سرمایه‌گذاری در شمال کشور، یکی از گزینه های انتخابی، اکثریت مردم می باشد، که همواره طرفداران خاصی دارد، و بسیاری از مردم، اینگونه معاملات را، انتخابی هوشمندانه و سودمند می دانند، همچنین سرمایه‌گذاری در مازندران و دیگر شهرهای شمالی، متنوع است، که ما در این مقاله به یکی از بهترین معاملات در حوزه بازار مسکن، یعنی خرید زمین می‌پردازیم.

 

امروزه یکی از مبحث ها و سوالات مهمی که، بین سرمایه گذاران و متقاضیان خرید و فروش، مطرح است، قیمت ویلا، زمین، و موقعیت قرارگیری، شرایط پرداخت و ... می باشد، و باید به این موضوع اشاره کرد که، اکثر افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، به مهم بودن این موضوع واقف هستند، و‌ بیشتر سرمایه گذاران، با آگاهی و اطلاعات کامل در باب شهر، منطقه و ...، اقدام به معامله می کنند، طبق آمار بیان شده در حوزه بازار مسکن، قیمت ویلا و ملک در شمال کشور در این چند سال اخیر، دچار تغییرات فراوانی شده است، که باعث شده، بسیاری از معادلات و برنامه ریزی های مردم دچار مشکل گردد، اما با همه ی این تعریفات، شمال کشور بخصوص، مازندران یکی از مناطق پر طرفدار و معروف است که، با توجه به آب و هوا، و طبیعت بکر، در همه حال یکی از گزینه های نخستین برای معامله و تفریح می باشد، بنابراین سایت املاک رادین تصمیم دارد، در این مقاله به بررسی قیمت ملک در مناطق مختلف مازندران بپردازد، پس برای اطلاع بیشتر با ما همراه باشید. 

 

سرمایه گذاری

 



قیمت ملک در مناطق مختلف مازندران



  

«نوشهر»

 

شهر زیبای نوشهر، به دلیل موقعیت جغرافیایی، به عنوان یک شهر استراتژیک محسوب می گردد، زیرا علاوه بر دارا بودن همزمان، جنگل و دریا، و همچنین فاصله کم با این مناطق طبیعی، سبب گشته، این شهر را، به یک منطقه توریستی و تفریحی محبوب، تبدیل نماید، که از این راه، باعث افزایش سرمایه گذاری گشته است، زیرا این شهر دارای مزیت های دیگری نظیر، ( بنادر، فرودگاه، دانشگاه معتبر، هتل و ویلای فول امکانات، و ...) می باشد، که این عوامل بر قیمت ساختمان ها تأثیر گذاشته است.

 

باید بیان داشت، طبق آمارهای بیان شده، قیمت های زمین در مناطق مختلف ( جنگلی، ساحلی، کوهپایه ای و ...) و با توجه به امکانات مختلف متفاوت است.

 

 

قیمت زمین ها:

 

زمین مستقل کاربری مسکونی در منطقه جنگلی نوشهر: از ۶ میلیون به بالا

زمین در شهرک های نوشهر :  از ۷ میلیون تومان تا ۱۷ میلیون

زمین در شهرک های برند: از ۲۵ میلیون شروع می شود، و با توجه به امکانات سقف خاصی تعیین نشده است، و متغیر می باشد.

همچنین باید در خصوص قیمت زمین ها، در نواحی خط‌ ساحلی، بیان داشت، از قیمت  بسیاری بالایی برخوردار هستند، و از متری ۲۵ میلیون تومان شروع میشود.

 

 

زمین در نوشهر

 

 

 

«رویان»

 

در خصوص شهری در مجاورت و همسایگی نوشهر، با نام رویان بیان داشت، این منطقه، یک شهر در حال پیشرفت است، اما با توجه به همجواری نوشهر، اما دارای ویژگی هایی همتراز با نوشهر نمی باشد، و ملک ها، از ارزش کمتری برخوردار هستند، اما باید به این مسئله هم اشاره نمود که، رویان در این چند سال های متوالی، دارای پیشرفت چشم گیری بودند، و بسیاری از افراد با توجه به بودجه مالی توانسته اند، به سرمایه گذاری بپردازند، و گزینه ای مناسب برای ارزش و حفظ نمودن بودجه مالی می باشد.

 

 

 قیمت زمین مسکونی در منطقه جنگلی رویان: 

 

 

با توجه به شهرکی یا ویلایی بودن ساختمان، از متری ۵ میلیون تومان شروع میشود.

زمین های شهرکی در رویان: از متری ۶ تا ۱۵ میلیون.

 

در خصوص زمین های ساحلی رویان باید بیان داشت، اینگونه زمین ها،  بین ۲۰ الی ۲۵ میلیون تومان ارزش گذاری شده اند، که با توجه به دوری از دریا، قیمت ها کاهش می یابند.

