بررسی ها نشان می دهد، عده ای از متقاضیان خرید ویلا در شمال بر سر دوراهی بین خرید ویلا شهرکی یا همان ویلا در منطقه تهرانی نشین، و خرید ویلا مستقل یا همان خرید ویلا در منطقه بومی، مانده اند. در این مقاله هر کدام از ویژگی این نوع ویلاها را شرح می دهیم تا شما بتوانید بر اساس شرایط و خواسته خود دست به انتخاب بزنید.

 

ویلا تهرانی نشین یا ویلا شهرکی چیست؟

در هر روستای مهاجر نشینی در مازندران، یک گوشه از روستا را به ساخت و سازهای غیربومی یا همان ویلا شهرکی، برای افراد مهاجر و متقاضی خرید ویلا غیربومی اختصاص می دهند. که این ویلا تحت عنوان ویلا شهرکی یا همان ویلا مخصوص تهرانی نشین ها پدید می آید.

ویلا شهرکی، ویلایی است که در کنار مجموعه‌ای از ویلاها در زمینی وسیع، احداث شده است. این ویلا، همانطور که از نامش پیداست مستقل از ویلاهای همجوارش نیست. در واقع همه این نوع ویلاها ظاهری متحدالشکل دارند و توسط فردی، مدیریت و کنترل می‌گردند.(به عبارتی ویلا شهرکی دارای نگهبان است). پس نتیجه می گیریم که ویلا شهرکی یعنی؛ ویلایی که احداث شده در یک زمینِ مشترک است، زمینی اشتراکی با دیگر ویلاها.

تقاضای زیاد برای خرید ویلا یکی از دلایل رشد و توسعه ساخت ویلاهای شهرکی در شهرهای شمالی کشور است . برای ساخت این نوع ویلاها به زمین های بزرگ و وسیع نیاز است . برای همین این ویلاها اغلب در مناطق خارج از شهر و توسط پیمانکاران انبوه‌ساز ساخته می‌شوند. موقعیت این شهرک ها و همچنین خرید مصالح به صورت انبوه باعث کمتر تمام شدن هزینه ساخت ویلاهای شهرکی شده است؛ بنابراین خرید ویلاهای شهرکی به افرادی که بودجه محدودی برای خرید ویلا دارند ، توصیه می‌شود. اگر رعایت کردن قوانینی که در ویلاهای شهرکی وجود دارد و سر و صدایی که ممکن است به خاطر تراکم ویلاها در یک محدوده ایجاد شود برایتان امکان پذیر است خرید این ویلاها می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد .

ویلا شهرکی 

 

ویژگی ویلا شهرکی یا ویلا در منطقه تهرانی نشین:

امنیت‌

زمانی که شما یک ویلای کاملا مستقل خریداری می کنید باید تمام مسائل مربوط به امنیت و نگهداری از ویلا مانند آبیاری باغچه، بازید از کنتور برق و... در صورت عدم حضورتان را به تنهایی و با هزینه بالا انجام دهید و همچنین مشکلاتی را هم برایتان ایجاد می‌کند. اما در ویلای شهرکی شما با پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه و یا سالیانه برای نگهبانی بیست و چهار ساعته، نگهداری و پاکسازی محوطه ویلا، دیگر دغدغه و نگرانی بابت این گونه مسائل نخواهید داشت. اگر شما جزء افرادی هستید که بطور دائم در ویلا حضور ندارید، خرید ویلا شهرکی در شمال، بهترین گزینه برای شما می باشد.

قیمت

بدلیل اینکه ویلاهای شهرکی با متراژ بهینه و مهندسی،توسط انبوه سازان و به صورت طراحی های داخلی و بیرونی یک شکل در زمین هایی با متراژ بالا ساخته می شوند. بخاطر حجم مصرف بالا مصالح ساختمانی و اولیه خود را به صورت عمده تهیه می کنند و هزینه کمتری برای خرید زمین و دستمزد کارگران پرداخت می شود، همین عامل سبب کمتر شدن قیمت تمام شده ویلاهای شهرکی نسبت به ویلاهای شخصی ساز شده است. پس می توانید طبق بودجه و سلیقه خودتان انواع ویلاهای شهرکی را با قیمت مناسب و اقتصادی خریداری کنید.

