با سلام خدمت همراهان همیشگی املاک رادین امیدوارم که حال دلتان بی‌نظیر باشد و در این روزهای پر تلاطمِ تورمی و افزایش قیمتها؛ کسب و کارتان رونق داشته باشد تا بتوانید بدون هیچ مشکلی از پس هزینه ها و مایحتاج زندگی تان برآیید.

در این شرایط که قیمت ها بیداد می کند بیشتر هوایِ هم دیگر را داشته باشیم؛ درتیم سرمایه گذاری املاک رادین یکی از رسالت های اصلیمان؛ ایجاد یک سرمایه گذاری موفق و پرسود برای عموم مردم می باشد؛ بله هدف ما تنها قشر پردرآمد جامعه نمی باشد بلکه انواع فایل ها در مبالغ مختلف را برای شما مشتریان عزیز فراهم آورده ایم تا با هر بودجه و هر قدرت خریدی بر اساس نیاز و هر سلایقی شما را مالک ویلا و زمین در شمال کنیم.

 

تورم در سال های اخیر به خصوص در دو سال آخر یعنی سال های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ به شکل عجیبی فزاینده بوده و شیب افزایش تورم آنقدر زیاد بوده که سطوح مختلفِ زندگی مردم از حیثِ آزادیِ مالی تغییر یافته سقوط کرده اند؛ به گونه ای افراد سطح A به سطح B و افراد سطح B به سطح C و همینطور افراد زیر خط فقر در در سال جاری به کمک وام ها با بهره های بالا؛ موقتا قادرند هزینه های سنگین زندگی را پیش ببرند.

این تورم ها و جابجایی سطح رفاه مردم تاثیرات سو را به وجود خواهد آورد که جبران آن در سالهای آتی فاجعه می باشد یکی از این تاثیرات که تغییراتِ سنگینی را بر بازار خرید و فروش ملک و مستغلات در شمال به وجود آورده است؛ رکودِ شدیدِ بازار خرید و فروش و سود بینهایتی اجاره ویلا در شمال بوده بگونه ای که در ۳ سال پیش به راحتی می‌توانستید در شمال با ۶۰۰ میلیون تومان، ویلا یا زمین خریداری کنید، اما در زمان حال همان ویلا را باید با حداقل مبلغ ۲ میلیارد تومان خریداری کنند به همین دلیل قدرت خرید عموم مردم برای مالکیت تام در شمال به عنوان خانه دوم یا خانهِ اوقات فراغت و دوران بازنشستگی کاهش یافته است.

مردم ترجیح می‌دهند بودجه ای که برای خرید ویلا در نظر گرفته بودند را از آنجایی که توان و پرداخت آن با در نظر گرفتنِ ریسک‌های هزینه ای احتمالی در آینده مسیر زندگی حاکم خواهد بود؛ اجاره موقت و سکونت موقتی در ویلاهای شمال را ترجیح دادند! از همین رو در در سال های اخیر به شکل عجیبی بازار اجاره ویلا در شمال به خصوص در نوار ساحلی و مناطق جنگلی مازندران بسیار داغ و پر تعداد شده است.

شمال ایران

سوال اینجاست آیا مسافرت مردم در شرایطی که تورم بسیار افزایش یافته است کمتر شده است؟

آیا خرید های مردم برای تامین نیازهای اساسی همچون خوراک و پوشاک کمتر شده است؟

 

در پاسخ به سوالات باید گفت بله در بسیاری از خانواده ها اگر در طی یک سال ۱۰ بار به شمال کشور سفر می کردند در سالهای اخیر ۵ بار یا شایدم کمتر به شمالِ کشور سفر کند از همین روی میزان خرید شان برای تغذیه و خوراکی که در روزهای سفر به شمال انجام میشد مطمئناً کاهش می یابد و کلیت بازار را تحت تاثیر قرار می دهد.

اجاره ویلا در شمال

اما سوالِ مهمتر اینجاست آیا خرید ویلا در شمال مثل خیلی از کشورها به پدیده اجاره نشینی تبدیل می شود؟

آیا بازار خرید و فروش املاک در شمال همچنان در رکود باقی خواهد ماند؟

در جواب به دو سوال آخر باید گفت پس از هر افزایش قیمت در هر نوع از کالایی چه کالای اساسی و کالای غیر اساسی؛ زمانی برای گذار و همسان سازی میزان درآمد و هزینه ها باید طی شود. و در حال حاضر بازار خرید و فروش املاک در شمال در این تایم گذار برای همسان سازی درآمدها و هزینه ها قرار دارد و به زودی زود فرایند همسان سازی به نقطه تلاقیِ خود خواهد رسید و مجدداً خرید و فروش ویلا در شمال افزایش خواهد یافت که در این بازه زمانی گذار بازار بیشتر طبع اجاره ویلا را به دلیل نیاز عموم مردم داغ‌تر کرده است.

خرید زمین در شمال زمانی که بازار در خوابِ فروش به سر می برد

اما در این بین در بازه ی زمانی گذار برای همسان سازی؛ دلالان زیادی برای اجاره ویلا در مناطق مختلف شمال به وجود آمده اند به گونه ای که اگر در سه سال پیش می‌توانستید ویلایی را با اجاره ای شبی ۵۰ هزار تومان کرایه کنید؛ در زمانِ حال همان ویلا را حداقل بایست با مبلغ ۵۰۰ هزار  اجاره کنید.

البته نمی‌توان گفت که این افزایش قیمت اجاره که حداقل ۱۰ برابری می باشد همگی به دلیل وجود دلالان است! خیر! تورم حاکم بر جامعه تاثیراتی را بر کلیات بازار به وجود آورده است و از این سوی کالاهای اساسی یا نیازهای اساسی که احساس عمومی مردم را برای سطح رفاه و سرگرمی در بر دارد بیشتر در این تورم مورد تغییر قرار گرفته است یعنی در واقع بهتر است اینطور بگویم که مردم برای طی کردن اوقات فراغت در یک منطقه خوش آب و هوا و لذت بردن از ساحل شمال و جنگل های انبوه و مناطق کوهستانی است برای حال خوب شدن برای احساس رضایت کردن از زندگی بیش از پیش نیاز به انجام اجاره ویلا در شمال را احساس نیاز می کنند و هر بازاری که میزان تقاضا در آن بیشتر شود مطمئناً قیمت عرضه نیز افزایش می یابد و این طبیعت بازار می باشد.

در سه سال اخیر مالکان زیاد یا سازندگان زیادی در شهرک های مختلفِ بنام شمالی داشتیم که همچنان بعد از ۳سال نتوانستند ویلای تمام کار شده خود را به فروش برسانند، دسته ای از سازندگان و مالکان مجبور به نقد کردن املاک خود میباشند که ویلای شان را با زیر قیمت به فروش می گذارند برای مشاهده ویلای زیر قیمت در شمال کافیست کلیک نمایید گروه دیگری نیز از مالک و سازندگان وجود دارند که نیازی به فروش ویلای خود ندارند یا از نظر درآمدی در سطحی هستن که به جای دریافت مبلغ کامل ویلا می توانند به صورت اقساط بلند مدت و یا حتی ویلای نوساز خود را برای اجاره در بازار اجاره ای قرار دهند این گروه سازندگان و مالکان ویلای نوساز خود را مبله می کنند و به دلالانی که اجاره سالانه اختیار می کنند؛ واگذار می کند و دلالِ این کار به صورت ماهانه یا شبانه ویلا را به معرض اجاره هم وطنان عزیز قرار خواهند داد.

 

سرمایه گذاری با خرید زمین در شمال با املاک رادین

 سرمایه گذاری در شمال