همانطور که اطلاع دارید امروزه به سبب تورم و نوسانات در حوزه مسکن، خرید و فروش ویلا یک سرمایه گذاری و معامله پر هزینه به حساب می آید، بنابراین مشاوران و وکلا همواره توصیه می کنند برای انجام اینگونه معاملات اصول و قوانین اولیه را رعایت کنید، تا متحمل خسارت و ضرر نگردید، در ادامه با سایت املاک‌ رادین همراه باشید تا نکات مهم در خصوص چگونگی ثبت ملک و ... بیان کنیم.

 

سرمایه گذاری امن

 


«« کد رهگیری چیست؟ »»


 

همانطور که بیان شد امروزه خرید ویلا و مسکن مناسب، نیازمند درآمد بالایی می باشد، بنابراین برای انجام اینگونه معاملات باید بسیار آگاهانه قدم بردارید، و از این جهت دریافت کد رهگیری یکی از مهم ترین مواردی می باشد که در زمان معاملات باید به آن توجه داشت، وجود کد رهگیری مانتد سدی مقابل قانون شکنی ها و کلاهبرداری ها عمل می کند و به شما این امکان را می دهد تا معامله ای سالم و به دور از حاشیه و مشکل داشته باشید.

امروزه در حوزه املاک، دریافت کد رهگیری روش و شیوه ‌ای نوینی است که در جهت بهبود روند اجاره و فروش ملک مورد استفاده قرار می‌گیرد، اینگونه سیستم‌ به دو طرف معامله این اطمینان را می‌دهد که معاملات مذکور با اطمینان و امنیت کامل به پایان می رسد، زیرا بسیاری از افرادی که در زمینه خرید و فروش زمین، و ویلا تجربه کافی ندارند اولین دغدغه ذهنی شان جلوگیری از کلاهبرداری است، و به همین جهت کد رهگیری املاک اطمینان و صحت سلامت معامله را برای شما به ارمغان خواهد آورد، همچنین کد رهگیری، این امکان را اشخاص می دهد تا بتوانند ریز جزئیات خرید و معامله خود را بررسی کنند، همچنین قابل ذکر است املاکی که از کد رهگیری برخوردار هستند از اعتبار و مزایای بالایی در مراجع قانونی برخوردارند و چنانچه در این امر با مشکل روبرو شده اند، می توانند در راستای بررسی حق و حقوق خود اقدام نمایند. 

 

کد رهگیری چیست

 


«« کد رهگیری چند رقمی است؟ »»


  

باید بیان داشت هنگامی که معامله ای نزد مشاوران املاک و دفاتر ثبتی انجام می گردد، چنانچه دقت کنید می توانید کد رهگیری را در برگه های مبایعه نامه مشاهده کنید، همچنین قابل ذکر است این کد ۱۳ رقمی در سمت چپ پایین برگه چهارم مبایعه نامه درج شده است و باید متذکر شد این کد از طریق پیامک به خریدار و فروشنده ارسال می‌ گردد، حال در ادامه مطلب باید به اطلاع شما کاربران برسانیم چنانچه املاک خود را در سامانه ملک ثبت نموده اید دو روش وجود دارد تا از مشخصات معامله خود اطلاع یابید، حال این دو گزینه در متن زیر ثبت شده: 

 

۱) در روش اول می توانید به سایت ایران املاک مراجعه کنید و در ادامه از منوی بالای صفحه در بخش خدمات، گزینه استعلام کد رهگیری را انتخاب کنید، قابل ذکر است بعد از انجام این مراحل باید در کادر اول، کد ملی شخص و در کادر بعدی، کد رهگیری را ثبت نمائید، و در انتهای مراحل با ثبت کد امنیتی در کادر مربوطه، دکمه جستجو را انتخاب کنید و در نهایت استعلام کد رهگیری را دریافت نمائید.

