ویلا فلت چیست؟

معمولا به خانه هایی که با اختلاف سطح حداقل یک متر از زمین ساخته می شوند. و در مجموع بدون اختلاف سطح هستند، به آن ویلا همکف و یا ویلا فلت می گویند. ویلاهای همکف در یک طبقه و دارای یک سقف می باشند و بیشتر با بنای 80 تا 150 متری دو یا سه خواب در شمال دیده می شوند. این نوع ویلا معمولا در مجموعه ارزان ترین ویلاها در شمال، قرار می گیرند. زیرا در ساخت آن، از ستون و آرماتور استفاده نمی شود. درنتیجه هزینه کمتری را شامل می شود. ویلاهای فلت حداقل باید اختلاف سطح یک متری را، به دلیل رطوبتی بودن زمین های شمال، داشته باشند. تا به وسایلتان آسیبی نرسد. این ویلاها را عموما در خانه باغ ها یا مکان هایی که ویو سرسبزی کمتری دارند، ساخته می شود.

 ویلاهای فلت در واقع همان ویلاهای یک طبقه هستند که معمولاً در نقشه ساخت ویلا در شمال از این طرح‌ها استفاده می‌شود. این ویلاها نسبت به ویلاهای دوبلکس و تریپلکس از قدمت بیشتری برخوردارند. امروزه بسیاری از ویلاهای فلت در شمال کشور در حال بازسازی و تبدیل به ویلاهای دوبلکس هستند. از  مهم ترین دلایل بازسازی و تبدیل ویلاها، افزایش قیمت زمین در شمال کشور می‌باشد.

 

ویلا فلت

بیشتر بخوانید: آشنایی با ویژگی های برخورداری از خرید زمین کشاورزی در شمال

 

ویلا دوبلکس چیست؟

 به طور کلی زمانی که از ویلای دوبلکس صحبت می‌کنیم، منظور ما ویلایی است که برای دسترسی به قسمت‌های مختلف آن نیاز به تغییر طبقات داریم. به عبارت دیگر تمام ویلا در یک سطح طراحی نشده است و در دو طبقه متفاوت یا دو سطح متفاوت طراحی شده است.

 مهم ترین بخش در طراحی ویلاهای دوبلکس پله‌های آن است که باعث اتصال دو طبقه به یکدیگر می‌شود. طراحی نوع پله در طراحی ویلاهای دوبلکس بسیار حائز اهمیت است. چرا که سبب زیباتر دیده شدن ویلا می‌شود. راه پله‌های سه طرفه، مارپیچ، نیم دایره و راه پله‌های گرد از انواع مدل راه پله‌هایی هستند که می‌توانند در طراحی ویلای دوبلکس مورد استفاده قرار بگیرند.

در طراحی پله ها علاوه بر سلیقه افراد مواردی مانند مساحت زمین در انتخاب نوع و طرح راه پله تاثیرگذار است. معمولاً برای ساخت ویلاهای دوبلکس از زمین‌های بسیار وسیع  استفاده می‌شود. اما با گذشت زمان بسیاری از طرح‌ها به این نتیجه رسیدند که استفاده از زمین‌های کوچک برای ساخت ویلاهای دوبلکس مناسب‌تر است.

در طراحی ویلای دوبلکس معمولا از طبقه اول به عنوان نشیمنگاه ، حال و پذیرایی استفاده می شود که با گنجره های بزرگ و قدی نور به داخل خانه می تابد.و در طبقه دوم نیز اتاق های خواب ، سالن استخر یا بازی، سرویس های بهداشتی و حمام تعبیه شده است. با این عمل فضای شلوغ و فضای خلوت ساختمان از یکدیگر مجزا خواهد شد. حال بسته به نوع متراژ یک اتاق کوچک و سرویس بهداشتی در طبقه اول درنظر می گیرند تا افراد مسن برای بالا رفتن از پله ها دغدغه نداشته باشند. اگر ویلا دوبلکس استخردار باشد، سالن استخر یا جکوزی را یا بیرون حیاط یا در داخل ساختمان تعبیه می کنند.سقف آن معمولا شیب دار می باشد، تا خانه از باران بی امان شمال، در امان بماند.

