تیترهای جنجالی در رابطه با رکود بازار مسکن!

رکود بازار مسکن عمیق‌تر شد

سایه سنگین رکود بر فصل داغ بازار مسکن

دلیل رکود بازار مسکن چیست؟ / شیب نزولی تعداد معاملات کند شد

رکود بازار مسکن دامن مصالح ساختمانی را هم گرفت

رکود بازار قیمت مسکن را شکست؟

از مهمترین تیترهای خبریِ خبرگذاری های مهم کشور همچون تابناک؛ ایسنا، خبر آنلاین و .....این خبرها به عموم مردم جهت می دهند؛ و تصمیم گیری های خرد و کلانشان، بصورت ناخودآگاه تحت تاثیر این اخبار قرار می گیرد. در خیلی از موارد این خبرها به بازه زمانی کوتهای مربوط می باشند ولی مردم؛ براحتی پذیرای خروج از این خبرها نبوده و روند آن بازار با جهت گیری عموم؛ با شیب بیشتری ادامه می یابد ولی یک تحلیل گر و اقتصاددان این تیتر و خبرها را سیگنالهای مهم برای تصمیم گیری در ورود و خروج خود به سرمایه گذاری در آن بازارها می داند.

رکود بازار

یک اقتصاد دان گرمی سردی و صعود و نزول بازار را تحلیل و پیش بینی میکند و سرمایه خود را در بازاهای مختلف به سودآوری می رساند ولی هر بازار سرمایه ای نیاز به تخصص دارد و هر شخص فقط می تواند در یک بازار بطور تخصصی وارد شود زیرا بازارهای سرمایه پر از رقبا و المانهای مهم خرید و فروش است و یک تحلیل گر بازار ملک نمی تواند تحلیل گر مناسبی برای سهامی از بورس باشد و بالعکس.

تیم تحلیل و سرمایه گذاری "املاک رادین" از فراز و نشیب های بازار مسکن گفته و آینده این بازار را مطرح نموده که در ادامه این مقاله خواهیم گفت.

بازار مسکن

 از زبان تیم تحلیلی " املاک رادین" :

با در نظر گرفتن بازه 10 ساله در بازار مسکن؛ بخصوص در شمال کشور که حیطه تخصصی ما می باشد؛ اگر ده سال را به دو نیمه تقصیم کنیم ابتدا و انتهای هر نیمه شاهد رشد بالا و همچنین تقاضای بالاتر بوده ایم؛ به گونه ای که پس از هر رشدی به یه خواب 2 الی 3 ساله وارد می شدیم و در این بازه های خوابِ بازار عموما خرید و فروش های کلان صورت می گرفت؛ منظور از کلان خرید زمینهای هکتاری یا شهرک های انبوه می باشد؛ این گروه از خریداران(گروه دوم می نامیم)، خریداران متفکر و بازارشناس می باشند و رفتار این افراد با رفتارهای خریدِ مصرفی(خرید ویلا برای سکونت خود/خرید زمین برای استفاده شخصی خود= گروه یک می نامیم) کاملا متفاوت است. پس اینطور باید گفت که ابتدا و انتهای این بازه های 5ساله را عموم افراد خرید و فروش بعمل می آورند و در سالهای میانه گروههای تحلیل گر بازار. شما از کدام گروهید؟؟

گروه دوم آندسته از افرادی که خریدشان خلاف مسیر و جهتِ اخبار و بازار می باشد و بیشتر جنبه سرمایه گذاری را در نظر دارند و گروه اول؛ افرادِ عمومی با سمت گیری از خبرهای جاری.

و ما در حال حاضر در انتهای 5 سال دوم از این بازه ی ده ساله می باشیم؛ در حالِ حاضر که رکود؛ حاکم بر بازار مسکن است؛ بهترین فرصت برای سرمایه گذاری توسط گروهِ دوم می باشد و به احتمال زیاد عید 1402 و قبل آن(اسفند 1401) زمان خرید افراد گروه یک می باشد(که بازار پر تلاطم و افزایشی است).

