باید بیان داشت، یکی از شاخصه های اصلی، خطه ی، شمالی ایران، وجود منابع طبیعی، همچون، دریا و جنگلهای بکرش، می باشد، اما باید به این موضوع اشاره کرد که، وجود روستاهای معروف، و آثار باستانی، و ...، از دیگر، گزینه های جذاب، و زیبای این منطقه، محسوب می گردند، که در این اواخر، با کشف این مناطق، و با تلاش، میراث فرهنگی، برای توسعه، و آگاهی، در شناخت بهتر، اینگونه مناطق، باعث دیده شدن، این روستاها، گشته است، همچنین، روستا‌های مازندران، و دیگر شهرهای شمالی، به سبب، موقعیت مکانی، پوشش گیاهی، آب و هوا، و ...، در مبحث گردشگری، تفریحی، بسیار، پیش  قدم هستند، از این رو، از بین این مناطق، به یکی از، این روستاها که، در بین مردم بومی، از محبوبیت بالایی، برخوردار است، پرداخته ایم، بنابراین، با مجموعه، املاک رادین، همراه باشید.

 

روستای لاویج

 

همانطور که بیان شد، یکی از روستاهایی که، قرار است، به آن بپردازیم، معروف به روستای لاویج است، که به سبب، آبگرم لاویج، از  معروفیت بالایی، برخوردار است، چنانچه بخواهیم، موقعیت اصلی این منطقه را بسنجیم، باید ذکر داشت، این روستای زیبا، میان دره‌های جنگلی، کوه‌های البرز، واقع گشته، و یکی از، جاذبه های زیبایی که، در این مکان وجود دارد، وجود، آب‌ گرم های طبیعی، می باشد، که به طور طبیعی، از دل زمین، می جوشد، و همانطور که اطلاع دارید، این آبگرم های طبیعی، ترکیبی از، املاح معدنی و گوگرد می باشند که، طبق شواهد، و گفته های پزشکان، برای درمان مفاصل، و بیماری های پوستی، بسیار موثر می باشند. 

 

از این رو، در این روستا، به سبب استفاده از این، آبگرم های طبیعی، مجتمع هایی، تعبیه شده که، بصورت حوضچه ای، ایجاد شده، که روزانه، برای استفاده از، گردشگران، و مسافران، آماده می باشد، و باید به شما کاربران اطلاع رسانی کرد که، مجتمع‌هایی با اسامی، فیل سنگ، بی بن او، ایران زمین، و مرکزی‌، وجود دارد که، مرکز تغذیه این آب‌گرم ها، از چند چشمه تامین می‌گردد، و با توجه به گفته های استفاده کنندگان، بیان شده این آبگرم ها، علاوه بر امراض پوستی، درمان کننده، ناراحتی های اعصاب هم می باشد.

 

چنانچه قصد سفر، و استفاده از این محیط ها را دارید، توصیه می شود، در فصول، بهار و تابستان، بهترین زمان، برای مراجعه می باشد، اما بسیاری از افراد، برای استفاده از این آبگرمها، زمان و فصل خاصی، در نظر ندارند، و هر فرصتی، داشته باشند، به این فضای دنج سفر می کنند. 

 

یکی دیگر از ویژگی هایی که در این روستا وجود دارد، و مورد توجه بسیاری از، بومگردان و گردشگران می باشد، وجود افراد بومی و بزرگانی هستند که، چنانچه در جوار، این مردمان قرار بگیرید، می توانید، شاهد بسیاری از داستان ها، افسانه های جالب باشید، و همچنین باید به این نکته اشاره کرد که، این روستا، طبق شواهد و کشفیات، دارای قدمت بالایی می باشد. 

 

موقعیت مکانی لاویج

 

 



«« جاذبه های، گردشگری، روستای لاویج »»



 

 

روستای لاویج، همانند دیگر روستاهای مازندران، دارای مکان های، تفریحی و گردشگری، زیبایی می باشند، و قابل ذکر است، لاویج، دارای فضاهای طبیعی همچون: جنگل، کوه، چشمه، و رودخانه های نابی، می باشد که، جلوه و چشم انداز زیبایی را، به این منطقه، بخشیده است، و قابل ذکر است، مناطق شمالی، علاوه بر زیبایی های طبیعی، از فضاهای معنوی، و زیارتی، برخوردار است که، بسیاری از متقاضیان را، به خود جلب می کند. 

