امروزه، ساخت ویلا، یکی از اهداف، و گزینه های سرمایه گذاری، می باشد، که با توجه به افزایش ‌گرانی، و تورم، جزء معاملات پرهزینه محسوب می گردد، اما یکی از انتخاب های مهم زندگی است، که با آینده ای، روشن و پرسود، همراه است، بر همین اساس، با توجه به بیماری جهانی(کرونا) همچنان، بازار ساخت و ساز در شمال کشور، افزایش یافته است، و بر همین اساس، متقاضیان بسیاری، تمایل به خرید، ویلاهای مدرن و همچنین کلاسیک دارند، و‌ با توجه به مقالات قبلی، در مورد سبک ویلاها، باید بیان داشت، ویلاهای کلاسیک، به نوعی، تداعی کننده، شکوه و ابهت، می باشند، و بسیاری از افراد، با توجه به سلیقه و‌... به این سبک علاقه مند هستند، برای اینکه، بتوانید انتخابی، مناسب و هوشمندانه داشته باشید، می بایست، به قوانین و اصول، موجود در این سبک، آشنا شوید، و املاک رادین، برای دسترسی، و آگاهی، بیشتر کاربران، نکات و اصول، خاصی را متذکر شده اند. و چنانچه، قصد خرید ویلا و یا ساخت و اجرای، ان را دارید، با ما همراه باشید..

 

 سرمایه گذاری پر سود

 

 



« نکات و اصول ساخت ویلا کلاسیک »  



 

 

* نخستین گزینه ای که، در تمامی ساخت و سازها، مطرح است، بحث‌ بودجه، و میزان هزینه، می باشد، و می بایست، در طراحی و اجرای، دکوراسیون داخلی، و بیرونی، بناها، با توجه به توان مالی خود، انتخاب نمائید، همچنین قابل ذکر است، در خصوص انتخاب سبک کلاسیک، شما باید بدانید که ساخت ویلای کلاسیک نیاز به توان مالی بالایی دارد، زیرا، سبک کلاسیک، دارای نقوش، و عناصری می باشد که، تماما، از ظریف کاری برخوردار است، و‌ این روند، توسط استادکاران ماهر، حاصل می گردد، و بر همین اساس، هزینه ی بالایی را به دنبال دارد، بنابراین باید بیان داشت که، در هنگام انتخاب سبک و‌ دکوراسیون،، همواره به این عوامل توجه کنید.  

 

بودجه در طراحی ویلا کلاسیک

 

 

* در دکوراسیون داخلی، به سبک کلاسیک، ستون، یکی از فاکتورهایی است که، در تبدیل ساختمان، به ویلای کلاسیک، بسیار موثر است، در بناها، ایجاد، ستون های کوچک و بزرگ، در ورودی ویلا، لابی، ایوان و ...می تواند، در زیبایی  و صلابت ویلا، بیفزاید.

 

 

 ستون در طراحی ویلا کلاسیک

 

** مطالعه بیشتر**


ویلا به سبک مینیمال

کلبه چوبی یا ویلا جنگلی؟


 

 

* قابل ذکر است، معماران و طراحان، در اجرای، سبک کلاسیک، تا حد امکان، از تجهیزات با خطوط شکسته و تیز دوری می کنند، و همواره، از زوایای نرم، و همچنین، منحنی، بهره می گیرند، همچنین باید بیان داشت، وجود طاق های سنگی و قوس های گچبری شده، در ویلاهای کلاسیک، می تواند، زیبایی ساختمان را، دو چندان کند.

 خطوط در طراحی ویلا کلاسیک

 

 

* طبق امار بیان شده، سبک کلاسیک، یکی از گزینه های انتخابی، اکثر افراد، می باشد،‌ و‌ باید ذکر نمود، طراحی و نقوش اجرایی، سقفها، امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است، و چنانچه در ساخت کاخ ویلاها، دقت نمایید، اولین مشخصه، وجود سقف های تزیین شده و بلند می باشد، و این امر، می تواند، در ظاهر ویلا، بسیار، تأثیرگذار باشد. 

