امروزه معاملات در باب خرید ویلا، علاوه بر سرمایه گذاری می تواند به عنوان یک محیط امن، بدور از مشغله های شهری، برای کسب آرامش و انرژی مثبت تلقی گردد، حال یکی از موضوعاتی که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته، بحث طراحی ویلا می باشد، و‌ قابل ذکر است به سبب گسترش تکنولوژی و ایده پردازی های مختلف، سبک های متفاوتی پدیدار گشته است که ما در این مقاله قصد داریم به یک نوع از این سبک ها بپردازیم، بنابراین با ما همراه شوید.

 

معامله در شمال

 

در خصوص ادامه متن بالا، باید اشاره داشت، هنگامی که برای دکوراسیون ویلا، مسکن و ... از سبک خاصی بهره میگیرد، در ابتدا باید اطلاعات و نکات مهم در این سبک را بشناسید، و‌ به این نکته  توجه داشته باشید که، تمامی فضاهای ساختمان از این سبک پیروی کنند، و برای رعایت  جوانب، به بیان چند نکات پرداخته شده است:

 

• همواره نورپردازی مناسب، در محوطه ویلا با سبک کلاسیک و‌ ... از اهمیت بالایی برخوردار است، و باید نوع و نحوه پخش نور به نحوی باشد که با دیگر سبک های محوطه سازی متفاوت باشد، و همواره طراحان سعی دارند از نورهای ساده برای فضاهای خارجی و از نورهای رنگی برای بخش داخلی بنا استفاده کنند، و نورهایی که برای طراحی فضای کلاسیک پرکاربرد هستند، اغلب نور با رنگ سفید، زرد و یا تلفیقی از هر دو می باشند.

 

• در طراحی داخلی ویلای کلاسیک، توجه به جزئیات و إلمان های بکارگیری از اهمیت بالایی برخوردار است، از این رو طراحان با تجهیزاتی همچون: نیمکت، صندلی های فانتزی، استخر، آلاچیق، و ... یک ساختمان را چشم گیرتر و جزء یک ویلای مدرن و با امکانات عالی قرار می دهند.  ‌

 

• از دیگر نکاتی که در طراحی یک ویلا مورد اهمیت می باشد تناسب و تقارن فضاهای داخلی و خارجی یک بنا می باشد، و قابل ذکر است یک محیط با توجه به نوع کاربردی، مساحت، بودجه، سلیقه و ... مورد سنجش قرار می گیرد، و پس از  انتخاب هر نوع سبک انتخابی‌، با توجه به رعایت اصول و قوانین حاکم اجرا می گردد.

 

• طراحی فضای خارجی یک ویلا، با توجه به نوع کاربری اش، همانند: ویلای ساحلی، ویلای جنگلی یا کوهستانی، از نکات مهم و حائز اهمیتی برخوردار است، همچنین یک اصولی که هر طراح سعی می کند آن را رعایت کند، رعایت جذابیت و زیبایی چشمگیر محیط است و به منظور محوطه سازی با سبک هایی مانند کلاسیک، قوانین اصولی باید اجرا گردد که رعایت تمامی این موارد در زیباسازی فضای کلی ساختمان نقش اساسی دارد

 

نکات محوطه سازی

 :: لینک پیشنهادی ::

خرید ویلا استخردار

خرید ویلا شیک

فروش ویلا باغ

 



•• نکات و اصول محوطه سازی ••



 

 « تقارن در طراحی » 

در اجرای هر دکوراسیونی، همانطور که بنا از اولویت برخوردار است،  محوطه و فضای بیرونی ویلا هم حائز اهمیت می باشد، و  به منظور زیباتر جلوه دادن یک محیط، تمام‌  روش اصولی طبق قوانین و طراحی انجام گیرد، تا به طور کلی ماهیت سبک کلاسیک را القا کند.