رکود شمال

 

رکود شمال

بهترین سرمایه‌ گذاری با خرید ویلا در شمال

 

تئوری بز یکی از معروفترین تئوری های اقتصاد در بازار سرمایه می باشد؛ در این تئوری بدون دانشِ آن بازار، وارد خواهی شد چون افراد زیادی قبل شما واردِ این بازار شده و سودِ زیادی بدست آورده اند؛ آیا این نظریه منتطقی است؟ آیا این بازار کشش این حجم از سرمایه گذاران همچون شما را که بدون دانش و شناختِ بازار کورکورانه و از روی تقلید واردِ آن شده اید را داراست؟  یک مثال ساده و نزدیک بازارِ بورسِ ایران

تقریبا از بهمن ماه 1398 تشویق دولت به ورود مردم به بورس آنچنان زیاد بود که مردم حتی در زمان خواب نیز خبرهای بورسی را می شنیدند شاخص تا 2 میلیون واحد هم رسید اما آیا این بازار؛ گنجایش این حجم از سرمایه گذاری را داشت؛ تقریبا 80 درصد مردم کشور کد بورسی دریافت کردن و چون مردم عادی از سودهای سرشارِ این بازار صحبت می کردند دقیقا تئوری بز با سرعتی فوق العاده وارد بازار شد و بعد از مدتی کوتاه؛ مردم را به ضررهای سنگین دعوت کرد! آیا در این مدت که مردم هجوم اورده بودند سرمایه گذاران و سهام داران کلان خرید انجام میدادند؟

خیر؛ این زمان بهترین فرصت برای فروش سهامِ بزرگان بورس به بالاترین قیمت(بیشترین قیمت حبابی سهام با ورودِ مردم) بود و در این بین سهام دارانی که بدون تحلیل و دانش وارد شده بودند با شکست سنگینی دچار شدند.

همچین بازار خودرو و دهها بازارا دیگری که همگی می گویند ورود به بازار در زمان شلوغی و تقاضای بالا= از بین رفتن سرمایه شما

بازار خرید ویلا یا خرید زمین در شمال هم به همین صورت است ولی دولت به مانندِ سایر بازارها بطور مستقیم  قادر به تاثیر نمی باشد لااقل می توان گفت دستوری پیش نمی رود! ولی با خبر ها و افزایش تورم تا حدودی تاثیر گذار است.

با توضیحاتی که خدمت شما عزیزان داده شد بازارِ فعلی(آذرماه 1401) بهتری زمان برای خرید است زیرا بازار در حالت رکود و بدلیل عدم وجود نقدینگی بخصوص برای سازندگان وسلا و مجتمع ها؛ شما می توانید به کمک تیم رادین بهترین خرید را با ارزانترین قیمت ممکن در 2 سال اخیر؛ انجام دهید.

مشاورین املاک رادین

 

آیا خرید ویلا و زمین در شمال، بهترین راه سرمایه‌ گذاری است؟

 

 

برای مشاوره و سرمایه گذاری و خرید در شمال کلیک کنید تا تیم تجاری املاک رادین؛ مشاوره و راهنمایی تخصصی را بطور رایگان؛ در اختیارتان قرار دهد.

 

مقالات پیشنهادی "املاک رادین":

 

نکاتی که باید در زمان خرید یا اجاره ویلا در شمال رعایت کرد؟

 

 

نحوه گرفتن و هزینه سند برای ملک قولنامه‌ای

گواهی و قوانین استحکام بنای ویلا در شمال

همه چیز در مورد وام مسکن وام مهر و وام رسالت

همه چیز در مورد دونالد ترامپ میلیاردر برج ساز

چگونگی تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگی!

چگونه کد ملکی ویلا یا ملک را دریافت کنیم؟

چگونگی تبدیل سند وکالتی به قطعی یا شش دانگ

تفاوتی بین املاک دپارتمانی و املاک سنتی؟

بازسازی ویلا در چمستان را چطور انجام دهیم؟ آیا واجب است؟