امروزه در تمام مقالات مبحث خرید و فروش ویلا بسیار مطرح است، بنابراین در این مقاله خواسته ایم، به گزینه ی مزایا و معایب خرید زمین بپردازیم، و این مسئله را بررسی کنیم که، علت خرید و فروش فوری زمین، نسبت به دیگر مستغلات موجود در این حوزه، چیست؟ و چرا امروزه این مسئله، بسیار پر طرفدار گشته است؟

 

بنابراین با ما، طبق دیگر مقالات، همراه باشید، تا بتوانیم، به این موضوع رسیدگی کنیم.

 

خرید و فروش زمین می تواند، یکی از امن ترین، و مهم ترین معامله ای باشد، که هر فرد می تواند، انجام دهد، و شاید هر شخص، به این فکر کند که، این معاملات، یکی از پر ریسک ترین سرمایه گذاری ها می باشد، در حالی که اگر، با تفکر و کسب اطلاعات، و مشاوره از افراد متخصص باشد، می تواند، جزء، پر سودترین، معاملات باشد، اما امروزه با وجود گرانی و رشد تورم، در تمامی کشور، قدرت خرید، افراد پائین آمده است، و همچنین زمین های مناسب، برای ساخت و ساز، کمتر وجود دارد، اما باید بیان داشت، هنوز هم، خرید و فروش زمین، در شمال، از جایگاه و‌ اهمیت بالایی برخوردار است، و بسیاری از افراد، به دلیل ویژگی های مثبت شهر های شمالی، و‌ همچنین، آب و هوای مناسب، و بدور از آلودگی، و هیاهوی کلان شهرها، و... افراد بسیاری را مشتاق، سرمایه گذاری در این شهرها کرده است.

همان طور که بیان شد، امروزه رشد بی سابقه قیمت های زمین و مسکن در تمامی کشور، مخصوصا کلان شهرها، این راه را برای افرادی باز کرده است که، قصد دارند، حتما، بودجه مالی خود را، افزایش دهند، و ارزش مال خود را، چند برابر نمایند، و یکی دیگر از علت هایی که امروزه سبب شده، مردم به این معاملات روی آورند، مسئله، کم شدن قدرت خرید، افراد با سطح درآمد متوسط می باشد.

 

در شهرهای شمالی کشور، زمین ها با کاربری های متفاوتی وجود دارد، و به قول معروف، این خطه، سرشار از نعمت و الطاف خدادادی است، و‌ منابع طبیعی، همچون دریا، جنگل و کوهستان، و همچنین جنبه های اقتصادی این شهرها، زمینه ی سرمایه گذاری مناسب را، برای هموطنان از دیگر شهرهای کشور، فراهم کرده است، و هر بیننده و مسافر، را پاگیر این خطه ها می نماید، و همین ویژگی ها، مسیر را برای سرمایه گذاری و افزایش اقتصاد این شهرا، باز می نماید، همانطور که در سطرهای بالا بیان شده، خطه های شمالی کشور، دارای زمین های متفاوتی است، که هر کدام با توجه به علایق شخصی، و بودجه مالی، می تواند، مناسب برای سرمایه گذاری باشد.

 سرمایه گذاری در شمال

 


انواع، کاربری زمین ها، در شمال کشور :


 

در کل معنی کاربری زمین، می تواند، به عملکرد، و استفاده هر شخص، و افراد، از زمین باشد، و همچنین، زمین هم مانند، هر کالایی دارای مشخصات و راهنمایی می باشد، که به عنوان شناسنامه و سند ملک معرفی می گردد، و هدف از وجود این کار، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی، و حفظ و نگهداری از محیط زیست، می باشد، و همچنین، دهیاری و شهرداری، بر اساس ضوابط و قوانین، می تواند، با توجه به اختیاراتی که دارد، در جهت زیباسازی، فرهنگ سازی، و حفظ منابع تاریخی، و... بکوشد.

 

 

* کاربری مسکونی 

زمین هایی که، مجوز ساخت و ساز برای آنها صادر گشته است، و طبق اصول و قوانین، بایست، ساختمانهای مسکونی، در این زمین های مذکور اجرا گردد، همچنین، این زمین ها که از طرفداران بسیاری، مخصوصا غیر بومی، برخوردار است، می تواند از راحت ترین گزینه ها، برای کسب جواز ساخت و ساز باشد، همانطور که ذکر شد، زمین های مسکونی، یکی از مناسب ترین و امن ترین، نوع خرید زمین در شمال می باشد، که در برابر فروش از مزایای بالایی برخوردار است، و همچنین در خرید و فروش زمین ها، گران تر به حساب می آید، و به سبب کمبود زمین مناسب و با کاربری مسکونی، و در موقعیت مکانی خوب، در هر زمان برای جا به جایی، و فروش، خریداران، و طرفداران بسیاری، برای این گونه زمین ها وجود دارد. 

