کلبه سوئیسی چیست؟

 

کلبه های سوئیسی، پیش از جنگ جهانی دوم در مناطق مختلف ساخته می‌ شدند، اما بعد از جنگ جهانی دوم، کلبه های سوئیسی به دلیل بهبود اقتصاد آمریکا و قیمت مناسبی که داشته است، مورد توجه اکثر افراد و سازندگان قرار گرفته است، حتی باید بدانید که قبل از آمریکا، تعدادی از کلبه های سوئیسی در چین و سوئیس ساخته شده بودند، در واقع علت اصلی معروفیت کلبه‌ های سوئیسی در آن زمان، قیمت مناسب آن‌ ها بوده است، علاوه بر آن، با توجه به اینکه امروزه ساخت و ساز ویلا و مسکن و.... بسیار رایج شده است، طراحی و متریال های فوق العاده ایی وجود دارد که شما می توانید برای ساخت ویلا و خانه و... از آن بهره ببرید، در واقع به کلبه سوئیسی، کلبه مثلثی یا A فریم (A frame House) گفته می شود، همچنین کلبه های سوئیسی به دلیل طراحی خاص و فوق العاده زیبا، امروزه در کشور ایران و الخصوص در شمال کشور، جایگاه ویژه ایی پیدا کرده است، و نیز کلبه های سوئیسی اغلب در شهرهای شمالی کشور همانند: رامسر، تنکابن، سوادکوه، ماسال و در منطقه ی جنگل با بهترین متریال ساخته می شود.

 

 هرآنچه باید در مورد ساخت کلبه های سویسی در شمال بایست بدانید

 

ویلا سوئیسی یا مثلثی را می توان به شکل یک، دو یا سه طبقه با همه امکانات لازم اعم از؛ استخر، تراس، جکوزی و سونا و... طراحی کرد، که این امر تنها به خلاقیت معمار و نظر کارفرما و خواسته ی شما و... بستگی دارد، در کلبه های سوئیسی، برای طبقه همکف با توجه به متراژ، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، نشیمن و.... در نظر گرفته می شود، و در طبقات بالا، اتاق خواب هایی با امکانات خاص در نظر گرفته می شود، که به اتاق زیر شیروانی معروف است، برای کلبه های سوئیسی پنجره‌ های بزرگ و قدی و نورگیر بکار گرفته می شود، که نمای خاصی به ساختمان می بخشدريال و با وجود پنجره های بزرگ، شما به طبیعت زیبای شمال و اطراف دید کافی و عالی خواهید داشت.

 

"کلبه های سوئیسی در شمال کشور"

 

همانطور که در متن فوق به آن اشاره شده است، امروزه طراحی ویلا به سبک کلبه سوئیسی مورد توجه اکثر سازندگان و طراحی ویلا در شمال قرار گرفته است، طراحی این ویلاها بسیار جذاب و نمای آن خارق العاده می باشد، کلبه های سوئیسی با طراحی مدرن و کلاسیک فرصت هایی را برای طراحی خلاقانه، زیبا و راحت فراهم می کند، باید بدانید که کلبه سوئیسی نیز با نام‌ های دیگری مثل کلبه چوبی مثلثی هم شناخته می‌ شوند، در واقع کلبه های مناسب در شمال، از جنس چوب هستند و از چوب های مناسبی با کیفیت بالا ساخته می شوند، برای ساخت کلبه های سوئیسی چوبی، از چوب های درختانی اعم از؛ کاج، سرو، صنوبر، سدر، بلوط و چوب سرخ و.... استفاده می شود، همچنین کلبه های چوبی در ابعاد و طرح های متنوعی طراحی و ساخته می شوند که این موضوع به سلیقه و بودجه افراد ارتباط دارد، و قیمت کلبه های سوئیسی نسبت به دیگر سازه ها بسیار مناسب می باشد، و قیمت و هزینه ی ساخت آن نیز، به انتخاب نوع چوب و متراژ کلبه و... بستگی دارد.

