در سال های اخیر، خرید ویلا در شمال، به عنوان یکی از گزینه های مناسب، در جهت سرمایه‌گذاری، برای اکثر مردم به حساب می آید، زیرا این گونه معاملات، در سال های متوالی، با سود بالا، و چشم گیری، همراه بوده است، همچنین قابل ذکر است، خرید ویلا، ملک و ... در یکی از مناطق خوش آب و هوای کشور، همانند شمال، می تواند، یکی از فرصت های مناسب باشد، و در همین راستا، چنانچه، انتخابی عاقلانه و هوشمندانه داشته باشید، یک معامله ی کم ریسکی با اطمینان خاطر، انجام داده اید، زیرا زمین های اطراف ویلا و همچنین موقعیت مکانی آن، تاثیر زیادی در افزایش قیمت ملک مورد نظر خواهد داشت، چنانچه هدف از خرید ویلا در شمال، سرمایه‌گذاری باشد، بهتر است ویلایی، انتخاب شود تا، در هر لحظه امکان فروش آن وجود داشته باشد، همانطور که می‌دانید در وضعیت فعلی قیمت ملک، و همچون ویلا در حال افزایش است و بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری خرید یک ویلا با امکان فروش مناسب، می باشد.

 

اما در این چند سال اخیر، با توجه به بررسی ها و آمارهای موجود، باید بیان داشت، در سال ۱۴۰۰ که جهان، درگیر ویروس منحوس کرونا است، به تبع، اقتصاد هم، دچار بحران گشته است، و نوسات تحلیلی بسیاری، با سال های گذشته وجود دارد، و این اواخر، با تولید و انبوه سازی واکسن، و همچنین، تزریقات عمومی، اما، باز هم، بازار مسکن، همچنان، دچار رکود اقتصادی است، و قابل ذکر است، این روند کاهش موقتی قیمت، در سراسر کشور، و جهان یکسان است، و چنانچه متقاضیانی وجود دارند که، در این شرایط نابسامان، به دنبال سرمایه گذاری و خرید ملک، ویلا و یا ساختمان در خطه شمالی، و دیگر مناطق کشور، می باشند، می توانند به این امر، اقدام نمایند، و همچنین می توانند، با سایت املاک رادین تماس برقرار کنند، و از گزینه های موجود در این سایت آگاهی پیدا کنند، و یا دریافت مشاوره رایگان داشته باشند.

 



آیا قیمت مسکن، تا اخر سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد؟



 

 

یکی از اولویت های هر شخص، برای زندگی، فراهم نمودن یک مسکن می باشد، که در این شرایط فعلی، کمی خرید یا ساخت آن، کمی دشوار شده است، زیرا در حوزه بازار مسکن، عوامل مهمی همچون، تورم، عوامل اقتصادی، نوسانات ارزی و ... دخیل است، و‌ تمامی این عوامل با هم یک سو‌ عمل می کنند، تا قیمت مسکن ثبات نداشته باشد، و همواره رو به افزایش باشد.

 

همان طور که بیان شد، وجود ویروس کرونا، تمامی کسب و کارها را تحت شعاع خود قرار داده، و همچنین تمامی، برنامه ریزی ها، را مختل کرده است، و طبق گزارشات ارائه شده،  تمامی خدمات، از جمله، خرید، رهن و اجاره، در یک سال گذشته روند صعودی داشته است، و گاها، در بعضی از ماه ها، شاهد کاهش چند درصدی بوده ایم، اما چنانچه، این افزایش قیمت، بیش از اندازه بوده است، که این کاهش ها، اصلا به چشم نمی آیند، یکی از علت هایی که باعث شده، افرادی که قصد سرمایه گذاری داشته اند، دست نگه دارند، و این چرخه خرید و فروش، به سکون برسد،گزینه انتخابات بوده است، زیرا بسیاری از متقاضیان، منتظر ریاست جدید بوده اند، و همچنین، به این مسئله می اندیشیدند که، این وضعیت به ثبات می رسد، اما با وجود تمامی موارد ذکر شده، باید ذکر کرد، بازار مسکن در سال ۱۴۰۰، وارد دوره، میان بهبود، شده است، و در این مسیر، تلاش برای کاهش هزینه، و ساخت و ساز، اقدامی موثر است، و  قیمت زمین‌ ها نیز، با روند خوبی پیش می‌رود.

