از ابتدای خلقت بشر، تا به حال، انسان ها، مخلوقاتی، اجتماعی بوده اند، و در همان روند اولیه پیدایش، سعی داشتند، تمامی کارها را به صورت اجتماعی انجام دهند، که این رویه، تا غار نشینی، و با کشف و توسعه کشاورزی و دامداری، ادامه داشته است، و قابل ذکر است، با پیشرفت و تکامل، یافتن روند زندگی، انسان های نخستین، و با استفاده از وسایل موجود، اولین سرپناه هایی، که امروزه به اسم خانه می شناسیم، ساخته اند، که امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ظاهر و ساختار ساختمان ها تغییر یافته است، و با توجه به بررسی هایی که باستان شناسان به عمل آورده‌ اند، اولین خانه های ساخته شده، توسط بشر را به ۱۰/۰۰۰ سال پیش تخمین می زنند، همچنین از دورانی که تمدن بشری پدیدار گشته، تا به امروزه که، خانه هایی با ساختار و سازه های متفاوت، همانند پیش ساخته ها، شکل گرفته، قرن های بسیاری گذشته است، و در تمامی این سالها، انسانها کوشیدند، تا این روند زندگی را، تکامل بخشند، و چنانچه به سالهای قبل برگردیم، و از انسانهای، آن دوران، بخواهیم دورانی که در آن هستیم را تصور کنند، و‌ امکاناتش را بیان نمایند، شاید اصلا به فکر خانه های پیش ساخته نیوفتند، همانطور که ما بر اساس سالهایی که در پیش رو داریم، بسیار بی آگاه هستیم، و تصور نمی کنیم، چه تکنولوژی در راه باشد.

 پیشرفت تکنولوژی

 



منظور از خانه های، پیش ساخته چیست؟



 

 امروزه برای اینکه روند ساخت و ساز کوتاه تر گردد، و مقرون به صرفه تر باشد، مهندسان با تلاش های بسیار، توانسته اند، ویلاهایی بصورت پیش ساخته، طراحی کنند، و قابل ذکر است، اجزای این ساختمان ها، با توجه به اصول و قوانین مهندسی، در کارخانه های مذکور، ساخته و کامل می گردد، و قطعات اتصال یافته، برای عرضه به بازار آماده می باشد.

در همین راستا، باید به اطلاع شما کاربران برسانم که، این خانه های پیش ساخته، همانند دیگر ساختمان ها، دارای انواع گوناگون، همانند: دوبلکس، فلت، یا بصورت کلبه های چوبی، وجود دارند، و در هنگام، سفارش ویلاهای پیش ساخته، این امکان برای متقاضیان وجود دارد که، طبق سلایق و نظر شخصی، اجرا گردد.

 خانه پیش ساخته چیست

 



کاربرد، و امکانات ویلاهای، پیش ساخته



 

این ویلاهای پیش ساخته، همانند ساختمان هایی که اجرا می شود، دارای امکاناتی یکسان می باشد، و تمام فضاهایی که در خانه، و دیگر ویلاهای عادی، همانند:آشپزخانه، تراس، اتاق خواب، و ... وجود دارد، و هیچ گونه، کمبودی وجود ندارد، و همچنین قابل ذکر است، امنیت این ویلاها، حفظ است، و نمی توان ایرادی بر آن وارد نمود. 

 

امکانات ساختمان پیش ساخته

 



آیا ویلاهای پیش ساخته، متحرک می باشند؟



 

ساختار، این ویلاهای پیش ساخته، به نحوی است که، به دو صورت، ثابت و متحرک اجرا می گردد، به همین حال، ساختمان های ثابت، قابلیت جابجایی و حرکت را ندارند، در حالی که ویلاهای پیش ساخته سیار، امکان انتقال، و جا به جایی را به خود، اختصاص داده است، و باید بیان داشت، در کنار تنوع ساختاری، هزینه های ساخت این ویلاها متفاوت است، و در نهایت قیمت عرضه به بازار هم فرق خواهد داشت. 

 



متریال های مورد استفاده، در  ویلاهای پیش ساخته چیست؟



 

از مهمترین گزینه هایی که، در ساخت یک ساختمان، موثر است، متریال مصرفی، می باشد، و این خانه های ویلایی پیش ساخته، هم مانند، ساختمان های دیگر ااز  فلز، بتن، گچ، چوب، آلومینیوم، فولاد سبک و همچنین، آلیاژ های سبک و مقاوم استفاده شده است، و باید بیان داشت، ‌در انتخاب اینگونه ساختمان ها، می بایست، به عواملی همچون، آب و هوا، شرایط جغرافیایی، و ... بستگی دارد. 

