طراحی اتاق خواب

در طراحی و دکوراسیون داخلی، اتاق خواب از جمله اتاق هایی می باشد که کمتر دیده شده و مورد توجه قرار می گیرد. آنچه که بیشتر در دیزاین و طراحی فضای داخلی خانه و یا باغ ویلا مورد اهمیت قرار می گیرد، آشپزخانه و اتاق پذیرایی یا نشیمن می باشد. از آنجا که طراحی و ساخت آشپزخانه ( البته آشپزخانه مدرن) معمولاً با سبک باز و یا اُپن مانند، ساخته می شود در موازات اتاق پذیرایی طراحی می گردد. از این رو آشپزخانه و اتاق پذیرایی در تیر رس نگاه مهمانان و آشنایان قرار داشته و بیشتر از سایر اتاق ها از جمله اتاق خواب که از چشم همگان پنهان است، مورد توجه قرار می گیرند. این پنهان ماندن و بی توجهی در طراحی و دکوراسیون اتاق خواب در حالی اتفاق می افتد که این مکان، محلی برای استراحت و رفع خستگی روزانه می باشد. بنابراین می بایست طراحی و دیزاین آن طوری انتخاب شود که آرامش را برای داشتن یک خواب راحت و بی دغدغه، ایجاد نماید. امروزه سبک های متنوعی برای دیزاین و دکوراسیون اتاق خواب در نظر گرفته می شود. چیدمان های مدرن برای اتاق خواب یکی از سبک های بسیار زیبا و دلپسند برای جوانان و نوجوانان می باشد. ما در این مقاله قصد داریم که شما را با چیدمان های مدرن برای اتاق خواب آشنا سازیم.

طراحی و چیدمان مدرن اتاق خوابطراحی و چیدمان مدرن اتاق خواب

 


 

خرید ویلا در شمال و مناطق گردشگری آن


 

 

 

ویژگی های چیدمان های مدرن برای اتاق خواب

استفاده از ایده های مدرن و مطابق باب روز در طراحی و دیزاین اتاق خواب تان، می تواند علاوه بر داشتن خوابی آسوده و راحت، تاثیر فوق العاده ای در قیمت و فروش بهتر منزل و یا باغ ویلایتان داشته باشد.

یکی از چیدمان های مدرن برای اتاق خواب، پیروی از سبک ژاپنی وابی - سابی می باشد. در چنین طراحی، ایجاد عدم تقارن و هماهنگی میان اسباب و اثاثیه اتاق، زبری و سادگی وسایل از ویژگی های بارز این سبک ژاپنی می باشد.

سبک وابی- سابی، یعنی دکوراسیونی ناهماهنگ و نامتقارن ایجاد کردن، می باشد. برای استفاده از چنین سبکی، نیاز نیست که وسایل و چیدمان اتاق خواب تان، هماهنگ و ست با یکدیگر باشند. از این رو می توانید کوسن های رنگارنگ و ملحفه های نا هماهنگ را با دیوار هایی که به رنگ های نامرتب، رنگ زده شده اند را تزئین و طراحی کنید. سبک وابی سابی در حقیقت یعنی آوردن آرامش، صلح و امنیت در عین سادگی در فضای اتاق خواب تان می باشد.

این نوع سبک، نیازی به تجمل گرایی و داشتن اسباب و اثاثیه گران قیمت نمی خواهد. با وسایل قدیمی و ساده می توانید، اتاق خوابی لذت بخش را تهیه و آراسته کنید.

چیدمان مدرن اتاق خواب باغ ویلاچیدمان مدرن اتاق خواب باغ ویلا

 


 

دکوراسیون حیاط ویلا در شمال


 

 

برای استفاده بهتر و بیشتر از این سبک ژاپنی، می توانید تزئینات داخلی اتاق خواب تان را به لحاظ نوع رنگ ملحفه ها، دیوار ها و پرده ها، نزدیک به هم انتخاب کنید تا در جهت لوکس شدن و مدرن دیده شدن اتاق خواب تان کمک کنید.

البته یکی از ایده های جالب و صد البته داشتن خوابی بی استرس و راحت، پوشاندن پنجره های اتاق خواب تان می باشد. اتاق خواب، محلی برای رسیدن به آرامش و رفع خستگی می باشد. از این رو می توانید برای پنجره های اتاق تان از پرده های تیره، مانند آبی تیره و یا قرمز تیره رنگ استفاده کنید. تا اگر تصمیم به دیر بلند شدن از خواب را دارید، نور خورشید، موجب آزار و اذیت شما نشود.

همچنین جهت هماهنگی بیشتر می توانید، دیوارهای اتاق خواب تان را با رنگ پرده ها، سِت و هماهنگ در نظر بگیرید.

از جمله ایده های دیگری که برای چیدمان های مدرن برای اتاق خواب تان می توانید در نظر بگیرید، توجه به طرح و انتخاب فرش برای اتاق می باشد. البته انتخاب فرش برای اتاق خواب، سلیقه ای می باشد. می توانید از فرش، گلیم، موکت و ... برای تزئین و چیدمان کفپوش اتاق خواب تان استفاده کنید. انتخاب فرش طرح دار با نقش و نگار های زیبا، می تواند حال و هوای چیدمان اتاق تان را تحت تاثیر قرار دهد.

اتاق خواب شیک و مدرن برای باغ ویلااتاق خواب شیک و مدرن برای باغ ویلا

 

مقالات پیشنهادی املاک رادین:

 

طراحی ویلا در شمال به سبک

لوکس ترین ویلاهای شمال

از خرید ویلا در شمال ناراضی ام چون

زمین های تجاری در شمال و رشد چندین برابری در سالهای آتی

اگر قصد سرمایه گذاری در شمال را دارید باید بخوانید

چرا هر ایرانی بایست در شمال خانه یا زمین داشته باشد