امروزه با توجه به متقاضیان خرید ویلا در شمال، خرید آپارتمان، خرید مسکن، خرید زمین و.... مشاور املاک های متعددی در تمام نقاط کشور، پابرجا شده است، از این سوی شاید، شما از جمله افرادی هستید، که تصمیم گرفته‌ اید، در حرفه مشاوره املاک، خرید و فروش مسکن و... فعالیت کنید، نکته ای که وجود دارد، این است که شما برای شروع فعالیت، به یک آژانس املاک نیاز دارید، و باید بدانید که انواع مختلفی از آژانس املاک، بر اساس نحوه کارایی، تجهیزات و حتی نحوه سازماندهی و... وجود دارد، که شما باید تفاوت، بین آن‌ ها را بدانید، تا بتوانید در این عرصه به خوبی فعالیت کنید، در واقع املاکی که برای فروش، اجاره یا رهن به دپارتمان‌ های املاک واگذار می‌ شود، باید به لحاظ امکانات ارزیابی شوند، در این مقاله شما را با تفاوت ‌های بین املاک دپارتمانی با املاک سنتی آشنا خواهیم کرد، اگر می خواهید با این موضوع بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

 

تفاوتی بین املاک دپارتمانی و املاک سنتی؟

بیشتر بخوانید؛ خرید ویلا در شمال، یا اجاره ویلا در شمال؟

 

* انواع آژانس املاک

 

  •  املاک کفی
  • سنتی 
  • دپارتمانی

سه نوع آژانس املاکی به صورت؛ املاک کفی، املاک سنتی، املاک دپارتمانی وجود دارد، و امروزه املاک سنتی و دپارتمانی مورد توجه اکثر افراد قرار گرفته است، املاک کفی حتما در خیابان اصلی و باید دارای ویترین جلو خیابان باشد، نکته مهم در مورد دسته‌ بندی املاک وجود دارد، آن است که تمام املاک‌ های سنتی، معمولا به شکل کفی هستند، اما لزوما تمام املاک‌ های کفی، سنتی نیستند، یعنی ممکن است، آژانس املاک شما هم دپارتمانی باشد و هم ویژگی‌ های املاک کفی را داشته باشد، پس میتوان اینگونه بیان کرد که، تقریبا تمامی املاک‌ های سنتی، نیز به شکل املاک کفی طراحی شده‌ اند، که مهم ترین ویژگی آن‌ ها، داشتن یک ویترین در خیابان اصلی است، در واقع نوع بسیار جدید و پیشرفته آژانس‌ های املاک، ساختمان‌ های دپارتمانی هستند که، تجهیزات مدرن و پیشرفته‌ ای در این قبیل املاک‌، وجود داشته است.

 

 


 تفاوت‌ های املاک سنتی با دپارتمانی


 

 

املاک سنتی و دپارتمانی در ساختار سازمانی، روش بازاریابی، ایجاد روابط، موقعیت جغرافیایی، ارتباط با مشتری و حتی در ویژگی‌ های ظاهری و.. با هم تفاوت دارند.

 

* سازماندهی و ساختار سازمانی

یکی از تفاوت های اصلی املاک سنتی و دپارتمانی، سازماندهی و ساختار سازمان آن می باشد، در واقع املاک سنتی، فاقد ساختار سازمانی می باشد، و همچنین از تجهیزات و نیروی انسانی کمتری در اختیار دارند، این در حالی است که املاک دپارتمانی شبیه سازمان می باشد، و نیز سازماندهی کاملاً تخصصی و مدرن برقرار است، و نیرو‌های انسانی در گروه‌ های مختلف فعالیت می‌ کنند.

 

* فعالیت تخصصی نیرو ها

در املاک‌ های سنتی و املاک‌ کفی، افرادی که فعالیت می‌ کنند، که سالیان زیادی در نقش، مشاورین املاک وارد شده و به صورت تجربی، مهارت‌ هایی را به دست آورده‌ اند، اما در املاک دپارتمانی نیرو‌ها کاملا متخصص و تحصیل کرده حضور دارند، در واقع در املاک دپارتمانی برای هر قسمت از خرید و فروش ملک و...  افراد متخصص آن زمینه، فعالیت می کنند، برای مثال رنج اجاره، رنج خرید و فروش و... متفاوت می باشد.