ویلا دوبلکس 

بیشتر بخوانید: آشنایی با روند قانونی تغییر نوع کاربری زمین کشاورزی در شمال

 

 

ویلا تریبلکس چیست؟

طراحی خانه تریبلکس به صورت سه طبقه است. یعنی داخل یک واحد سه طبقه طراحی شده است ، و این سه طبقه با پله به یکدیگر متصل می شود. در ویلاهای تریبلکس به دلیل ارتفاع بیشتر می توان چشم انداز و منظره های بیرون را بهتر مشاهده کرد و ساعت ها از دیدن جنگل و دریا لذت برد. این ویلا جزء گران ترین ویلاهای شمال می باشد. زیرا متریال های بکار گرفته در آن از سایر سازه ها بیشتر است. اکثر ویلاهای تریبلکس در شمال دارای روف گاردن بی نظیر است و حتی قابلیت اجراهای روف گاردن را دارد. روف گاردن یا همان سقف سبز بر روی تراس یا پشت بام خانه ها ایجاد می شود. که در شمال علاوه بر اینکه ویو بینظیری به طبیعت خواهید داشت، امکاناتی از قبیل الاچیق، باربیکیو، مبلمان باغی و... دارد. حتی شما می توانید در آنجا باغچه ی کوچکی را احداث کنید و به کشت محصولات باغی بپردازید!

ویلا تریبلکس 

بیشتر بخوانید: آشنایی با مناطق بکر مازندران جهت خرید ویلا ساحلی

 

 

ویلا نیم پیلوت چیست؟

در طراحی ویلا نیم پیلوت برای ایجاد فضایی مثل اتاق خواب مستر، پارکینگ اختصاصی، انبار یا موتورخانه با ایجاد یک اختلاف سطح نیم طبقه ای فراهم می شود. و علاوه بر آن نمای داخلی ویلا نیز زیباتر می شود.در ویلاهای نیم پیلوت طراح ساختمان ، اتاق خواب را در سطحی بالاتر طراحی می کند و برای ورود به اتاق خواب پله ی چوبی در نظر گرفته می شود ، که بر شیک تر شدن نمای داخلی کمک می کند.با توجه به ایجاد اختلاف سطح در طراحی داخلی ویلاهای نیم پیلوت می توان آن را زیرمجموعه ای از طراحی های دوبلکس و نیم دوبلکس در نظر گرفت.این ویلاها معمولا در زمین هایی با متراژ کم احداث می کنند. تا بهینه ترین و کاربردی ترین فضا را داشته باشند، همچنین با اینکار قیمت خرید کمتری را به خود اختصاص می دهد.

پس زمانی که می‌شنویم ویلایی به صورت نیم پیلوت یا نیمه دوبلکس طراحی شده است، ویلایی دو خوابه همراه با یک پارکینگ را تصور می‌کنیم. به طور کلی اگر بخواهیم قیمت ویلای نیم پیلوت را بیان کنیم، خواهیم گفت که از ویلای فلت گران‌تر و از ویلای دوبلکس ارزان‌تر است.

ویلا نیم پیلوت 

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا و یا سرمایه گذاری در بورس

 

 


 

اگر به دنبال خرید ویلا در شمال یا خرید زمین در شمال برای ساخت ویلا هستید، مشاوران حرفه ای و متخصص املاک رادین،  آماده خدمت رسانی به شما همراهان و سروران گرامی می باشد. املاک البرز ویلا با داشتن فایل های متنوعی از ویلا دوبلکس، ویلا نیم پیلوت، ویلا تریبلکس، ویلا فلت و... در شمال با هر متراژ ، قیمت و امکانات طبق خواسته تان، در خدمت شما متقاضیان گرامی می باشد. برای اطلاعات بیشتر به بخش تماس با ما مراجعه نمایید. یا بر روی دکمه مشاوره رایگان کلیک کنید تا سریعا به مشاوران ما ارتباط پیدا کنید.

روز و روزگارتان خوش،مشاورین املاک رادین