سلام و عرض ادب خدمت همه همراهان املاک رادین امیدوارم خوب ، خوش و در سلامت کامل باشید.

با توجه به پیشرفت در دنیای فناوری و افزایش آگاهی، نیاز و دسترسی مردم به خدمات اینترنتی امروزه بسیاری از امور بشر به واسطه ی اینترنت و دنیای مجازی انجام میگیرد که کار بشر را تا حدی راحتر کرده است.

خرید و فروش ملک از جمله یکی از این پیشرفت ها است که خرید و فروش را از روش سنتی به روش نوین تبدیل کرده است.

املاک رادین به کمک شما آمده است تا به شما در انتخاب ملک و ویلا مناسب خدمت رسانی کند تا ویلا خوش ساخت با قیمت مناسب به شما همراهان املاک رادین معرفی می کند.

چند سوال برای خرید ملک و ویلا به وجود می آید 1-به چه ویلایی، ویلای خوب می گویند؟ 2 -ویژگی ویلا خوب چیست؟

شاید اولین نکته برای اکثر خریداران، ساخت داخلی ویلا و متریال  درجه یک استفاده شده در ویلا است به طور مثال متراژ زیربنا که تمام متراژ به نحوه احسن استفاده شود؛ حیاط سازی ویلا- تعداد اتاق ها- مستر اتاق ها- داشتن پارکینگ مجزا- فاصله مناسب ویلاها از همدیگر.

نکته دوم و مهمی که خریداران دقت میکنند موقعیت جغرافیایی مناسب ویلا است.

امروز قرار است خدمت شما عزیزان در مورد انواع ویلا در شمال از نظر موقعیت جغرافیایی بگیم به امید اینکه مورد استفاده شما عزیزان واقع بشود.

در هنگام خرید ویلا باید به تمامی نکات موقعیت جغرافیایی توجه کرد چون بسیار مهم است.

موقع خرید ویلا باید به ملک مورد نظر رفت و تمامی نکات را سبک سنگین کرد که بعد خرید،خریدار به مشکل بر نخورد و مناسب ترین و به صرفه ترین ویلا را انتخاب کرد. 

 

این توجهات عبارتند از:

ویلاهایی که در جنگل واقع شده اند از لحاظ دسترسی به اینترنت افراد را دچار مشکل می کنند و اگر جز آن دسته از افرادی هستید که زندگی و کار شما وابسته به فضای اینترنتی و مجازی هست این موقعیت مناسب شما نخواهد بود.

 

نکته دیگر دسترسی سریع و راحت به بیمارستان ها، درمانگاه ها و فروشگاه ها می باشد.

 تا حد امکان سعی شود در انتخاب ویلا به موقعیت ویلانسبت به مراکز درمانی و مرکز شهر دقت کنید.

برای خرید ویلا نکته ی دیگری که جز نکات مهم نیز می باشد باید به چشم انداز و نمای روبروی پنجره و تراس توجه کرد بسته به علاقه خریداران که نما کوه،جنگل یا دریا باشد.

نکته قابل تامل دیگر این است انتخاب ویلایی باشد که روبروی ویلایی که قصد خرید آن را دارید ویلا دیگری نباشد یا ملکی در حال ساخت نباشد که دید شما نسبت به طبیعت روبرو بگیرد.

نکته دیگر در خرید ویلا، امن بودن آن منطقه ایی است که قصد خرید آن را دارید چون ویلا محل زندگی دائمی ممکن است نباشد و قصد داشته باشید در تعطیلات و فصل تابستان به آن سر بزنید پس باید امنیت خوبی داشته باشد و چه بهتر میشود که اگر نگهبان داشته باشد که وظیفه نگهبانی و نگه داری حیاط ویلا را برعهده بگیردو شما با خیال راحت به آن بسپارید و ویلا را ترک کنید تا برای تعطیلات بعدی یا دارای دوربین های مداربسته باشد که صاحب ویلا از راه دور بتواند ویلا خود را نظارت کند.