 

تفاوتی بین املاک دپارتمانی و املاک سنتی؟

 

* اتاق قرار داد مجزا

املاک دپارتمانی، بسیار تخصوصی و پیشرفته می باشد، و یکی دیگر از ویژگی‌ های املاک دپارتمانی، وجود اتاق قرارداد جداگانه می باشد، با توجه به مهم بودن نوع معامله و انجام قرار داد و... اتاق قرار داد، یکی از آپشن ها عالی برای یک املاک به حساب می آید، اما در املاک سنتی چنین اتاقی وجود ندارد.

 

* گستردگی کار

محدوده ی کاری املاک دپارتمانی، بسیار وسیع و گسترده می باشد، در واقع در یک شهر کوچک، امکان گستردگی این دپارتمان وجود ندارد، زیرا در این نوع املاک ها، نیروهای متخصص و حرفه ایی فعالیت می کنند، از این سوی آژانس‌ های املاک دپارتمانی، می‌ توانند معاملاتی را در قسمت‌ های مختلف کشور انجام دهند، اما املاک سنتی تنها می‌ توانند معاملات موجود در منطقه جغرافیایی خود را انجام دهند، بنابراین محدوده کاری آن‌ ها بسیار محدود‌ تر و کمتر از املاک دپارتمانی است.

 

* روش بازار یابی

لوکیشن املاک سنتی، نقش بسزایی در روند کاری آن دارد، در واقع موفقیت در املاک سنتی، به شدت به لوکیشن و موقعیت جغرافیایی وابسته است، اگر املاک سنتی شما از موقعیت خوبی برخوردار باشد، عابران و رهگذران مختلف، تبدیل به مشتری می‌ شوند، اما املاک دپارتمانی به دلیل گستردگی، روند کاری و فعالیت آن، نحوه ی بازاریابی آن نیز متفاوت می باشد، زیرا بازاریابی املاک دپارتمان با استفاده از؛ اینترنت، تبلیغات در اینستاگرام، تلگرام، دیوار و.... صورت می گیرد، برای دریافت فایل در املاک سنتی باید به صورت حضوری و در دپارتمان به صورت مجازی امکان پذیر می باشد.

 

* شبکه‌ سازی 

 چندین تفاوت، بین املاک سنتی و املاک دپارتمانی در زمینه ی پیدا کردن فایل و مشتری وجود دارد، روابط و شبکه‌ سازی نقش بسزایی برای پیدا کردن فایل یا یافتن مشتری دارد، همانطور که می دانید املاک سنتی، قدیمی می باشند، در واقع قدمت آنان نیز بیشتر می باشد، و به واسطه همین قدیمی بودن روابط و شبکه‌ سازی و روابط بهتری دارند، در املاک دپارتمانی، به دلیل نیروهای متخصص و نحوه کاری متفاوت، عملکرد آن نیز متفاوت می باشد، در این صورت می‌ توانید روابط بهتر و باکیفیت‌ تری را ایجاد کنید، و در نتیجه فایل‌ ها و مشتریان بیشتری نیز جذب می‌ شود، و لازم به ذکر می باشد که، در آژانس املاک دپارتمانی به واسطه وجود تجهیزات مدرن و پیشرفته، امکان برقراری ارتباط با مشتریان از طریق اینترنت فراهم شده است، بدین ترتیب می توان گفت که، آنچه باعث موفقیت بیشتر و ارتباط راحت‌ تر و... با مشتریان را فراهم می آورد، امکان شبکه‌ سازی از طریق اینترنت است.

 

تفاوتی بین املاک دپارتمانی و املاک سنتی؟

 

* سطح تخصص و دانش نیرو ها

همانطور که اشاره کردیم، املاک دپارتمانی به شکل تخصصی فعالیت می‌ کنند، در این صورت افرادی در یک رنج مشخص فعالیت می‌ کنند، اطلاعات وی نسبت به آن بخش، بسیار بیشتر می‌ باشد، در واقع با اطلاعات بیشتر و دانش کافی در این زمینه فعالیت می کنند، در نتیجه کارشناسی ملک وی دقیق‌ تر می‌ باشد، برای مثال، زمانی که شما قصد دارید، ویلا و ملکی را در منطقه ی زیبا شمال خریداری و سرمایه گذاری کنید، در این صورت به آژانس های املاکی مراجعه می کنید، و به دنبال مشاوره املاک معتبر با تجربه هستید، تا بتوانید با خیال آسوده تصمیم به خرید نمایید.