 

وضع قوانین

در ویلای مستقل، خراب یا سالم ماندن تجهیزات تنها به خودمان مربوط است و در صورت خراب شدن وسایل، هیچکس دیگری مسولیت آنرا برعهده ندارد. و اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم، باتوجه به زمان و بودجه خود تصمیم میگیریم. اما در ویلا شهرکی اعمال هر گونه تغییری در موضاعاتی که مشترکند، بدون اجازه از تک تک ساکنان، هرگز انجام پذیر نخواهد بود.

باتوجه به اینکه شاید قوانین و مقرراتی برای رعایت سکوت و عدم ایجاد مزاحمت و سروصدا پس از ساعاتی خاص در ویلا شهرکی وضع شده اند، با این حال شلوغی احتمالا پای ثابت ویلا شهرکی می باشد. قبل از خرید ویلا شهرکی، باید براساس روحیه و خلقیاتتان خصوصا در انجام کارهای گروهی و مشترک، تصمیم بگیرید. 

ویلا شهرکی 

 

در شمال شهرک های ویلایی متنوعی وجود دارد. برای مثال شما می توانید شهرک با مجموعه ویلا دوبلکس یا ویلا نیم پیلوت یا ویلا فلت پیدا کنید. و هرکدام از پیمانکارها با توجه به اهداف و بودجه خود، با امکانات مختلفی مثلا داشتن استخر،آلاچیق، حیاط بزرگ، یا وسایل تفریحی مشترک و... در شهرک بنا می کنند.

 

ویلا مستقل چیست؟

ویلاهای مستقل؛ که به آن ویلاهای شخصی ساز و همچنین ویلای بومی نیز لقب می دهیم. ویلاهایی هستند که؛ برای ساخت آن، سازنده در زمین خودش ویلای منفرد می سازد، و هیچگونه وابستگی و فضای مشترکی با همسایگان خود نخواهد داشت، و در منطقه بومی یک روستا ساخته شده است. همچنین کلیه تغییرات، تخریب، تعمیر؛ همگی با اختیار خودتان قابل انجام است.

نکته مهمی در خرید ویلا مستقل وجود دارد که عموما ویلاهای مستقل؛ توسط سازندگان اقدام به ساختن نمی شود بلکه در بسیاری از موارد بومیان محلی و یا یک شخص به تنهایی به ساخت یک ویلا در متراژ مشخص اقدام می نماید به همین دلیل به این نوع ویلا ها ویلاهای شخصی ساز گویند؛ در واقع آن شخص بومی به عنوان کار اصلی خود به ساخت اقدام نمی نماید و فروش ویلا را به عنوان منبع درآمد اصلی خود نمی دانند به همین دلیل در بسیاری از ویلاهای شخصی ساز می توان گفت که از حداکثر کیفیت ممکنه با رعایت بهترین اصول مهندسی ساز و متریالهای با کیفیت استفاده می گردد. 

علاوه بر موردِ نوع ساخت توسط اشخاص حقیقی که شخصی ساز میباشند، موردِ استقلال طلبی و مالکیت تام نیز در این نوع ویلا های مستقل؛ عامل اصلی خرید ویلا برای آن دسته از متقاضیانی است، که می خواهند اختیار تام در تغییرات، تخریب و کلیه موارد مرتبط به ساختمان یا حیاط سازی ویلای خود را داشته باشند و همچنین اطمینان بیشتری نسبت به ساخت با کیفیت تر و بادوام تر در ویلایی را که خریداری نموده اند، را کسب نمایند به سراغ خرید ویلاهای مستقل یا خرید ویلا شخصی ساز در شمال می رود.

در نتیجه برای آن دسته از متقاضیانی که می خواهند اختیار کامل در تغییرات؛ چه در ساختمان خود و چه در حیاط ویلای خود را داشته باشند و از نظر تغییرات به هیچ همسایه یا زمینی وابسته نباشند خرید ویلا شخصی سازی یا مستقل را بهشان پیشنهاد می کنیم.

آمارها نشان می دهند که ویلاهای شخصی سازی و مستقل از نظر کیفیت ساخت و به طبع؛ قیمت نهایی فروششان نسبت به ویلاهای شهرکی دارای کیفیت و قیمت بالاتری می باشند.

