•• درب های ساختمان •• 



 

چنانچه بخواهیم به جزئیات یک ساختمان، توجه کنیم، باید ذکر کنیم، هر سازه، و ساختاری، از اهمیت بالایی، در یک بنا، برخوردار هستند، در همین راستا، در این مبحث، به یکی از این عناصر، بنام درها، پرداخته شده است، و قابل ذکر است، درب‌ و بازشوها، جزء، یکی از، مهم‌ ترین بخش‌ها، محسوب می‌ گردند، در واقع، اگر در یک ساختمان، بازشویی وجود نداشته نباشد، به هیچ صورتی، رفت و آمدی هم، امکان ندارد، و چنانچه، به این صنعت دقت کنید، در می یابیم، درب‌ ها، از نظر ساختار، ظاهر، کاربرد، و ...، انواع گوناگونی دارند، و می‌توان آن‌ها را، با توجه به ویژگی‌ های مختلف، دسته‌بندی کرد، و این ویژگی‌ ها، با توجه به، نوع ویلا، ساختمان، کاربری آن، آب و هوا، بودجه و… انتخاب می شود.

 همانطور که بیان شد، درب ساختمان ها، تنها، راه ورود، به خانه، یا، دیگر فضاها، می باشند، و همچنین، درهایی که، در فضاهای داخلی، یک محیط، قرار دارند، عموما، نقش جدا کننده را، بر عهده دارند، به همین خاطر، مجموعه املاک رادین، تصمیم دارد، در این مقاله، به این موضوع بپردازد، تا بتواند از این طریق، به آگاهی شما کاربران، در جهت انتخابی مناسب تر، بیفزاید، پس برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما همراه شوید. 

حفظ حریم شخصی، و امنیت ساختمان، همواره، یکی از دغدغه های، افراد بوده است، و استفاده از درب های مقاوم، یکی از گزینه هایی است که، به عنوان یک نمونه از، راهکارها، می توان ارائه داد، چنانچه بخواهیم علاوه بر امنیت، به بعد های دیگر این عناصر توجه کنیم، باید بیان داشت، بازشوها، نقش مهم و اساسی، در دکوراسیون محیط دارند.

 

درب ساختمان

 

 



••اجزای اصلی، درب ساختمان••



 

1) چارچوب

۲) بدنه درب

۳)یراق‌آلات

 

 اجزای درب

 

 

 



••انواع درب ساختمان•• 



 

 

* « درب ضد سرقت »

در این چند سال اخیر، با پیشرفت تکنولوژی، و اهمیت بیشتر مردم، به دکوراسیون داخلی، و حفظ امنیت، تحولی در صنعت، عناصر، و اجزای ساخت و ساز، ایجاد گشته است، و یکی از این متریالات، درب های ضد سرقت، می باشند، این درب­‌ ها، به سبب، تفاوت در اجناس و ساختار، و همچنین، استفاده از پشم سنگ، در اجزای داخلی، و ...، جزء درهای مقاوم می باشند، و در برابر، فشار، برش، اهرم و ...، از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند، قابل ذکر است، درب‌ های ضدسرقت، انواع مختلفی دارند، که از مدل ساده، تا مدل‌ های پیشرفته، که برای باز شدن به اثر انگشت، کارت، یا رمز عبور نیاز دارند، در بازار عرضه، موجود است، و باید به این نکته، اشاره کرد که، از درب‌­های ضد سرقت، فقط، برای ورودی­ اصلی خانه، استفاده می‌­شود.

 

درب ضد سرقت

 

  

* « درب چوبی »

چوب، یکی از متریال های، قدیمی‌­ است که، از دیرباز، تا به حال، برای ساخت، درب، و پنجره، از آن استفاده می کردند، زیرا، چوب در گذشته به دلیل فراوانی، و دسترسی راحت، همواره، متریالی­‌ ثابت، برای ساخت قسمت­‌ های مختلفی از بنا، بوده است.

