امروزه با رشد جمعیت و افزایش ساخت و ساز، و همچنین تقاضای تحویل ساختمان ها در کمترین زمان، فشار و استرس کاری بالایی را برای اجرا کنندگان متحمل می کند، و از این رو با بروز این مشکلات سرمایه گذاران و طراحان به این فکر افتاده اند تا با روش های سنتی ساخت ساختمان برای پیشبرد بهتر اهداف و روند کاری، جدا شوند، و به دنبال ابزار نوین و جدید برای ساخت و ساز باشند، و اما در حال حاضر، با پیشرفت ‌های زیادی که در دنیای علم صورت گرفته، تلاش مهندسان همواره بر این بوده است که، اجرای ساختمان ‌ها سریع ‌تر و ارزان تر صورت گیرد و این عوامل سبب شده، امروزه شاهد سازه ‌های سبک و از پیش ساخته شده ‌ای تحت عنوان، cfs و Lsf در بازارهای عرضه باشیم.

قابل ذکر است این سازه‌ ها در گروه تقسیمات فولادها هستند، و به دلیل ارزش افزوده‌ های بسیار، مورد توجه و انتخاب بسیاری از متقاضیان قرارگرفته اند، که در کاربری هایی همچون: ساخت ویلا در  شمال و حتی هتل و بناهای لوکس و ... بکار می روند. 

 

سازه های پیش ساخته

 

 


«« سازه پیش ساخته cfs چیست، و

چه مزیتی دارد؟ »»


 

 سازه‌ ی cfs مختصر عبارت Cold-formed-Steel است، که در کل سازه ای فولادی است به دلیل فرآیند تولیدش که بدون وجود گرما و حرارت تولید گشته و به همین جدید به سازه ای قالب سرد معروف است، و باید اشاره داشت نسبت به سایر عناصر فولادی که با گرما تشکیل می گردند   از مقاومت بالاتری برخوردار است، و این سازه ها در اسکلت بندی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه، و در این خصوص باید بیان داشت، تمامی اجزا و اسکلت های ساختمان CFS، بصورت پیش ساخته و در کارخانه ها یا کارگاه های تولیدی اجرا می گردند، و در انتها با توجه به موقعیت و مکان انتخابی، در محل مورد نظر نصب می گردند، و همین گزینه یکی از مزیت ها و  عامل مهمی است که، موجب افزایش ارزش و همچنین صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌گردد، و باید اشاره داشت گزینه های ساخت مراحل این متریال در کارخانه، موجب تولید دقیق‌ تر، یکپارچه و مرغوب‌ می گردد، و به طبع هماهنگی این عوامل موجب می شود عمر سازه افزایش یابد، و در خصوص جنس سازه باید اشاره داشت،  متریال کاربردی این عناصر از جنس فولاد گالوانیزه است که برای اینگونه سازه‌ های از پیش ساخته مورد استفاده قرار می گیرد، که به دلیل رطوبت موجود در شمال می تواند انتخابی هوشمندانه باشد.

 

سازه سی اف اس

 

:: لینک پیشنهادی املاک را‌ین :: 

 خرید ویلا نما سنگ

فروش ویلا با ویوی ابدی

ویلا دوبلکس ساحلی

 فروش زمین

 


«« دلیل نام گذاری سازه cfs، به فولاد سرد نورد شده، چیست؟ »»


 

 

کلمه نورد، در واقع به فرایند فرم دهی قاب های فولادی اشاره می‌گردد و همانطور که بیان شد، این روند بدون‌ دخالت گرما انجام می‌گیرد، که در بین عموم به نورد سرد معروف است، و در واقع علت نام‌گذاری cfs به نام فولاد سرد در واقع به دلیل عدم وجود گرما و حرارت در فرآیند تولیدش می باشد. 

