همانطور که اطلاع دارید امروزه شمال کشور، به یکی از قطب های سرمایه گذاری در حوزه بازار مسکن تبدیل شده است، و ساخت و ساز ویلا و مسکن با توجه به موقعیت مکانی و ساختارش در این خطه متفاوت است و همواره رو‌ به افزایش است، ویلای شمال با توجه به متریال مورد مصرفی، تعداد طبقات، مشخصات ظاهری، چشم اندازها، امکانات و ... طبقه بندی شده اند، و باید اشاره داشت قیمت هر املاک بر این اساس سنجیده می شود، از این رو برای آگاهی و اطلاع رسانی بیشتر  قصد داریم در این مقاله به مبحث انواع ویلا از نظر سازه ای، و نوع ساخت آن و ... صحبت کنیم بنابراین توصیه می شود چنانچه فقد ساخت و ساز و یا خرید ویلا در شمال را دارید، در ابتدا این مقاله را مطالعه کنید.

همانطور که اشاره شد، هر ویلا در بین مشاوران املاک با نامی متفاوت شناخته می شوند، از این رو طراحان با توجه به ویژگی های بیان شده ساختمان ها را طراحی و اجرا می کنند، که معمولا ساختمانهایی که از متراژ کمی برخوردار هستند و در اطراف خود چشم اندازهای زیبا و خاصی وجود ندارد، ترجیحا به صورت تک طبقه همکف یا همان فلت اجرا می کنند، اما در مناطق دیگر خطه ی شمالی اجرا کنندگان با سنجش محیط ترجیح می دهند ویلاهایی به صورت طبقاتی اجرا کنند تا مالکان بتوانند از چشم اندازهای طبیعی پیرامون استفاده کنند، و بر همین اساس، هر منطقه ای بناهایی با معماری و پلان متفاوت بر اساس اصول و قوانین خاص اجرا می شود که اغلب ویلا مدرن و لاکچری، در ابتدا با پلان خاصش مطرح می شود. 

 سرمایه گذاری در شمال

  



«« انواع ویلا، از نظر سازه »» 



 

 • همانطور که اشاره شد، منظور از ویلای فلت، در واقع همان ویلاهای یک طبقه می باشند که اینگونه از ساخت و ساز ها از سال های دیرین مورد توجه بوده، که امروزه در بین آحاد جامعه با نام ساختمان یک طبقه شناخته می‌شود، و باید اشاره داشت این بناها بسیار کاربردی و محبوب بوده اند، اما امروزه به دلیل افزایش جمعیت، تورم، کمبود زمین های مسکونی،  رشد آپارتمان نشینی و‌... اینگونه سازه ها کمتر اجرا می گردد. 

 

« مزایای ویلای فلت »

هزینه ساخت و ساز بسیار کمتر است

ساخت و ساز بسیار راحت هست

رفت و آمد آسان با همه بخش های خانه

هزینه کمتر برای گرمای ویلا

بهره مندی آسان تر با محوطه خارجی ویلا

طراحی دکوراسیون داخلی به مراتب آسانتر است

 ایجاد امنیت بالاتر

هزینه بازسازی و تعمیرات در ویلای فلت بسیار کمتر است

 

• در راستای مبحث بیان شده باید اشاره داشت با رشد تکنولوژی و مدرنیته شدن زندگی بشر، تمایل افراد به تغییر سبک زندگی، افزایش یافته است، و این روند در نوع سازه ساختمان های مسکونی افراد هم پیشروی کرده، و امروزه شاهد اجراهای ویلای دوبلکس، ویلای تریبلکس، و ... هستیم که جایگزین ساختمان های تک طبقه می باشند.

