چمستان

دیگر همه ی ما استان مازندران و شهر و شهرستان های ساحلی و جنگلی آن را می شناسیم، باید بدانید که یکی از زیباترین شهرهای مازندران که این روزها نامش بر سر زبان‌ ها افتاده، شهر جنگلی و توریستی چمستان است، چمستان به زبان مازندرانی و یا طبری در گویش محلی چَماسِّن یا چَمِسْتون نامیده می شود، همانطور که گفته شد، چمستان یکی از بخش‌ های شهرستان نور می باشد، که با شهرستان نور حدودا 15 کیلومتر و با آمل حدود 22 کیلومتر و با ساری حدودا  90 کیلومتر و با ایزدشهر 15 کیلومتر و با تهران حدودا 180 کیلومتر فاصله دارد، در واقع چمستان از شمال به ایزدشهر و از شرق به آمل و از جنوب به بلده و از غرب به نور دسترسی دارد، و مساحت چمستان حدودا 1547 کیلومتر می باشد، و دارای 96 روستا می باشد، برای افرادی که در تهران سکونت دارند و می خواهند به چمستان سفر کنند، باید بدانند که از سه طریق می توانند، به چمستان دسترسی داشته باشند؛

 

  1. جاده هراز
  2. جاده چالوس
  3. جاده فیروزکوه

 

 نقشه چمستان

 

از تهران به چمستان با جاده چالوس

شما باید از تقاطع بین بزرگراه شهید همت و آزادگان شروع به حرکت کنید، و از منطقه ی توچال و... عبور کرده، و وارد جاده قدیم کرج_ چالوس شوید، این مسیر را باید ادامه دهید تا از شهرهای چالوس، نوشهر، چلندر، ونوش، رویان و نور و... گذر کنید، سپس به چمستان برسید، در این مسیر از طبیعت زیبا ساحلی و جنگلی عبور خواهید کرد، در واقع شما برای رسیدن چمستان از طریق جاده چالوس حدود مسافتی 229 کیلومتر به مدت زمان 4 ساعت باید طی کنید.

 

از تهران به چمستان با جاده هراز

جاده هراز، یکی از قدیمی ­ترین جاده ­های کشور محسوب می ­شود، در واقع  فاصله این مسیر از مرکز تهران به مرکز چمستان، حدودا 211 کیلومتر می باشد، و در این مسیر از شهرهای جنگلی اعم از؛ جاجرود، بومهن، رودهن، آبعلی، مشا، پلور، آب اسک، شاهاندشت، گزنک و... گذر خواهید کرد، و در 3 کیلومتری شهر آمل به منطقه جنگل هلومسر نزدیک خواهید شد که، از سمت راست وارد کمربندی جدید امامزاده عبدالله شده و سپس کمربندی آمل به چمستان را طی می کنید و به مقصد مورد نظرتان بعد از مدت زمان 3 ساعت خواهید رسید.

 

چمستان کجاست و خرید ویلا و خرید زمین در چمستان

 

از تهران به چمستان با جاده فیروزکوه 

یکی از مسیرهای رسیدن به شمال، جاده جنگلی و کوهستانی فیروزکوه است، این مسیر کوهستانی در واقع یکی از طولانی ترین مسیر برای رسیدن چمستان می باشد، و مسافتی معادل 334 کیلومتر و زمان حدودی  5 ساعته را بایستی برای انتخاب این مسیر در نظر داشته باشید، و از مسیر و شهرهایی اعم از؛ تهران، پردیس، گیلاوند، امین آباد، فیروزکوه، گدوک، ورسک، دوآب، پل سفید، زیرآب، شیرگاه(نرسیده به شهر قائمشهر) و... گذر می کنید، در نهایت به شهر زیبای آمل خواهید رسید، سپس از کمربندی آمل به چمستان، و یا از کمربندی امام زاده عبدالله به چمستان خواهید رسید.

 

روستاهای چمستان

چمستان را می توان به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرد، و روستاهای این منطقه از روستاهای معروف استان مازندران محسوب می شود که می توان به؛ باریکلا، افراده، سعادت آباد، هم صفا، جوربند، نعمت آباد، امیرآباد، بهدشت، افراسیاب کلا، آهودشت، شهربند و.... اشاره نمود، هریک از این روستاها دارای زیبای خاص و فوق العاده می باشند، زمانیکه شما به این منطقه ها سفر کنید، عاشق این منطقه می شوید، و ممکن است تصمیم بگیرید در این منطقه ها ویلایی و یا زمینی را خریداری کنید، از این سوی باید بدانید که، قیمت ویلا و زمین ها در این مناطق بسیار مناسب می باشد، در واقع خرید ویلا در چمستان و خرید زمین در چمستان یکی از بهترین گزینه در جهت سرمایه گذاری در شمال و سکونت در یک منطقه ی فوق العاده عالی می باشد.

