امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اهمیت، و اولویت قرار گرفتن، دکوراسیون ساختمان ها، و همچنین پیدایش متریال های متفاوت و ... ، باعث تغییر، سبک زندگی اکثریت مردم، شده است، و همین امر باعث گشته، خانه ‌های ایرانی، و دکوراسیون آن، شباهت زیادی، به فرهنگ و خانه های غربی پیدا کرده باشند، چنانچه مجله های دکوراسیون منازل را مطالعه کرده باشید، و به سبک زندگی لوکس، و مدرن علاقه مند باشید، احتمالا با کلمه لاندری روم، کلوزت روم، و ... آشنا هستید، که این کلمه ها، به فضاهایی گفته می شود، که در طول زمان، برای رفاه و آسایش مردم، و همچنین مدرنیته شدن، به خانه ها وارد گشته است، که ما امروز در سایت املاک رادین، می خواهیم به یکی از این موارد، یعنی لاندری روم بپردازیم، برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 

سبک زندگی

 



لاندری روم چیست؟



 

 

لاندری روم، در واقع یک عبارت انگلیسی است که، به رختشور ‌خانه یا اتاق لباسشویی معروف است، و در واقع یک فضایی جدید است، که امروزه در ایران ورود پیدا کرده، و جایگزین سبک ها و روش های قدیمی گشته است، و در کل در این محیط، تمامی امور مربوط به شست و ‌شوی لباس، تا مرحله اتوکشی، انجام می گیرد.

 

حال هنگامی که هدفتان  سرمایه گذاری در شمال و همچنین، خرید ویلا در مازندران باشد، بدون شک با فضای لاندری روم یا رختشورخانه روبرو شده اید، ولی شاید با عملکرد اصلی آن آگاه نبوده اید، در واقع پلان و طراحی، این فضاها، در خانه هایی با متراژ پائین، معمولا مابین فضای، کابینت های آشپزخانه، تعبیه می گردد، و قابل ذکر است، این فضاهای تعریف شده، همان محل قرار گیری ماشین لباسشویی در آشپزخانه ها است  و اینگونه طراحی، در آپارتمان ها و خانه هایی با مساحت کم، مرسوم است، اما در همین راستا، باید بیان داشت، چنانچه این سبک ها را، در خانه هایی مدرن و لاکچری، بصورت اتاقی مستقل و با امکانات مجهز، شاهد هستیم.

 

در ادامه مطالب بالا، باید بیان داشت که، لاندری روم، امروزه با توجه به مدرنیته شدن، توسط طراحان، با اصطلاحات و دکور بندی، خاص و شیک، در صنعت معماری و ساخت و ساز، جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند، در حالی که اگر به فرهنگ و گذشته خود، توجه نمائیم، به این نتیجه می رسیم که، این سبک در زمان های گذشته، و به شکلی ساده تر و بدون تکنولوژی وجود داشته است، که این امر، شست و شوی لباس، در فضاهایی همانند، ریز زمین، انباری، و‌ یا کناره های حوض، اجرا می گردیده است، در حالی که شکل و‌ شمایل امروزی را ندشته است، اما باید به این نکنه توجه کرد که، این طراحی ها، علاوه بر نوین بودن، بصورت فضایی ضروری و جدا ناپذیر، در خانه ها، و ویلای لوکس و شیک، تعبیه می گردد.

 

 لاندری روم چیست

 



طراحی رختشورخانه یا لاندری روم



 

 

در طراحی رختشورخانه، همانطور که از مفهوم کلمه مشخص است، به اتاق مخصوص شست و شوی لباس ها، ملحفه، و‌ ...گفته می شود، همچنین برای تجهیزات این فضا، در نخستین گام می بایست، به موضوع انشعابات، و سیستم لوله کشی، آب و فاضلاب، توجه کرد، و همچنین قبل از طراحی این بخش، باید به لباس های شسته شده، و مکانی برای آویز و خشک‌ شدن البسه، توجه کرد، و بر همین اساس، بسیاری از طراحان سعی می کنند، این مکان ها را، در مجاورت تراس، حیاط خلوت، تعبیه نمایند.

