هزینه ساخت ویلا چقدر خواهد بود؟

بله این سوالی است که سریع به ذهن فردی که قصد سرمایه گذاری در شمال را دارد، متواتر می‌شود. اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که در هنگام ساخت یا خرید ویلا در شمال وجود دارد، بحث مالی آن است. در واقع باید حساب جیب خود را بکنید و سپس برای ساخت ویلا اقدام کنید.

هزینه ساخت ویلا به عوامل زیادی بستگی دارد که در این مقاله به آن می‌پردازیم. شما به عنوان مخاطب این مقاله شاید در بین دو راهی ساخت یا خرید ویلا در شمال قرار گرفته‌اید و قصد دارید بین این دو گزینه و با توجه به توانایی مالی خود یکی را انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید.

 

عوامل تاثیر گذار در هزینه ساخت ویلا

به صورت کلی هزینه ساخت ویلا بستگی به موقعیت و نوع معماری ساختمان و محوطه آن دارد. حال اندکی ریزتر می‌شویم تا با روند هزینه‌های ساخت ویلا آشنا شوید.

هزینه ساخت ویلا در شمالهزینه ساخت ویلا در شمال

زمین

اولین قدم در ساخت ویلا خرید زمین در شمال است. پس هزینه خرید زمین را به لیستی که برای برآورد هزینه‌ها آماده کرده‌اید، در سطر اول درج کنید. کاملا مشخص است که مساحت و موقعیت زمینی که دست روی آن گذاشته‌اید در هزینه‌ها تاثیر بسزایی دارد. بقیه مواردی که در قیمت زمین تاثیر دارد به شرح زیر است:

- فاصله تا ساحل

- بومی یا غیر بومی بودن زمین

- دسترسی به جاده آسفالت

- شهرکی یا مستقل بودن زمین

- امنیت منطقه

- سند زمین

این موارد را در معامله خود با شخصی که قصد فروش زمین در شمال دارد در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که ساخت ویلا در مناطق کوهستانی، ساحلی و جنگلی صرف هزینه بیشتری را طلب می‌کند. تفاوت قیمت زمینی که دارای سند شورایی است با زمینی که دارای سند ششدانگ است کاملا طبیعی است.

 

مجوز‌ ساخت

توصیه می‌شود زمینی را خریداری کنید که دارای مجوز ساخت باشد، این مزیت باعث صرفه جویی در صرف هزینه و زمان دوندگی برای اخذ جواز ساخت خواهد بود. یادآور می‌شویم که پیگیری اخذ مجوز ساخت ویلا در نقاط مختلف شمال متفاوت خواهد بود. بنابراین پیگیری اخذ مجوز می‌تواند موردی باشد که یک خریدار را بین انتخاب مثلا خرید ویلا لاکچری در شمال و یا ساخت آن مردد کند.

 

معمار

خب رسیدیم به استخدام یک معمار خبره که به تنهایی 10 تا 20 درصد هزینه‌ها را در بر خواهد داشت. البته تا یادمان نرفته بگوییم که معمار می‌تواند اخذ مجوز ساخت ویلا را خود انجام دهد. در انتخاب و استخدام معمار به سابقه و تجربه او دقت نظر داشته باشید. ساخت ویلا یک کار تخصصی است و باید از مهندسین متخصص در روند ساخت استفاده کرد. نقشه را انتخاب کنید و با نظارت مهندس معماری با تجربه شروع به ساخت ویلای رویایی خود کنید.

 

پیمانکار

انتخاب پیمانکاری کارکشته و کار بلد سرعت، کیفیت و صرفه جویی در هزینه‌های اضافی را برای کسی که قصد ساخت ویلا در شمال را دارد در پی خواهد داشت. بهترین روش همکاری با یک پیمانکار ساخت درصدی ویلا به دلیل نوسان قیمت‌ها خواهد بود، این روش برای هر دو طرف پیمانکار و کارفرما مناسب خواهد بود. پیمانکار قوی می‌تواند ویلایی را تحویل شما دهد که بعدها اگر قصد فروش ویلا در شمال را داشتید با خیال راحت آن را به خریدار بفروشید.