 



مزایای خانه های پیش ساخته  



 

* صرفه جویی، در میزان هزینه ها:

چنانچه بخواهیم، میزان نهایی، هزینه های، این دو‌ نوع، ساختمان ها را، مقایسه کنیم، متوجه می شویم، هزینه ی خرید خانه های پیش ساخته، بسیار مقرون به صرفه تر می باشد، و به همین جهت، بسیاری از افراد، ترجیح می دهند، این خانه ها را خریداری نمایند، و در حالی درصد دیگری از اشخاص، تمایل به ساخت و ساز به روش عامیانه را می پسندند.

 

* زمان بندی مناسب و‌ صرفه جویی در زمان: 

خانه های پیش ساخته، به سبب، روند ساخت و ساز، شرکتی بودنش، در کارخانه ها تولید می گردد، و‌ به همین خاطر،  به شرایط جوی، محیطی، استادکاران، و ... بستگی ندارد، و در طول یک روند عادی، و در زمان بندی مناسب، تولید می شود، و بنابراین، به مدت زمان کمی نیازمند است، و شرایط زندگی محیا می شود.

 

* هماهنگی و یکپارچگی در ساخت و ساز: 

همانطور که بیان شد، ویلای پیش ساخته، طبق قوانین و اصول مهندسی، ساخته می شود، و به همین سبب، شاهد، یکپارچگی و هماهنگی، در تمامی اجزای سازه می باشیم، و کمتر دچار نواقص انسانی، در روند ساخت و ساز می باشیم..

 

* نما و ظاهری مناسب:

قابل ذکر است، ویلای پیش ساخته، دارای ظاهری مناسب می باشد، اگر متقاضیان، تمایل به خرید ویلا با نمای، مثلثی، و متفاوت می باشید، می نوانید به این کارخانه ها، مراجعه نمائید.

 

* مقاوم و ایمن در برابر عواملی طبیعی، همچون زلزله:

در خصوص مقاومت اینگونه خانه ها باید بیان داریم که، به سبب استفاده از متریال هایی اصولی، در کل از وزن سبکی، برخوردار است، و همین مزایا، در برابر عوامل طبیعی، همانند زلزله، کمتر، آسیب پذیر است، و ایمنی را فراهم می نماید. 

 

* جلوگیری از تولید زباله های ساختمانی:

هنگامی که ساخت و سازی صورت می گیرد، تولید زباله های ساختمانی، امری بسیار، مشکل آفرین، برای عموم‌ مردم می باشد، اما در روند ساخت خانه های پیش ساخته، این مشکلات وجود ندارد، و چنانچه زباله هایی، وجود داشته باشد، در کارخانه ها قابل بازیافت می باشد.

 

مزایا ویلا پیش ساخته

 



معایب، خانه پیش ساخته، چیست؟



 

هر ساخت و‌ ساز، و‌ تولیدی، در کنار مزایا، دارای معایبی هم می باشند، و نمی توان هیچ، فرایندی را مطلق، بدون معایب دانست، این خانه ها، هم ، مستثنی نمی باشند، و از جمله معایب این پیش ساخته ها، می توان به:

• محدودیت طبقات

• مشکلات در دریافت مجوز

•  عدم امکان پرداخت قسطی، هزینه های خرید ویلا

• ناسازگاری سازه ی ویلا با زمین ها

• محدودیت در ابعاد و متراژ ویلا

• محدودیت در طراحی ورودی ویلا

• محدودیت، در جابجایی و ‌نصب ساختمان می باشد.

 



قیمت خانه ویلایی پیش ساخته چقدر است؟



 

قیمت خانه های پیش ساخته به عوامل مختلفی بستگی دارد، قابل ذکر است، برندها، و کارخانه های مختلفی، در زمینه فعالیت دارند، هر کارخانه، با توجه به متریال، طبقات، ثابت یا متحرک بودن خانه، جنس، و ... دارای قیمت های  متفاوتی می باشند، و نمی توان قیمت ثابتی، را در نظر گرفت.

 

و باید در خصوص خرید ویلای پیش ساخته، به موارد مهمی توجه کنید، و متقاضیانی که تمایل به خرید دارند، قبل از هر اقدامی، بهتر است از،  متخصصین در این حوزه، مشورت دریافت نمایند، و چنانچه، در دیگر حوزه ی بازار مسکن، تمایل به خرید و فروش ویلا و ملک دارید، سایت املاک رادین، می تواند در این حوزه، کمک رسان شما عزیزان باشد، همچنین این مجموعه، امکان دسترسی به آگهی ها و مقالات را فراهم نموده است، پس برای دسترسی آسانتر، به لینک های موجود در سایت مراجعه نمائید.

 قیمت نهایی ویلا پیش ساخته