اصلا چرا وام؟

از دید کارشناسان سرمایه گذاری و تیم مشاور املاک رادین؛ وام گیرنده زمانی می تواند از وام خود به نحو احسنت استفاده کند که زمان ورود مبلغ اخذ شده وام را در کیس مناسب به درستی انتخاب کرده باشد و در نهایت زمان خروج یا فروش آن کیس سرمایه گذاری را هم سنجیده و در زمان مناسب تعیین نماید.

چرا وام

اما " وام " به چه معناست؟

وام نوعی قرض دادن پول سوددار است، که در زمانی مشخص بین قرض دهنده و قرض گیرنده انجام می شود.

وام حالت های مختلفی دارد که در این مقاله می خواهیم به " وام مسکن" بپردازیم پس با ما همراه باشید.

خیلی ها فکر میکنند که وام مسکن را فقط بانک مسکن ارائه میدهد در صورتی که سایر بانکها نیز میتواندد این تسهیلات را دهند. در حالت کلی دو نوع وام مسکن وجود دارد وام مسکن یکم و وام اوراق.

نوع اول "یعنی وام مسکن یکم به کسانی تعلق می‌گیرد که برای نخستین بار از تسهیلات وام مسکن استفاده می‌کنند. شرایط وام خرید مسکن خانه اولی‌ها به این صورت است که متقاضیان، طبیعتاً پیش از هرچیز باید در بانک مسکن سپرده‌گذاری کنند"

نوع دوم   تسهیلاتی که می‌توانید از بانک مسکن دریافت کنید، وام اوراق است. متقاضیان این وام معمولاً افرادی هستند که پس‌انداز کافی ندارند یا خودشان نمی‌توانند سپرده جدیدی را افتتاح کنند و ۱۲ ماه در صف انتظار بمانند"

تقریبا 80 درصد شرایط اخذ وام مسکن؛ مشابه سایر وام ها بوده ولی وام نوع اول اختصاصا برای آندسته از عزیزانیست که تا بحال از وام مسکن استفاده نکرده اند و برای اخذ وام به دفعات دوم یا سوم حتما بایست به خرید اوراق اقدام نمایید.

شرط دیگر دریافت وام مسکن اینهست که باید از تاریخ جواز خانه‌ای که متقاضی برای خرید انتخاب کرده است کمتر از 15 سال گذشته باشد و ارزش ریالی ملک به اندازه هشتاد درصد از مبلغ وام باشد.

 وام بانک مسکن

 

خوب برای اخذ وام مسکن به چه مدارکی نیاز داریم:

1- کارت حساب یا اوراق حق تقدم
2- اصل و کپی مبایعه‌نامه/ همراه با کد رهگیری
3- اصل و کپی صفحات سند (در اسناد دفترچه‌ای تهیه کپی از صفحه اول نقل و انتقالات در صورت خالی‌بودن هم الزامی است. ضمن اینکه سند شما نباید در رهن باشد)
4- اصل و کپی بنچاق (اگر ملک نوساز است، ارائه تقسیم‌نامه جایگزین بنچاق الزامی است)
5- اصل و کپی صورت‌مجلس تفکیکی (در صورتی که سند متعلق به آپارتمان باشد نیازی نیست)
6- اصل و کپی تمام پروانه‌های ساخت (اعم از تخریب و نوسازی، تغییر نقشه و … که همه آن‌ها را می‌توان از شهرداری دریافت کرد)
7- اصل و کپی ملک مورد خریداری/ دارای کدپستی
8- اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی خریدار/خریداران و فروشنده/فروشندگان
9- اصل و کپی وکالتنامه فروش به انضمام صفحات شناسنامه موکل و اصل و اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه وکیل (در صورتی که ملک توسط وکیل به فروش می‌رسد)
10- گواهی اشتغال متقاضی تسهیلات
11- افتتاح حساب قرض‌الحسنه به نام خریدار

 

اگر شما فرد آینده نگری هستید و آینده فرزندان برایتان مهم است حتما حتما در سن پایین به فکر تامین بودجه یا ساخت سرمایه برای ساخت مسکن در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید باشد که برای ثبت نام وام مسکن جوانان، شرایط سنی خاصی وجود ندارد، و شما می‌توانید برای فرزند خود چه کودک و چه نوجوان در بانک مسکن برای این نوع اعتبار افتتاح حساب کنید، اما موقع دریافت اعتبار لازم است فرزند شما بالای ۱۸ سال سن داشته باشد. 

