در این چند سال اخیر، با رشد تورم، و کمبود بودجه ی اقتصادی خانوار، و همچنین کمبود قدرت خرید، و ... باعث گشته، افراد بدون برنامه ریزی، و بصورت وسواس گونه، عمل نمایند، تا در این اوضاع با مشکل روبرو نشوند، همین روند، در بسیاری از برنامه ریزی های متقاضیان، خرید و‌ فروش، در حوزه بازار مسکن، بسیار تأثیر گذاشته است، و به همین سبب، به خاطر رکود بازار، بسیاری از افرادی که توانایی مالی خرید را نیز دارند، در این تفکرات هستند که، آیا قیمت ها به ثباتی نسبی می رسند، یا نه! زیرا اینگونه معاملات، جایی برای جبران خسارات را ندارد، همانطور که، این معاملات، امری مهم، در باب، سرمایه گذاری محسوب می شود، همانطور می تواند، خطرآفرین باشد، به همین خاطر، کارشناسان و مشاوران، همواره در حال توصیه راهکارهایی در هنگام معامله می باشند، به همین خاطر، مجموعه املاک رادین، بنا بر مشکلاتی که در این حوزه، صورت گرفته، جلوگیری کند، به جمع آوری، اطلاعاتی در این خصوص، پرداخته است.

یکی از اقدامات مهمی که، پیش از خرید ویلا در شمال باید انجام گیرد، کسب اطلاعات محلی، و همچنین استعلام از اداره ها و سازمان ها، می باشد، قابل ذکر است، در کسب اطلاعات می توانید، از مشاوران املاک، کمک دریافت نمائید، و گاها بسیاری از استعلامات، می بایست، دارای محوز رسمی باشد، در همین راستا، در ا‌دامه ی مقاله، به چند نمونه از استعلامات می پردازیم. 

 

 رکود اقتصادی

 

 

« انواع استعلامات »

 

انواع استعلامات

 

• مشخص نمودن کاربری زمین:

 

هنگامی که متقاضیان، اقدام به معامله در زمینه خرید و فروش ملک، ویلا، ساختمان و ... می نمایند، باید این مسئله را در نظر بگیرند که، زمین های موجود در شمال، دارای قابلیت هایی همانند:( مسکونی، تجاری، کشاورزی، زراعی، و ...) می باشند، به همین دلیل، قبل از هرگونه ثبت اسنادی، می بایست، نوع کاربری زمین را، مشخص نمائید، و تمامی این، اطلاعات، با مراجعه به سازمان های مذکور همچون:(شهرداری، سازمان کشاورزی، منابع طبیعی) مشخص نمائید.

 

• استعلام پروانه ساخت و ساز:

در بیان این مورد، باید ذکر نمود که، بسیاری از افراد، در زمان انجام معاملات، در حوزه بازار مسکن، گاها، با ویلاهای نیمه ساخته، یا در حال احداث، که به دلایل گوناگون، به فروش می رسند، مواجه می شوند، چنانچه با چنین معاملاتی روبرو شدید، قبل از هرگونه تصمیمی، از دارا بودن پروانه ساخت، مطلع شوید، بنابراین، ویلاهایی که فاقد پروانه ساخت باشند در نهایت، موفق به اخذ، سند پایان کار نیز نمی باشند، و در پی این روال اداری، اینگونه ساختمانها، فاقد، سند رسمی می باشند، و در نهایت، معامله بدون سند، هیچگونه اعتباری ندارند، و به نحوی، از بین رفتن سرمایه می شود.

 

• تعیین میزان بدهگاری به شهرداری:

درهنگام ساخت و ساز، شهرداری از مالک، با توجه به متراژ، نوع اجرا، و‌ دیگر عوامل، اقدام به دریافت عوارض، و مجوزهای رسمی می نماید، و در ابتدای امر، می بایست به این ارگان، مراجعه نمود، و چنانچه، برخی از سازندگان ویلا، و‌ خانه، ممکن است، به ابن نکات توجه نکنند، و در انتهای کار، با بدهگاری قابل توجه ای، روبرو شوید، و کارشناسان حقوقی، همواره تذکر می دهند، قبل از هر گونه معامله ای، با یک فرد کاردان، و متخصص، بهره مند گردید.