 

 

« اهمیت نماهای ساختمان  »

محوطه سازی همانند یک بنا در زیبایی یک محیط موثر است، چنانچه سخن از محوطه سازی می شود، در واقع منظور از اجرای این روند، هماهنگی و پیوند بین محیط اطراف و ساختمان است، و بطور کلی، زیباسازی محیط پیرامون هر بنا با کاربری متفاوت، به منظور زیبایی و گاها پیوند بیشتر انسانها با طبیعت و حفظ محیط زیست می باشد. 

 

 

« استفاده از گیاهان مناسب با محیط »

شمال کشور به سبب بارندگی های فصلی و آب و‌ هوای مرطوب و شرجی، نیازمند است در  انتخاب هر گونه متریال و عناصر بکارگیری از افراد متخصص در امور مربوطه مشورت دریافت نمایند، از این رو یکی از عناصری که در زیباسازی حیاط و محیط اطراف ویلا مهم می باشد، گل و گیاه است، و قابل ذکر است انتخاب و هزینه محوطه سازی با سبک کلاسیک و دیگر عناصر بگارگیری در محوطه می تواند با برنامه ریزی فکری شما یکی نباشد، ولی باید مطابق ساختمان و محیط زندگی و ویژگی هایی که دارند یکی باشد.

 

اصول سبک کلاسیک

 

 "" مطالعه بیشتر ""

 عوامل موثر در قیمت ویلای شمال چیست؟

 چگونه یک ویلا کلاسیک در شمال بسازیم؟

 رعایت اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی ویلا

 
 


•• ویژگی‌ سبک کلاسیک ••



  

سبک کلاسیک، یک نمونه از طراحی است که با تمرکز بر روی المان های تاریخی اجرا شده است، در واقع سبک کلاسیک یک رویکرد سنت‌ گرا دارد، و معمولا در طراحی ها، رنگ ‌هایی که برای دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد اغلب  سفید و رنگ‌های گرم می باشند، این سبک دارای المان ها و الگو های خاصی می باشد و به طور کلی شما با استفاده از این سبک دکوراسیون داخلی می توانید آرامش و راحتی را برای خود پدیدار کنید و قابل ذکر است در این طراحی رنگ‌های خنثی در این نوع سبک جایگاهی ندارد و اجرای تزئینات لوکس و استفاده از المان‌های تجملاتی در سبک کلاسیک بسیار مشهود است، به همین جهت استفاده از سنگ‌ های گران قیمت، جهت اجرای کف پارکینگ، نمای ساختمان و‌ ... در این سبک بسیار رواج دارد و در طراحی محوطه با سبک کلاسیک، المان های مطرح هر محوطه همچون: آلاچیق، آبنما، و سایر عناصر، از متریالی مانند سنگ مرمر استفاده می شود تا موجب ایجاد فضایی خیره‌ کننده گردد، همچنین  نورپردازی در این سبک از جایگاهی مهمی برخوردار است، و معمولا استفاده از رنگ‌ های سفید و زرد رواج دارد، و باید اشاره داشت هر گونه عناصر تزئینی بکار رفته در سبک کلاسیک نمایانگر ابهت و ایجاد تجمل گرایی است، و در سبک کلاسیک برقراری تقارن و وجوه مشترکی که بین تزئینات به کار رفته در فضای داخلی و خارجی وجود دارد، موجب  هماهنگی بیشتر این المان‌ها خواهد شد.

از دیگر نکات مهمی که در اجرای یک طراحی بسیار مهم است، مبحث‌ هزینه ها می باشد، و قابل ذکر است هزینه محوطه سازی ویلا با عواملی همانند متراژ، نوع متریال، سبک بکارگیری، و ... تعیین می گردد، و باید اشاره داشت هر محوطه سازی دارای مراحل و جزئیات  مختلف می‌ باشد که می تواند با توجه به سلیقه و کارهای اعمال شده متفاوت باشد، و نمی توان قیمت دقیقی برای هزینه ها اعمال داشت.