نکته ی بعدی این است که به علاقه خود برای خرید ویلا توجه کنید چون بسیار هائز اهمیت است.

اگر آن دسته از افرادی هستید که به ساحل و دریا علاقه مند هستید و از دریا آرامش میگیرید در اطراف ساحل دنبال موقعیت ویلایی خوب با قیمت مناسب باشید.

اما  اگر با هوای مرطوب،دریا و ساحل علاقه ندارید به موقعیت کوهپایه ای رجوع کنید با آب و هوای بینظیر خنک و خشک به این خاطر که ویژگی  خوب ویلا در مناطق دامنه کوه این است که در روزهای طولانی و گرم تابستان که هوای شمال کشور هم گرم،مرطوب و شرجی است ویلا در دامنه کوه و ارتفاعات پیشنهاد بسیار خوب و انتخاب عاقلانه ای است چون هم دارای آب فراوان،هوای خنک،خشک و دارای طبیعت با چشم انداز کوه و جنگل تلفیقی می باشد.

 

اما اگر به جنگل و درختان علاقه دارید و مایل هستید که زمانی که پنجره ها رو باز می کنید با چشم انداز جنگل روبرو شوید ویلا جنگلی مناسب شماست که دارای طبیعت بکر با آرامش فوق العاده و رودخانه هایی با آب زلال می باشد.

 

خرید ویلا تهرانی نشین یا خرید ویلا بومی؟

نکته ی بعدی و هائز اهمیت دیگر برای خرید ویلا نورگیری ویلا می باشد.

 

اما چه نوع ویلایی، با چه زاویه ای برای نورگیری مناسب است؟

در پاسخ به سوال باید خدمتتون عرض شود که ویلاهایی که به صورت جنوبی ساخته شده اند از لحاظ دریافت نور مشکلی نخواهند داشت و میتواند از سمت شمال و جنوب همزمان با هم نور را به طور مستقیم دریافت کنند و نیازی به دریافت نور غیر مستقیم ندارند.

لازم به ذکر است که خدمت شما همراهان محترم املاک رادین گفته شود که به ویلای شمال روشنایی و گرمای متعادل و متوسطی می رسد.

ویلاهای جنوبی به دلیل تابش مستقیم خورشید روشنایی ایده آل و انرژی گرمایی بالاتری دارد به همین دلیل با قیمت بیشتری به فروش می رسد و بهتر است به این نکته نیز دقت شود که به دلیل تراکم و شلوغ شدن یک منطقه برای ساخت ویلا،ویلاهای چند طبقه ای میزان نورگیری به میزان چشم گیری کاهش می یابد.

نکته بعدی که در سطر های بالا نیز ذکر شد این است که فاصله ویلا ها از هم باید کافی باشد که هم از لحاظ نورگیری،کاهش دید به طبیعت اطراف شما را دچار مشکل نکندو نیز باید به حدی باشد که سر و صدای همسایه و زمانی که ویلای کناری مهمان دارد مزاحمتی برای شما ایجاد نکند و برای پارک ماشین دچار مشکل نشوید.

 

سوال بعدی که جای تامل دارد  این است که

آیا ویلایی که قصد خرید دارید داخل بافت قرار دارد یا خیر؟

باید گفته شود که ویلایی که قصد دارید آن را بخرید حتما به داخل بافت باشد اما اگر شخص فروشنده گفت داخل بافت قرار دارد شما میتوانید با تهیه نقشه روستایی از شهردار و دهیار  خود از خرید ویلایی که مایل به خرید هستید موقعیت مکانی ویلای خود را ببینید.

تمام سعی ما برای این بوده که در هنگام خرید ویلا در کنار شما باشیم و به شما کمک کنیم که بهترین ویلا از نظر موقعیت مکانی انتخاب کنید که بعد خرید دچار پشیمانی نشوید.

 

 مقاله پیشنهادی

انواع ویلا در شمال از نظر ساخت