرارداد چیزی به عنوان متر طول وجود ندارد و بهترین و درست‌ترین نوع اجرا قرارداد کناف محسوب می‌شود.
در ضمن به دلیل وجود سازه‌ها و پنل‌های متفرقه در بازار، بهترین نوع متریال استفاده از سازه‌ها و پنل‌های کناف ایران می‌باشد که با ضمانت سازه 0/6 در عاملیت‌های کناف به فروش می‌رسد.
قیمت؛ در این روش قیمت متری 180 هزار تومان اعلام می‌شود.

توجه؛ در مجموع روش متر مربع کار انجام شده در سقف از لحاظ قیمتی و کیفیت مقرون به صرفه‌تر از دو روش فوق خواهد بود.

 

 


 

 برای دیدن ویلاهای فروشی در سایت معتبر املاک رادین به لینک های زیر مراجعه نمایید:

ویلا جنگلی

ویلا ساحلی

ویلا شهرکی

ویلا نوساز

ویلا ارزان

ویلا مدرن