 ورق سرد نورد

 

 


«« در بین گزینه های، فولاد سرد نورد شده و فولاد گرم نورد شده، کدوم انتخاب مناسب تری است؟ »»


 

همانطور که ذکر شد در مقابل سازه های فولاد سرد نورد شده، فولادی قرار دارند که با وجود حرارت فرم و شکل می‌گیرند و تولید می گردند، که معمولا تقاضای خرید فولاد سرد، بیشتر از موارد فولادهای گرم است، که معمولا دلیل این انتخاب را استقامت بالا و ضخامت کمتر نسبت اینگونه مصالح می دانند.

قابل ذکر است وجود فولاد سرد یا همان Cfs به دلیل استحکام بالا، در برابر عواملی همچون رطوبت، خوردگی، فرسودگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم می باشند، و وجود این ویژگی ها موجب می شود در حوزه ساخت و ساز،  نظر اقتصادی به صرفه باشند، و همچنین این قاب های این سازه، قابلیت این را دارند که متناسب با نوع کاربردشان، در ضخامت‌ های گوناگون تولید شوند، که این ویژگی نشان دهنده انعطاف پذیرب این قاب ها می باشد.

در ادامه خصوصیات این سازه می توان بیان داشت، وجود وزن سبک فولاد، یکی از مهم‌ ترین ویژگی های بارز این سازه است که وجود این ویژگی همواره بستری مناسب برای پیشرفت روز افزون سازه‌ های سرد Cfs در عرصه صنعت و تولید می باشد.

 

تفاوت فولاد سرد نورد و گرم نورد

 " مطالعه بیشتر "

چرا استحکام بنای ویلای شمال مهم است؟

خانه ویلایی پیش ساخته چیست؟ 

هزینه ساخت ویلا در شمال چقدر خواهد بود؟

استحکام بنای ملک در شمال

 


«« سازه پیش ساخته Lsf چیست؟ و دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ »»


 

 

Lsf در واقع مخفف واژه Light Steel Frame است که بطور معمول به سازه و ساختمان سبک وزنی گفته اشاره می شود که، امروزه این سازه ها، جایگزین مصالحی همچون بتن شده است، و از ویژگی های این سازه‌، وجود وزن سبک آن است که با وجود اینکه در ارتفاع های بلند اجرا می گردند، اما، قادر به تحمل وزن بر روی پایه‌ های ساختمان می باشند، و  به میزان چشمگیری: باعث کاهش 50 درصدی وزن ساختمان می شوند، و امروزه ‌میزان استفاده از سازه‌ های Lsf در ساختمان ‌سازی رو به افزایش است.

در ادامه مطالب بالا باید متذکر شد، سازه‌های Lsf بر پایه استیل‌ های کم وزن ساخته طراحی و ساخته شده اند، و با توجه به گسترش ساخت و سازهای ویلا‌ی پیش ساخته در شمال، استفاده از این نوع سازه، همواره  رو به افزایش است.

همچنین باید به اطلاع شما کاربران برسانیم که پروفیل دیگری با نام Lsf در بازار وجود دارد که از نظر ساختاری در گروه پروفیل‌ های موجود در یکی از سه گروه u، z و c قرار دارند، که باید اشاره داشت،  این پروفیل‌ ها با کمک پیچ و مهره در کنار هم قرار میگیرند و در واقع ساخت هتل، آپارتمان و ویلا در شمال و غیره را راحت تر می کند

 

 سازه ال اس اف

 


«« در بین سازه های Lsf یا Cfs، کدام بهترین گزینه است؟ »»


 

 

همانطور که بیان شد، استفاده از سازه‌ های پیش ساخته، بار تحمیل شده بر پایه‌ های ساختمان را کاهش می دهد و این نیروها را  به سایر مناطق ساختمان همچون دیوارها منتقل‌ می کند، که معمولا محیط اصلی و مهم تحمل بار در سازه Lsf به حساب می آیند، اما  باید اشاره داشت  این روند در سازه های Cfs به تیر و ستون ‌ها انتقال می یابد.