 

 سقف در طراحی ویلا کلاسیک

 

 

*  در خصوص طراحی داخلی، باید بیان داشت که، رنگ، دکور، و ایده پردازی، از مشخصه های اصلی، اجرا می باشد، و در طراحی کلاسیک، استفاده از رنگ های اصلی، بسیار آرام و روح نواز هستند، همچنین باید به این نکته توجه نمائید که، سبک کلاسیک، مخالف کنتراست، و رنگ های تند و زننده است، و تمامی رنگ های اجرایی، می بایست، گرم باشند، و فضایی آرام و دنج برای ساکنین فراهم نمایند، نقش اصلی، سبک کلاسیک، ایجاد احساس شادی و ظرافت در فضای داخلی ساختمان است، تمام رنگ ها باید نرم و گرم باشند و فضایی آرام و دنج برای ساکنین فراهم کند، نقش اصلی سبک کلاسیک، ایجاد احساس شادی، و ظرافت در فضای داخلی است، چنانچه بخواهید، سبک ساختمان را بصورت کلاسیک اجرا کنید، می بایست، در ویلای کلاسیک، از رنگ هایی سنگین و مجلل استفاده کنید، رنگ هایی که، گاها، نشان دهنده، اصالت می باشد.

 

رنگ در طراحی ویلا کلاسیک

 

 

* از دیگر نکاتی که، در خصوص سبک‌ کلاسیک، باید بیان داشت، تقارن سازی، می باشد، در این خصوص، باید بیان داشت، تمامی طراحی های ویلا، به صورت متقارن پیاده سازی می گردد، بنابراین ایده های نوآورانه، در این طراحی جایگاهی ندارد.

 

 

متقارن سازی در طراحی ویلا کلاسیک

 

 

* از جمله دیگر ویژگی هایی که ویلای شما را به یک ویلای کلاسیک تبدیل می کند وجود ایوان های بزرگ با چشم انداز وسیع و گسترده می باشد، تعبیه ستون های کوچک، با نقش برجسته های کلاسیک، در ایوان ویلا، می تواند اصالت و شخصیت اصلی ویلا را، هر چه بیشتر به سمت و سوی کلاسیک، بکشاند.

 

 

**مطالعه بیشتر**


روف گاردن چیست؟

پاسیو چیست؟


 

 

* از دیگر گزینه هایی، که در ساخت و اجرای، یک ساختمان، به سبک‌ کلاسیک، بسیار مورد اهمیت می باشد، بحث، استفاده از متریال های مناسب، با این طراحی ها می باشد، ما امروزه، در تمامی، ویلاهای کلاسیک، به طور عمده، شاهد استفاده از سنگ های مرمر، سنگ گرانیت، و ... می باشیم، و همچنین، استفاده از یک عنصر، مناسب، می تواند، علاوه بر دوام، زیبایی بنا را، دو چندان نماید، پس توصیه می شود، در انتخاب، متریال، دقت نمائید. 

 متریال در طراحی ویلا کلاسیک

 

* چنانچه امروزه، یک ساختمان، با طراحی کلاسیک را، مشاهده نمائید، شاهد، انبوهی از نقش برجسته ها، و ظریف کاری، می باشید، وجود مجسمه های سنگی، ستون های دارای، طرح و ابزار کاری شده، نقوش برجسته، و دیگر، تزئینات معماری، در تمامی، بخش های مختلف ویلا، بایستی به نوعی در چشم مخاطب جلوه گر، باشد، و تنها راهی که می توان این ظرافت های هنرمندانه و زیبا را، به بیننده، انتقال دهد، نورپردازی مناسب، باشد، در نظر گرفتن یک سیستم نورپردازی مناسب، برای بخش های مختلف ویلا، می تواند ویلای کلاسیک را، بسیار زیباتر، جلوه دهد. 

 

 

** مطالعه بیشتر**


 اصول استفاده از کناف در ویلاهای شمال

اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی


 

 

* قابل ذکر است، علاوه بر تزئینات ظاهری و اسکلتی ساختمان، می بایست، به فکر، امکاناتی، برای مجلل و لاکچری بودن، فضا هم، اهمیت داد، در همین راستا، طراحی و اجرای استخر و جکوزی، و امکانات تفریحی، می تواند از جمله مواردی باشد که، باید در ساخت ویلای کلاسیک، به آن دقت نمود.

 استخر در طراحی ویلا کلاسیک

 

 

در انتهای مقاله، باید بیان داشت، گزینه ها و نکات، بسیاری، در خصوص این سبک وجود دارد که، که ما بصورت خلاصه وار، به بیان آن پرداخته ایم، امیدواریم از مطالعه این مطالب، استفاده  برده باشید  و به خوبی با اینگونه سبک ها، آشنا شده باشید، چنانچه، نیازمند مشاوره، در خصوص، خرید و فروش ویلا، و‌ دیگر مستغلات می باشید، می توانید با مشاوران این مجموعه، در تماس باشید، با آرزوی سلامتی و شادکامی، برای شما کاربران گرامی.