اما باز هم متذکر می شویم، در هنگام خرید ویلا، و زمین در مازندران، و دیگر مستغلات موجود در این حوزه، حتما از متخصصان و مشاوران، کاربلد، حداقل بومی استفاده شود، زیرا این گونه مشاوران از محیط و شهرهای شمالی، آگاه هستند، و بهتر می توانند، به شما کمک رسانی کنند، و چنانچه فرد خاصی را برای یاری نیافته اید، می توانید، با مشاوران مجرب مجموعه املاک رادین، تماس برقرار نمائید، تا بتوانید، بهترین گزینه را انتخاب نمائید.

 

 

کاربری کشاورزی :

شهرهای شمالی، در کنار محیط طبیعی، و مناطق تفریحی و گردشگری، دارای زمین و شالیزارهای برنج می باشد، و همچنین در شهرهای شمالی گیلان، علاوه بر این محصولات چای نیز کشت می شود، که هر فردی، خطه شمال و مخصوصا مازندران را با این محصولات می شناسند، و همچنین بیشتر شغل های، موروثی، و سنتی، افراد ساکن و قدیمی این می باشد.

چنانچه قدرت خرید زمین و خانه های مسکونی، و همچنین ویلا را در شمال ندارید، می توانید به این گزینه، یعنی خرید زمین در مازندران توجه کنید، و به عنوان مناسب ترین گزینه، و معامله ای پر سود، چه از نظر، کار و کشت، و هم افزایش قیمتی، و سال های آتی، در نظر گرفت، چنانچه، قصد خرید اینگونه زمین، با کاربری کشاورزی را دارید، پیشنهاد می کنم، به ادامه ی مطلب بپردازید، و مطالعه بفرمائید:

زمین های کشاوری، به طور جداگانه، در حوزه کاربری خود، دارای دو نوع گونه می باشد، که به زراعی و  باغ تقسیم شده است:

 

زمین زراعی:

در این گونه محصو لات، مالک بر اساس سلیقه خود می تواند، به کشت محصولات زود بازده، یعنی برنج، گندم، صیفی جات، میوه و ... کاشت، و در زمان معین، از این محصولات برداشت و استفاده نمود، امروزه به دلیل مشکلات موجود در روند بی رویه، و ساخت و سازهای، بی شمار، ویلا و آپارتمان، و همچنین نبود زمین مناسب برای ساخت و ساز، بسیاری از افراد، زمین هایی با کاربری دیگر مخصوصا، کشاورزی را تغییر کاربری می دهند، و بعد از طی مراحل قانونی، به کاربری مسکونی تبدیل می کنند، و بعد کسب اجازه و دریافت مجوز، می توان به ساخت بنا، اقدام نمود.

 

باغ: در کنار محوطه های روستایی، زمین های زیبا و سرسبزی، همچون باغ وجود دارد، و امروزه بر اساس قوانین، می بایست، دور محوطه و زمین های باغ را حصار کشی کرده، و حریمی امن و بدون آسیب را برای حفظ محصولات ایجاد نمود.

 

شاید برای بسیاری از شما خونندگان، که قصد خرید باغ را دارند، باید ذکر نمود، در این زمین ها می توان، از درختان، و گیاهان مرغوب و چند ساله، کاشت، همانطور که می دانید، با خرید اینگونه زمین ها، علاوه بر سرمایه گذاری، می توان از همین طریق، و با کاشت و برداشت، محصولات، و با فروش در بازار، به چرخش و بازگردانی مالی، منباب خرید زمین دریافت نمائید.

 

 

* کاربری تجاری :

ملک‌ های تجاری، به زمین، با کاربری هایی گفته می شود که، برای رستوران، مغازه ها، و ... بکار می روند، که دارای سند تجاری می باشند، و این حق به مالک ها داده می شود، که بر اساس علاقه و حرفه خود، تابلو نصب نمایند، و دارای سر قفلی می باشد، و چنانچه قصد سرمایه گذاری در شمال را دارید، و گزینه های دیگری همچون خرید زمین تجاری، در کنار ویلاسازی، و خرید ویلا و ساختمان وجود دارد، که به دلیل اینکه، شمال کشور، یک شهر توریستی، گردشگری است، می توانید، با خرید این گونه زمین، و مغازه های تجاری، می توانید با اجاره و یا ایجاد یک کسب و کار جدید، در آینده، از سود و بازدهی بالایی برخوردار شوید.

 

 

* کاربری صنعتی :

مجوز زمین، با کاربری صنعتی، این اجازه را به کاربر می دهد، تا بتواند، در این نوع زمین ها، کارخانه، انبارهای مصالح صنعتی، کارگاه، تولیدی، و ... اجرا نمایند، و باید قبل از معامله و خرید، این زمین های صنعتی، به این نکته، توجه داشته باشید که، این کاربری ها، به دلیل صنعتی و مشکلات این گونه شغل ها، معمولا، در بیرون از شهرها، و یا در شهرک های صنعتی قرار دارند، و اگر در حال خرید، زمین با این نوع کاربری، در منطقه شهری هستید، باید بدانید، هیچ گاه، از نظر قانونی اجازه وجود مراکز صنعتی، در مناطق شهری وجود ندارد، و با اجازه و اجرای حکم، می بایست، به محوطه صنعتی، انتقال داده شود، و یکی از مزیت هایی که، شهرهای شمالی، در باب اجرای صنعتی دارند، وجود منابع موجود، و مواد های اولیه، در این شهرهاست، و روند کاری را برای، اجرا کننده و سرمایه گذار، آسان تر می کند.