 

۲) در روش دوم می توانید کد رهگیری و کد ملی خود را به سامانه ای با شماره 110203001 ارسال نمائید، و‌ در جریان جزئیات قرارداد خود قرار گیرید.

(برای راهنمایی بیشتر باید بیان داشت، برای اجرای دستوری مربوطه، در ابتدا کد ملی شخص را وارد کرده و بعد از علامت # می توانید کد رهگیری را ثبت نمائید.)

 

 "" مطالعه بیشتر ""

اهمیت سند تک برگ 

هر آنچه درباره مالیات ملک باید بدانید

چگونگی تبدیل سند شورایی به شش دانگ

 


«« برای اخذ کد رهگیری به چه نکاتی باید توجه کرد؟ »»


 

* در ابتدا باید بیان داشت، تمام قراردادها در حوزه مسکن و مستغلات خود را می بایست در دفاتر رسمی و ثبت اسناد، و همچنین در املاک معتبر به ثبت برسانید.

 

* یکی از نکته هایی که برای اخذ کد پستی ملک و ویلا بسیار حائز اهمیت می باشد این است که کد پستی مالک بصورت صحیح ثبت شود، و برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری، حتما اقدام به دریافت تائیدیه کد‌ پستی کنید.

 

نکات مهم اخذ کد رهگیری

 

  


«« مزایای دریافت کد ملکی در حوزه مسکن »»


 

بسیاری از اشخاص به سبب جلوگیری از پرداخت هزینه و صرفه جویی در زمان، میپندارند تمام این مراحل ثبت قولنامه‌ ای کاری بیهوده ای است، و می توانند همین روند را با حضور شاهد و به صورت دستی تنظیم کنند، اما باید اشاره داشت امروزه با پیشرفت تکنولوژی و سیستمی شدن تمام کارهای اداری، به طبع حوزه مسکن هم از این قاعده مستثنی نبوده است، و بازار املاک و حرفه‌ ای ‌تر شدن خرید و فروش ویلا در تمام مناطق کشور، این روند تسهیلات را بوجود آورده تا همگی از مزایای کد رهگیری ‌بهره یابند، از این رو این امکانات مزایای بسیاری دارند که شامل:

 

پیگیری و کسب اطلاعات از معامله:

قابل ذکر است چنانچه این کد ملکی را دریافت کرده اید، در واقع معملات دارای هویت هستند و در صورت مشکل قابل ردیابی می باشند، و در مقام قانون و قوه قضایی به رسمیت شناخته می شوند، و این روند یکی از امن‌ ترین خرید ویلا در شمال می باشد.

 

* امن بودن خرید و فروش ویلا در شمال:

باید به اطلاع شما کاربران برسانیم که هر شخصی بعد از هر معامله همانند: ویلا در شمال، یک کد رهگیری دریافت می نماید، و از این رو دیگر نمی‌تواند معامله ای در این راستا انجام دهد، و به همین جهت این موضوع مسیر را برای سودجویان و کلاهبرداران بسته‌ است، و چنانچه معامله‌ای غیر قانونی روی ملک مذکور صورت گیرد، مالک اصلی شخصی است که صاحب کد رهگیری می باشد.

 

* پیگیری در خصوص هزینه های پرداختی:

در خصوص این عنوان باید بیان داشت، چنانچه معامله ای صورت گیرد و در زمان  تعیین شده پرداختی انجام نگیرد، شخص می‌تواند توسط این کد ملکی، با مراجعه به مراجع قضایی، موضوع را به صورت کاملا قانونی حل نماید.

 

*  امکان بررسی تحویل ملک، ویلا و ... در زمان معین شده:

باید اشاره داشت به سبب اینکه آمار اجاره، خرید زمین، فروش ویلا، ملک و ... بسیار بالاست، ممکن است مشکلی مانند، تخلیه و واگذاری کامل صورت گیرد، به همین خاطر وجود کد رهگیری می تواند ضامن کننده سریع تحویل باشد.

