یکی از افکار، و هدفی که، در بین، عموم مردم، در خصوص، مسکن وجود دارد، این است که، در  اولین، فرصت، بهتر است، با اندوخته های مالی، خانه خود را، خریداری کنید، و صاحب مسکن شوید، زیرا، اکثر افراد، دوست دارند، در محلی ثابت، زندگی کنند، تا بتوانند، از آوارگی، رها شوند، و بتوانند، در خانه ای با اختیار خود زندگی کنند. همچنین، بسیاری دوست دارند، خانه ای باب میل خود، با طراحی و دکوراسیون، با سلیقه خود داشته باشند، از این رو، همواره در صورت عدم داشتن مسکن، به آن فکر می کنند، اما امروزه به سبب تورم و نوسانات قیمتی، این خرید، گاها، برای بعضی افراد، به آرزو تبدیل می گردد، زیرا، همیشه زندگی، بر اساس، خواسته های ما، پیش نمی رود، و انسان، مجبور به اجاره نشینی، می باشد. 

قابل ذکر است، گزینه های بسیاری، در انتخاب، خرید خانه، و یا اجاره ی آن، دخیل است.

 

خرید مسکن

 

 

** نکات مهم، برای خرید خانه ** 

  

• چنانچه قصد خرید مسکن را دارید، به دلیل قیمت بالای مسکن، در ابتدا باید از اندوخته مالی خود اطمینان پیدا کنید، و همچنین، درآمد سالانه خود را بسنجید، زیرا خرید خانه، در هر شرایطی، مستلزم پرداخت بالایی، است، و ممکن است، متقاضی نسبت به قیمت های موجود، مجبور به دریافت تسهیلات بانکی باشد، بنابراین، در ابتدا، طبق شرایط خود، برنامه ریزی های لازم را، انجام دهید، و بعد از آن، اقدام به معامله نمائید.

 

 

همانطور که می دانید، در ایامی از سال، قیمت های اجناس، مخصوصا، طلا و مسکن، دچار افزایش می گردد، از این رو، در هنگام خرید مسکن، حتما به این شرایط، دقت کنید، زیرا در این زمان های خاص، مجبور به استپ زدن هستیم، تا شرایط موجود بازار، به ثبات برسد، تا اقدام به معامله کنیم.  

 

 

• هر خریدی، نیاز به، حوصله و‌ دقت دارد، در حالی که این معاملات بسیار حساس تر و گران بها می باشند، از این رو، کارشناسان در این حوزه، توصیه می کنند، قبل از معامله مسکن، و مستغلات آن، و ... در ابتدا، با دقت، و طبق معیارهای خود، به دنبال گزینه مد نظر باشید، و یا چنانچه امکان دیدن حضوری را ندارید، می توانید، از طریق سایت های موجود، اطلاعات و گزینه های خرید و فروش، را بررسی کنید، همچنین می توانید، از طریق دوستان و آشنایان و همچنین، مشاوران املاک، پرس و جو کنید، زیرا اینگونه معاملات، بسیار حساس و پر خرج هستند، و نیاز به، دقت و زمان بسیاری دارند، و خرید خانه علاوه بر سرمایه نیازمند وقت و انرژی کافی هم است.

 

 

همه افراد، در زندگی، معیار، و اولویت هایی دارند، و زندگی خود را، بر همان اساس، برنامه ریزی می کنند، بنابراین، قبل از خرید در حوزه بازار مسکن، توصیه می شود، تمام جوانب را، بررسی کنید، و در نهایت، تصمیم درستی بگیرید.

 

 

معاملات بزرگ، نیازمند، بودجه، و سرمایه های زیادی می باشد، بنابراین این روند، از لحاظ مالی، تغییراتی، در زندگی، ایجاد می کند، و همچنین، شاید در زندگی، همانند قبل، دارای استقلال مالی زیادی، نباشید، و می بایست، شرایط بعد معامله، را مدیریت کنید، اما تمام این شرایط، و آشفتگی، به داشتن، خانه مشخص، و ثابت می ارزد. 