 

 

* کاربری معدنی :

در زمین هایی، با کاربری معدنی، هیچ گاه، هر شخص، نمی تواند، بر اساس سلایق، و با، دید و بازدید از زمین، یک ملک معدنی را خریداری، و یا مجوز دریافت نماید، بلکه هر مالک زمین،‌ در صورت اطلاعاتی که دارد، و یا چنانچه مطلع گردید، در زمین های خود، منابع  طبیعی همچون، (سنگ، فلز، خاک های مصرفی در ساختمان، و ...)کشف کرده است، می تواند، با طی مراحل قانونی، به اخذ مجوز بپردازد، و ملک خود را به عنوان، زمینی با کاربری معدنی، به ثبت برساند، تا بتواند از این ملک بهره برداری نماید، چنانچه در صورت عدم مجوز، به استخراج منابع بپردازید، این کار شما، به منظور، کار غیر قانونی اعمال می گردد، و باید جریمه پرداخت نمائید.

یکی دیگر از نکاتی که، باید در رابطه با زمین های معدنی بدانید این است که، چنانچه بر روی زمین هایی که مالک اصلی آن ها نیستید، و به فعالیت مشغول هستید، و منابع طبیعی، را کشف کرده اید، می توانید به مراکز مربوطه مراجعه نمائید، و با ثبت و اخذ مجوز، این زمین را به نام خود سند بزنید.

 انواع کاربری زمین

 


فواید خرید زمین در شمال :


  

• امروزه بسیاری از افراد، شمال را، علاوه بر دیدگاه، سرمایه گذاری، برای حفظ و سلامت جانی خود، و برای در امان ماندن از آلودگی ها و هیاهوی شهری، انتخاب می کنند، و به همین خاطر، به شهرهای آرام تر، و با آلودگی کمتر، روی آورده اند، و همچنین، امروزه آمار، افراد میانسال و بازنشستگانی، که در مناطق شمالی، مهاجرت و زندگی می کنند، بسیار افزایش یافته است.

 

• سرمایه گذاری، با خرید زمین، یکی از بهترین گزینه هایی، است، که مانند دیگر معاملات، نیاز به تعمیر، نگهداری، و یا نگرانی بابت صعود و یا رکود سهام و سرمایه، نسبت به بازار اقتصاد، باشند، بلکه با انتخاب و خریدی مناسب، یک زمین، می توان در آینده از سودی مناسب بهره مند گردید.

 

• هر ساله به خاطر تورم در بازار مسکن، و بالا رفتن ارزش، مسکن، و زمین، سبب گشته، این معاملات جایگاه، و ارزش خود را از نظر مالی، حفظ، نمایند، و همین امور، این معامله را، با توجه به انتخابی آگاهانه و مناسب، یک سرمایه گذاری امن، و مهم می داند.

 

• از دیگر مزایای این معامله، می تواند این باشد که، چنانچه در آینده از فروش زمین منصرف گردیده باشید، می توانید به ساخت خانه، و یا چنانچه، زمین مناسب برای ویلاسازی باشد، برای این امر می توانید، مجوز تهیه کنید، و از این طریق، یک کسب و کار جدید شروع نمائید، و با توجه به نظر و سلیقه خود، می توانید این ویلا، یا خانه، و ... را اجاره یا به فروش برسانید.

 

• امروزه زمین با کاربری ساخت و ساز به نسبت کمتر شده است، و چنانچه دارای زمین هایی با این کاربری ها هستید، همیشه دارای طرفدارهای خاص، خود است، و در همه حال، با این سرمایه می توانید، به صورت نقدی، ملک را به فروش برسانید، و همچنین، این معامله مستقیم و با وجود یک سند معتبر و رسمی، از نظر قانونی، بسیار معتبر می باشد.  

 

ارز ش و مایلی رمین


 

در انتهای مقاله، از همکاری و صبوری شما در مطالعه مقاله، بسیار سپاسگزارم، و امیدوارم این مقاله، اطلاعات کافی را در اختیار شما، گذاشته باشد، و بهره کامل را برده باشید، همواره املاک رادین برای دسترسی راحت شما کاربران به دیگر، مقالات و آگهی ها، لینک هایی در انتهای مقاله، قرار داده است، تا بتوانید دیدگاه و اطلاعات خود را بالاتر ببرید، تا از این طریق، یک انتخاب درست و سودمندی داشته باشید.

 

فروش ارزنده ویلا

 


خرید ویلا فلت باغی


 

خرید ویلا ارزان


 

قیمت ویلا در شمال


 

انواع ویلا در شمال از نظر موقعیت مکانی


 

زمین های تجاری در شمال


 

سرمایه گذاری در شمال


 

 

با آرزوی موفقیت و سربلندی برای همراهان همیشگی املاک رادین.