امروزه، یکی از گزینه های، سرمایه گذاری، در شمال کشور، خرید زمین است، که همواره، طرفداران خاص، خود را داراست، و باید به این موضوع اشاره کرد که، این ملک ها، در شمال، دارای کاربری های گوناگونی می باشند، و همواره، عده ای از افراد، اینگونه ملک ها را، با پیش زمینه ی، ساخت ویلا، معامله می کنند، تا از این طریق، به سود، چشمگیری برسند.

اما در خصوص دیگر ملک ها، باید اشاره نمود، عده ای دیگر، زمین هایی، با کاربری کشاورزی، را برای معامله، در نظر می گیرند، تا در آن محصولاتی را پرورش دهند، و از این روش، کسب درآمد کنند، ولی بسیاری از افراد، معامله زمین را، بدون دردسر، و یا مراقبت می دانند، و ترجیح می  دهند، به جای ویلا، با خانه، ملک بخرند، باید بیان داشت، افراد بسیاری وجود دارند که، زمین ها را بلا استفاده نگه می دارند، تا در طول زمان، بر ارزش آنها افزوده شود، و از این راه، به سود خوبی دست یابند. 

در ادامه مطالب در خصوص خرید و فروش ملک، باید به نکات مهمی در این معاملات، توجه نمود، که یکی از این گزینه ها، که، قرار است، امروز، در این مقاله، به آن بپردازیم، مسئله "موقعیت مکانی" است، که در بازار املاک، و مستغلات، جزء، مهم‌ ترین گزینه ها، محسوب می‌گردد، و باید بیان داشت، خریداران ویلای شمال، یا آپارتمان‌ ها، و حتی آن ‌هایی که، انبوه سازی می کنند، همواره، موقعیت ملک، در اولویت انتخابشان می باشد، در همین خصوص، بهترین مکان، برای خرید ویلا در، مازندران، فضایی است که، دسترسی راحتی، به منابع طبیعی، همچون: ساحل دریا، جنگل، و یا دیگر، امکانات، داشته باشد.

خرید زمین، و ویلا در شمال، در بهترین موقعیت مکانی، به مرور زمان، به ارزش ملک، می افزاید، و به طور کلی، یک نوع، سرمایه گذاری سودمند می باشد، و شاید به همین دلیل است که، اکثر مشاوران املاک، و مشاوران حقوقی، بر روی موقعیت مکانی، تاکید می نمایند. 

 

از دیگر گزینه های مهمی که، قبل از خرید ملک، در هر منطقه، باید در موردش تحقیق نمائیم، این است که، چه زمانی، برای خرید مناسب می باشد؟ زیرا، اگر در زمان مناسب، و در مکانی مناسب، این سرمایه گذاری در شمال انجام گیرد، مطمئنا نتیجه خوبی را، به همراه دارد، چنانچه قصد معامله دارید، پیشنهاد می شود، قبل از هر اقدامی، با یک مشاور، یا فرد متخصص، در این امور، صحبت کنید، چرا که یک مشاور املاک متعهد، و خبره، می تواند،  راهنمای مناسبی،  برای افرادی که، اطلاعات کافی، در این زمینه ندارند، مناسب باشد. 

 

موقعیت ملک

 

 



 « انواع ملک، در شمال، از نظر موقعیت مکانی »



 

 

ساحلی

ساحل زیبای، دریای خزر، به خصوص در شهر هایی، مانند: نور، محمود آباد، نوشهر، و‌... یکی از پر طرفدارارین، نقاط در خطه شمالی، می باشند، که برای ساخت، یا خرید و فروش ویلا، ملک مناسب می باشند، ملک، و ویلای ساحلی یکی از، انواع ویلاها، در شمال، از نظر موقعیت مکانی است که، بسیار مورد توجه قرار می باشد، و علت این محبوبیت، این است که، دسترسی سریع و آسانی، به محیط دریا دارد، زیرا با معامله، اینگونه ملک و و یلاها، دسترسی آسانی، به محیط ساحلی، خواهید داشت.  

