اگر قصد سفر به استان مازندران را دارید، یکی از پیشنهادهای محبوب این منطقه، شهرستان نور می باشد، شهرستان نور، علاوه بر جنگل های سرسبز، دارای ساحل نیلگون خزر نیز می باشد، بنابراین شما سروران گرامی دسترسی راحت و سریع به دو طبیعت زیبای شمال، یعنی جنگل و دریا خواهید داشت، شهرستان نور، یک منطقه میانی استان مازندران می باشد، شهرستان نور در جنوب دریای خزر، غرب آمل، جنوب‌ غربی محمودآباد قرار گرفته که مساحت این شهرستان به ۲٬۶۷۵ کیلومتر مربع می‌ رسد، شهرستان نور، از منطقه هایی اعم از؛ چمستان و بلده و لاویج و روستاهای متعددی همچون؛ ناتل کنار، میان بند، تتارستاق، اوزرود، لاویج، میان رود و.... تشکیل شده است، یکی از منطقه های برند نور که امروزه بسیار پر طرفدار می باشد، چمستان سرسبز و جنگلی می باشد، چمستان از مناطق گردشگری و تفریحی و روستاهای جنگلی بسیاری تشکیل شده است که، امروزه مقصد مسافران و متقاضیان خرید ویلا در شمال و خرید زمین در شمال، قرار گرفته است، از روستاهای بینظیر چمستان می توان به؛ آپادانا، باریکلا، وازده علیا، بهدشت، رمشی، امیرآباد، سعادت آباد، مرنا، ایرکا، کیابسر، بلویج، خطیب کلا، بنفشه ده و... اشاره نمود، در ادامه ی این مقاله به معرفی روستای سرسبز و جنگلی خطیب کلا می پردازیم، با ما همراه باشید...

 

خطیب کلا کجاست و خرید ویلا در خطیب کلا نور

 

 روستای سرسبز خطیب کلا

خطیب کلا روستایی در بخش چمستان شهرستان نور و در منطقه معروف به میانرود سفلی قرار دارد، که بسیار دیدنی و جذاب و توریستی می باشد، باید بدانید که این روستا بسیار کم جعمیت می باشد، و طبق سرشماری اخیر، جمعیت این روستا 150 نفر بوده که در 30 خانوار می باشند.

شغل اصلی اهالی این روستا دامداری و کشاورزی است، همچنین روستای خطیب کلا از شرق به روستای رمشی، از غرب به بلویج، از شمال به جاده اصلی چمستان و روستای جلیکان و از جنوب به ورازده سفلی منتهی شده است، بنابراین شما دسترسی راحتی به مناطق ذکر شده و شهرهای اطراف اعم از؛ نور، محمودآباد، آمل و.... خواهید داشت.

لازم به ذکر می باشد که اغب روستاهای ساحلی مازندران مانند؛ خطیب کلا، به دلیل بهره مندی از آب کافی از آبندان برخوردار هستند، در واقع آب‌ بندان سازه‌ ای است که می‌ تواند حجم قابل‌ توجهی از آب را ذخیره کند، و آب‌ بندان‌ ها از روش‌ های سنتی، آب مورد نیاز بخش کشاورزی به‌ ویژه در مناطق پرباران و شمالی کشور را تامین می کند، و این آب بندان ها به صورت دو منظوره مورد استفاده قرار می گیرند؛ یعنی از مکان آنها برای پرورش ماهی و از آب آنها نیز برای اراضی کشاورزی استفاده می کنند، آب بندان روستای خطیب کلا از جمله دارایی های این روستا به حساب می آید، با توجه به این امتیاز عالی خطیب کلا، کشاورزی و کشت برنج و... در این روستا بسیار رایج می باشد، شاید تصور کنید، با ساکن شدن در خطیب کلا چمستان ممکن است از خدمات و امکانات شهری دور باشید، کاملا این تصور اشتباه می باشد، زیرا منطقه خطیب کلا از امکانات رفاهی و خدماتی خاصی برخوردار می باشد، و شما نیازی ندارید برای تهیه امکانات اولیه از روستا خارج شوید، علاوه برآن به دلیل لوکیشن عالی خطیب کلا، شما به راحتی به مرکز شهر چمستان و نور و آمل دسترسی خواهید داشت.

