همواره ساخت و ساز در تمامی دوران زندگی بشر مورد اهمیت بوده است، اما با وجود رشد و ترقی روند زندگی، این اجراها و طراحی آن شکل تازه ای به خود گرفته است، و امروزه ویلا سازی به ویژه ویلای دوبلکس، تریبلکس، ویلای مدرن، شیک و ... رو به افزایش است که مجموعه املاک رادین قصد دارد به یکی از این ویلاها، یعنی ویلای دوبلکس بپردازد، برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. 

 

 



 دلایل خرید ویلا دوبلکس چیست؟



 

 

• وجود طراحی ساده، و بکارگیری ایده و سبک های نوین در این فضاها باعث شده همواره مورد پسند اکثر مردم باشد و طراح سعی دارد در این فضاها ارتباط انسان با طبیعت را افزایش دهد، و‌ اکثر متقاضیان این سبک از ویلا را در مناطق خوش آب و هوا همچون جنگل، دریا و کوهستان اجرا می کنند تا بتوانند از این طریق شاهد زیبایی های موجود در طبیعت باشند. 

 

امروزه طراحی دکوراسیون داخلی و بهره گیری از ایده های این طراحان، می تواند موقعیت مناسب برای یک بنا را ایجاد نماید، و قابل ذکر است یکی از این نمونه طراحی ها، استفاده از رنگ و نورپردازی های خاص، برای جلوه بخشیدن بیشتر به ساختمان است، همچنین یکی دیگر از راهکارها برای جلوه بیشتر بنا، استفاده از سقف شیب دار است که می تواند از نظر بصری بسیار جلوه بخش باشد.

 

 

• استفاده از شیشه های رفلکس و سراسری، از جمله طراحی های  ثابت، یک ساختمان دوبلکس و ...  به حساب می آید، همچنین یکی از ایده هایی که در اینگونه بناها شاهدش هستیم، عدم اجرای راه پله در بخش داخلی ویلاست، زیرا طراح برای بهره گیری از فضای بیشتر، طراحی اولیه را به نحوی انجام می دهد که پله ها در کنار ساختمان قرار بگیرند، زیرا عقیده دارند با این روش، وزن ساختمان سبک تر می گردد، و نور بیشتری در فضای داخلی قرار می گیرد، همچنین یکی دیگر از روش ها، می تواند بکارگیری همزمان از دو طرح و سبک باشد، و از این طریق به طرح های مختلف مورد علاوه مالک توجه نمود. 

 

 • اهمیت به نمای خارجی اینگونه بناها، بسیار حائز اهمیت است، زیرا نیمی از زیبایی این ساختمانها به طراحی خارجی آن بستگی دارد، و همچنین استفاده همزمان از دو متریال همانند: سنگ و فلز، سنگ و چوب، و ... می تواند از نظر بصری بسیار چشم نواز باشد. 

 

 

 • وجود راه پله یکی از عناصر مهم، در ویلای دوبلکس و چند طبقاتی می باشد، و همواره باید به این نکته توجه کرد که در طراحی داخلی ویلاهای دوبلکس و ...  پله به چه صورت، و چگونه اجرا گردد، و گاها این عنصر در قسمت مرکزی اتاق نشیمن، و یا گوشه ای از آن قرار می گیرد که معمولا از جنس شیشه، چوب، سنگ مرمر، فایبرگلاس و ... می باشد، که در ادامه به چند نمونه از مدل پله ها پرداخته شده است، با ما همراه باشید. 

 

* راه پله چوبی یا طرح چوب 

* راه پله و نرده فلزی

* استفاده از راه پله مارپیچی

 * راه پله با نرده شیشه‌ ای

* پله های معلق 

 

انواع راه پله

 

 • دومین فاکتوری که در طراحی داخلی ویلای دوبلکس بسیار کاربرد دارد، و عموما مورد توجه طراحان قرار گرفته، استفاده از تزئیات آشپزخانه بخصوص میز و صندلی است، همچنین باید اشاره داشت یکی از عناصری که معمولا در ویلاهایی با متراژ بالا مورد استفاده قرار می گیرد، وجود  میز غذاخوری است که معمولا برای دسترسی بهتر، در گوشه ای از اتاق نشیمن و یا آشپزخانه قرار می گیرد، همچنین برای ایده پردازی های بهتر می توان اشاره داشت، استفاده  از یک میز با پایه های بلند می تواند بسیار مناسب برای میز غذاخوری باشد، اما اغلب مردم تمایل دارند از میزهای سنتی چوبی برای غذاخوری استفاده کنند، همچنین در انتخاب این عنصر، انتخاب سنگ و چوب می تواند گزینه ی بسیار جذاب و شیکی باشد.

در خصوص ایده پردازی های مربوط به میز، می توان بیان داشت، برخی از طراحی ها به نحوی است که، استفاده اغراق گونه از عناصر را انجام می دهند، و معمولا شاهد استفاده از این روش ها در سبک های روستیک می باشیم. 

  : لینک پیشنهادی :


 خرید ویلا جنگلی

خرید ویلای شیک

خرید ویلا ارزان


 

 • از دیگر راهکارهایی که می توان یک قسمت از ساختمان همچون قسمت غذاخوری را باشکوه جلوه دهی، استفاده از میزهایی با پایه منحنی است و  می توان با تغییر صندلی ها یک ترکیب زیبایی را رقم زد، و باید اشاره داشت برای جلوگیری از  استفاده از صندلی هایی با تکیه گاه بلند که عموما مرسوم است، از صندلی هایی با پشت پهن استفاده کنید که معمولا سبکی غیر رسمی است اما شیک تر است.