 

زمین در رویان

 

 

«نور و چمستان»

 

خرید زمین در چمستان و یا نور ، به عنوان یکی از گزینه های پیشنهادی برای افرادی است که، همواره به دنبال معامله ای برای سرمایه گذاری در شهرهای شمال کشور، می باشند، و باید بیان داشت، شهرهای شمال کشور، در حوزه بازار مسکن، از محبوب ترین مناطق به حساب می آیند، همچنین چمستان و نور، یکی از شهرهای معروف ‌در خطه شمالی می باشد‌ که، همواره مورد توجه متقاضیان و سرمایه گذاران قرار گرفته است، و با توجه به امکانات مختلف، دارای قیمت هایی متفاوت می باشند، اما نسبت به دیگر شهرهای موجود در شمال، از قیمت های مقبول تری برخوردار است.

 

 

قیمت زمین:

قیمت زمین مسکونی در مناطق و روستاهایی همانند، امیرآباد، نعمت آباد، باریکلا، همصفا و... : از متری ۳/۵ میلیون تومان شروع شده، و تا متری ۱۰ میلیون تومان، قیمت گذاری شده است.

 

در خصوص، زمین های این مناطق باید ذکر کرد، زمین ها، با توجه به موقعیت قرار گیری، به مناطق بالادست و پایین دست تقسیم بندی شده اند، در همین راستا تفاوت قیمتی هم وجود دارد، بنابراین در مناطق پایین دست همانند، بهدشت، آپادنا و ... :  از متری ۲/۵ میلیون شروع شده، و تا متری ۵ میلیون به فروش می رسد، لازم به ذکر است که این خطه به دلیل قدمتی که دارند، دارای زمین و مناطقی با ارزش، و به اصطلاح برند هستند که، از ارزش مالی بالایی برخوردار هستند.

 

قیمت زمین در نور

 

 

«آمل»

 

شهر آمل یک شهر تفریحی، صنعتی است، و‌ همچنین مسیر عبوری بسیاری، مسافران از طریق جاده هراز به دیگر شهرها هستند، و‌ باید بیان داشت، وجود مناطق جنگلی، و کوهپایه ای، که بسیاری از زمین ها و ویلاها را در خود جای داده اند، باعث پیشرفت و افزایش ارزش مالی می گردد، از این بنا بر موضوع مورد بررسی، باید ذکر کرد، در این مناطق، زمین ها با کاربری مسکونی، از متری ۳ میلیون تومان شروع می شود، و در برخی از محله ها و شهرک های قدیمی و برند، به متری ۱۰ میلیون تومان هم، به فروش می رسد.

 

 

« محمود آباد»

 

در مورد محمودآباد باید اطلاع داشته باشید که، بین مردم، به عنوان، یک شهر قدیمی ساحلی، معروف است،‌ و یکی از بهترین شهرهای استان مازندران می باشد، اما متاسفانه همانند دیگر شهرها، دچار تحول نگردیده است، اما ساحل محمودآباد یکی از مناطق تفریحی است، که همواره متقاضیان خود را داراست، و همچنین در این حوالی، ساختمان و ویلاهایی، بصورت تلفیقی، از مدرن و قدیمی وجود دارند، و هر چه به حومه های این شهر نزدیک میشیم، شاهد ساختمان هایی با سازه هایی مدرن و پیشرفته می باشیم.

 

 

قیمت زمین:

 

در ساحل محمودآباد شاهد زمین هایی با کاربری مسکونی هستند، که قیمتشان از متری، ۱۵ میلیون تا ۲۵ میلیون تومان ارزش گذاری می شود.

همچنین قیمت زمین در شهرک های معتبر و  برند همانند خانه دریا و... به علت اعتبار و امکانات، از ۱۵ الی ۳۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

 

قابل ذکر است، قیمت زمین با کاربری مسکونی در جاده دریا، به دلیل فاصله ی زیاد با محمودآباد از قیمت کمتری برخوردار است، در واقع در این منطقه، شاهد فروش زمین، از متری ۲/۵ تا ۵ میلیون تومان هستیم.

 زمین در محموداباد

 

 

«سرخرود»

 

 سرخرود یکی از دیگر شهرهای ساحلی استان مازندران می باشد که، در حوزه خرید و فروش ویلا و ملک مورد توجه سرمایه گذاران می‌ باشد، و باید بیان داشت، این منطقه به دارا بودن برج های بلند قامت و پنت هاوس های لاکچری معروف است.

 

 

قیمت زمین:

 

قیمت زمین در حومه سرخرود از متری ۵ میلیون شروع شده و در برخی از مناطق ساحلی به ۱۵ میلیون تومان می رسد.

 

خط دریای سرخرود که، به عنوان برند ترین منطقه شناخته می شود، با قیمت هایی بین ۱۰ الی ۲۰ میلیون ارزش گذاری می شود.

در خصوص لازم زمین هایی در اول خط دریا باید گفت، قیمت زمین از ۳۰ الی ۳۵ میلیون تومان می باشد در حالی که، برخی از واحد های آپارتمانی در همان منطقه، ۸۰ میلیون تومان هم فروخته می شود.

 

 قیمت زمین در سرخرود

 

سخن پایانی

در انتهای مقاله از همراهی شما بسیار سپاسگزاریم، و امیدواریم با اطلاعاتی در خصوص قیمت زمین در اختیارتان قرار گرفته، اقدام به سرمایه گذاری های سودمند در مناطق شمالی کنید، همچنین پیشنهاد می شود با مراجعه به لینک های موجود در سایت، از دیگر گزینه های ثبت شده، اطلاع پیدا کنید.