 

خطیب کلا کجاست و خرید ویلا در خطیب کلا نور

 

باید بدانید که خطیب کلا به دلیل موقعیت عالی، دارای زمین های بسیاری با متراژ های متفاوت در کاربری های مختلف اعم از؛ کشاورزی، مسکونی و... آماده فروش می باشند، و همه ی ما از مزایای خرید زمین در شمال و سرمایه گذاری با خرید زمین در شمال آشنا هستیم، از این سوی پیشنهاد مشاورین املاک رادین به شما متقاضیان خرید زمین جنگلی در شمال، خرید زمین در خطیب کلا نور را پیشنهاد می دهند، قیمت زمین در این منطقه بسیار مناسب می باشد، و با توجه به رشد و پیشرفت خرید و فروش زمین در شمال، بی شک زمین های موجود در خطیب کلا مانند طلا با ارزش می باشد، بدین ترتیب وقتی می‌گوییم خرید ویلا در چمستان این روزها پر رونق است منظورمان قدم‌ به‌ قدم بخش‌ های مختلف و مناطق مختلف چمستان است.

 

نقشه روستای سرسبز خطیب کلا

 همانطور که در نقشه خطیب کلا مشاهده می کنید، خواهید دید روستای خطیب کلا در نزدیکی روستای بلویج قرار گرفته است بدون تردید میتوان بیان داشت خطه شمالی کشور با داشتن طبیعت زیبا و مناطق گردشگری و فاصه کم با دریا و جنگل و... یکی از بهترین منطقه در جهت سفر و خرید ویلا و زمین می باشد، روستای بلویج یکی از بهترین منطقه های چمستان می باشد، که فاصله کمی با روستای خطیب کلا دارد، این روستا از توابع بخش چمستان شهرستان نور در استان مازندران می باشد، این روستا در دهستان میان‌ رود (نور) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1390 جعمیت این روستا حدودا 113 نفر بوده است، شما برای رسیدن از خطیب کلا به بلویج 600 متر و به مدت زمان 5 دقیقه را طی کنید تا به روستای سرسبز بلویج برسید، علاوه بر آن فاصله ی روستای خطیب کلا به دیگر روستاهای اطراف به صورت زیر می باشد؛

 خطیب کلا به رمشی؛ حدواد 4 کیلومتر و به مدت 7 دقیقه

خطیب کلا به رزک؛ حدودا 4 کیلومتر و به مدت 7 دقیقه

خطیب کلا به جلیکان سفلی؛ حدود 3 کیلومتر 

 

خطیب کلا کجاست و خرید ویلا در خطیب کلا نور

برای آشنایی بیشتر با روستای بلویج مقاله ی زیرا مطالعه کنید.

بلویج کجاست و خرید ویلا در بلویج نور

 

اگر شما به دنبال خرید ویلا و زمین شهرکی در خطیب کلا هستید، باید بدانید که شهرک های برند این منطقه که از امنیت و طراحی خاصی برخوردار می باشد، گزینه ی مناسبی برای علاقمندان خرید ویلا شهرکی و خرید زمین شهرکی می باشد، از این سوی برای خرید و بازدید می توانید به شهرک های؛ بهاران، کیان، گلستان و... مراجعه کنید، با خرید ویلا در خطیب کلا چمستان شما در منطقه‌ ای بکر و جنگلی ساکن خواهید شد، بنابراین می‌ توانید از مناظر شگفت‌ انگیز و فوق العاده طبیعی لذت ببرید، اگر در این مسیر نیاز به مشاوره دارید، میتوانید به تیم مجرب املاک رادین مراجعه کنید، برای ارتباط مستقیم با مجموعه رادین، به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 

خطیب کلا کجاست و خرید ویلا در خطیب کلا نور

 

"مقالات پیشنهادی املاک رادین"

چرا باید املاک رادین را در خرید زمین در شمال انتخاب کرد

بهترین سرمایه گذاری ملکی؛ حرفه ای ترین شکار از زمان و مکان می باشد!

خرید زمین یا خرید ویلا در شمال در زمان تورم اقتصادی؛ تصمیم منطقی و درستی است؟

روکش کجاست؟خرید زمین و ویلا در روکش آمل

همه چیز در مورد خرید ویلا ساحلی یا خرید زمین ساحلی در شمال