 وام خرید مسکن

نظر کارشناسان مالی و سرمایه گذاری تیم "املاک رادین" در مورد وام:

در حالت کلی درخواست وام بخصوص ار طریق خرید اوراق؛ آغازگر درخواست تولید پول می باشد و همانطور که اقتصاددانان می دانند تولید پول توسط درخواستهای زیاد حال چه صوری و حقیقی؛ در حالت کلی تورم ساز می باشد حال که بهره اکثر این وام ها؛ اعداد بالاییست و از نظر ارزشی بایست در مدت زمان بازپرداخت بالا در نظر داشت که در غیر اینصورت اخذ وام ها با بهره بالای 18 درصد و عدم شناخت کافی بروی بازار خود عامل زیان شما در سرمایه گذاریست ولی برای سکونت شخصی شما؛ اخذ وام یک شتاب دهنده به زندگیتان می باشد از همین روی پیشنهاد می شود وام هایی با بهره کم اقدام نمایید و در قرض الحسنه هایی هم چون بانک قرض الحسنه مهر ایران یا بانک رسالت به درخواست وام اقدام نمایید.

 

بانک قرض الحسنه مهر ایران با وام هایی تا سقف 300 میلیون تومان و بهره ای 4 درصد می تواند یک وام جهت سرمایه گذاری مناسب برای شما عزیزان قلمداد شود همینطور بانک رسالت با بهره 2 درصد یک شتاب دهنده عالی برای خرید مسکن یا خانه یا حتی سرمایه گذاریتون می باشد.

جهت راهنمایی و اقدام به اخذ وام بانک قرض الحسنه مهر کلیک نمایید.

جهت راهنمایی و اقدام به اخذ وام بانک رسالت کلیک کنید.

 

شما می توانید با ذخیره سرمایه ای در طی 3 الی 6 ماه در بانک رسالت یا مهر ایران اقدام به دریافت وام با کارمزدهای قرض الحسنه ای 2 الی 4 درصد اقدام نمایید و سپس به خرید ویلا در شمال یا خرید زمین در شمال با هر بودجه و توان مالی توسط تیم قدرتمند "املاک رادین" اقدام کنید.

 

تیم " املاک رادین" توانایی خرید و سرمایه گذاری شما عزیزان را در مناطق مختلفی از شمال بصورت اقساطی مهیا نموده و شما با هر توان مالی و هر بودجه و شرایطی همین حالا می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و از قیمت روز ساخت؛ خرید؛ سرمایه گذاری ویلا یا زمین در مناطقی همچون آمل؛ چمستان و نور؛ محمودآباد؛ رویان؛ خزرشهر مطلع شوید.

 

لینک ها و مقالات پیشنهادی املاک رادین به شما عزیزان:

چگونگی تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگی!

چگونگی تبدیل سند وکالتی به قطعی یا شش دانگ

چگونه کد ملکی ویلا یا ملک را دریافت کنیم؟

هر آنچه که، درباره مالیات ملک، بایست بدانید

در رابطه با سرقفلی، و مالکیت واحد های تجاری، بیشتر بدانید

بافت روستایی چست و اجرای طرح هادی

معنای تغییر کاربری زمین در شمال

از صفر تا صد مراحل دریافت کدرهگیری

چگونگی تبدیل سند شورایی به سند شش دانگ تک برگ

روش استعلام سند ویلا با کد ملی