کمتر کسی وجود دارد، که اولویت در هنگام خرید ویلا، در کنار توجه به طراحی، زیبایی نما، و دکوراسیون داخلی ساختمان، توجه به اصول، و طراحی های ساختمانی باشد، اما باید بیان داشت، یکی از مهم ترین، اصول طراحی حاکم بر ویلای شمال، طراحی پارکینگ می باشد، که این ویلا، اولین ارتباط مستقیم، با محیط بیرونی ساختمان، و محوطه سازی دارد، و مجموعه املاک رادین قصد دارد، به دلیل کم اهمیت، قرار گرفتن این فضا، به این قسمت از ساختمان،( پارکینگ) بپردازد، برای اطلاعات بیشتر، با این مقاله همراه شوید.

 

 



مفهوم پارکینگ چیست؟



 

 پارکینگ، یا توقفگاه، مکانی است، که خودروها، در طول مدت زمانی، که مورد استفاده مالکین نمی باشند، در محیط مذکور، نگهداری می‌شوند، و قابل ذکر است، پارکینگ ها، در محیطی عمومی، معمولا، دو طرف جاده ها مجاز به پارک می باشند، و یا در فضاهایی بصورت عمومی و خصوصی، و‌ با ساختاری همچون، سرپوشیده و رو باز تعبیه شده است. 

 

پارکینگ چیست

 



 انواع پارکینگ هایی اجرایی



 

*  پارکینگ مسقف:

بر اساس اینکه این مجموعه، فعالیت خود را در حوزه بازار مسکن در مناطق شمالی انجام می دهند، بنابراین بسیاری از این مقاله ها و گردآوری اطلاعات، در راستای همین خطه می باشد، به همین جهت، بررسی انواع پارکینگ ها در مناطق شمالی شمالی می باشد.

همانطور که اطلاع دارید، مناطق شمالی، بر اساس آب و هوا، و وجود دریای خزر، همواره در معرض باراش ناگهانی باران و باد و ... می باشد، و این مسئله، امری بسیار طبیعی، برای افراد ساکن در این مناطق می باشند، بنابراین در هنگام ساخت ساختمان و دیگر اجزای آن، همانند، پارکینگ، باید به این مسائل توجه کنید، زیرا همین تغییر آب و هوایی، می تواند، برای بسیاری از ماشین ها، مشکل آفرین باشد، بنابراین، بسیاری از افراد، برای جلوگیری از این مشکلات، و یا تابش مستقیم خورشید، سعی می کنند، در هنگام ساخت ساختمان، پارکنیگ های مسقف، طراحی نمایند، همچنین گاها، بسیاری از افراد، این سقف های سر‌پوشیده را بصورت، متحرک می سازند، تا بتوانند، در زمان های ممکن، این سقفها را حرکت دهند.

 

پارکینگ مسقف

 

* پارکینگ مهمان:

شهرهای شمالی، همواره میزبان متقاضیانی، برای خرید و فروش ویلا و ملک است، و در همین جهت، بعد سرمایه گذاری در این خطه، در فصل های گوناگون، به صورت خانوادگی، یا به همراه مهمان، رهسپار این دیار می شوند، و قابل ذکر است، برای اسکان و جایگزاری ماشین ها، نیازمند فضایی مناسب می باشد، که کارشناسان برای جلوگیری از مزاحمت و آرامش خاطر، توصیه می کند، پارکینگ هایی برای مهمانان در ساختمان های خود تعبیه کنند.

و اصول اجرای، پارکینگ های مهمان، می بایست، امری ضروری در تمامی طراحی های ساختمان ها و ویلاها، قرار گیرد.

