هر ساختمانی، به مرور زمان، با توجه به، عوامل مختلفی همچون: مخرب محیطی، نگهداری نادرست، و... دچار تخریب، یا فرسودگی می شوند، و یا به خاطر پیدایش، تکنولوژی و سبک های جدید، می بایست، بازسازی شوند.

گاهأ، در هنگام خرید و فروش ویلا، یا ساختمان ها، بسیاری افراد ترجیح می دهند، برای صرفه جویی در هزینه، و خرید ارزانتر، خانه های قدیمی را معامله نمایند، در چنین گزینه های سرمایه گذاری، می توانید برای بازسازی ویلای قدیمی اقدام کنید، قابل ذکر است، با بازسازی ویلای قدیمی، می توانید، طبق سلیقه خود، و با خرید متریال های مناسبتر، تعمیر نمایید، چنانچه، قصد دارید، در این راه، قدم نهید، می توانید، با ما همراه باشید، چون املاک را‌دین، در این مقاله، راهکارهایی، برای بازسازی ویلای قدیمی، عنوان کرده است.  

 

بازسازی ساختمان

 

قابل ذکر است، قبل از اینکه، اقدام به  بازسازی ویلا در شمال کشور یا در هر منطقه ای از کشور، انجام دهید، می بایست، به  نکات مهم، همچون:

• قدمت ساختمان

• نوع سازه

• سبک ساختمان

• محیط و محوطه های بیرونی اطراف بنا، توجه نمائید.

 

 



« مهم‌ترین راهکارهایی، که در بازسازی ساختمان، وجود دارد و می بایست به آن، توجه نمود. »



 

 

۱) اولین مسئله ای که در بازسازی و تعمیر ویلاها و ساختمانها، بسیار مهم است، درب و پنجره ها، می باشند، و اغلب، فرسودگی، این متریال، به سبب، استفاده مداوم از این عناصر، بیشتر، به چشم می آید، و رنگ آمیزی، یکی از راهکارهایی است که، برای برطرف نمودن، اینگونه فرسودگی ها، توصیه می شود، و چنانچه، پوسیدگی، درب و پنجره های ویلا، بسیار زیاد می باشد، می توان آن ها را تعمیر، یا تعویض نمود.

 

بازسازی در و پنجره در ساختمان

 

 

۲) دیوار، ارکان اصلی یک ساختمان، محسوب می گردد، و برای زیبا سازی سطوح آن می توان، به رنگ آمیزی، روی آورد، اما امروزه، با پوشش هایی نظیر، کاغذدیواری، یا دیوار پوش های مدرن، نوسازی نمود، چنانچه به بازارهای عرضه، دکوراسیون داخلی، نگاه کنید، با انواع، دیوارپوش های مختلف، نظیر: چرم، چوب، پارچه، کاشی، آینه و کامپوزیت و ... مواجه می شوید، که با توجه به، بودجه مالی، سلیقه، نوع طراحی، متراژ و ... انتخاب نمائید، چنانچه، تمایلی به اینگونه متریالها ندارید، و ساده می پسندید،  می توانید دیوارها را رنگ آمیزی کنید، با این کار می توانید یک هارمونی جذاب، بین چیدمان داخلی ویلا، و لوازم موجود، ایجاد کنید.

 

 

بازسازی دیوار در ساختمان

 

 

۳) همانطور که، در مقاله های قبلی، بطور مفصل در مورد آشپزخانه، و قلب خانه صحبت کردیم، در این بحث هم، در باب بازسازی، این فضا، باید بیان داشت که، آشپزخانه ها، را می بایست بطور کلی تغییر داد، زیرا امروزه سبک این فضا، با دوره های قبل، بسیار فرق داشته، و‌ همین راستا، می توانید، در ابتدا، دیوارهای آشپزخانه را با استفاده از، کاشی های جدید، پوشش دهید، و چنانچه، سبک خاصی،(کلاسیک، سنتی، مینیمال، روستیک، و ...) مد نظر دارید، می توانید، با توجه به متریال های مورد مصرف، در هر سبک، اجرا نمائید، و از این طریق، مهم ترین قسمت خانه، بسیار چشم گیر، و روح نوازتر می گردد.

