از دیرباز تا به حال خرید و فروش املاک در حوزه بازار مسکن مورد اهمیت بوده است، و سرمایه گذاری در خطه ی مختلف، مخصوصا در شهرهای مازندران بسیار رونق یافته است، حال قصد داریم به املاک موجود در یکی از این شهرهای شمالی که بسیار محبوب می باشد، و به عنوان یک شهر استراتژیکی شناخته شده است بپردازیم پس با ما همراه باشید.

نوشهر یکی از مناطق معروف و زیبایی است که بسیاری از متقاضیان را جذب خود می کند، حال برای بسیاری از افراد که با نیت های متفاوت به این امر می پردازند سوالاتی مطرح می گردد، که املاک رادین، به طور جامع در متن زیر، در خصوص نکات و سوالات این حوزه پرداخته است، حال برای دریافت جواب ها و کسب اطلاعات بیشتر، به مطالعه مطالب زیر بپردازید.

 خرید و فروش ملک

 

 



 •• رعایت نکات مهم، در خصوص سرمایه گذاری در نوشهر ••



 

  • همانطور که ذکر شد، متقاضیان با هدف هایی همچون: سرمایه گذاری، تفریح و یا سکونت به این مناطق شمالی، و سایر شهرهای کشور روی می آورند، و به طور کلی توصیه می شود قبل از هر گونه اقدامی، تمام بررسی ها و مشاوره را انجام دهید، زیرا این شهرهای معروف به طبع به سبب وجود امکانات و موقعیت جغرافیایی اش، نسبت به سایر شهرهای شمالی، از قیمت بالاتری برخوردار می باشند. 

 

• هر شهری در شمال، از محلات و مناطقی خاص تشکیل شده، که می تواند با توجه به بودجه و سلایق برای هر شخصی مناسب باشد، از این رو چنانچه قصد خرید ویلا در نوشهر را دارید، مناطق ناب و بکری در این فضا وجود دارد که امروزه مورد استقبال بی نظیری قرار گرفته، که شامل:

*منطقه معروف توسکاتک

* ونوش

* روستایی مزگاه

* چلک

* ملکار

* لتینگان

 

خطه ی شمال کشور به سبب موقعیت جفرافیایی اش، همزمان از دو منبع طبیعی همچون جنگل و دریا برخوردار است، و از این رو ساخت و ساز در این محیط با عنوان هایی همچون ویلا ساحلی و ویلای جنگلی اجرا می گردد، که هر متقاضی با توجه به سلیقه و بودجه، می تواند سرمایه گذاری کند.

 

همانطور که اطلاع دارید معاملات ملکی در تمامی منطقه ی شمالی کشور پر رونق می باشد، و قابل ذکر است خرید زمین در این مناطق با استقبال زیادی رو به رو‌ است، و باید اشاره داشت  شهرهای معروف شمال همانند نوشهر، چالوس، رویان و ... از امکانات و موقعیت های بالاتری برخوردار می باشند، و‌ به طبع این ویژگی ها در قیمت نهایی یک ملک با ویلا تأثیرگذار است، همچنین قیمت این املاک با یکدیگر متفاوت می باشند، و این تفاوت ها، به عواملی همچون: نوع کاربری، نوع سند، میزان فاصله از شهر یا مراکز رفاهی_ خدماتی و ... می باشد.

 

• از دیگر نکاتی که در سرمایه گذاری در خطه ی شمالی باید بدانید این است که، خرید و فروش ویلا در هر محیطی از مزیت های گوناگونی برخوردار است، اما نوع آب و هوا و میزان رطوبت این استان، باعث می شود هر مالک سالیانه متحمل هزینه های تعمیر و بازسازی گردد، بنابراین قبل از هر اقدامی توصیه می کنم به تمامی نکات اینگونه ویلاها دقت کنید.

 

• همانطور که اطلاع دارید، نوشهر یکی از شهر های پرجمعیت در استان مازندران است که با توجه به مسافر خیز بودن این محیط، فعالیت حوزه املاک از رونق خاصی برخوردار است، و طبق آمارهای ثبت شده، هیچ گاه درصد دقیقی نمی توان از این نوع معاملات بیان داشت، زیرا سلایق نسبی است و هر متقاضی با هدف و موقعیتی اقدام به انتخاب می نماید.

 

باید اطلاع داشته باشید زمین ها با توجه به نوع کاربری و‌ موقعیت مکانی شان، مورد بررسی قرار میگیرند، و معمولا قیمت زمین های کشاورزی در مقایسه زمین های مسکونی یا شهرکی دارند از قیمت کمتری برخوردار می باشند، و چنانچه بخواهیم یک قیمت بیان کنیم باید بیان داشت، معمولا قیمت زمین های مرغوب حدود 10 میلیون تومان خرید و فروش می گردد.

 

فاصله کم شهر نوشهر با سایر شهرها و پایتخت، می تواند ویژگی مناسبی برای یک انتخاب، و سرمایه گذاری امن باشد، همچنین دسترسی و‌ راه های مختلفی همانند؛ جاده چالوس، هراز، کرج، می تواند دسترسی های مختلفی برای رسیدن به این مقصد باشد.

 

چنانچه به میزان مهاجران به این منطقه نگاه کنید متوجه می شوید علاوه بر سرمایه گذاری، وجود فرصت های شغلی مناسب، پیشرفت و توسعه این شهرها، مناطق بکر و زیبایی اطراف، وجود بنادر مهم، وجود مردمان خونگرم، نوع آب و هوا، و وجود امکانات و خدمات رفاهی شیک و ... زمینه و بستر را برای مهاجرت افراد به اینگونه شهرهای شمالی، مخصوصا نوشهر فراهم کرده است، و همچنین باید اشاره داشت، نوشهر همانند سایر مناطق استان مازندران از سوابق تاریخی برخوردار است، و همین آثار به جای مانده از پیشینیان باعث گشته، این شهرها هویت داشته باشند، و محیطی باشند برای بازدید و کشف زیبایی های به جای مانده از گذشتگان این سرزمین. 

