سیاه‌کلا را می‌توان از جمله روستاهای توریستی دانست که از نظر موقعیت جغرافیایی در بخش مرکزی شهرستان نور قرار دارد. این روستای سرسبز که در قلب پارک جنگلی نور خودنمایی می‌کند، از مرکز شهر دوازده کیلومتر و از شهر چمستان حدود شش کیلومتر فاصله دارد. فضای مفرح، آب و هوای معتدل و خنک، طبیعت دست‌نخورده و موارد این چنینی سبب شده تا اغلب گردشگران برای طبیعت گردی و جنگل نوردی به این منطقه روی آورند. جاذبه های گردشگری بسیار، طبیعت سرسبز و چشم اندازهای وصف ناپذیر این جنگل سبب شده که آن را دهکده سبز بنامند. این منطقه در تمامی طول سال آب و هوای مطلوبی دارد و به همین جهت گردشگران بسیاری در فصلهای مختلف سال برای تعطیلات به این منطقه سفر می‌کنند. در ناحیه شرقی روستای سیاه‌کلا، دو تالاب و رودخانه نیز مشهود است که منطقه را بسیار دیدنی کرده است. با توجه به امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه، سرمایه گذاری املاک، خرید و فروش ویلا، خرید و فروش زمین از رونق بسیار بالایی برخوردار است. به خصوص ویلا باغ‌های این منطقه بسیار پرفروش بوده و اغلب سرمایه گذاران چه برای کسب سود اقتصادی و چه برای استفاده شخصی تمایل بیشتر به خرید و فروش ویلا باغ‌های این منطقه دارند. در ادامه به شرح مختصری در ارتباط با امتیازات روستا و جنگل سیاه‌کلا و امتیازات آن برای سرمایه گذاری و خرید زمین می‌پردازیم؛

 جنگل سیاه‌کلا کجاست؟

 

جنگل سیاه‌کلا کجاست؟

همانطور که در مقدمه توضیخ داده شد، روستای سیاه‌کلا از توابع شهرستان نور در استان مازندران است که به دلیل جاذبه های گردشگری، فضای مفرح و طبیعت دستنخورده‌اش به دهکده سبز معروف است. آنچه که توجه اغلب گردشگران را برای سرمایه گذاری به این منطقه جلب کرده است، آب و هوای معتدل، طبیعت مفرح، جنگل پوشیده از درختان انبوه، جمعیت کم و آرامش محیط است. بدون شک سرمایه گذاری و خرید ویلا و یا خرید زمین از جمله سرمایه گذاری‌های بلند مدت به شمار می رود که کمتر خریداری را متضرر می‌کند

 

 امتیازات روستا و جنگل سیاه‌کلا برای سرمایه گذاری و خرید زمین

یکی از ویژگی‌های این ناحیه آن است که برای بسیاری از افراد ناشناخته بوده و مانند سایر مناطق شمال به خوبی شناخته نشده است و به همین دلیل کم جمعیتی آن سبب شده تا علاقمندان طبیعت گردی این منطقه را برای سپری نمودن تعطیلات خود انتخاب کنند. از سوی دیگر خرید ویلا در سیاه‌کلا نه تنها به عنوان یک سرمایه گذاری طولانی مدت و موثر محسوب می شود، بلکه مزایای بسیاری را با خود به همراه دارد. از جمله مزایای سرمایه  گذاری در روستای سیاه‌کلا را می‌توان خرید ویلاهای جنگلی، باغ ویلاها، زمین و سایر مستغلات ان دانست. علاوه بر ان از آنجایی که روستای سیاه‌کلا، دوازده کیلومتر تا مرکز شهر نور فاصله دارد، از آرامش و سکوت بسیار مطلوبی برخوردار است. همچنین ویلا باغ‌های این منطقه دارای چشم اندازهای وصف ناپذیر روی به جنگل‌های پوشیده از درختان انبوهی است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

 

