شمال ایران بخصوص شهرهای مثل نور - محمودآباد - آمل - ایزدشهر - نوشهر - چمستان و .... با مناظر طبیعی خیره کننده و آب و هوای بی نظیر 4 فصلش، یکی از مقاصد محبوب برای خرید ویلا برای بسیاری از مردم است. با وجود این، خرید ویلا در شمال می‌تواند چالش‌هایی را برای خریداران ایجاد کند. در این مقاله، به مزایا و معایب خرید ویلا جنگلی و خرید ویلا ساحلی در شمال با جدول تفاوت ها می‌پردازیم. همچنین، به مشکلات خرید ویلا شهرکی در شمال نیز می‌پردازیم.

خرید ویلا شهرکی

 

در ابتدا بهتر است دانیم که خرید ویلا جنگلی یا خرید ویلا ساحلی به دلایل زیر بیشتر مورد توجه و استقبالِ مسافران است:

یکی از گزینه‌های مورد توجه برای خرید ویلا در شمال، خرید ویلا شهرکی می باشد؛ که خرید ویلا شهرکی ساحلی - خرید ویلا شهرکی جنگلی در یکی از دو گروه خرید ویلا شهرکی یا خرید ویلا مستقل(شخصی ساز) قرار می گیرد؛ پس در ابتدا به مزایا و معایب خرید ویلا شهرکی می پردازیم و سپس ساحلی یا جنگلی بودن ویلا را مورد بجث در این مقاله از "تیم املاک رادین" قرار می دهیم.

خرید ویلا در شهرک‌های مجلل و توریستی مزایایی دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

مــــــــزایـــــــــــــــــا:

1- امکانات: خرید ویلا در شهرک‌های توریستی(لوکس)، به دلیل وجود امکانات مختلف نظیر استخر، سونا و جکوزی، باشگاه ورزشی، فضای سبز و... می‌تواند برای افرادی که به دنبال یک زندگی لوکس هستند، گزینه مناسبی باشد زیرا لازم نیستند برای داشتن پیست دوچرخه سواری و یا اسب دوانی و یا باشگاه و سایر امکاناتِ رفاهی هزینه ای را به تنهایی متقبل شود و می تواند این امکانات را به صورت عمومی در شهرک دارا باشد و مورد استفاده قرار گیرد.

2- دسترسی به خدمات:

یکی از مزایای خرید ویلا در شهرک‌های توریستی، دسترسی آسان به خدمات است. این خدمات شامل فروشگاه‌های مختلف، رستوران‌ها و کافه‌ها، پزشکی، خدمات بانکی و... می‌شود. این امکان به خریداران کمک می‌کند تا زندگی راحت‌تری را در ویلا خود تجربه کنند.

3- فضای تقریبا شلوغ: شهرک‌های توریستی معمولاً دارای فضاهای باز زیادی هستند که امکاناتی نظیر پارک، فضای بازی و محل‌های استراحت را فراهم می‌کنند. این فضاهای باز به خریداران اجازه می‌دهد که در کنار خانواده‌شان، لذت ببرند و از آب و هوای خیره کننده شمال استفاده کنند.

مشاهده و خرید ویلا شهرکی؛ موجود در شمال کلیک نمایید.

 

مزایای خرید ویلا شهرکی

 

مـــــعایــــــــــــب:

1- هزینه بالا: خرید ویلا در شهرک‌های توریستی معمولاً هزینه بالایی دارد. این هزینه شامل خرید خود ویلا، هزینه نگهداری ویلا، هزینه تعمیرات و نگهداری اماکن مشترک و هزینه‌های دیگر می‌شود.

2- شلوغی: شهرک‌های توریستی معمولاً در فصل‌های پربازدید شلوغی زیادی دارند و ممکن است این شلوغی برای بعضی افراد مشکل ساز و ناراحت کننده باشد.

3- محدودیت در طراحی: خرید ویلا در شهرک‌های توریستی معمولاً به محدودیت در طراحی و دکوراسیون ویلا منجر می‌شود، بنابراین افرادی که به دنبال یک زندگی با شخصیت منحصر به فرد هستند، ممکن است این محدودیت را مزاحمت آور بدانند.

 

خرید ویلا جنگلی املاک رادین

 

خرید ویلا جنگلی در شمال گزینه دیگری برای خرید ویلا در شمال، خرید ویلا جنگلی است.

مــــــــزایـــــــــــــــــا:

1- آرامشِ حاکم بر محیط و مکان دنج: خرید ویلا جنگلی در شمال معمولاً به یک زندگی آرام و آرامش بخش منجر می‌شود. آلودگی هوا کمتر و فضایی پر از سبزیجات، باعث شده است که خریداران به یک زندگی سالم و شاداب دست پیدا کنند.

2- فضای باز: ویلاهای جنگلی معمولاً دارای فضای باز بسیار بزرگ و زیبایی هستند که به خریداران اجازه می‌دهند تا در کنار طبیعت با آرامش و آرامش بخش بودند. همچنین این فضاهای باز، امکاناتی نظیر پارک، استخر، ورزش‌های روی آب و... را نیز فراهم می‌کنند.