 

پارکینگ مهمان

 



متریال و نمای ظاهری پارکنیگها



 

 

 معمولا پارکینگ ها، دارای سایبان می باشند، و همچنین، مهم ترین المان هایی است که، در محیط کلی ساختمان، بسیار تأثیر گذار است، در همین راستا، در طراحی این فضا، می بایست، بسیار دقت نمود، و چنانچه محوطه سازی حیاط، با این متریال مذکور، هماهنگ و همخوانی داشته باشد، می تواند، در راستای زیباسازی فضای بیرونی ساختمان، بسیار موثر باشد، و فضا را زیباتر جلوه دهد، بنابراین، در هنگام ساخت و اجرای این سازه، بی اهمیت نباشید.

 

 



 تعبیه دیوار، برای پارکینگ های روباز 



 

اکثر افراد، این اصول، در طراحی را، بسیار کم اهمیت می دانند،  اما برای حفظ خودرو در برابر عوامل طبیعی، توصیه می شود، در پارکینگهای روباز، از سقف هایی با جنس، پی وی سی، پلی کربنات، و ... استفاده نمایند، و همچنین، می توان، از دیوارهایی مطابق با جنس پارکینگ استفاده شود، تا علاوه بر زیباسازی، نقش محافظتی را، برای خودرو عمل نماید. 

 

 



 کفپوش مناسب، پارکینگ ها



 

از دیگر گزینه هایی که باید در پارکینگ ها بسیار مورد توجه قرار گیرد، مسئله کفپوش ها می باشد، در انتخاب یک کفپوش مناسب، باید به عواملی همچون، میزان مقاومت، فشار، هزینه ی اجرایی، سبک طراحی و ... توجه کرد.

باید بیان داشت، در ویلاهای شمال، معمولا از کفپوش ، پلی اورتان، بتن، موزاییک و سنگ های طبیعی و مصنوعی، استفاده می شود.

 

 کفپوش پارکینگ ها

 



  درب های مقاوم و ایمن، پارکینگ ها



 

 از گزینه های بسیار مهمی که می بایست با آن بسیار توجه کرد، موضوع درب های ورودی ساختمان و مخصوصا پارکینگ می باشد، معمولا طراحان سعی می کنند، درب های ورودی، پارکینگ را، متناسب با نمای ویلا و سبک طراحی ساختمان، در نظر بگیرند، زیرا این امر، می تواند، به زیباسازی بیشتر، ساختمان، بیفزاید، و همچنین برای ایمنی بیشتر، بهتر است، از دربهایی که بصورت ساده و یکپارچه، که بدور از هرگونه شکاف و دید است، استفاده نمائید، زیرا اینگونه درها، باعث عدم دید کافی، از بیرون حیاط، به فضای داخل می گردد.

 

اصول درب های پارکینگ

 

در آخر مقاله، باید بیان داشت، پارکینگ ویلا، به تنهایی، بخشی برای خودرو، نمی باشد، بلکه، فضایی، برای محوطه سازی بیرونی ویلا می باشد، و به همین جهت، در هنگام ساخت، می بایست با رعایت اصول، و استانداردهای حاکم‌ بر این فضا ساخته شود، همانطور که طراحی پارکینگ ویلا، شیک تر و اصولی باشد، علاوه بر ایمنی، ساختمان را زیباتر، و با ارزش تر می نماید. 

 مجموعه املاک رادین، از اینکه نا انتهای مقاله با ما همراه بودید، بسیار سپاسگزار است، همچنین باید بیان داشت، این مجموعه، برای راحتی و انتخاب درست، کاربران خود، از کارشناسان مجرب، بهره مند گشته، تا شما را در حوزه ی بازار مسکن، کمک و یاری نمایند، و همچنین برای اطلاع کامل از قیمت املاک موجود در مناطق شمالی، کافیست به آگهی های ثبت شده، مراجعه نمائید، و یا با مشاوران مجموعه، تماس برقرار نمائید، با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما همراهان گرامی.

 

لینک های پیشنهادی:

خرید ویلا فلت

فروش ویلا همکف لاکچری

فروش ارزنده ویلا

فروش زمین در شمال