رابطه مصالح با هزینه‌ ساخترابطه مصالح با هزینه‌ ساخت

 


 

گالش پل کجاست و خرید ویلا در گالش پل محمودآباد


 

 

 

مراحل ساخت ویلا

بعد از کلیات، کمی جزئی تر به مراحل ساخت می‌پردازیم که هر کدام و در همکاری با پیمانکار برای شما کنتور می‌اندازد. کیفیت مصالح و وسایلی که برای شروع ساخت انتخاب می‌کنید را هم به دفترچه برآورد هزینه‌های خود اضافه کنید. هرچه کیفیت بالاتر بالطبع هزینه‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

ابتدا سفت کاری با خاکبرداری، فنداسیون، اسکلت ساختمان، دیوار چینی، نصب درب و پنجره انجام می‌شود و سپس نازک کاری با نصب کابینت، تاسیسات برقی، لوله کشی، داکت گذاری، چراغ‌ها، تابلوی برق، آیفون و بعد از آن نصب لوازم بهداشتی، توالت ایرانی و فرنگی، نصب سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی شامل آبگرمکن، کولر، رادیاتور و اسپیلت خواهد بود. البته به این لیست می‌توان بسیاری دیگر را هم به سلیقه و نیاز خود اضافه کنید و یا اگر واجب نباشد از لیست کم کنید. در همین راستا هر چه خواستار ویلایی لاکچری‌تر باشید باید با توجه به متریال و مصالح مورد استفاده هزینه بیشتری را از جیب خود خرج کنید.

به این موارد باید هزینه ساخت محوطه ویلا را هم با توجه به سلیقه خود اضافه کنید و برای طراحی و ساخت آن و با توجه به قدرت مالی خود برنامه ریزی داشته باشید. مثلا آیا می‌خواهید خرید ویلا باغ در شمال را انتخاب کنید یا خود برای ساخت آن دست به کار و خرج کردن شوید؟ چنانچه قصد خرید و فروش ویلا در شمال را دارید به نظر می‌آید باید خود شروع به ساخت ویلا کنید و کلید سرمایه گذاری در شمال را بزنید.

هزینه‌های جانبی

- بیمه اجباری ساختمان و کارگران

- احداث استخر

- متریال و مصالح در سفت کاری و نازک کاری(نوع سقف، مدل و نوع کفپوش، اتاق‌های معمولی و مستر، جنس درب و پنجره، نصبیجات در سرویس‌ها مثل وان، نوع کابینت)

- حفاظ، نرده و کرکره برقی برای امنیت بیشتر

- دیوار کشی با مصالح دلخواه

ایده‌های خود را فراموش نکنید!

ایده‌های خود را فراموش نکنید!


از خرید ویلا در شمال ناراضی ام چون


 

 

جمع بندی

با توجه به مطالبی که گفته یا گفته نشد می‌توان به صورت خلاصه به این نتیجه رسید که هزینه‌های ساخت ویلا به عوامل پیش بینی شده یا پیش بینی نشده زیادی بستگی دارد، که تماما مرتبط با سرمایه و سلیقه شما در طراحی خواهد بود. به قول معروف هر که بامش بیش برفش بیشتر! انتخاب بین خرید یا ساخت ویلا و در نهایت فروش ویلا در شمال به قصد و به هدف شما بستگی دارد. 75 درصد هزینه ساخت ویلا صرف مواد و نیروی کار، و مابقی صرف خرید زمین، تامین اعتبار، به پایان رساندن قطعه سازی، محوطه سازی و... خواهد شد.

 

مواردی کلی که در صرف هزینه ساخت ویلا دخیل خواهند بود:

- زمین

- موقعیت ویلا

- ابعاد و اندازه ویلا

- محوطه سازی ویلا

- معمولی یا لوکس بودن ویلا

- تعداد طبقات

- مواد، مصالح و متریال به کار رفته در ویلا

- نقشه ویلا

- معمار و پیمانکار

- هزینه اخذ مجوز ساخت ویلا

در پایان چند توصیه داریم که قطعا در زمینه ساخت ویلا می‌تواند اثر گذار باشند:

. تحقیق در مورد منطقه و آداب و رسوم جاری در آن

. در انتخاب نقشه سلیقه خود را هم دخیل کنید

. بیمه کردن ساختمان

. دید و منظره ویلا را در نقشه با دقت لحاظ کنید

. توجه به اسناد و مدارک زمین