 ملک ساحلی

 

 

جنگلی

ملک و ویلاهایی که، در مجاورت جنگل، قرار گرفته اند، در واقع، به ویلاهی جنگلی، معروف هستند، که مزیت های زیادی را، دارا می باشند، با خرید ویلا جنگلی، ضمن دسترسی سریع و آسان به جنگل، می توان، از رانندگی در جاده جنگلی، و پیاده روی، در مسیر­های سرسبز لذت برد، نکته مهم در خصوص، معاملات اینگونه زمین ها، می بایست دقت نمود، و همچنین، در انتخاب مشاور معتمد که، در هنگام، ساخت و ساز، به مسائلی، از قبیل عدم تجاوز به محدوده جنگل، و ساخت بنا در محدوده قانونی، اقدام کرده باشد، اهمیت داد، نکته بعدی در خرید ویلا جنگلی، توجه ویژه به امنیت بنا است، که باید تا حد امکان، دارای دیوارهای نسبتاً بلند، یا حصارکشی به دور محوطه باشد، و همچنین ساخت بنا، باید با رعایت اصول عایق بندی، گیرد، تا از نفوذ رطوبت جلوگیری شود، همچنین با توجه به بارش باران، در اینگونه مناطق، و رطوبت بالای جنگلی، سقف بنا باید آب باران را به خوبی به زمین و نقاط مشخص شده هدایت کند، پس بنابراین، در هنگام ساخت و ساز، به این مسائل دقت کنید.

 

ملک جنگلی

 

 • کوهستانی

ویلا کوهستانی، در ارتفاعات، یا در کوهپایه ها واقع شده است، علاوه بر شمال ایران، در کوهپایه های سایر نقاط کشور هم انواع ویلا کوهستانی وجود دارد، که سطح رطوبت فضا در این مناطق کمتر می باشد، و برای افرادی که نسبت به رطوبت زیاد، حساسیت دارند، ویلا کوهستانی، گزینه ی مناسبی می باشد، با توجه به پی سنگی یا سنگ ریزه، در ویلاهای کوهستانی، پی سازی ویلا، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد،،از مزایای ویلا کوهستانی، می توان به مناطق، بکر بودن ان اشاره نمود، همانند، ویلا جنگلی، توجه به، امنیت ویلا کوهستانی، بسیار مهم است، قابل ذکر است، ویلا کوهستانی، که ، با پی سازی صحیح، و اصولی، اجرا شود، سازه آن تا مدت های زیادی، نیاز به مرمت ندارد، و بسیار بادوام خواهد بود، و همچنین، توجه به مسیر دسترسی به ویلا، در مسیر کوهستانی، بسیار مهم است،  حتماً قبل از خرید ویلا، به آن سر بزنید و مطمئن شوید، تجهیزات آن تکمیل می باشد، و مسیر دسترسی به آن، از نظر راه سازی، روشنایی، امنیت، و ... آماده، و ایمن باشد.

 ملک کوهستانی

 

 

شهرکی

ویلاهای شهرکی، در نقاط نزدیک، به شهر، یا حومه شهری ، واقع شده اند، و معمولاً  انبوه سازان، برای ساخت ویلاهای شهرکی، از فرمهای مشابه، در نما، و سازه، استفاده می کنند، از مزایای ویلاهای شهرکی، می توان به: قیمت ارزان، امنیت بیشتر، و دسترسی به امکانات شهری مناسب، اشاره کرد، البته این ویلاها، در محیط شلوغ تری، واقع شده اند، و همانند، ویلا جنگلی، کوهستانی یا ساحلی، دارای مناظر بکر و طبیعی نمی باشند، البته با خرید ویلا و ملک شهرکی، می توان، به مناطق گردشگری خطه شمال، نزدیک بود، و  به راحتی به جنگل، دریا و... دسترسی پیدا کرد، همچنین،  معمولاً  ویلاهای شهرکی بصورت اقساطی، به فروش می رسد، این ویلاها معمولاً از امکانات رفاهی مانند سینما، مراکز خرید، مراکز رفاهی، مراکز آموزشی و ... برخوردار هستند.

 

ملک شهرکی

 

"با آرزوی سلامتی و تندرستی"