 

ویژگی سبک کلاسیک

 

   



•• هزینه نگهداری و حفظ محوطه ویلا •• 



 

بسیاری از افراد و مالکان ویلا فرصت و تخصص کافی جهت رسیدگی به گل‌ ها و درختان کاشته و‌ اجرا شده در محوطه ساختمان را ندارند، از این رو برای رسیدگی به فضای سبز باید از افراد ماهر و باتجربه که در این زمینه تخصص دارند کمک دریافت نمایند، بسیاری از شرکت‌ های طراحی فضای سبز، علاوه بر طراحی محوطه ویلا، خدمات نگهداری از درختان و گیاهان را نیز ارائه می‌ دهند که شامل آبیاری، سم‌پاشی، ریشه کنی علف‌های هرز و ...می‌گردد، چنانچه بخواهید  هزینه‌ ها را برآورده کنید باید در نظر داشته باشید طراحی و نگهداری محوطه بر اساس هر متر مربع صورت می‌گیرد، و این موضوع از دیگر مواردی است که، در افزایش هزینه ی محوطه سازی ویلا تاثیرگذار است.

 و در ادامه این مبحث باید ذکر کرد، مراحل اجرای محوطه سازی ویلا با سبک کلاسیک و سایر سبک‌ های طراحی باید به نکات مهمی توجه کنند.

* خلاقیت در ایده پردازی، و مشورت طراحان با کارفرما در خصوص طرح ارائه شده

 

* طراحی محوطه با توجه به شرایط و قوانین حاکم بر ویلا، و هماهنگی دو عنصر( ساختمان و محوطه) و مشورت و در نظر گرفتن سلایق مالک 

 

* مشخص نمودن طراحی نهایی به همراه جزئیات دقیق پروژه

 

* برآورد تقریبی هزینه محوطه سازی ویلا کلاسیک، با در نظر گرفتن متریال‌ ها و گیاهان انتخاب شده

 

* تعیین زمان شروع عملیات اجرایی محوطه و اتمام پروژه

در پایان کلام باید بیان داشت، ویلاهای کلاسیک نمونه ای از سبک‌ هایی است که به دلیل ویژگی‌ هایی که دارند مورد توجه عموم مردم قرار گرفته اند و  بکارگیری ستون‌های بلند، مجسمه‌های تزئینی باشکوه، استفاده از سرستون ‌های زیبا و طاق ‌های بلند، و ... نمونه ای از متریال ‌هایی هستند که برای طراحی ویلای کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای طراحی نمای ویلا کلاسیک در مقایسه با سبک‌های دیگر از جزئیات کمتری استفاده می‌شود و تنوع مصالح ساختمانی در این سبک کمتر است، و قابل ذکر است محوطه سازی ویلا کلاسیک یک کار کاملا تخصصی می‌باشد که به منظور برآورد هزینه ‌ها و هماهنگی فضای داخلی و خارجی ساختمان نیاز است از طراحان فضای سبز که در این زمینه از مهارت و تخصص خاصی برخوردار هستند و دارای ایده پردازی‌ های خلاقانه و نوین هستند کمک دریافت نمائید.

 

هزینه محوطه سازی

 

 

چنانچه قصد سرمایه گذاری در استان مازندران را دارید، توصیه می کنم از فایل های مختلف این سایت استفاده کنید، زیرا مجموعه املاک رادین، در حوزه کاری خود و در امور بازار مسکن، انواع ویلاها در سبک، و سازه های متفاوت، و طبق سلایق مختلف و با قیمت های متفاوت، در سایت خود گردآوری کرده است، تا بتواند از این طریق کمک رسان شما کاربران گرامی باشد، برای کسب اطلاعات و مشاوره رایگان می توانید با این مجموعه تماس برقرار کنید.

از اینکه تا انتهای مقاله با مجموعه املاک رادین همراه بودید و ما را در این راه همراهی می کنید بسیار سپاسگزارم، امیدوارم همواره سلامت، شاد و پر روزی باشید

 "" لینک پیشنهادی ""

 فروش ویلا خاص

ویلا نما مدرن

خرید ویلا سند دار

خرید ویلا ارزان