ویژگی‌های جنگل سیاه‌کلا

جنگل سیاه‌کلا یا دهکده سبز را می‌توان به عنوان یک شهر توریستی سرسبز با ویلاهای جنگلی دانست که در تمامی فصل‌های سال شرایط اقلیمی خنک و معتدل را دارا می‌باشد. این جنگل با درختان سر به فلک کشیده و طبیعت سرسبز سبب شده تا خرید ویلا در قیاس با سایر نقاط شمال کشور از نظر رونق اقتصادی مقرون به صرفه باشد و چشم انداز روشنی را با خود به همراه داشته باشد. از جمله مزایا و ویژگی‌های عمده این منطقه آن است که روستای سیاه‌کلا از جمله مناطقی است که رشد و پیشرفت اقتصادی در آن به وضوح مشخص بوده و دلیل عمده آن نیز موقعیت جغرافیایی آن است. البته با توجه به شرایط و موقعیت این روستا نرخ قیمت خرید ویلا در بافت‌های مختلف آن متغیر بوده و می‌توانید با هر میزان بودجه‌ای که در نظر دارید با خیال آسوده ویلا و زمین مورد نظر خود را خریداری نمایید. به طور معمولا قیمت خرید ویلا بستگی به یک سری پارامترها از جمله متراژ، متریال به کار رفته شده، موقعیت سازه و مانند اینها است. اگر چنانچه تمایل به ریسک ندارید، خریداری زمین به مراتب کم ضررتر بوده و به نسبت خرید ویلا کم هزینه تر است. در واقع ویلا با مرور تدریجی زمان نیاز به تعمیر و مرمت‌هایی پیدا خواهد کرد که زمین چنین مشکلاتی را دارا نخواهد بود و در واقع همان‌طور که زمینی را خریداری نموده‌اید، می‌توانید دست‌نخورده طی مرور زمان چند برابر آن را به فروش برسانید

 جنگل سیاه‌کلا مازندران

 


خرید زمین در شمال


 

نکات قابل توجه برای خرید ویلا، خرید زمین، سرمایه گذاری؛

یک) قبل از هر گونه اقدامی ارزیابی‌های دقیق را نسبت به مواردی مانند موقعیت ویلا و یا زمین، مشخصات ملک و زمین، اسناد و مجوزهای قانونی ان انجام دهید.

دو) هدف خود را از خرید ملک، ویلا و زمین مشخص کنید. آیا برای خرید ویلا اهداف تجاری و بیزینسی دارید و یا به هدف استفاده شخصی آن را خریداری می‌کنید؟

سه) مناظر اطراف ویلا از جمله موارد حائز اهمیتی است که بایستی به آن توجه داشته باشید. آیا تمایل دارید منظره اطراف ویلا به سمت دریا باشد و یا به سمت جنگل؟ ویلای مستقل، ویلا باغ و یا ویلای شهرکی؟

چهار) راه های دسترسی به ویلا را بررسی نمایید. فاصله ویلا تا مرکز شهر و یا فاصله آن تا اماکن تفریحی و جاذبه‌های گردشگری را به خوبی ارزیابی نمایید.

پنج) از کارشناسان و مشاوران با تجربه برای خرید ویلا و خرید زمین بهره‌مند شوید.

شش) از بنچاق، سند و سایر مجوزهای قانونی ویلا و یا زمین اطمینان حاصل کنید.

هفت) قبل از هر گونه اقدامی تمامی بررسی‌های لازم را انجام دهید به دلیل آنکه پس از عقد قرارداد معامله فسخ نخواهد شد و یا امکان فسخ آن با جریمه‌های سنگینی اتفاق خواهد افتاد. در نتیجه تمامی احتمالات را در نظر داشته باشید.

هشت) توجه به متراژ ملک از دیگر موارد حائز اهمیتی است که بایستی به آن توجه شود. برای نمونه اگر چنانچه در صدد خرید ویلا باغ به منظور اهداف تجاری مانند اجاره آن برای مراسم‌ها و جشن‌ها هستید، بایستی ویلای بزرگ و با متراژ قابل توجه خریداری نمایید. اما اگر ویلا را برای استفاده شخصی خود و گذراندن تعطیلات خریداری می‌کنید، اندازه و متراژ ملک بستگی به سطح سلیقه خریدار دارد.

 

مقالات پیشنهادی " املاک رادین" :

 

آشنایی با شهرک ساحلی فردوس رویان در مازندران

ورازده علیا کجاست و خرید ویلا در ورازده چمستان

بهدشت کجاست و خرید ویلا در بهدشت نور

بابلسر کجاست و خرید ویلا در بابلسر

سعادت آباد کجاست و خرید ویلا در سعادت آباد نور چه مزایایی دارد؟