 

 

درب چوبی

 

 

* « درب ام دی اف »

جنس، دیگری که، در ساخت درب ها، استفاده می شود، ام دی اف می باشد،که، در ساخت آن، از چوب روسی استفاده شده، که در فضای داخلی درب، قرار گرفته است، همچنین باید بیان داشت، این درب ها، توسط دستگاه هایی مخصوص، بنام، سی ان سی، طرح‌، و ‌نقوش را، بر روی، بدنه طراحی و حک می کند.  

 

درب ام دی اف

 

 

* « درب اچ دی اف »

از دیگر درب هایی که، در ساخت و ساز، از آن استفاده می شود، درب های اچ دی اف، می باشد، که از، تخته فیبر، ساخته شده، و باید به این موضوع اشاره کرد که، به سبب جنس و ‌نوع فشردگی چوب، از طیف رنگی کمتری برخوردار است، البته لازم به ذکر است که، درب‌ های اچ دی اف مقاومت ، بیشتری نسبت، به درب های، چوبی ام دی اف دارد

 

درب اچ دی اف

 

  

* « درب استیل »

همان‌طور که، اطلاع دارید، درب های استیل، کاربرد محدودی دارد، و به دلیل، رنگشان، معمولاً برای درب های ورودی، و همچنین داخلی ساختمان، استفاده نمی شود، و چنانچه، با دیزاین و چیدمان منزل، ویلا و دیگر کاربری ها، هماهنگی داشته باشد، تا بتوان از این درب استفاده نمود.

 

درب استیل

 

 

* « درب آلومینیومی »

این نوع درب ها، به سبب وزن سبکش، بسیار کاربردی است، و به همین دلیل، امروزه در صنعت ساخت ‌و ساز، بسیار پر فروش است، چنانچه بخواهیم، از مزایای اینگونه درب ها، سخن بگوییم، باید بیان داشت:

•  مقاومت بالا، در برابر شرایط آب و هوایی.

• کاربردی در، درهایی، همچون: حمام و سرویس بهداشتی

• مقرون به صرفه تر، نسبت به، مابقی درب ها

• استفاده به عنوان، درب داخلی و خارجی

 

درب الومینیومی

 

 

* « درب ترکیبی »

این مدل از درب‌ها، از  پرطرفدارترین، محصول‌ات، در شرکت و کارخانجات می باشد، در میان انواع درب ساختمان هستند، درب ‌های ترکیبی، معمولا، از ترکیب، چند، نوع متریال، همچون: فلز، سنگ، و چوب، استفاده می شود، که به سبب ترکیبی بودن، عناصر، می تواند، برای تمامی سلیقه ها، مورد استفاده قرار گیرد.ی‌توانند هر نوع سلیقه‌ای را راضی کنند، همچنین این درب‌ ها قابلیت استفاده در بخش‌های مختلف داخل آپارتمان را نیز دارند. ناگفته نماند که درب‌ های ترکیبی، از انواع دیگر درب ‌ها، گران ‌تر بوده، و اجرای این درب‌ ها، نیز کار سخت ‌تری، نسبت به سایر، انواع آن می ‌باشد.

 

درب ترکیبی

 

 

* « درب شیشه‌ای »

درب هایی، از جنس شیشه، به ‌طور معمول، برای فضاهای خارجی، و فضاهای پر رفت و آمد، مناسب می باشد، و باید ذکر داشت، جنس این شیشه ها، از نوع رفلکس، می باشد، و همچنین، به سبب، عدم امنیت مناسب، نمی تواند، برای درب های اصلی و منازل، و‌... مناسب باشد، و درب‌ های شیشه‌ای، قابلیت طراحی، با هر طرح، و رنگی را داراست، به همین دلیل، متریالی مناسب، برای زیباسازی، برخی فضاها، مناسب باشد.

