امروزه مسافرت، مهاجرت و زندگی در مناطق شمالی کشور یکی از گزینه های انتخابی برای هر شخص می باشد که معمولا در جهت کسب آرامش و بهبود سلامتی، تغییر سبک و‌ روال زندگی و فرار از مشکلات حاکم بر زندگی ماشینی موجود بر پایتخت نشینی و سایر شهرهای بزرگ می باشد، و زندگی در شمال گاها رویا و دغدغه ذهنی بسیاری از افراد خارج از این خطه است، و همواره به این موضوع فکر می کنند که ادامه زندگی خود را در این شهرهای سرسبز سپری کنند و در محیطی بکر بدور از شلوغی های شهرهای بزرگ زیست کنند.

همچنین شرایط جامعه به نحوی گشته که در حال حاضر زندگی در کلان شهرها نسبت به قبل سخت تر شده است وجود تورم و گرانی، به طبع هزینه های سرسام آور و سایر مشکلات و … زندگی را برای اکثر افراد فلج کرده است، و از این رو شهرهای شمالی همواره میزبان مسافران و مهاجرت کنندگان می باشند.

در ادامه باید اشاره داشت موقعیت مکانی شهرهای شمالی ایران موجب شده استان مازندران یکی از مناطق مهم برای زندگی و جذب توریست در بین سایر استان ها شناخته شود، حال انتخاب چه شهری از استان مازندران برای اقامت و زندگی مناسب می باشد کار آسان و راحتی نیست زیرا با وجود این تفاسیر هر کدام از شهرهای مازندران و سایر مناطق شمالی برای زندگی بستگی به شرایط، نوع اقامت، دیدگاه شخصی، بودجه و ... دارد، قابل ذکر است طبق گزارشات و آمارهای موجود از رشد جمعیتی استان مازندران باید متذکر شد این منطقه از نظر مهاجرت با افزایش روبرو بوده است از این رو این آمارهای ثبت شده نشان دهنده رضایت افراد از مهاجرت و محیط زندگی می باشد، همچنین درصد آماری شهرهایی که مهاجرت پذیر بوده اند می توان به قائمشهر، نوشهر، آمل، رامسر و محمودآباد اشاره داشت، همچنین این شهرها جداگانه دارای محلات و روستاهایی می باشند که امروز قصد ‌داریم به معرفی یکی از این مناطق بپردازیم بنابراین با ما همراه باشید.

 

مشکلات زندگی در کلان شهرها

 

شهرستان نور یکی از شهرهای غربی استان مازندران است که همانند سایر بخش های این خطه از پوشش گیاهی و آب و هوای معتدل برخوردار است و این منطقه در ابتدا به سالده معروف بوده است که تغییر نام داده و با نام فعلی شناخته می شود، این منطقه به سبب برخورداری از منابع طبیعی و همجواری با دریا به پایتخت ساحلی ایران معروف است، شهرستان نور از شمال به دریای خزر، از شرق به محمودآباد و آمل، از جنوب به استان تهران و از غرب نیز به شهرستان های چالوس در ارتباط است، به همین جهت در نور می توان شاهد جنگل های بکر و ساحل های بی نظیر بود.

همانطور که در ابتدای مطالب ذکر شد، هر شهر و شهرستانی از مجموع افراد، محلات، روستاها و ... تشکیل شده است از این رو بعضی از روستاها گمنام مانده اند و کمتر افرادی از زیبایی و مزیت های آنها شناخت دارند از این رو روستای سنگتاب چمستان از توابع نور جزء همین دسته است، این روستا در دهستان میان رود قرار گرفته و جزء روستاهایی است که از جمعیت کمی برخوردار است و کمتر در معرض ساخت و ساز و انبوه سازی قرار گرفته است و محیط روستایی خود را حفظ کرده اند، قابل ذکر است این روستا بر اساس سرشماری ایران دارای ۳۰۹ نفر برابر با ۷۷ خانوار جمعیت دارد، که شغل افراد این روستا بر اساس پیشینه بزرگان خود کشاورزی و باغداری است.

این روستا به جهت موقعیت قرارگیری اش، فاصله کمی با پایتخت را داراست و همین مزیت می تواند گزینه ای مناسب برای رفت و آمد باشد، همچنین دسترسی آسان به این مناطق می تواند بستر مناسب برای سرمایه گذاری و ساخت و ساز در سنگتاب و همچنین خرید ویلا در نور و ... را فراهم کند، آب و هوای مطبوع شهر نور به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه ای که دارد، دارای آب و هوای ساحلی، کوهستانی و جنگلی را دارا می باشد بطور همزمان می باشد که کمتر شهری در ایران وجود دارد که آب و هوایی سازگار با همه افراد داشته باشد.

 

روستا سنگتاب

 

از دیگر نکات مثبت که می تواند زمینه  خرید و فروش ویلا، خرید زمین و سایر سرمایه گذاری ها را فراهم کند وجود طبیعت سرسبز و زیبا و برخورداری همزمان از منابع طبیعی همچون کوه، ساحل و جنگل است که می تواند برای تمامی افراد با سلایق مختلف مناسب باشد، این ویژگی منحصر به فرد در نتیجه می تواند اشخاص را با خرید یک ویلا در نور و حومه ی آن صاحب هر سه نوع از این طبیعت کند.

همچنین در ادامه مطالب باید متذکر شد وجود اراضی قابل ساخت و مناطق مستعد رشد در این روستا و مناطق اطراف همچون چمستان و نور می تواند باعث‌ ترقی این مناطق گردد، و زمینه ساز سرمایه گذاری با خرید ملک و ویلا و ... گردد، همچنین برای اطلاع بیشتر باید اشاره داشت انواع ویلاهای موجود در روستا و مناطق اطراف با توجه به امکانات و موقعیت ملک از 500 میلیون تومان تا 5 میلیارد تومان وجود دارد که همین موضوع بیانگر این است که خرید ویلا در این مناطق چندان بالا نیست، اما روز به روز این قیمت ها با توجه به کم شدن اراضی و افزایش ویلاها و ... رو به  افزایش است‌ و هرچه سریع‌تر برای این کار اقدام کنید، قطعا سرمایه‌گذاری پرسودتری خواهید داشت.

 

سرمایه گذاری در روستا سنگتاب

 

همچنین شما کاربران گرامی برای اخذ هر گونه مشاوره در جهت خرید ویلا در روستای سنگتاب و سایر مناطق اعم از ویلا جنگلی، ویلا سند دار، خرید ویلا مبله و... می توانید از مشاوران متخصص و مجرب املاک رادین مشاوره و کمک دریافت نمایید، زیرا مشاوران مربوطه با توجه به سلایق، بودجه و موقعیت مد نظر افراد می توانند گزینه هایی همچون: ویلا دوبلکس، ویلا نیم پیلوت، ویلا فلت، ویلا اقساطی و... را معرفی نمایند، جهت کسب اطلاعات بیشتر برای مشاوره رایگان با مجموعه املاک رادین تماس برقرار کنید.

با آرزوی سلامتی و موفقیت های روزافزون.

 

  : : مقالات پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : :

روستای بنفشده کجاست و خرید ویلا در بنفشده نور

روستای کرات کتی و خرید زمین در روستای کرات کتی نور

خرید خانه کلنگی و خانه روستایی و تبدیل آن به بومگردی

بلاتکلیفی مردم برای سرمایه گذاری در ایران

سرمایه گذاری با خرید زمین در شمال با املاک رادین