 

جاذبه گزدشگری لاویج

 

 



«« محصولات، روستای لاویج »» 



 

 

هر منطقه ایران، دارای یک ویژگی، و‌ محصولات خاص است که، شاخصه و معرف، آن منطقه می باشد، از این رو، این منطقه هم، از این قاعده مستثنی نیست، و به سبب موقعیت جغرافیایی اش، دارای، محصولات، کشاورزی و دامداری، و پرورش عسل و ... است، و همواره مورد، توجه بسیاری از مسافران می باشد، و قابل ذکر است، افراد بومی این روستا، از ویژگی های مثبت این رو منطقه، بهره برده اند، و در زمین های این منطقه، به کاشت و برداشت، محصولات ارگانیک و طبیعی، پرداخته اند. 

 

 مصولات لاویج

 

 



«« جاذبه‌های گردشگری، منطقه لاویج »» 



 

 

 •• فیل سنگی ••

یکی از جاذبه های این روستا، که بسیار جالب می باشد، وجود سنگ بزرگی‌ست که، از نظر دید بصری، همانند، فیل نشسته، به نظر می آید، و از این رو، به فیل سنگی معروف شده است، که همواره محیطی برای بازدید و گردش، مسافران می باشد. 

 

 فیل سنگی در لاویج

 

 

•• آبشار حرام او ••

یکی دیگر از مکانی که، بسیار پر طرفدار است، آبشار حرام او، است، که سرچشمه آب های جاری، این آبشار، از محیطی روان است که، حرم امام‌ زاده‌ای، در آن محل، قرار گرفته، و به طور تقریبی، ارتفاوع این آبشار، به ۱۵ متر، می رسد.

 

ابشار حرام او  لاویج 

 

 

•• پارک جنگلی کشپل ••

کشپل، یک پارک جنگلی، زیبا، در مسیر عبوری، روستای لاویج است، که محیطی، دنج و آرام، برای گذراندن اوقات فراغت، در کنار دوستان و خانواده می باشد. 

 پارک کشپل

 

 

•• دریاچه الیمالات ••

همانطور که می دانید، شمال کشور، به سبب موقعیت قرارگیری، و وجود نعمت های طبیعی خداوند، به بهشت روی زمین، معروف است، و یکی از این زیبایی هایی که خداوند خلق کرده، دریاچه الیمالات است، که در ۲۸ کیلومتری روستای لاویج واقع شده، و در واقع، یکی از، زیباترین، دریاچه های ایران، محسوب می گردد، که، امکان قایق‌سواری، را برای، گردشگران و مسافران، فراهم ساخته است.

 

دریاچه الیمالات 

 

 

•• جوربند ••

یکی دیگر از، روستاهای توریستی، این منطقه،  جوربند نام دارد که، فاصله کمی، تا الیمالات دارد، و بسیاری از افراد، جوربند را، به سبب، دریاچه مصنوعی، و پارک‌ های جنگلی‌ اش، می‌شناسند.

 روستای جوربند

 

 

•• میرخمند ••

قابل ذکر است، روستای ییلاقی میرخمند، یکی از روستاهای نواحی، چمستان است، که موقعیت قرارگیری این روستا، به نحوی است که، از سه طرف، به کوهستان، و از یک سو، به دره، مشرف است، و این موقعیت مکانی، موجب گشته، این روستا، شاهد بسیاری از درختان، و چشمه های فصلی باشد.

 

 روستای میرخمند

 

 



«« موقعیت سرمایه گذاری، در، روستای لاویج »» 



 

 

 

به سبب ویژگی ها، و نکات مثبت ،حاکم بر این منطقه، همواره و در همه فصول، شاهد، مسافران و گردشگران به این منطقه هستیم، همچنین، لاویج، دارای، جاذبه های گردشگری زیادی است، از این رو، طرفداران بسیاری، در زمینه ی، سرمایه گذاری، به خود جذب کرده است، و خرید و فروش ویلا، زمین، در این منطقه رونق یافته است، و بسیاری از متقاضیان در حوزه بازار مسکن، معتقد هستند که، این منطقه، زمینه ی رشد و تررقی را، در خود داراست، و در سال های آتی، بسیار سرمایه گذاری، سودآوری خواهد بود، و همچنین انبوه سازان و اجراکنندگان، ویلاهایی با، سبک و قیمت های متفاوت، ساخته، و مورد فروش و اجاره قرار می دهند.

 سرمایه گذاری در لاویج

 

در پایان کلام باید اشاره داشت، روستا، با سبب،  جاذبه های فراوان، همواره، مورد توجه، مردم و مسافران می باشد، و امروزه، محبوبیت، و دیگر عوامل مثبت، این روستا، موجب، افزایش قیمت، ویلا و زمین، گشته، و چنانچه قصد سرمایه گذاری در این مناطق را دارید، توصیه می شود، حتما با مشاوران مجرب، مشورت کرده، و اقدام به معامله نمائید.