 

 • چیدمان فضای داخلی با توجه به فضای  قابل دسترس، سلیقه، بودجه و ... متفاوت است، و قابل ذکر است هر شخص میتواند  از هر نوع  مبلمان، با طرح و جزئیات مختلف استفاده نماید،  بسیاری از اشخاص ترجیح می دهند، از نمونه های ساده و مدرن موجود در بازار استفاده نمایند، از دیگر المان هایی که در حیطه طراحی داخلی ویلای دوبلکس و سایر بناها به کار می رود، حضور گلدان ها، میز وسط، قفسه کتاب، انواع تابلو، آینه و ... می باشد که وجود این متریال می تواند جلوه و نمای ساختمان را روح ببخشد، همچنین پیشنهاد می شود، چنانچه ویلا ی شما دارای دیوارهای بلند و سقف ویلا هم بلند کار شده، می توان از  انواع تابلو های هنری استفاده کنید، یا با نقاشی های واقعی و خاص، زیبایی دیوار ها رو چند برابر کنید.

 در ادامه دکوراسیون و چیدمان باید اشاره داشت، وجود گیاهان طبیعی و زنده نسبت به گل های مصنوعی، از ارزش بالاتری برخوردار هستند و به محیط روح و جان می بخشند، و باید اشاره داشت، بهترین انتخاب برای فضای داخلی ویلای دوبلکس، استفاده از گیاهان طبیعی بلند قامت است که حس آرامش را القا می کنند، همچنین می توان از  چندین گیاه کوچک برای قرار دادن روی پایه های بلند چوبی یا میز های کناری، بهره گرفت، این کار باعث میشه نمای داخلی ویلای شما، سر زنده باشد، و باعث تکثیر انرژی مثبت گردد. 

همچنین از دیگر اکسسوری های مورد استفاده در ساختمان می توان به آینه، گلدان، انواع شمع، مجسمه، لوستر و‌... اشاره کرد.

 

کفپوش و فضا سازی می تواند از جمله متریال های مهم در هرگونه بنا باشد، همچنین امتخاب یک کفپوش مناسب نیازمند استفاده از افراد متخصص می باشد، همچنین توصیه می شود برای جلوه بیشتر محیط، برای هر قسمت از ویلا، یک نوع کفپوش متفاوت خریداری کنید، همچنین می توان از کفپوش های چوبی یا کاشی های طرح چوب برای اتاق خواب ها، و برای اتاق نشیمن و غذاخوری که رفت و آمد مهمان هاست، سنگ هایی همچون مرمر استفاده نمود.

و باید به اطلاع شما کاربران برسانیم برای القای حس سبک روستیک در فضاهای داخلی ساختمان می توان در فضاهای باز همچون بالکن و حیاط خلوت ویلا، می توان از کاشی های سفالی استفاده کنید، که محیط را مطلوب تر می نماید، در ادامه مبحث کفپوش باید به این نکته اشاره داشت، استفاده از کفپوش های چوبی بر اساس محبوبیتی که در بین عموم دارند، حتی در قسمت نشیمن ویلا هم استفاده می شوند.

 

 " لینک پیشنهادی "


 خرید ویلا چوبی

خرید کاخ ویلا

 فروش ارزنده ویلا


 

• از دیگر روندی که با صورت وجود یک دکوراسیون عالی، در فضا وجود نداشته باشد می تواند تمام جلوه کار را از بین ببرد نورپردازی است، زیرا این امر نقش مهمی در یک فضا ایجاد می کند، و بنابراین برای نورپردازی ویلاهای خود، می توانید  از چراغ های آویز، لوستر و یا چراغ های سقفی توکار یا روکار استفاده کنید، چنانچه ویلاها از سقف و دیوار های بلندی استفاده شده، می توانیداز  از چراغ آویز استفاده کند، در غیر این صورت، در صورت وجود سقف کوتاه، عموما از چراغ های سقفی استفاده می شود.

همچنین قابل ذکر است چراغی که برای طراحی داخلی یک ویلا مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند همانند یک لوستر زینتی و لوکس باشد، در ادامه موضوع نورپردازی می توان به این نکته اشاره کرد که معمولا  چراغ هایی که بصورت هدفمند در ویلاها مورد  استفاده قرار می گیرد، می تواند در قسمت راه پله، گوشه هایی از اتاق نشیمن، و یا فضاهای خاص از نورپردازی استفاده گردد، تا تاکید بیشتری بر آن قسمت داشته باشد، و معمولا طراحان در طراحی داخلی یک ویلا، عموما رنگ سفید را به عنوان رنگ غالب قرار می دهند، و دیگر رنگها را در کنار سفید برای زیبا سازی بیشتر اعمال می کنند. 

 طراحی ویلا لوکس

 

 در انتهای کلام باید اشاره داشت، اگر در طراحی یک ویلا در شمال، بخواهید از یک سبک و یا الگو خاص در ساختمان استفاده کنید، می بایست در مورد استفاده از اصول مهندسی و همچنین استفاده از اضلاع و المان ها بسیار دقت کنید، زیرا الگو یابی و پیروی از یک ایده خاص در معماری داخلی و خارجی، می تواند یک بنا را شیک و منحصر به فرد سازد، البته باید بدانید این روند در تزئینات داخلی بسیار استفاده می گردد، و تنها کاری که می بایست انجام دهید این است که باید تمام وسایل خانه را بصورت هماهنگ انتخاب کنید.

از اینکه تا انتهای مقاله با سایت رادین همراه بودید بسیار سپاسگزاریم، با آرزوی موفقیت و شادکامی.

طراحی داخلی

  " مطالعه بیشتر "


 خرید ویلای نیم پیلوت و ویژگی های آن

6 ایده برای طراحی داخلی ویلای دوبلکس شمال

 چگونه یک ویلا کلاسیک در شمال بسازیم؟