شنا و تفریحات آبی، همواره در بین عموم مردم، بسیار محبوب بوده است، و به عنوان یک تفریح و سرگرمی، مفرح و لذت بخش یاد می شود، و‌ باید اشاره داشت، این فضاها اکثرا برای استراحت و ریلکس کردن، درمان دردهای مفاصل و استخوانی، و ... استفاده می شود، و‌ همچنین قابل ذکر است، ایده و‌ ساختار جکوزی، الهام گرفته از چشمه ها و استخرهای آبگرم موجود در کوهستان، مانند لاویج است، و‌ در واقع جکوزی یک نوع از چشمه های آبگرم به صورت مدرن و شیک می باشد.

 

 شنا و تفریحات آبی

 

 



•• تاریخچه پیدایش جکوزی •• 



 

 

همانطور که اشاره شد پیدایش و ساخت استخرهای آبگرم، در ابتدا با متریالی همچون چوب، و در اشکال مختلف اجرا می گشته که امروزه برای رفع نقص و مشکلات موجود در روش قبلی، به صورت جکوزی امروزی اجرا شد، که در بین مردمان گذشته با نام حمام های گردابی مطرح و شناخته شده بوده است، حال باید برای اطلاع بیشتر شما کاربران اشاره داشت، قبل از ایجاد تکنولوژی های امروزی، مردم عادی به رسم جوشش این آب های گرم، از دل چشمه های زیر زمینی کوه ها، به آب گرم می شناخته اند، و از آن استفاده می کردند، اما در دنیای مدرن امروزی، با توجه به ابزارها و مطالعات، این روند شکل جدیدی به خود گرفته، و با بهره گیری از ابزار های نوین به روندی جدید با نام جکوزی تغییر یافت، که این امر در ابتدا توسط برادران ایتالیایی در کشور آمریکا ثبت و اجرا گردیده، و امروزه در سراسر جهان شناخته شده و اجرا می گردد. 

 

در ساخت و ساز خانه، و ویلای مدرن، وجود استخر با امکاناتی نذیر جکوزی، سونا، اتاق ماساژ و ورزش، و ... بسیار مورد اهمیت می باشد، زیرا اینگونه امکانات و استفاده شخصی در تمامی ساعات روز می تواند بسیار لذت بخش باشد، و امروزه این روند در بسیاری از خانه ها با متراژ بالا، و ویلاهای امروزی، و ... در حال اجرا است، و از این رو ساخت سونا و جکوزی، بعد از ایده و طراحی مناسب، باید در مورد ابعاد و مدل استاندارد آن بسیار دقت گردد، زیرا انتخاب و اجرای آن در محیط اجرایی بسیار مهم و حائز اهمیت است، به همین علت سایت املاک رادین در این مقاله قصد دارد، به صورت تخصصی تر به این موضوع بپردازد، پس برای اطلاع بیشتر توصیه می شود با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

تاریخچه جکوزی

 

**  مطالعه بیشتر **

آب پری کجاست و آشنایی با تاریخچه و زیبایی های آب پری

تاریخچه آمل و مزایای سرمایه گذاری در آمل

 

 



•• منظور از اصطلاح جکوزی خانگی چیست؟ ••



 

 

وقتی صحبت از جکوزی خانگی، یا وان جکوزی ها به میان می آید، در واقع به حوضچه های کوچکی اشاره می شود که در ویلای لاکچری، و بناهایی با مساحت بالا، ویلا باغ های شیک، و ... اجرا گشته اند، ویلاهایی با متراژ بالا اجرا می شود، و برای اطلاع بیشتر شما کاربران بزرگوار، باید اشاره داشت، منبع و تغذیه این محیط، با نصب پمپ و دستگاه هایی انجام می گیرد، که توسط سیستم و مکانیزه این دستگاه ها، آب با فشار زیاد خروج می کند، و محیط جکوزی را در بر می گیرد، و همچنین از نظر علمی طبق بیانات پزشکان، جریان آب موجود در وان جکوزی، منجر به افزایش گردش خون، رفع کسالت و خستگی و تسکین درد عضلانی می گردند، از این رو طراحان، ابعاد جکوزی ها را به صورت متنوع و استاندارد ایجاد کرده اند، تا بتوان در منازلی با شرایط مناسب استفاده گردند، زیرا یکی از عواملی که در نحوه عملکرد جکوزی ها و اجرای این متریال بسیار مهم‌ می باشد، توجه به ابعاد استاندارد جکوزی است، از این رو برای راحتی در انتخاب یک جکوزی، در متن زیر به ابعاد استاندارد موجود در بازار می پردازیم.

