امروزه، اکثر افراد، برای برخورداری از امکانات، و تسهیلات بیشتر، در شهرهای کوچک، و یا کلان شهرها، کار، یا زندگی می کنند، و در همین راستا، علاوه بر مزیت، با انواع مشکلات روبرو هستند، و به همین سبب، ما همواره شاهد مسافرت، و یا مهاجرت، این افراد، به مناطق، خوش آب و هوای   شمال می باشیم، و قابل ذکر است همواره، این افراد، طالب ساختمان های ویلایی، با چشم انداز مناسب می باشند، تا بتوانند از مناظر موجود لذت ببرند، زیرا از فضای آپارتمان نشینی خسته شده اند، و خانه های ویلایی، و حیاط دار، را بیشتر ترجیح می دهند، چنانچه بخواهیم از نوع ویلا، صحبت کنیم، که درصد بالاترین متقاضیان را به خود، اختصاص داده، باید بیات داریم که، این روند به دلیل سلیقه افراد متغیر است، اما می توان به یکی از اینها، که ویلای نیم پیلوت می باشد پرداخت.

 

مهاجرت به شمال

 

ویلا نیم پیلوت در شمال، یکی از محبوب‌ ترین گزینه‌ها برای خرید ویلا می باشد، ساختار اینگونه ویلاها، بسیار مناسب و‌ زیبا می باشد، و یکی از گزینه های پیشنهادی مشاوران املاک، برای خانواده های کم جمعیتی است، که دوست دارند، در این سبک از ساختمان ها زندگی کنند، 

ویلاهای نیم پیلوت، همواره در کنار، ویلاهایی نظیر: ویلای پیلوت، ویلا دوبلکس، و یا ویلای تریبلکس، بسیار مورد اهمیت می باشد، و در طول سال، علاقه مندان بسیاری، از این نوع ویلاها استقبال می کنند، که با وجود کرونا، درصد خرید و فروش ها، نوسان یافته است، همچنین باید بیان داشت، چنانچه قصد خرید ویلا را دارید، مشاوران املاک رادین می توانند، در این زمینه، به شما بزرگواران کمک رسانی کنند. 

 

 

مطالعه بیشتر:


زمین های تجاری در شمال 

چرا هر ایرانی، می بایست در شمال، خانه یا زمین داشته باشد؟


 

 

« ویلای نیم پیلوت چیست؟ »

ویلای نیم پیلوت از جمله ویلاهایی است که، روز به روز، به طرفدارانش اضافه می شود، و‌ قابل ذکر است، برای افرادی مناسب می باشد که، می خواهند در حین،  خرید ویلای دو طبقه، صرفه جویی، اقتصادی قابل توجهی را، برای خود، رقم بزنند، و طراحان و سازندگان ساختمان، با طراحی اینگونه سازه ها، خرید را برای افرادی که، خواهان    ویلاهایی ما بین، ویلای فلت و دوبلکس، بوده اند، را آسان تر کرده است.

 چنانچه بخواهیم از نظر سازه و نمای ظاهری، اینگونه ساختمان ها، صحبت کنیم، باید بیان داریم که، شباهت زیادی به ویلای فلت دارند، زیرا در ویلاهای فلت، بصورت نیم طبقه ساخته شده است، و همچنین یک فضای خالی، تحت عنوان انبار و گاراژ، در یک سمت ساختمان تعبیه شده است، که با توجه به نیاز خانواده، می توان، از این محیط استفاده کرد، و همچنین این فضای ذکر شده، می تواند، دارای درب مجزا باشد، و به عنوان بخشی از نمای ساختمان، محسوب گردد.

 ویلا نیم پیلوت چیست

 

 

« فضاهای داخلی، ویلاهای نیم پیلوت »

 

راه پله در ویلای نیم پیلوت:

ویلای نیم پیلوت همانند، ویلای دوبلکس، دارای راه پله، برای ارتباط دادن، دو طبقه ی ویلا، می باشد، و ما همواره در این نوع ویلاها، شاهد، راه پله خواهیم بود، اما نباید، انتظار راه پله های زیبا و گاها، مارپیج خانه های دوبلکس، را داشته باشید، بلکه در این ساختمانها، یک راه پله کوچک و متناسب با میزان فضاها، وجود دارد، که ارتباط دهنده، دو‌ فضا، می باشد.