 

نکات مهم برای خرید خانه 

 

"مطالعه بیشتر"


 نقش مشاور املاک در تعیین قیمت ویلا در شمال 

 مناسب ترین زمان برای خرید ویلا در شمال


  

 

** مزایای خرید مسکن **

 

۱: استقلال و آزادی، برای تصمیم گیری دارید. 

 

2: در برابر، تورم و هزینه ها، در امان هستید.

 

3: دیگر احتیاج، به پرداخت، هزینه های اضافی، نیست.

 

3: باعث آرامش روحی و روانی می شود.

 

 مزایای خرید خانه

 

 

 ** معایب خرید مسکن ** 

 

• همانطور که بیان شد، خرید خانه، علاوه بر اینکه، دارای مزایا می باشد، و به نوعی، یک سرمایه گذاری امن، محسوب می شود، و همچنین شرایط اقتصادی، عامل مهمی، برای قیمت گذاری، محسوب می گردد، و معمولا، این شرایط، به عوامل متعددی، بستگی دارد، و ممکن است، در یک برهه ای، متفاوت باشد، زیرا این خرید و فروش، ثبات و یا قانونی ندارد.

 

 

 • با صاحب خانه شدن، خیال شخص، از یک جهاتی، راحت می شود، اما باید، این مسئله را در نظر بگیرید که، اگر صاحب خانه هستید، می بایست، منتظر، هزینه ها و پرداختی هایی، ناگهانی، همانند: خرابی ها، تعمیرات، عوارض سالانه، و ... باشید، و گاها، این موارد، از دید بسیاری از افراد، ایراد، به حساب می آید.

 

• در خصوص اینگونه سرمایه گذاری، بسیاری از افراد معتقد هستند، خرید خانه، ویلا، و ... باعث می گردد، پول شخص، با توجه به سود آوری در سال های آتی، باز هم در حالت رکود قرار گیرد، و شخص می تواند، با سرمایه گذاری در کار و حرفه، و ... این مبلغ را در زمان کمتر، به سوددهی بیشتر برساند، و در این مواقع، رهن، یا اجاره، می تواند، گزینه ای مناسب تر باشد، باید به این نکته اشاره کرد که، این موارد، می تواند، نسبی باشد، و نظرات هر شخص، متفاوت باشد.

 

 

 مشکلات خرید مسکن

 

 

" مطالعه بیشتر"


 ویلای مناسب، در شمال، به چه عاملی بستگی دارد؟   

اگر قصد سرمایه گذاری در شمال را دارید، مطالعه بفرمایید. 


 

 

 ** موارد مهم، در هنگام اجاره مسکن ** 

 

* مشخص نمودن و ثبت، مدت زمان، سکونت و اجاره.

 

* تعیین نمودن، و توافق اولیه، برای اجاره، یا رهن خانه. 

 

* تمام، معاملات را، بصورت کتبی، و قانونی ثبت کنید.

 

 

نکات مثبت در اجاره نشینی:

 

۱) عدم پرداخت، هزینه های اضافی، و یا تعمیرات و خرابی ساختمان، و ...  

 

۲) تنوع در محیط، و ساختمان. 

 

۳) اجاره نشینی، فرصتی مناسب برای اشخاصی که، طالب تنوع می باشند. 

 

اجاره مسکن

 

در پایان مقاله باید بیان داشت، تهیه مسکن، از اصلی ترین، نیازهای بشر، می باشد، که تمام اجتماع را، درگیر خود نموده است، و همچنین، معامله در این حوزه، نیازمند، دقت، و بررسی تمامی جوانب، می باشد، زیرا این معاملات با توجه به پرداخت هزینه سنگین، باید دارای فضایی مناسب، باشد زیرا، مکانی برای، آرامش، حفظ امنیت، و ... می باشد، پس در نتیجه، هر شخص، با توجه به شرایط موجود، و همچنین، بررسی و مقایسات موجود، در خرید، یا اجاره، باید، بهترین تصمیم را، انجام دهد، به همین جهت، توصیه می شود، قبل از هر اقدامی، با افراد خبره و متخصص، در این امور، کمک دریافت نمائید، همچنین، مشاوران مجموعه املاک رادین، می توانند، در این زمینه، به شما یاری رسان باشند، با تشکر از صبر و اعتماد شما، همراهان همیشگی.