 

درب شیشه ای

 

* « درب ضد حریق »

از دیگر درب‌ هایی که بسیار کاربردی است، درهای ضد حریق می باشد، که به دلیل اینکه، در برابر سوختن، مقاوم می باشند، معمولاً در راهروها استفاده می‌شوند، در واقع، این درب‌ ها،  از آن رو، در راه روها بکار می روند که، ‌در صورت وقوع ‌آتش سوزی، شعله‌های آتش، به راه روها، ورود پیدا نکند، تا ساکنین، حاضر در ساختمان، بتوانند، از پشت درب های، ضد حریق، بتوانند خود را، از شعله‌های آتش، در امان نگهدارند، و شعله‌ های آتش، در پشت درب باقی بماند، و یا بتوانند از این طریق، از ساختمان ها، خروج کنند، بنابراین، این نوع از درب‌ ها، از جمله مهم‌ ترین المان‌ها، در بحث امنیت محیط می‌باشد.

 

 درب ضد حریق

 

 



•• انواع درب ورودی بر اساس مدل و طرح•• 



 

 

• درب فرانسوی:

به درب هایی گفته می‌شود که، پانل های میانی آن ها، شفاف، یا نیمه شفاف است، معمولا این درها، به صورت دو لنگه می باشد، که به آن درب فرانسوی نیز می‌گویند.

از این درب ها، در فضاهایی، همانند، ورودی ساختمان ها، ورودی پاسیو، و بالکن ها، که نیاز به نور کافی داریم، استفاده می شود.

 

 

• درب هلندی:

این درب ها، به صورت افقی، به دو قسمت، مساوی یا نامساوی تقسیم می‌شوند، کاربرد این مدل ها، در اصطبل ها، و نگهداری حیوانات، کاربرد دارد، که درب بالایی، برای غذا دادن به حیوانات، باز شده، و‌ درب پایینی، برای جلوگیری از خروج حیوان، بسته می باشد.

 

 

• درب سالنی:

درب سالنی، بصورت، یک جفت، درب بادبزنی سبک وزن، است که،  بیشتر در کافه‌ ها و بخشی از رستوران ها، و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

• درب لووری:

این نوع درب ها، دارای، پره‌ های ثابت، یا متحرک چوبی است که، اجازه تهویه مناسب محیط را، با حفظ امنیت، و کنترل نور، به داخل ساختمان انتقال می دهد، همچنین، کاربرد این درها، بیشتر در، کلوزت‌ ها، و اتاق‌ های خشک کن می باشد، که در این فضاها، تهویه، اهمیت بالایی، نسبت به امنیت دارد.

 

 

• درب فولادی:

درب های فولادی، از  فولاد های، مستحکم ساخته می‌شوند، و بیشتر در، اتاق ‌های امن، و یا ساخت، گاو صندوق‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

 

 

• درب کشویی:

در این نوع درب ها، به سبب ریلی که، در زیر آن نصب شده، امکان حرکت، به سمت چپ، و راست را امکان پذیر نمی کند، این درها، به هنگام باز شدن، معمولا بر روی دیوار، قرار می‌گیرند، و این مدل درب ها را، می توان از چوب، شیشه و فلز اجرا نمود.

 

 

• درب گردان:

درهای گردان معمولا دارای ۴ لت می باشد، که امکان، ورود و خروج همزمان، بدون هیچ گونه برخوردی را به مراجعه کنندگان می‌دهد، این مدل بیشتر، در ورودی ساختمان‌ های تجاری، هتل ‌ها، لابی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

انواع مدل درب

 

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، بسیار سپاسگزارم، امیدوارم این مطالب، توانسته باشد، شناخت دقیقی، از این متریال، را به شما کاربران گرامی، انتقال داده باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه خرید و فروش ویلا، اجاره، رهن، خرید زمین، و دیگر مستغلات، بازار مسکن، با این سایت تماس برقرار کنید، با آرزوی سربلندی و سلامتی روزافزون.