 

راه پله در ویلا نیم پیلوت

 

 

ارتفاع سقف در ویلای نیم پیلوت:

 نکته ی مهم، و قابل توجه در مورد ارتفاع سقف، در ویلای نیم پیلوت این است که، سقف ها در نیم طبقه ی، ویلای نیم پیلوت، دارای ارتفاع کمتری می باشد، زیرا قسمتی ار این فضا، به پیلوت اختصاص داده شده است، و به همین جهت، در ساختار طبقه ی بالا، اختلاف ارتفاع وجود دارد، و سقف کوتاه تر می باشد، و اغلب در ویلاهای نیم پیلوت، این طبقه را به اتاقهایی نظیر: اتاق مطالعه، اتاق خواب و ... اختصاص می دهند، که فضایی بسیار زیبا، و مناسب می باشد.

 

 

وجود بالکن و تراس، در ویلای نیم پیلوت:

 یکی از زیبایی های، ویلای نیم پیلوت، وجود تراس یا بالکن می باشد، که می تواند، چشم انداز های زیبایی را، از محوطه ی بیرون ویلا، به نمایش بگذارد، و در این ساختمانها، به سبب ارتفاع مناسب بنا، اشراف کامل را، به محیط اطراف دارید، و اغلب در این فضا، گل و گیاه، به همراه صندلی های مخصوص، قرار می دهند، و این فضا را به محیط دنج، برای دورهمی ها و ... اختصاص می دهند. 

 

تراس در ویلا نیم پیلوت

 

 

وجود فضای سرپوشیده، در ویلای نیم پیلوت:

از دیگر، فضاهای مهمی که در اینگونه ویلاها وجود دارد، وجود یک فضای سرپوشیده در بخش، زیرین ویلا است، که می توانید از آن به عنوان پارکینگ خودرو، و یا مکانی، برای انبار کردن وسایل، استفاده نمود، بنابراین نقش فضای پیلوت در افزایش، امنیت ویلا، بسیار مهم است، زیرا بسیاری از ساکنین به سبب نبود دائمی در این فضا، می توانید تجهیزات، سایر وسایل ارزشمند ویلا را، در زمان نبودشان، در این محیط قرار دهند.

 

ساختار دیگر فضاهای خدماتی، در ویلای نیم پیلوت:

آنچه که در نمای داخلی ویلای نیم پیلوت جلب توجه می کند وجود سرویس های بهداشتی و آشپزخانه در طبقه ی پایین ویلا می باشد، در این طبقه اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی، سرویس های بهداشتی و آشپزخانه تعبیه می شود، و اغلب اتاق های خواب، در نیم طبقه ی بالا، قرار می گیرد، همانطور که گفته شد این دو طبقه، توسط یک راه پله کوچک، به هم متصل خواهند شد.

 فضای داخلی ویلا

 

 

قیمت مناسب، ویلای نیم پیلوت:

از جمله ویژگی های مهمی که افراد را برای خرید یا ساخت ویلای نیم پیلوت راغب ساخته قیمت مقرون به صرفه بودن، اینگونه ویلاها، در برابر ویلاهای دوبلکس می باشد، چنانچه، متقاضی ویلای شیک، با چشم اندازی زیبا، و در مناطق زیبای ساحلی یا جنگلی می باشید، خرید ویلای نیم پیلوت می تواند بهترین گزینه باشد.

قیمت ویلا

 

در کلام آخر باید بیان داشت، ویلاهای نیم پیلوت، با توجه به نوع سازه و یا نقلی بودنشان، دارای، طراحی های منحصر به فردی می باشند، که اغلب این ساختمان ها، از متراژ متوسطی، برخوردار هستند، بنابراین برای خانواده هایی که دارای جمعیتی کم می باشند، می تواند گزینه ی ایده آلی باشد، چنانچه خواهان بازدید از دیگر نمونه های ویلا می باشید، کافیست به لینک های موجود در سایت املاک رادین مراجعه نمائید، تا با گزینه های متعدد، با قیمت های متفاوت روبرو شوید.