 

 بازسازی اشپزخانه در ساختمان

 

 

۴) از دیگر نکاتی که، امروزه، در زیبا جلوه دادن، ساختمان، بسیار تأثیر گذار است، نورپردازی می باشد، قابل ذکر است، سیستم های نورپردازی، می تواند، ساختمان را، در جهاتی گوناگون همچون، نمای ویلا، دکوراسیون داخلی، و همچنین در محوطه های اطراف، تغییر دهد.

 

نور پردازی در ساختمان

 

 

۵) از دیگر اقداماتی که برای نوسازی ویلا می توانید در پیش گرفت، کفپوش های ساختمان باشد، امروزه، گزینه های مختلفی، در بازار وجود دارد، که هر شخص، می توانید، از متریال های نوینی، برای کفپوش ساختمان های، خود با توجه به کاربری مختلف، انتخاب نماید، سرامیک، سنگ، ترمووود، کفپوش های سه بعدی، و ... انواع کفپوش هایی هستند که، این روزها در ویلاهای شمال مورد استفاده قرار می گیرند.

 

بازسازی کفپوش در ساختمان

 

 

۶) در هنگام بازسازی و تعمیر، سرویس های بهداشتی و حمام، را فراموش نکنید، بلکه نصب، کاشی و سرامیک های جدید، و مدرن، در فضاهای خدماتی، می توانید، فضایی متفاوت تر، از قبل اجرا نماید، همچنین، در این راستا، برای صرفه جویی در هزینه های پرداختی سالانه قبوض،( آب و برق و گاز) می توانید، شیر آلات و دیگر سیستم های ساختمان را هوشمند کرده، و همچنین، با این روش، در بهینه مصرف انرژی، کمک رسان بود.   

 

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

 

 

۷) محوطه سازی، یکی دیگر از روش هایی است که در این چند سال اخیر، رشد چشم گیری داشته، و می تواند، در مرحله اول، نمایی زیبا به نمای، ساختمان، و دعوت کننده، بدهد، راهکارهایی که بدین منظور ارائه می شود، می تواند: آلاچیق، سایبان، میز و صندلی های، مناسب، فضای باز، استخر، بالکن، کاشت گل و درخت، ایجاد آب نما، و ... باشد، که جذابیت این محیط را افزایش میدهد.  

 

 

۸) نما و ظاهر ساختمان، در نگاه اول ببننده، بسیار تأثیر گذار است، بنابراین در هنگام نوسازی، سعی کنید، نمای ویلا را تعمیر نمائید، همچنین کارشناسان توصیه می کنند، قبل از هر اقدامی، برای جلوگیری از هزینه های اضافی، به این موضوع دقت کنید که، آیا نمای ساختمان، نیازمند نوسازی یا تعمیر می باشد؟ و یا فقط با چند روش ساده، می توان نما را زیبا نمود؟ چنانچه، قصد دارید، تغییراتی اساسی، و مطابق با سلیقه، و سبک های امروزی، در نمای ویلا، ایجاد نمائید، می توانید نما را به طور کلی تغییر دهید.

 

بازسازی نمای ساختمان

 

 



« هزینه بازسازی ساختمان » 



 

اگر تصمیم دارید برای تعمیر و بازسازی ساختمان، برنامه ‌ریزی، نمائید، نخستین گامی که اهمیت دارد، برآورد هزینه ها می باشد، قابل ذکر است، هزینه بازسازی، مطابق با، حجم تغییرات، و همچنین بکارگیری مصالح، می باشد.

 می بایست بیان داشت، برای بازسازی ویلا، ساختمان، و هر گونه ساختمان، قدیمی، می توان، از  شرکت هایی که، تخصص کامل، در بازسازی را دارا هستند، کمک دریافت نمائید، این مجموعه های مذکور، می توانند بناهای قدیمی را، به مکانی جدید و جذاب برای زندگی تبدیل نمایند، و چنانچه، قصد دارید هزینه های بازسازی ویلا را کاهش دهید، می توانید بخشی از فرآیندهای مربوط به بازسازی را خودتان انجام دهید، و در مسیر تعمیرات، به هزینه ها و بودجه های موجود، دقت داشته باشید تا به خوبی فرآیند های بازسازی بنا را، مدیریت و به اتمام برسانید.

 

 


لینک های پیشنهادی:


 خرید ویلا نوساز

فروش ارزنده کاخ ویلا

خرید ویلا ارزان