لاکچری یعنی چه؟

کلمه لاکچری برگرفته از یک واژه انگلیسی به نام Luxury است و به معنای لوکس و تجملی به کار می­رود. البته ایرانی­ها از گذشته از کلمه لوکس به وفور استفاده می­کردند و آن را نوع خاصی از زندگی می­دانستند که به طبقه ثروتمندان اختصاص داشت. لوکس گرایی در ایران تمایل فرد به خرید اجناس گران قیمت و خاص بود. اما با گذشت زمان و با افزایش سطح رفاه زندگی ایرانیان لوکس گرایی و به تبع آن استفاده از این لغت و لغت لاکچری رواج بیشتری پیدا کرد و به افراد مختلف جامعه تسری یافت. افرادی که خواهان داشتن یک زندگی لاکچری هستند اصرار دارند اجناس، ماشین­ها، خانه­ها، سفرها و ویلاهای خاص و گران قیمت و البته با امکانات خاص و منحصر به فرد خریداری نمایند تا با استفاده از آنها طعم ممتاز و خاص بودن نسبت به دیگران را بچشند.

خرید ویلا لاکچریبه چه بنایی ویلا گفته می­شود؟


کلوده کجاست و امتیازات کلوده برای خرید ویلا


 

 

ویلا در اصطلاح به بنایی گفته می­شود که از هر چهار طرف به سمت بیرون نما داشته باشد. معمولاً اکثر ویلاها را در ییلاق­ ها و اطراف شهرها و با سقف­های شیب­دار می­سازند. در شهرهای شمالی ایران به خاطر اقلیم خاصی که آن منطقه دارد معمولاً خانه­ ها را به شکل ویلایی می­سازند.

 

ویلای لاکچری به چه معناست؟

ویلای لاکچری به ویلایی گفته می­شود که در کنار استانداردهایی که یک ویلای معمولی دارد مجهز به امکانات و تجهیزاتی خاص و گران قیمت باشد که  راحتی و سهولت را به ارمغان بیاورد. یک ویلای لاکچری معمولاً چشم انداز وسیعی از شهر، باغ، جنگل و یا دریا را ارائه می­دهد، دکوراسیون داخلی و خارجی آن، زیبا، جذاب و منحصر به فرد است، سیستم­های هوشمند، استخرهای سرپوشیده و سرباز، سالن­های ورزشی، اتاق بازی، سونا و جکوزی­های مجلل، سرویس بهداشتی شیک، حمام­هایی با امکانات بیشتر، اتاق مهمان، سیستم­ های تهویه، سیستم­های امنیتی، آشپزخانه­ای با طرح خاص و منحصر به فرد و پارگینگ­های اختصاصی دارد.

خرید ویلا لاکچریمعماری و چگونگی ساخت ویلای لاکچری


مزایای خرید ویلا جنگلی در چمستان


 

 

ویلای لاکچری نسبت به سایر ویلا­ها ویژگی­های خاصی دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

مدرن بودن

اولین چیزی که در بدو ورود به یک ویلای لاکچری جلب توجه می­کند، مدرن بودن آن است. معماری ویلای لاکچری بسیار زیبا و دلنشین است. محوطه­ی آن معمولاً پر است از گل و گیاه که استخری رو باز و یا آبنمایی منحصر به فرد دارد. بخشی از محوطه برای باربیکیو که در سه نوع زغالی، برقی و گازی وجود دارد، در نظر گرفته شده است.

تعداد طبقات

یک ویلای لاکچری معمولاً در دو، سه و یا چهار طبقه طراحی و ساخته می­شود و معماری همچون شکل معماری کاخ دارد که در تمامی قسمت­های ویلا مشخص است.

استفاده از روف گاردن

امروزه در اکثر ویلاهای لاکچری به جای استفاده از تراس یا بالکن از روف گاردن استفاده می­شود که با گل­ها و گیاهان متنوع و مختلف تزیین می­شود. روف گاردن­ها برای این که زیبایی بیشتری داشته باشند در کنار آب و در فضای باز باغ ساخته می­شوند.

استفاده از شومینه

شومینه یکی دیگر از ویژگی­های یک ویلای لاکچری است که در تابستان به عنوان یک وسیله دکوراتیو و در زمستان به عنوان یک وسیله­ی گرم کننده مورد استفاده قرار می­گیرد.

استفاده از بهترین مصالح ساختمانی

در ساخت یک ویلای لاکچری به جای استفاده از مواد بی­کیفیت و ارزان قیمت معمولاً از مصالح درجه­ی یک، خارجی و با کیفیت همچون ورق­های طلا، چوب­های مرغوب، سنگ­ مرمر درجه یک و ... استفاده می­شود.

 

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که یک ویلای لاکچری در موقعیت خاصی از یک شهر و یا یک منطقه ساخته می­شود همچون بالاترین نقطه یک کوه، در کنار ساحل دریا، در منطقه­ای از شهر که از هر کجا قابل مشاهده است و ... . در ضمن ویلاهای لاکچری به خاطر ویژگی­ها، امکانات و موقعیت به منحصر به فردی که دارند بسیار گران قیمت­تر از ویلاهای معمولی هستند.

خرید ویلا لاکچریخرید ویلای لاکچری در شمال

 

شمال ایران پر است از مناطق لوکس و به تبع آن پر است از ویلاهای لوکس و لاکچری که در این مناطق ساخته می­شوند. شهرهایی مثل متل قو یا سلمانشهر که همزمان هم دارای دریا است هم جنگل و هم کوهستان، شهرک پالم پلازا واقع در بخش کلارآباد شهر عباس آباد و شهرک امیر دشت و شهرک خزر که هر سه از مناطق لاکچری استان مازندران هستند و نیز دهکده ساحلی بندر انزلی، دهکده الیت زیبا کنار، منطقه مرفه نشین گلسار و منظریه که از مناطق لاکچری استان گیلان هستند، ویلاهایی دارند بسیار زیبا، گران قیمت و لاکچری. بنابراین کسانی که قصد خرید ویلای لاکچری در شمال را دارند با گزینه­های بسیار زیادی برای انتخاب و خرید مواجه هستند که می­توانند پس از کسب اطلاعات لازم اقدام به خرید نمایند. لازم به ذکر است هنرمندان بسیاری در مناطق لاکچری شمال ایران ویلاهایی بسیار لوکس و مجلل دارند هنرمندانی همچون بهاره رهنما، فریبا نادری، مانی رهنما، مرحوم حسن جوهرچی، مهران مدیری و ... . این هنرمندان پس از فراغت از کار برای استراحت کردن و دوری از آب و هوای آلوده­ی پایتخت به مناطق خوش آب و هوای شمال ایران پناه آورده و در ویلاهای لاکچری خود اقامت می­کنند. افرادی که علاقه­مند به خرید ویلای لاکچری در شمال و در جوار هنرمندان و بازیگران نام آشنای سینمای ایران هستند می­توانند با پرس و جو از اهالی منطقه­ی مورد نظر و یا مشاور املاک موفق به خرید ویلا در کنار این عزیزان باشند. در ضمن خرید ویلای لاکچری در شمال باید همراه با کمی دقت و تیز بینی باشد چرا که قیمت بسیار بالاست و کسی که قصد خرید آن را دارد باید پول هنگفتی برای خرید بپردازد. پس لازم است هنگام خرید تمام جوانب احتیاط را رعایت کرد و با آگاهی اقدام به خرید نمود.   

خرید ویلا لاکچری خرید ویلای لاکچری در شمال