 

 

• احراز هویت فروشنده:

یکی از مهم ترین گزینه هایی که، در معاملات وجود دارد، شناخت فروشنده می باشد، چنانچه در سرمایه گذاری ها، اطلاع کاملی از فروشنده ندارید، می توانید مدارک هویتی، طرف قرارداد، را طلب نمایید، و بنابراین در حالی که، این فرد، فردی خلافکار و ... باشد، مشخص می گردد، و با اینگونه استعلامات، در اطمینان خاطر بیشتر، به سرمایه گذاری می پردازید، و‌ در این خصوص باید به اطلاع شما کاربران برسانم که، در هنگام امضای معاملات، تمامی اسناد ثبت شده را با مدارک اصلی مطابقت دهید، و در صورت اطمینان، با خیال راحت، به معامله بپردازید.

 

 

• استعلام و گزارش، از دفاتر رسمی، در صورت معاملات، با واسطه:

 

گاها برخی، خرید و فروش ویلا، توسط مالک اصلی، به دلیل، مشغله کاری، مسافرت، مهاجرت، کهولت سن، و ... انجام نمی گیرد، و‌ این روند معاملات، با وجود، وکیل می باشد، در این گونه معاملات، کارشناسان حقوقی، توصیه می کنند، متقاضیان به دفاتر رسمی، و ارگان های مربوطه، مراجعه نمایند، و از قانونی بودن وکالت نامه، اطمینان حاصل نمائید، زیرا امروزه، پرونده های بسیاری، در این خصوص، در جهت اطمینان بی جا، و بدون تحقیقات وجود دارد که خسارات بسیاری را متحمل گردیده است.

 

• استعلام کد پستی:

با سیستمی شدن امور اداری، بسیاری از کارها، آسانتر گشته است، این روند در معاملات مسکن، نیز مشهود است، در هنگام معاملات، می توانید برای اطمینان خاطر بیشتر، در جهت، روند  درست معامله، کد پستی ویلا که، یک کد ده رقمی است، و در سند ثبت شده، از طریق فروشنده دریافت نمائید، و چنانچه این کد، با سند مطابقت داشت، می توانید با خیال راحت به معامله بپردازید. 

 

• تطبیق دادن آدرس و مشخصات ویلا با اطلاعات درج شده در سند

 

هر ملک و خانه ای، دارای، آدرس و مشخصات می باشند، و هر خریداری، با تطبیق این مشخصات، می تواند یک گام، در این روند خرید و فروش، موثر باشد، و تمامی این گزینه های بیان شده، به طور کلی، در یک معامله ی انجام شده ضروری می باشد، زیرا در صورت عدم، هماهنگی، از وجود یک کلاهبرداری جلوگیری می گردد.

 

• استعلام تعداد مالکان ویلا

بسیاری از ملک ها، بصورت شریکی خریداری شده است، و در هنگام فروش و ... رضایت تمامی مالکیت، انری ضروری و واجب می باشد.

 

 

امروزه به دلیل تورم و کم شدن قدرت خرید، به همین سبب، بسیاری از اشخاص، به دلایل متنوع، نیازمند معامله می باشند، و در همین راستا، افراد سودجو، از آب گل آلود، ماهی می گیرند، و با چرب زبانی، باعث ضرر و زیان می گردند، بنابراین، در هنگام معاملات، بسیار دقت نمایید، و چنانچه نیازمند کمک بوده اید، می توانید از کارشناسان مجموعه املاک رادین، تماس برقرار نمائید، و بصورت رایگان مشاوره دریافت نمائید.

 

مطالعه بیشتر:

 خانه ویلایی پیش ساخته چیست

تحلیل بازار خرید ویلا در شمال

تهاتر چیست؟

 ویژگی ویلای هوشمند در شمال 

لاندری به چه معناست؟