3- محیطی منحصر به فرد: خرید ویلا جنگلی در شمال به افرادی که به دنبال یک محیط منحصر به فرد هستند، پاسخ می‌دهد. زیبایی‌های طبیعی، فضای آرامش بخش و طراحی و دکوراسیون ویلا، باعث شده است که خریداران از یک محیطی منحصر به فرد برای زندگی در کنار خانواده‌شان، لذت ببرند.

 

مـــــعایــــــــــــب:

1- دسترسی محدود: خرید ویلا جنگلی معمولاً در مناطق دور از شهر و با دسترسی محدود صورت می‌گیرد. این موضوع ممکن است برای بعضی افراد مشکل ساز باشد، به ویژه در فصل‌های سردسیر و پاییزی که دسترسی به این مناطق بسیار مشکل است.

2- هزینه نگهداری: نگهداری ویلا در مناطق جنگلی معمولاً به دلیل بالا بودن رطوبت و فضای سبزیجات بیشتر از دیگر مناطق هزینه بالایی دارد. علاوه بر این، برخی از خریداران ممکن است برای نگهداری ویلاهای جنگلی نیاز به مراقبت و نظافت مداوم داشته باشند که می‌تواند هزینه‌های بیشتری را برای خریداران ایجاد کند.

3- احتمال آسیب دیدگی: ویلاهای جنگلی بیشتر در معرض خطر آسیب دیدگی از سوی حیوانات و بلایای طبیعی هستند. برخی از خریداران ممکن است به دلیل این خطرات احتمالی از خرید ویلا جنگلی منصرف شوند.

مشاهده و خرید ویلا جنگلی در شمال؛ کلیک نمایید.

 

خرید ویلا ساحلی املاک رادین

 

و اما مــــزایای خرید ویلا ساحلی در شمال:

1- دسترسی آسان به سواحل: خرید ویلا ساحلی در شمال به خریداران اجازه می‌دهد تا به راحتی به سواحل دسترسی پیدا کنند. این امکان به آنان اجازه می‌دهد تا در کنار دریا با آرامش و آرامش بخش بوده و از فضای طبیعی لذت ببرند.

2- منظره زیبا: ویلاهای ساحلی در شمال معمولاً دارای منظره زیبایی از دریا هستند که به خریداران امکان می‌دهد تا از منظره بی‌نظیر خود لذت ببرند. همچنین، برخی از ویلاهای ساحلی می‌توانند دارای چشم اندازهای بکر و زیبا از کوهستان باشند.

3- فضای باز: ویلاهای ساحلی در شمال معمولاً دارای فضای باز بزرگی هستند که به خریداران امکان می‌دهد تا در کنار دریا و سواحل، از فضای باز و امکاناتی نظیر استخر، ورزش‌های روی آب، باغ و .. استفاده کنند.

 

و در نهایت مـعایـب خرید ویلا ساحلی در شمال:

1. تنها عیبِ یا مشکلی که آنقدر هم زیاد مهم نیست از دیدگاه خیلی از مشتریان هزینه نگهداری می باشد که هزینه نگهداری ویلاهای ساحلی بدلیل رطوب بالا و حاکمِ محیط ساحلی بر ساختمان ویلا؛ به نسبت بالاتر از هزینه نگهداری ویلاهای جنگلی می باشد. و زودتر به بازسازی و ترمیمِ ساختمان ویلا نیاز بوجود می آید؛ بهمین خاطر است که معمولا سازه های بتونی را برای ساخت ویلا ساحلی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و سازه های فلزی به دلیل رطوبت بالا هزینه بر تر می باشد.

2. صدای امواجِ ساحل: بسیاری از مشتریان از صدای روتین و همیشکی ساحل بی زار و بسیار از مشتریان و مسافران شیفته گوش دادن به صدای دریا می باشند که این امریست سلیقه ای و شما بر اساس نیاز و سلیقه و همچین در نظر گرفتن خواسته تان به انتخاب خرید ویلا ساحلی یا خرید ویلا جنگلی اقدام کنید.

 

مشاهده و خرید ویلا ساحلی موجود در شمال؛ کلیک نمایید.

جدول تفاوت‌ها: برای بهتر مقایسه کردن ویلاهای جنگلی و ساحلی، جدول زیر نشان می‌دهد که هر یک از این ویلاها چه ویژگی‌هایی دارند:

ویژگی‌هاویلا جنگلیویلا ساحلی
هزینه خرید کمتر بیشتر
منظره زیبا و سرسبز زیبا و دریایی
دسترسی به سواحل ندارد دارد
فضای باز بزرگ و سرسبز بزرگ و دریایی
احتمال آسیب دیدگی بیشتر کمتر
تردد بیشتر ندارد دارد
میزان شلوغی کمتر بیشتر
فضای آرامش بخش بیشتر کمتر

 

 تیم املاک رادین یکی از معتبرترین هایِ املاک در شمال کشور است. این مجموعه از سال 1390 فعالیت خود را در زمینه خرید، فروش، رهن و اجاره املاک در شهرهای شمالی بخصوص در مازندارن آغاز نموده است.

 

مقالات پیشنهادی املاک رادین:

خرید ویلا در شمال، یا اجاره ویلا در شمال؟

محبوبیت، دو شهر شمالی، آمل و چمستان، و مزایا و معایب، خرید ویلا در چمستان

مناسب ترین زمان، برای خرید ویلا در شمال

خرید ویلای مناسب در شمال، به چه عواملی بستگی دارد؟