همچنین یکی از دلایلی که مردم را به سمت شمال سوق داده و همواره خرید ویلا در برنامه و هدف های مالی زندگی خود قرار داده اند، کسب آرامش و وجود زیبایی بی کران طبیعت و دریای شمال است، و در میان ساختمان های مختلف، یکی از سرمایه گذاری هایی که بر روی بناهای شمال انجام می شود، ویلا نیم پیلوت است، اما برای شناخت بهتر این سازه، باید اشاره داشت، ویلا نیم پیلوت همان ویلایی است که بصورت نیم طبقه اجرا می شود، و عموماً طراحی این نیم طبقه جایگاه اتاق خواب، انباری و یا پارکینگ است، و همواره این طراحی ها ثابت نمی باشد، و‌ با توجه به سلایق و کاربری مالک می تواند تغییر پذیر باشد و یکی از ویژگی های مهم اینگونه بناها، استفاده از پلکان است که فضایی جهت ارتباط با نیم طبقه بالایی می باشد، که در واقع زیبایی این بناها را دو‌ چندان کرده است.

 

 

• از دیگر ویلاهایی با نما، و سازه ای شیک تر مربوط به ویلای دوبلکس است که، دارای دو طبقه مجزا است که از طریق پلکان به هم مرتبط می شوند، که طراحان با توجه به دانش و مشورت از کارفرما، فضاهای حاکم بر یک خانه را با توجه به سبک و سلیقه مشتری اجرا می کنند، و معمولا باید ذکر کرد طراحی و ایده پردازی پلان، و جایگذاری فضای این بناها متفاوت است اما، اغلب استقرار محیط استراحت و مطالعه در طبقات فوقانی، و آشپزخانه و‌ پذیرای، در طبقات اولیه می باشد، که معمولا این پلان ها، بسیار اصولی و چشمگیر است، در تمامی ساختمان ها  حریم خصوصی مهم ترین رکن و اصول یک ساخت و ساز است، و در ویلاهای دوبلکس، تقسیم‌ بندی فضای اصولی نیازمند یک معمار با تجربه می باشد و‌ طبق استاندارهای موجود در اجرا، طبقه اول ساختمان دوبلکس، جایگاه فضاهای عمومی است اما، در طبقه دوم فضاهای خصوصی وجود دارند. 

 

« مزایای ویلای دوبلکس »

* ایجاد حریم خصوصی

* کسب فضای بیشتر 

* برخورداری از ویلای شیک و متفاوت

* تفکیک بهتر محیط های زندگی

 

قابل ذکر است در حال حاضر در تمام کشورها ویلا تریبلکس جزء ویلای لاکچری و مدرن می باشند، زیرا از طراحی پیچیده تری برخوردار هستند و میانگین‌ هزینه اینگونه بناها بسیار بالا در نظر گرفته شده است.

همانطور که اطلاع دارید ویلای تریبلکس از دو یا سه طبقه تشکیل شده است، و با توجه به ویلاهای بیان شده از قیمت‌ گران‌ تری برخوردار است که با توجه به امکانات و طراحی منحصر به فردش، در مکان های خوش آب و‌ هوا، با مناظر چشم گیر قرار دارد، و چنانچه متقاضیان تمایل به  خانه هایی با وسعت زیاد هستند ویلای تریپلکس می تواند بستری مناسب و وسیع برای این رویا و خواسته باشد، زیرا این بناها فضای زیادی را در اختیار دارد، و از این رو‌ می توان فضاهای هر  کدام از طبقات ویلا را به شکلی منحصر به فرد و خاص،  و مطابق با سایر فضاها، دمور پ چیدمان نمود.

 

 انواع ویلا

 



نکات مهم در هنگام خرید ویلای مدرن 



 

 

+ مهم ترین نکته ای که در هنگام خرید ویلا می بایست مورد توجه قرار گیرد، دارا بودن سند رسمی و معتبر است، و همواره کارشناسان حوزه مسکن توصیه می کنند از خرید ویلا به صورت قولنامه ای و فاقد سند خودداری کنید، و همواره از افراد متخصص و وکیل خبره، برای انجام کارهای قانونی و‌ ثبت بهره بگیرید، تا بتوانید یک سرمایه گذاری معتبر و پر سود را رقم بزنید.