 

• همواره و در تمامی مقالات به این موضوع اشاره شده که، قبل از هر گونه معامله و ثبتی، بهتر است از افراد خبره، مشاوره دریافت نمائید، و قابل ذکر است، کارشناسان مجرب مجموعه املاک رادین، با همواره می توانند در زمینه خرید ویلا در نوشهر، خرید آپارتمان در نوشهر، خرید ویلا دوبلکس، ویلا لاکچری و ... به شما کمک رسان باشند. 

 

• از دیگر دلایلی که معامله در این منطقه را دلپذیرتر کرده است، تنوع در ساخت و ساز ویلا در این شهر می باشد، و در واقع این تعدد باعث گشته خرید ویلا در نوشهر با قیمت مناسب همراه باشد، هر چند قیمت ویلا در این مناطق نسبت به سایر ویلاهای مناطق دیگر شمالی،  بالاتر می باشد، همچنین وجود ویلای لوکس و مدرن یکی از عوامل موثری در قیمت آن می باشد، و قابل ذکر اسن در هر نوع معامله ای میزان بودجه و هزینه های پرداختی اولویت ها را مشخص می نماید، و همچنین باید به شما کاربران گرامی بیان داشت، امروزه تسهیلات بانکی و ویژگی هابی همچون خرید ویلا اقساطی و ... می تواند کمک کننده شما در هر گونه سرمایه گذاری باشد.

 

همچنین باید اشاره داشت یکی از نکاتی که تعیین کننده  قیمت ویلا و زمین در شهر نوشهر و یا سایر مناطق شمالی می گردد، میزان دوری یا نزدیکی آن به ساحل و دسترسی آسان آن می باشد، در واقع اگر فردی قصد داشته باشد تا برای ساخت و ساز ویلاهای خود، از زمینی با متراژ بالا را استفاده نماید باید مبالغی اضافه تر از  مناطق دور از دریا را پرداخت نماید، و همچنین باید به اطلاع شما برسانیم در روستاهای نوشهر زمین های مرغوب با قیمت مناسب وجود دارد، که به  به دلیل نوسانات و تورم، توصیه می شود از افرادی که در این زمینه اطلاعاتی کاملی ندارد، بهره بگیرید.

 

یکی دیگر از ویژگی هایی که در نوشهر مشهود است وجود مناطق ناب برای ساخت و ساز و خرید  ویلای شهرکی است، اصولا امروزه بسیاری از افرادی  که از کلان شهرها راهی مناطق شمالی می شوند و اقامت دائم در این محیط را ندارند، ترجیح می دهند، مناطق امن و ویلاهای شهرکی حفاظت شده را انتخاب نمایند، از این رو ویلاهای شهرکی طرفداران بیشماری دارند، هرچند لازم است قبل از هر گونه معامله ای، با قوانین حاکم بر این محیط آشنا شوید، و در ادامه باید بیان داشت، چنانچه بخواهید از قیمت حدودی اینگونه ملکها اطلاع داشته باشید باید با اشاره به متراژ ویلاهای شهرکی، ویلا نوساز یا قدیمی بودنشان، موقعیت قرارگیری، امکانات و هوشمند بودنشان، و ... متفاوت می باشند، اما حدودی می توان با توجه به امکاناتی متوسط، قیمت ویلا را از حدود بیست میلیون تومان برای هر متر در نظر گرفت، البته با توجه به نوسات امروزه در بازار، این قیمت تأثیرپذیر از  شرایط بازار مسکن می باشد و می تواند روزانه افزایش یا کاهش داشته باشد، اما باید به این نکته توجه داشته باشید، هیچ گاه معامله در تمامی بخش های بازار مسکن، با ضرر همراه نخواهد بود، بلکه در طی سال می تواند معامله ای سودمند باشد.

 

 

نکات مهم رشد سرمایه

 

"" مطالعه بیشتر ""

• در ادامه مطالب در خصوص نوشهر باید ذکر کرد، شهرک های موجود در نوشهر، در دو گروه شهرک های ساحلی و جنگلی دسته بندی شده اند، و هر متقاضی می تواند برای خرید ویلا در نوشهر از شهرک های این شهر نیز بازدید کنید، مهمترین شهرک های ساحلی نوشهر عبارتند از:

• شهرک ساحلی اندیشه

• شهرک ساحلی نگین

• هردو شهرک مذکور در منطقه چلک نوشهر قرار دارند.

شهرک‌های معروف جنگلی نوشهر نیز عبارتند از:

• شهرک شالی

• شهرک انوش

• شهرک میانجی

• شهرک صنوبر

• شهرک پامچالان

• شهرک منظر دریا

 

ویلای شهرکی نوشهر

 

در انتهای کلام باید اشاره داشت طراحی و سبک معماری ویلاهای نوشهر، از نوع مدرن و کلاسیک بهره گرفته شده است، بنابراین هر شخص می توانید با توجه به سلیقه خود، ویلاهایی با برچسب لاکچری و مدرن را در این شهر ببینید و هم شاهد ویلاهایی باشید که قدمت بیشتری دارند،  در واقع خرید ویلا در نوشهر باید از بین یک کلکسیون ارزشمند از طراحی و سبک های متفاوت و به اصطلاح تلفیقی از این موارد صورت گیرد، از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید بسیار سپاسگزارم، با آرزوی بهترینها و زندگی سرشار از محبت و خیر و برکت.