ویلا مستقل

 

 

ویژگی های خرید ویلا مستقل:

 

مسولیت و قوانین

در ویلای مستقل، خراب یا سالم ماندن تجهیزات تنها به خودمان مربوط است و در صورت خراب شدن وسایل، هیچکس دیگری مسولیت آنرا برعهده ندارد. و اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم، باتوجه به زمان و بودجه خود تصمیم میگیریم. اما در ویلا شهرکی اعمال هر گونه تغییری در موضاعاتی که مشترکند، بدون اجازه از تک تک ساکنان، هرگز انجام پذیر نخواهد بود.

باتوجه به اینکه شاید قوانین و مقرراتی برای رعایت سکوت و عدم ایجاد مزاحمت و سروصدا پس از ساعاتی خاص در ویلا شهرکی وضع شده اند، با این حال شلوغی احتمالا پای ثابت ویلا شهرکی می باشد. قبل از خرید ویلا شهرکی، باید براساس روحیه و خلقیاتتان خصوصا در انجام کارهای گروهی و مشترک، تصمیم بگیرید. 

پس اگر قصد سکونت دائم در شمال را دارید، پیشنهاد ما ب شما خرید ویلا مستقل می باشد.

 

کیفیت و قیمت ویلا

بدلیل اینکه ویلاهای شهرکی با متراژ بهینه و مهندسی، توسط انبوه سازان و به صورت طراحی های داخلی و بیرونی یک شکل در زمین هایی با متراژ بالا ساخته می شوند. بخاطر حجم مصرف بالا مصالح ساختمانی و اولیه خود را به صورت عمده تهیه می کنند و هزینه کمتری برای خرید زمین و دستمزد کارگران پرداخت می شود، همین عامل سبب کمتر شدن قیمت تمام شده ویلاهای شهرکی نسبت به ویلاهای شخصی ساز شده است.

در مقابل کارفرمای ساخت ویلا مستقل صرفنظر اینکه مصالح را به صورت انبوه نمی خرد، دقت بسیاری در انتخاب متریال های بکار گرفته در ساخت ویلا انجام می دهد. پس نتیجه میگیریم کیفیت ویلای مستقل بسیار بهتر و بیشتر از ویلا شهرکی می باشد.

 

امکانات ویلا

ویلاهای مستقل به دلیل اینکه معمولا در متراژ بالا ساخته می شود، قابلیت احداث امکاناتی مانند استخر، جکوزی، سالن والیبال، تراس های بزرگ، روف گاردن، حیاط های سرسبز و... را دارد. در صورتیکه در ویلاهای شهرکی به دلیل اینکه اکثر آنها متراژ های کمی دارند اغلب این امکانات را ندارند.

 ویلا مستقل

 

برای آن که بدانید ویلا تهرانی نشین بهتر است یا ویلا بومی، باید به علایق، شرایط، خلقیات و خواسته تان نگاه بیندازید، آنگاه بر صندلی قاضی تکیه دهید و شرایط را داوری نمایید. در این سناریو، این شما هستید که رأی نهایی را صادر خواهید کرد. اگر در این راه می خواهید یک مشاور خوب و معتبر در کنار خود داشته باشید، تیم مشاورین املاک رادین با سال ها تجربه و خدمت آماده خدمت رسانی با مشاوره رایگان به شما متقاضیان محترم می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت تماس با ما مراجعه نمائید.

 


 

مقالات پیشنهادی سایت املاک رادین:

خرید ویلا ارزان قیمت در شمال با املاک رادین

آشنایی با ویژگی های برخورداری از خرید زمین کشاورزی در شمال

آشنایی با روند قانونی تغییر نوع کاربری زمین کشاورزی در شمال

آشنایی با مناطق بکر مازندران جهت خرید ویلا ساحلی

سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا و یا سرمایه گذاری در بورس

خرید ویلا ساحلی و یا خرید ویلا جنگلی

رزک کجاست؟ خرید ویلا در رزک

نکاتی در مورد انتقال مالکیت سند ملک

معامله املاک در رهن بانک چه شرایطی دارد؟

نکاتی در مورد اجاره نامه رسمی و غیر رسمی

خرید ویلا شهرکی مناسب چه کسانی است؟

جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان کدامند؟

آشنایی با نحوه خرید ویلا شهرکی در منطقه شمال

مزیت های برخورداری از خرید ویلا شهرکی در شمال

سبک معماری چه تاثیری بر زندگی افراد دارد؟