 

چمستان کجاست و خرید ویلا و خرید زمین در چمستان نور

 

 

قیمت زمین و ویلا در چمستان و روستاهای آن بسیار مناسب می باشد، در واقع زمانی که متقاضیان خرید ویلا در شمال و خرید زمین در شمال به دنبال زمین ارزان قیمت و ویلا ارزان قیمت در شمال هستند، مشاورین مجرب املاک رادین؛ چمستان و روستاهای زیبایی آن را پیشنهاد می دهند، علاوه بر آن چمستان دارای شهرک های بینظیری می باشد که با طراحی و شهرک سازی خاص و امنیت بالایی که دارد، مورد توجه اکثر افراد و متقاضیان خرید ویلا و زمین قرار گرفته است، از شهرک های برند چمستان می توان به؛ شهرک آپادانا، شهرک ویهان، شهرک کاج و شهرک شهاب اشاره داشت.

 

چمستان کجاست و خرید ویلا و خرید زمین در چمستان

 

چمستان دارای مناطق گردشگری و تفریحی بسیاری می باشد که می توان به موارد زیر اشاره نمود؛

 

  •  پارک جنگلی کشپل؛ این پارک در 13 کیلومتری شهرستان نور به سمت چمستان و در 2 کیلومتری چمستان به سمت نور در ضلع جنوبی جاده واقع شده است، و پارک جنگلی کشپل با توجه به زیبایی ها و جذابیت هایی که دارد، مقصد مورد علاقه گردشگران زیادی بوده و سالانه افراد زیادی برای سفر آن را انتخاب می کنند. 

 

  • جنگل واز؛  این جنگل یکی دیگر از مناطق دیدنی و فوق العاده جذاب چمستان است، در واقع جنگل و ییلاق واز یکی از مناطق دیدنی و توریستی می باشد که توجه بیشتر مسافران شهرهای شمالی را به خود جلب کرده است، اغلب ویلاهایی که در این منطقه ساخته می شوند سازه و طراحی متفاوتی دارند، و اکثر افرادی که به ویلاهای جنگلی و کوهستانی علاقمند هستند واز را در الویت قرار می دهند.

 

  • بهدشت؛ بهدشت نام روستایی است جنگلی در منطقه چمستان که با آمل 20 کیلومتر و 15 کیلومتر تا مرکز شهر چمستان فاصله دارد، بهدشت از منطقه های برند چمستان می باشد که امروزه مورد توجه اکثر متقاضیان خرید ویلا و زمین قرار گرفته است.

 

  • دریاچه الیمالات؛ فاصله دریاچه الیمالات از جاده اصلی نور به چمستان حدود ۳ کیلومتر است، این دریاچه که در دل جنگل واقع شده‌ است، در واقع دریاچه الیمالات در نقطه‌ ای بسیار زیبا از مازندران قرار دارد، برای رسیدن به دریاچه باید به سمت روستای کارگر کلا برسید و بعد از طی چند کیلومتر به دریاچه ی دیدنی و زیبای الیمالات خواهید رسید.

 

 

چمستان کجاست و خرید ویلا و خرید زمین در چمستان

 

زندگی در طبیعت سرسبز و آب و هوای مطلوب و.... همواره مورد توجه خریداران ملک و ویلا و... قرار گرفته است، اگر در این مسیر نیاز به مشاوره دارید، می توانید به تیم مجرب املاک رادین که با سال ها تجربه در این زمینه و در این منطقه فعالیت می کنند، مراجعه کنید، برای ارتباط مستقیم با املاک رادین به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 

"بیشتر بخوانید" 

خرید زمین یا خرید ویلا در شمال در زمان تورم اقتصادی؛ تصمیم منطقی و درستی است؟

بهترین سرمایه گذاری ملکی؛ حرفه ای ترین شکار از زمان و مکان می باشد!

موفقترین سرمایه گذاری در ایران چیست

روکش کجاست؟خرید زمین و ویلا در روکش آمل