 

قابل ذکر است، سه سایز جکوزی خانگی، برای ارائه در بازار وجود دارد:

۱) جکوزی کوچک با گنجایش 2 تا 4 نفر

۲) جکوزی متوسط با گنجایش 5 تا 6 نفر

۳) جکوزی های بزرگ با گنجایش بیش از 7 نفر

 

همچنین باید اشاره داشت، برخی جکوزی ها، با ابعاد استاندارد زیر ارائه می گردند:

•  وان جکوزی با ابعاد (طول 192، عرض 106 و ارتفاع 69)

•  وان با ابعاد (طول 180، عرض98 و ارتفاع 56)

• وان های جکوزی، با طول‌های: 160 ، 170 و 180 و در عرض 80 یا 70 و با ارتفاع 54 

• جکوزی خانگی با طول ۱۷۰، عرض 80 و ارتفاع 55

•جکوزی با طول 170، عرض 85 و ارتفاع 55

• جکوزی با طول 170، عرض 70 و ارتفاع 55

 

در ادامه باید اشاره داشت، اندازه های ذکر شده تنها بخشی از ابعاد استاندارد استخر خانگی می باشند که هر متقاضی می تواند با توجه به شرایط، بودجه، و محیط زندگی انتخاب نماید، و همچنین با توجه به دسته بندی ابعاد استاندارد استخر خانگی، آنها را در سه دسته، تقسیم بندی می نماید که به صورت زیر می باشد:

 

« استاندارد جکوزی خانگی سایز کوچک »

امروزه ساخت سونا و جکوزی در ویلا لوکس و سایر ساختمان های خاص، بسیار رواج یافته است و بسیاری از افراد برای بهره مندی از این امکانات در فضاهایی با مساحت کم، نیازمند استفاده از جکوزی هایی با ابعاد کوچکتر می باشند، ابعادی که برای وان جکوزی های کوچک، در نظر گرفته شده ابعادی با طول،  بین 110 تا 140 و عرض بین 70 تا 75 می باشد.

 

« استاندارد جکوزی خانگی سایز متوسط »

چنانچه ابعاد ذکر شده، برای ساختمان شما کاربران کوچک است، طراحان سایز دیگری طراحی کرده اند که برای ابعاد استاندارد استخر خانگی مورد استفاده قرار می گیرد، ابعاد استاندارد جکوزی خانگی متوسط عبارتند از:

• طول جکوزی بین 140 تا 160، و عرض آن بین 70 الی 80

 

« استاندارد جکوزی سایز بزرگ »

محبوب ترین ابعاد جکوزی که بیشتر مورد مصرف قرار میگیرد، جکوزی سایز بزرگ می باشد، زیرا اکثر موارد استفاده جکوزی، برای خانه هایی با مساحت بالا می باشد، از این رو این عنصر، برای فضاهایی مناسب است که، محدودیت ساخت ندارند، همچنین باید اشاره داشت، مجموع ابعاد ساخت استخر خانگی، ۲۰۰ سانتی متر می باشد. 

 

 جکوزی خانگی چیست

 



•• معرفی انواع جکوزی خانگی •• 



 

 

تمامی متریال و عناصر مصرفی در ساختمان، بر حسب جنس، بدنه، سبک و ... دسته بندی می شوند و جکوزی هم از این قاعده مستثنی نیست، و به دسته های متفاوتی تقسیم می شود که با توجه به نیاز هر شخصی انتخاب می گردد، بنابراین در موارد زیر به متداول ترین آنها اشاره شده:

* جکوزی پلاستیکی

* جکوزی پلیمری

* جکوزی چدنی

* جکوزی استیل لعاب دار

* جکوزی کامپوزیت

 

 



 •• نکات مهم در ساخت جکوزی •• 



 