 

 هرآنچه باید در مورد ساخت کلبه های سویسی در شمال بایست بدانید

 

"مراحل ساخت کلبه های سوئیسی"

کلبه سوئیسی ظاهری کاملاً مثلثی شکل دارد و تحت عنوان خانه‌ های مثلثی یا خانه‌ های A فریم شناخته می‌ شود، طراحی و متریال ساخت این کلبه ها کمی متفاوت می باشد، و مراحل ساخت آن به صورت زیر می باشد؛

  1. طراحی پلان ویلا
  2. نصب پایه های لازم
  3. نصب و اجرای اسکلت و قاب‌ بندی ویلا
  4. نصب سایر اجزا
  5. ساخت روکش سقف و نصب سقف روی سازه
  6. نازک کاری و اجرای تاسیسات آب و برق و...

 

 

"کاربرد کلبه های سوئیسی"

  • باغ ها و ویلاها
  • اقامتگاه های تابستانی و زمستانی 
  • هتل ها
  • تالارها
  • مناطق کوهستانی و جنگلی

 

هرآنچه باید در مورد ساخت کلبه های سویسی در شمال بایست بدانید

 

"مزایای کلبه های سوئیسی"

  •  طراحی کلبه سوئیسی بسیار ساده و مینیمال می باشد، از این سوی هزینه اجرا، ساخت و نگهداری از آن‌ ها نیز نسبت به دیگر سبک‌ ها مناسب‌ تر است.
  •  کلبه‌ های سوئیسی سقف‌ هایی بلند و شیب‌ دار دارند، از این رو برای مناطق بارانی بهترین انتخاب هستند.
  • مصرف انرژی بسیار پایینی دارند.
  •  این مدل کلبه‌ ها پنجره‌ هایی بزرگ داشته است، از این سوی بسیار نورگیر بوده است.
  •  با توجه به اینکه کلبه‌ های سوئیسی اغلب با چوب ساخته می‌ شوند، با محیط زیست هم سازگاری داشته است.
  • و....

 

 هرآنچه باید در مورد ساخت کلبه های سویسی در شمال بایست بدانید

زمانیکه شما قصد دارید، در شمال کلبه های سوئیسی داشته باشید، در ابتدا باید ملکی در شمال خریداری کنید، زمین های بسیاری در شمال، در منطقه های جنگلی و ساحلی و حتی کوهستانی آماده فروش می باشند، که شما توانید با مراجعه به املاک رادین فایل های بسیاری از زمین های فروشی در شمال دیدن فرمایید، و مطابق بودجه و خواسته ی خود ملکی خریداری کنید، در واقع کلبه های سوئیسی در منطقه های جنگلی بسیار پرطرفدار می باشد، زیرا طبیعت و پوشش گیاهی سرسبز، هوای عالی و خنک منطقه ی جنگلی گزینه ی مناسبی برای داشتن یک کلبه ی زیبا با طراحی خاص می باشد، همچنین، علاوه برآن که باید هزینه ایی برای خرید زمین در شمال پرداخت کنید، باید هزینه مربوط به دستمزد پیمانکار و کارگران و طراحان و... نیز پرداخت کنید،  همچنین شما برای ساخت کلبه سوئیسی در مازندران، باید هزینه‌ هایی را به شهرداری به عنوان مالیات و عوارض نیز بپردازید، تا ساخت ویلا و کلبه ی شما به صورت قانونی و بدون مشکلات حقوقی باشد، اگر در این مسیر نیاز به مشاوره دارید، می توانید به تیم مجرب املاک رادین، که با سال ها تجربه در زمینه خرید و فروش ویلا و زمین و ساخت و ساز و.... فعالیت می کنند، مراجعه کنید، برای ارتباط مستقیم با مجموعه ی رادین، به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 

 هرآنچه باید در مورد ساخت کلبه های سویسی در شمال بایست بدانید

 

"مقالات پیشنهادی املاک رادین"

موفقترین سرمایه گذاری در ایران چیست 

زمین های اوقافی چیست؟ آیا خرید زمین اوقافی مشکل دارد؟

همه چیز در مورد خرید ویلا ساحلی یا خرید زمین ساحلی در شمال

پدیده ای جدید به نام ساخت ویلاها بدون ستون

هیچ ارزانی بی حکمت نیست؛ هر سرمایه گذاری موفق یک بهای متفاوت دارد

از منطقه بهدشت تا ساحل محمودآباد؛ خرید ویلا یا خرید زمین؟

مزایای خرید زمین در چمستان توسط تیم املاک رادین