یکی از انواع سرمایه گذاری ها و هدف های برای افرادی که در شهرهای بزرگی همچون تهران زندگی می کنند، خرید ویلا در شمال یا خرید زمین در شمال می باشد. به عنوان مشترین خرید املاک و مستغلات در شمال، باید به یکسری از مراحل و گام های خرید ویلا در شمال آگاه باشید، تا از خریدتان لذت ببرید. اگرچه بهترین راهکار برای انتخاب ویلاهای مناسب در شمال این است که به طور حضوری به مشاور املاک در منطقه مورد نظر خود مراجعه کنید، اما بهتر است یک نمای کلی از مراحل خرید ویلا در شمال را بدانید.

 

مراحل خرید ویلا در شمال

 

پنج مرحله اساسی برای خرید ویلا در شمال



مرحله اول: تعیین هدف خرید ویلا در شمال

اگر هدف شما سرمایه گذاری در منطقه ی شمال با خرید ویلا می باشد؛  زیبایی شمال و موقعیتِ جغرافیایی و اقتصادی (از جهت سرمایه گذاری و رونق اقتصادی) جزء جدانشدنی این منطقه می باشد. امروزه با روش های ساخت ارزان ویلا در این منطقه این امکان به وجود آمده که افراد با توانایی های اقتصادی مختلف نیز این امکان را داشته باشند تا برای خود ویلایی هر چند با امکانات کمتر بخرند. با جستجو در لیست آگهی های فروش ویلا، متوجه خواهید شد که در بین آن ها مواردی بسیار زیادی وجود دارد که از لحاظ قیمت، با هزینه خرید آپارتمان در بسیاری از شهر ها برابری می کند و این یعنی خرید ویلای خصوصی در مازندران برای بسیاری از افراد جامعه امکان دارد. همچنین منطقه شمال کشور دارای منابع آب فراوان است که خود در آینده نه چندان دور برتری اقتصادی زیادی به این منطقه می دهد. علاوه بر آن توریست پذیر بودن شمال باعث می شود که در تمامی ایام سال رونق اقتصادی در آن وجود داشته باشد.

اگر هدف شما از خرید ویلا در شمال، گذراندن اوقات فراغت و داشتن لحظات شاد در طبیعت بکر شمال است؛ شکی نیست که زیبایی های این منطقه در رتبه های نخست جای میگیرد. البته برای کسانی که امروزه به دلیل آلودگی های شهری دچار امراض ریوی و قلبی شده اند و یا به دلیل شرایط زندگی پرتنش در شهر با ناراحتی ها و اختلالات روانی بی شمار از جمله استرس دست به گریبانند؛ شمال مکانی است که می تواند محل خوبی برای این جمله از افراد برای زندگی دائمی باشد.

 

مراحل خرید ویلا در شمال 

 

مرحله دوم: انتخاب منطقه موردنظر برای خرید ویلا

 

 یکی از اصلی ترین عوامل برای انتخاب ویلا بحث بعد مسافت نسبت به محل زندگی ما است. استان مازندران و شهرهای اصلی آن برای خرید ویلا بسیار به تهران نزدیک تر هستند.

اگر به دنبال خرید ویلا ساحلی هستید، باید از میان شهرها و روستاهای ساحلی مانند: رامسر، چالوس، نوشهر، نور، بابلسر و.. ویلایتان را انتخاب کنید. ویلاهای این منطقه به دلیل دسترسی راحت و سریع به امکانات رفاهی و جاده های مواصلاتی به تهران، قیمت بالاتری نسبت به ویلا جنگلی دارند.

ویلاهای جنگلی واقع در شهرهای چمستان، آمل، بابل و.. می تواند خرید ارزانی برای شما باشد. البته این موضوع را در نظر بگیرید ویلاهای شهرها و روستاهای غربی مازندران نسبت به ویلاهای شرقی مازندران گران تر هستند.

 


مرحله سوم: استفاده از افراد متخصص( مشاور املاک معتبر) برای خرید ویلا

 

همانطور که می دانید، کمک گرفتن از افراد باتجربه، متخصص و دلسوز می تواند در امر آموزش خرید ویلا در شمال به شما کمک شایانی کند. مشاور املاک به عنوان نماینده مطمئن کمک زیادی به شما در قانونی و معتبر بودن ملک می کند. مشاوران املاک باتوجه به تسلط بر منطقه مورد نظرتان، اطلاعات مفیدی را درباره خانه‌ها، محله‌ها و مسیرها در اختیار شما قرار دهند. آن‌ها به شما می‌گویند که کدام مسیر در دسترس عموم قرار ندارد و کدام محله‌ها شلوغ‌تر هستند.

مشاوران املاک این اطلاعات با ارزش و نتیجه چندین سال تجربه خودشان را به صورت رایگان در اختیارتان قرار می دهند، بنابراین حتما از مشاور املاک معتبر برای این کار بهره بگیرید.

 

 مراحل خرید ویلا در شماللپ


مرحله چهارم: توجه کامل به قیمت، امنیت، سند ویلا، امکانات و موقعیتِ ویلا

قبل از اقدام به خرید ویلا در شمال، باید نگاهی داشته باشیم شرایط مالی خودمان و ویلای مدنظرمان، باید شرایط و موقعیت ویلا را کاملا مد نظر داشته باشیم و به شدت در مورد بحث سند ویلا سخت گیری کنیم و موشکافانه از صحت سند آن مطمئن شویم. بعد از آن بپردازیم به بحث امکانات ویلا و نکته مهم پایانی سن ویلای ساخته شده را نیز مد نظر قرار دهیم.

 

 

مرحله پنجم: تنظیم قرارداد ویلای انتخاب شده

آخرین مرحله در خرید ویلا در شمال، ارائه تمام اسناد و مدارک لازم به نماینده املاک و دریافت کد رهگیری می باشد،  و سپس انتقال سند ملک به خریدار است. به طور معمول چند روز طول می‌کشد تا مراحل انتقال سند در دفترخانه رسمی، کامل شود. البته این کار برای ویلاهایی می باشد که دارای سند تک برگ یا همان سند شش دانگ می باشد. سندهای شورائی و.. به دفترخانه رسمی نیازی ندارند.

 

 مراحل خرید ویلا در شمال


 

مقالات پیشنهادی سایت املاک رادین:

بعد از خرید ویلا در شمال، چه هزینه هایی داریم؟

دلایل مقرون به صرفه بودن خرید ویلا در شمال

عوامل موثر در قیمت ویلای شمال چیست؟

10 نکته ای که در خرید ویلای لوکس شمال باید در نظر بگیرید

بایدها و نبایدهای خرید ویلا روستایی در شمال

نکات فسخ قرارداد، خرید ویلا در شمال

تحلیل بازار خرید ویلا در شمال، سال ۱۴۰۰