 

هنگامی که قصد دارید جکوزی را در محیط اجرا کنید و بعد از مشخص شدن محیط، ابعاد، و نوع جکوزی، حال می بایست به چگونگی ساخت و نصب جکوزی ها رسیدگی کرد، همانطور که اشاره شد، جکوزی ها در ابعاد و اشکال متفاوت در بازار عرضه وجود دارند که هر متقاضی با توجه به نیازش، این متریال را انتخاب می کند، همچنین یکی از نکات مهمی که در ساخت یا نصب جکوزی می بایست مورد توجه قرار گیرد، عبارتند از:

* جنس و ابعاد جکوزی

* سیستم تصفیه آب

* پمپ و تجهیزات جکوزی

 نکات مهم ساخت جکوزی

  



•• مزایا اجرا و تعبیه جکوزی خانگی ••



 

 

بسیاری از افراد عقیده دارند ساخت سونا، جکوزی، و استخر کاری بیهوده و پر هزینه می باشد، و چنانچه هر شخصی هوس شنا کردن دارد، می تواند به استخرهای عمومی مراجعه کند، در حالی که اغلبی دیگر، استخرهای خصوصی و خانگی را به دلایل مختلف ترجیح می دهند، و طبق گزارش مشاوران املاک، درصد آمار متقاضی خرید ویلای استخردار در شمال کشور، رو به افزایش است، بنابراین برای مطالعه بیشتر مزایا با ادامه مطالب با ما همراه باشید.

 

 

۱) یکی از مهم ترین مزایای جکوزی و استخرهای آب گرم، کمک کننده کاهش خستگی های جسمی و روحی در طول ایام زندگی می باشد، و همچنین یکی از راهکارهایی که این روند را بهتر می سازد، ایجاد امکاناتی نظیر: پخش موسیقی ملایم، ایجاد نورپردازی با نورهای کم، همچنین رایحه درمانی، و ... می تواند آرامش بیشتری را به محیط القا کند و به طبع در کاهش استرس کمک کننده باشد.

 

۲) قابل ذکر است وجود آب گرم با درجه ی پخش آن در محیط جکوزی، می تواند گزینه ای مهم و موثر، برای ایجاد آرامش و تسکین عضلات دردمند باشد، و امروزه استفاده از این وسیله، برای بسیاری از افراد رواج یافته است، و باید اشاره داشت اغلب ورزشکاران یکی از روش های تسکین درد ماهیچه های خود را  در طی ورزش های سنگین، استفاده از آب گرم می دانند.

 

۳) همانطور که بیان شد، آب گرما موجود در جکوزی، همانطور که آرامش را در تمام سیستم بدنی انسان ایجاد می کند، باعث می شود زمینه ی مناسب برای آرامش روانی و ذهنی ایجاد شود، و به طبع باعث تنظیم شدن خواب و راحت تر شدن این روند می گردد.

 

 اجرای جکوزی

 



 •• هزینه ساخت جکوزی •• 



 

همواره میزان و تخمین هزینه ها برای بسیاری از افراد بسیار مهم است و بنابراین بعد از انتخاب ابعاد و‌ نوع جکوزی مورد مناسب، از دیگر موضوعاتی که همواره برای مالک مورد اهمیت است، میزان هزینه ساخت استخر خانگی است، و باید اشاره داشت به صورت کلی، میزان هزینه های اجرائی برای هر فردی، متغیر می باشد، زیرا سلایق و متریال کاربردی متفاوت است، اما در هنگام اجرا با بهره گیری از اجراکنندگان و کارشناسان حرفه ای، می توان تا حدودی از میزان هزینه ها کم نمود.

 هزینه ساخت جکوزی

 

 

در انتهای مقاله باید بیان داشت امیدواریم این مطالب گردآوری شده برای شما کاربران گرامی مورد استفاده باشد، و آگاهی لازم را بدست آورده باشید، و ممنون از همراهی همیشگی مجموعه املاک رادین.

امیدوارم همواره سلامت و شاد باشید.

 

 ** لینک پیشنهادی **

فروش فوری ویلا باغ بهشتی

 ویلا زیر قیمت

خرید ویلای شیک

فروش ارزنده ویلا