 

 * نحوه ی ارتباط با مشتریان در املاک دپارتمانی

همانطور که در متن فوق به آن اشاره شده است، در املاک دپارتمانی، قسمت‌ های مختلف وجود دارد که، در هر قسمت، گروهی از مشاورین مجرب و مربوط به آن حوزه فعالیت می‌ کنند، در واقع زمانی که شما وارد آژانس املاک می‌ شوید، به بخش مورد نظر، ارجاع داده می شوید، برای مثال اگر قرار است، خرید ویلا در شمال را انجام دهید، باید به مشاورین مختص خرید و فروش ویلا مراجعه کنید، بنابراین به محض اینکه درخواست خود را مطرح کنید، به گروه مربوطه ارجاع داده می‌ شوید. 

 

 * خدمات مشتریان با استفاده از رویکرد CRM

یکی از تفاوت هایی که دفاتر املاک سنتی با دپارتمان املاک دارند، امکان استفاده از (Customer Relationship Management_مدیریت ارتباط با مشتری) و بهبود خدمات شان می باشد.

 

بیشتر بخوانید؛ هر آنچه که، درباره مالیات ملک، بایست بدانید

 

 * وظایف آژانس املاک 

  • پیدا کردن ملک مناسب برای خریدار و مستأجر
  • یافتن مشتری مناسب برای مالک
  • شرکت در مذاکرات و انجام امور لازم برای معاملات
  • مشاوره برای قیمت‌ گذاری
  • ارزیابی املاک
  • بازاریابی برای فایل‌ ها

 

* کارهایی که دپارتمان املاک به آن‌ ها می‌ پردازد شامل موارد زیر است؛

  • تبلیغ ملک اجاره
  • رسیدگی به سوالات مستاجران و متقاضیان
  • تنظیم قرارداد اجاره
  • انتقال مستأجران به داخل ملک
  • انتخاب نامزد های مناسب

 

* دپارتمان‌ های املاک شامل بخش‌ های زیر می‌ شوند؛

  • تجاری 
  •   مسکونی
  •   اداری
  •  بازاریابی دیجیتال
  •  امور مشتریان
  •  دارایی و سرمایه‌ گذاری
  •  مدیریت تسهیلات
  • انجام قراردادها
  • منابع انسانی و مدیر
  • و.....

 

تفاوتی بین املاک دپارتمانی و املاک سنتی؟

 

در کلام آخر، باید به یک نکته مهم اشاره نمود، سرمایه اولیه، برای انجام این کار می باشد، اشاره کردیم که، در املاک سنتی بحث لوکیشن و موقعیت جغرافیایی بسیار اهمیت دارد، از این سوی باید بدانید که، شما باید برای راه اندازی املاک سنتی، به خرید یا اجازه مغازه، نیاز دارید، از این سوی باید سرمایه بیشتری جهت راه‌ اندازی املاک سنتی در اختیار داشته باشید، اما این مشکل در مورد املاک دپارتمانی وجود ندارد، زیرا املاک دپارتمانی چون از روش‌ های مختلف بازاریابی و تبلیغات برای جذب مشتری استفاده می‌ کند، نیازی به داشتن مغازه و... نمی باشد، در واقع از طریق شبکه‌ های اینترنتی و روش‌ های بازاریابی مختلف، ارتباط با مشتری وجود دارد، و به طور کلی آژانس‌ های املاک سنتی، به لحاظ ساختاری و ظاهری کوچک‌ تر و متفاوت‌ تر از دپارتمان‌ های املاک هستند، امیدوارم این مطالب برایتان مفید بوده باشد، از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بوده اید، از شما سپاس گذاریم، برای ارتباط با مجموعه رادین در جهت خرید ویلا اقساطی در شمال، خرید ویلا سند دار و.... می توانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 

 

 


مقالات پیشنهادی املاک رادین 


 

خانه چوبی چیست و مناسب چه افرادی است؟

آیا خرید ویلا و زمین در شمال، بهترین راه سرمایه‌ گذاری است؟

قوانین و نکات خرید ویلای قولنامه ای در شمال 

پنت هاوس چیست و چه کسانی پنت هاوس دارند؟

مزایا و معایب خانه های چوبی