اما طبق قوانین، و اصول طراحی، لاندری روم ها، در مجاورت، یا نزدیک به، اتاق های خواب، اجرا می گردند، زیرا، لباس های چرک و قابل شست و‌ شو، در اتاق خواب ها قرار گرفته شده اند، و به همین خاطر، دسترسی به آنها، آسان تر است، و  همچنین در ویلای مدرن، اتاق رختشور خانه، بصورت مستر، و به همراه، تراس های جداگانه، برای آویز لباس، و قرارگیری وسایل تعبیه شده است، همانطور که اطلاع دارید، در فضای داخلی  رختشورخانه‌ها، وسایلی همانند: ماشین لباس شویی، ماشین خشک کن، اتو، رگال، قفسه، کمد، سینک و ... وجود دارد، همچنین می بایست، فضایی خالی، برای جمع آوری و قرار گیری البسه ها وجود داشته باشد. 

 

 



تقسیم بندی یا پارتیشن بندی فضا‌ها



 

چنانچه هر فردی قصد سرمایه گذاری، و خرید ویلا را دارد، و بر این اساس، برای انتخاب گزینه ای مناسب، باید خانه ها و ویلاها، را از نزدیک دیده باشید، و در حین بازدید از ویلا و ...، شاید با مسئله پارتیشن بندی، مواجه شده باشید، این پارتیشن بندی می تواند، در تمامی قسمت های یک ساختمان، بکار رفته باشد، که از قسمت های مختلف آشپزخانه شروع شده، و تا اتاق های کلوزت و فضای رختشور خانه را در بر می گیرد، پارتیشن بندی در رختشور خانه می تواند، فضاهای گوناگونی، را بوجود آورد، برای مثال: می تواند، کمدی برای قرار گیری لباس های خانگی و مجلسی باشد، همچنین برای دسترسی راحت تر، به لباس ها، با جدارسازی بر اساس جنسیت اهالی منزل، این امر را، میسر نمود.

چنانچه بر حسب نیاز، و آسان نمودن مرحله آماده سازی، جایگاه پرو هم، می توان در این فضاها تعبیه نمود، همچنین، این مکان، می تواند، محیطی مناسب، برای قرار گیری آینه، مبل، میز آرایش، رگال و ... باشد.

 

 تقسیم فضای لاندری روم

 

 



راهکارهای نظافت لاندری روم چیست؟ 




 

در فضاهی کوچک لاندری روم، به سبب کاربری و وجود لباس های کثیف، و ... موجب ایجاد، محیطی با بوی نامطبوع و آلوده گردد، به همین خاطر برای جلوگیری از بوی نامطبوع و ... می بایست حتما به نکات ذیل توجه نمائید:

* می توانید، بعد از هر شستشو، اتاق را با مواد تمیز کننده بشویید، و از اسپری های خوشبو کننده، برای مطبوع نمودن فضا استفاده نمائید.

* در صورت خیس شدن کف اتاق ها، بعد از اتمام کار، حتما کف اتاق را، خشک نمایید.

* چنانچه متوجه لباس‌های کثیف شدید، طبق ظرفیت ماشین ها، و در اسرع وقت، اقدام به شست و شوی البسه نمائید.

 * برای راحتی و گردش هوا در فضا، بهتر است، از تهویه در محیط استفاده نمائید.

 نظافت محیط رختشور خانه

 


 

« مقاله های پیشنهادی سایت املاک رادین »

• قیمت روز ملک در شمال

• انواع ویلا در شمال از نظر موقعیت مکانی

• ترموود در ویلاهای شمال به چه معناست؟

• دکوراسیون حیاط ویلا در شمال

• زمین های تجاری در شمال، و رشد چندین برابری در سال های آتی