 

+ شمال کشور به سبب نوع آب و هوا و شرجی بودن هوا، همواره می بایست از مصالح مرغوب و مناسب استفاده نماید، زیرا هر چه مصالح بکارگیری در ساختمان و ویلا مرغوب تر باشد، عمر سازه و بنا افزایش می یابد، و کمتر نیاز به بازسازی های مجدد است.

 

+ از دیگر ویژگی هایی که در اینگونه ویلاهای ذکر شده می بایست وجود داشته باشد، وجود چشم انداز بکر و زیباست، که همواره یک ویژگی مهم و ضروری برای تمامی ویلاها شمار می آید، و‌ قابل ذکر است چنانچه قصد خرید ویلای دو طبقه را دارید توصیه می شود تمامی جهات خانه را بررسی کنید و به چشم اندازهای اطراف دقت کنید. 

 

:: مطالعه بیشتر :: 


هر آنچه درباره مالیات ملک بایست بدانید

پیش از خرید ویلا در شمال این استعلامات را فراموش نکنید

نحوه تبدیل سند وکالتی به قطعی و شش دانگ

روش استعلام سند ویلا با کد ملی


 

« مزایای ویلای تریپلکس »

 * دارای فضای گسترده و وسیع است.

* امکان چیدمان اکسسوری، و وسایل در دکوراسیون خانه افزایش می یابد.

* افزایش چندین برابری سرمایه گذاری

* مجهز به چشم انداز زیبا و منحصر به فرد 

 * اینگونه بناها از امکانات و تجهیزات بروز و نوین برخوردار می باشد

  

خرید ویلا لوکس

 

 



« دلایل طراحی ویلای لوکس » 



 

در خصوص اینگون ویلاها باید بیان داشت، ویلای لوکس و مدرن علاوه بر برخورداری از امکانات و نکات مثبت، دارای معماری و طراحی شیکی می باشد، و معماری یک ساختمان در واقع یک فرآیند و پروژه اصلی است که می بایست توسط افراد حرفه‌ای و متخصص در این زمینه انجام گردد.

• برخورداری از مصالح مستحکم در اجرای ویلا

• بهره گیری از جدیدترین طراحی های سال

• جدید ساخت بودن ویلا

• اجرا با توجه به موقعیت مکانی و جوی شمال

• اجرای دکوراسیون داخلی با بهترین متریال و جدیدترین سبک های روز

• برخورداری از چشم‌ نواز بکر و محوطه سازی نوین

• سرمایه گذاری سودمند و قابل فروش

 

در انتهای کلام باید بیان داشت زمانیکه خرید ویلا در شمال را انتخاب می کنیم از هنگام انتخاب تا زمان معامله، با چالش ها و نکات مهمی روبرو خواهید شد که اگر با مشورت و دید باز انتخاب نگردد می تواند متقاضی را دچار مشکل نماید، از این رو مشاوران مجموعه املاک رادین برای کمک به کاربران و هموطنان بزرگوار در این زمینه فعالیت می کنند، و قابل ذکر است این سایت در زمینه مسکن در حوزه خرید و فروش ویلا در تمامی مناطق شمال همچون: ویلا در چمستان، نور، محمودآباد، نوشهر و ... فعالیت دارد، از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید بسیار سپاسگزارم و امیدوارم بتوانیم با دانش و مهارت خود در این راه به شما کمک کنیم، تا بتوانید یک سرمایه گذاری امن و سودمند انجام دهید، با آرزوی زندگی سرشار از محبت و برکت.

 

 طراحی ویلا

 

"" مطالعه بیشتر ""


  روستاهای تهرانی نشین یا روستاهای بومی

محبوبیت دو شهر شمالی آمل و چمستان، و مزایا و معایب خرید ویلا در چمستان

از الگوبرداری های تکراری ساخت ویلاها در شمال بدانید

مزایا و معایب ویلای هوشمند در شمال