 

* فسخ معامله

وجود نوسانات بازار مسکن و تورمات قیمتی این امکان را بوجود می آورد که بسیاری از اشخاص برای فروش بیشتر و ...  بخواهد معامله انجام شده را فسخ نمایند در این حال وجود کد رهگیری یک اطمینان خاطر برای خریدار است، و قابل ذکر است چنانچه کد صادر شده باشد، در واقع مالکیت در همان ساعت به خریدار انتقال یافته ‌است و هر فروشنده ای نمی‌تواند به هر دلیلی معامله را فسخ نماید.‌

 

 

 


«« هزینه دریافت کد رهگیری چقدر است؟ »»


 

 بر اساس قانون دریافت کد ملکی برای دو طرفین قرارداد شامل هزینه‌ای نیست و هر مشاور املاکی موظف است به درخواست خریدار این کد را از سامانه اخذ نماید، از این رو بسیاری از مشاورین به دلایل گوناگون، همانند فرار مالیاتی و ... از دریافت کد رهگیری امتناع می کنند و خریدار را مجاب می کنند که از اهمیت بالایی برخورار نمی باشد، اما کارشناسان و وکلای حقوقی توصیه می‌کنند قراردادهای خود را حتما در مشاور املاک رسمی به ثبت برسانید، و در صورت توافق از بنگاه‌ دار بخواهید در اولین زمان ممکن اقدام به دریافت کد رهگیری کند، هزینه دریافت این کد بسیار ناچیز است و مبلغ آن در سایت ثبت معاملات و املاک کشور درج شده است.

یکی دیگر از نکته های موجود در این خصوص این است که، بعضی از مشاورین املاک برای اخذ کد رهگیری از خریدار هزینه بالایی دریافت می نمایند، که این هزینه مازاد بر حق کمیسیون می باشد، و در صورتی که شاهد چنین تخلفی بوده اید با اتحادیه مشاورین املاک شهر مذکور تماس بگیرید و شکایت را ثبت نمائید.

 هزینه اخذ کد ملی

 

کلام آخر :

همانطور که اطلاع دارید روش‌های نوین دیجیتالی در دنیای امروزی، جایگزین روش‌ های سنتی شده‌اند و علاوه بر این، از بسیاری از رفت و آمدها و اتلاف وقت جلوگیری می شود و این روش تا حدی بر سرعت و امنیت معاملات می افزاید، و یکی از این مزیت ها در زمینه خرید زمین در شمال، ویلا و ... این است که ما با تقاضای زیادی مواجه هستیم و بنابراین امکان اشتباه و ریسک در این بازار می بایست غیر ممکن شود، که ورود این امکانات، ضریب خطا را کاهش می دهد.

چنانچه قصد معاملات را دارید، توصیه می کنم از  مشاور املاک مجرب و بومی در خرید و فروش ویلا در شما که با محدوده و منطقه مذکور آشنایی کامل دارند مشاوره دریافت نمائید، زیرا این افراد با تجربه و شناخت نیازهای مخاطب و شرایط موجود، می توانند بهترین گزینه را برای خرید و یا فروش و ... بیان نمایند، تا سرمایه گذاری سودآوری داشته باشبد، بنابراین در این زمینه، مشاوران املاک مجموعه املاک رادین می توانند کمک رسان شما باشند، از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید بسیار سپاسگزارم و امیدوارم توانسته باشیم با ارائه این قوانین به انتخابات شما امنیت بخشیده باشیم و در مقابل پرداخت هزینه ها و کلاهبرداری ها جلوگیری کرده باشیم، با آرزوی آرامش روزافزون در زندگی به همراه خیر و برکت.

 

 :: مطالعه بیشتر ::

نکات فسخ قرارداد خرید ویلا در شمال

پیش از خرید ویلا در شمال این استعلامات را فراموش نکنید

مراحل ساخت پروانه ساخت روستایی