 قیمت مسکن

 

 



آیا زمان مناسبی، برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن، است؟



 

 

بر اساس آمارهای بیان شده، در حوزه بازار مسکن، باید ذکر کرد، قیمت متوسط یک متر مربع واحد مسکونی، در پایتخت، حدود ۳۱ میلیون تومان است، و این قیمت ها، در برخی از مناطق، روندی، صعودی دارد، اما به دلیل، سطح درآمد اکثریت مردم، و تورم بیش از حد، بازدهی در  بازار مسکن، با افت قابل چشمگیری، رو به رو می باشد، همچنین، بازدهی مسکن، در فرودین ۱۴۰۰، حدود ۹۲ درصد بوده، اما در پائیز امسال،  این درصد، به ۱۸/۵ رسیده است، و این آمارها، نشان دهنده، سوددهی خالص، بازار مسکن از فروردین سال گذشته تا امسال ۹۲ درصد بوده است، و این آمارهای ذکر شده، می تواند نشان دهنده، بازدهی کم این معاملات، در حوزه بازار مسکن باشد.

 

زمان مناسب سرمایه گذاری

 



اولویت های مهم خرید مسکن



 

 

بسیاری از اقشار جامعه، توانایی خرید مسکن، زمین و ... را ندارند، و با توجه به صحبت های کارشناسان، چنانچه اقشار متوسط جامعه ای، توانایی خرید ملک و مسکن را پیدا کرده اند، می توان آن دوره از زندگی را، دوره ی ، جهش همه جانبه در قیمت مسکن دانست، بنابراین اگر در این شرایط فعلی، شخصی بخواهد، مسکنی خریداری نماید، می‌ بایست، تمامی پس انداز خود را صرف خرید نماید، که گاها این پسندازها، کفاف این گونه معاملات را نمی دهد.

 

*  یکی از گزینه هایی که بسیار مهم می باشد، این است که، زمانی خانه و ملک ارزان است که، اکثر افراد جامعه، در حال خریداری آن باشند، و این مواقع بهترین وقت برای سرمایه گذاری، و افزایش، و حفظ ارزش مالی است.

 

* همچنین بهترین زمان برای سرمایه گذاری در این چند سال اخیر، سال های  ۹۵ و ۹۶ بوده است، زیرا در آن زمان، قیمت ها، به این صورت نجومی نبوده است، و بانکها با دادن تسهیلات، و یا اشخاص با گرفتن وام، می توانستند، نیمی از هزینه های، یک مسکن را پرداخت نمایند.

 

* چنانچه بخواهیم، به نظر و تجربیات، کارشناسان در این حوزه عمل نمائیم، باید از ورود خرید و فروش، خودداری کنیم، زیرا این دوره، زمان مناسبی برای سرمایه گذاری نیست.

 

* با توجه به پیش بینی ها و گزارشات، ممکن است، در این شرایط حاضر، با  روبرو شویم، اما طبق تحلیل های انجام شده، موضوع مهم این است که، بازدهی بازار مسکن، مدت زمان طولانی است که، از نرخ تورم، پایین تر است، و همچنان بازدهی بازار مسکن منفی می باشد.

 اولویت مهم خرید مسکن

 

 

 از اینکه تا انتهای مقاله با این سایت همراه بودید، بسیار سپاسگزاریم، و امیدوارم از این مقاله بهره مند شده باشید، با آرزوی سلامتی و موفقیت، برای همراهان همیشگی سایت املاک رادین.