باید اشاره داشت تمامی نکات اجرای Lsf، بر اساس مقررات موجود در آیین نامه‌ ها می باشد، و هر سازنده نمی تواند از هر نوع مصالحی در ساخت و ساز  استفاده کند، اما در خصوص سازه cfs باید اطلاع داد، اجرا کنندگان در هنگام  نصب سازه Cfs، حق انتخاب دارند، و در برخی قسمت ها می توانند از مصالح  ارزان تر استفاده کنند تا به طور کلی در انتهای پروژه، هزینه نهایی رو کاهش یابد.

 بهترین انتخاب سازه

 

 


«« هزینه و انتخاب سازه های پیش ساخته، LSF و CFS/ کدام مناسب تر است؟ »»


 

 

طبق آخرین گزارشات هزینه پایانی سازه Cfs در برابر Lsf به صورت مشابه می باشد، و  این امر به سادگی قابل توجیه‌  است زیرا  وزن های  سازه‌ ی Lsf سبک تر است اما نوع متریال بکار رفته در سازه Cfs، ارزون تر می باشد، و‌ به طبع هزینه تمام شده هر دو سازه باهم برابر می باشند.

اما باید متذکر شد، روند ساخت سازه Cfs، به طور 100 درصد در کارخانه ها انجام می شود و این که از تعداد قاب‌ های ارزان تری برخوردار است، به سبب وجود این است که، در بازه زمانی کمتری در مقایسه با Lsf، اجرا و نصب می شوند، با این حال، از نظر دیگر مزایای سازه Lsf، با توجه به مبحث هزینه، تفاوت چندانی با هم ندارند.

 

هزینه سازه ها

" لینک پیشنهادی "

 خرید ویلا نیم پیلوت

فروش ویلا خاص

خرید ویلا ارزان 

 


«« چگونه اسکلت‌ های Lsf و Csf جایگزین سازه های چوبی و فلزی شده اند؟ »»


 

 

بازه زمانی نصب و اجرای اسکلت‌ های فلزی و بتنی، بسیار بیشتر (حدود 5 برابر) از سازه‌ های سبکی همچون cfs و Lsf است، که این زمان بیشتر، در افزایش هزینه ‌ها اثر مستقیم دارد، و موجب شده هزینه نهایی پیاده ‌سازی سازه Cfs و Lsf از فلزی و چوبی کمتر گزارش گردد، اما نرخ بازیافت  این قاب‌ های فولادی 95 درصد ثبت شده است، و قابل ذکر است این قاب‌ ها مجدداً قابل استفاده می باشند که از نظر زیست محیطی بسیار ارزشمند است ، به علاوه تخریب چنین سازه‌ هایی راحت ‌تر از  بتن و چوب است، زیرا این سازه ها دارای  قطعات مشخص شده می باشند  و به راحتی اتصالات پیچ و مهره ‌ها را از هم جدا م کنند، و سازه آزاد می گردد.

در انتهای مقاله باید بیان داشت، از آنجا که افزایش ساخت و ساز و کاهش وزن سازه در صنعت ساخت و ساز بسیار مهم و ضروری است، از این رو حضور سازه‌ هایی همچون: Cfs و Lsf که از نظر وزن بسیار سازه ای سبک، و از نظر زمان ساخت، بسیار سرعت بالایی در اجرا دارند، و همچنین با وجود این ویژگی توانسته جایگاه مناسبی در جامعه و بین سازندگان برای خود ایجاد نماید، و همواره یکی از توصیه هایی که برای ساخت و ساز پیشنهاد می شود، استفاده از این سازه های مذکور است، زیرا با توجه به موقعیت مناطق شمالی این فاکتور و ویژگی های اشاره شده بسیار مناسب است.

 

اجرای سازه

امیدواریم این اطلاعات جمع آوری شده برای شما کاربران گرامی مفید بوده باشد، و چنانچه نیازمند کمک و مشاوره بوده اید می توانید با سایت رادین تماس برقرار کنید، با ارزوی سلامتی و زندگی سرشار از خیر و برکت.