با وجود اینکه اکثر متقاضیان خرید ویلا در شمال، تمایل به خرید ویلا با قیمتی ارزان و کم دارند، اما برخی مایلند بدانند قیمت ویلاهای لوکس و گران چگونه است و چه امکاناتی در این نوع ویلا وجود دارد.

در گذشته به دلیل کم بودن تعداد ساخت و ساز ویلا در شمال فقط عده ی بسیار کم و افراد ثروتمند قادر به خرید ویلا در شمال بوده اند، اما امروزه به دلیل سرمایه گذاری و پتانسیل خوب اقتصادی ساخت ویلاهای متنوع در شمال کشور خصوصا در شهرهای غربی مازندران بسیار بالا رفته است و هر گونه ویلا با هر نوع امکاناتی می توان پیدا نمود. ار آنجائیی که تعداد این نوع ویلاها زیاد شده است و بین صاحبان ویلا یک فضای رقابتی به وجود آمده است تا آن ویلا را با بهترین امکانات و متریال برای جذب مشتری وارد بازار هدف کنند. البته این ویلاها مشتریان خاصی برای خرید دارند و سازندگان می کوشند کیفیت و امکانات ساخت خود را که بسیار عالی هم هست به رخ مشتریان بکشند.

 

علت گرانی ویلا در شمال

 

علت گرانی ویلا در شمال

 

مساحت و سازه ویلا

اصلی ترین مسئله ایی که یک ویلا را از لحاظ قیمتی از سایر ویلا ها جدا می کند بحث مساحت و متراژ آن است. به طور مثال یک ویلایی با متراژ 1000 متر مرع با بنای همکف 500 متری گرانتر از یک ویلایی با متراژ 300 متر مربع می باشد.

همچنین لوکس بودن و گران بودن ارتباط بسیار بالایی با وضعیت ظاهری ویلا دارد که باید نما مدرن یا نما رومی باشد. بنابراین تعداد طبقات ویلا بسیار به این امر کمک می کند. عموما ویلاهای دوبلکس یا تریبلکس را می توان در زمره ی ویلاهای لوکس و گران قرار داد، اما ویلاهایی با بنای همکف نیز وجود دارند که به دلیل متراژ بالا و معماری شگفت انگیز می توان آن را در دسته ی ویلاهای گران قرار داد. چنین ویلاهایی معمولا دارای طراحی بی‌نظیر و منحصر به فرد هستند و بیشتر از سازه‌های مدرن و سازه‌های کلاسیک و یا تلفیقی از این دو پیروی می‌کنند.

یکی دیگر از علت گرانی ویلا در شمال، اتاق خواب مستر است. علاوه بر کیفیت این اتاق، تعداد آن ها نیز بسیار مهم است. زیرا از یک ویلای لوکس و گران انتظار داریم که اتاق های خواب مستر متعددی داشته باشد. پرچمداران ویلاهای گران در شمال به طور کلی دارای 5 اتاق خواب مستر هستند.

 

 علت گرانی ویلا در شمال

متریال های بکار گرفته شده در ساختمان ویلا

 

شمال کشور مخصوصا در نواحلی ساحلی آب و هوای آن از رطوبت بسیار بالایی برخوردار است؛ که در طولانی مدت باعث آسیب به وسایل منزل و کاهش طول عمر مفید بنای ساختمان می شود. نکته مهم در هنگام ساخت ویلا و مصالح مورد استفاده در شمال؛ این است که ساختمان ویلا در مقابل رطوبت بسیار مقاوم باشد. متاسفانه برخی از سازندگان به خاطر کاهش قیمت و برای این که زودتر ویلای خود را به فروش برسانند از مصالح بسیار بی کیفیتی برای ساخت ویلای خود استفاده می کنند که کلا در برابر رطوبت مقاوم نیستند. البته این امر ممکن است در سال های ابتدایی مشهود نباشد اما به مرور زمان آثار رطوبت در آن سازه نمایان می شود.

از آنجائی که در ساخت ویلا در شمال، مصالح و متریالی که استفاده می شود بسیار متنوعند و نمی توان صرفا از یک نوع متریال به عنوان بهترین نوع و با کیفیت ترین نوع نام برد. اما یکی از اصلی ترین پارامتر ها نوع سنگ استفاده شده در نمای ساختمان است که تفاوت قیمتی انواع مختلف آن، بسیار بالاست. کاربرد سنگ‌های گران قیمت در مناطق مختلف دنیا با هم فرق دارند و در شمال کشور یکی از متریال گران قیمت مورد استفاده در ویلاهای لوکس شمال معمولا از سنگ‌هایی چون تراورتن، گرانیت، سند استون و سنگ نمای چینی و سنگ‌های وارداتی برای ویلاهای خاص و گران با توجه به نوع کاربرد مختلف در ویلا اعم از نما، محوطه، دیوار و... استفاده می‌شود.

 

علت گرانی ویلا در شمال 

 

امکانات ویلا

یکی از موارد مهم دیگری که ویلاهای خاص شمال را متفاوت جلوه می دهد، امکانات و امتیازات منحصر به فرد آن‌هاست که این امتیازات و امکانات شامل، زمین‌هایی بزرگ با مساحت بالای چند هزار متر و دارای درختان میوه ده و...، استخر، سونا، جکوزی، محوطه سازی عالی، امکانات شهرکی خاص، محوطه ورزشی و بازی، پارک و ... اشاره داشت.

 امکانات تفریحی در ویلاهای گران قیمت و خاص در سراسر دنیا با هم کمی مشترک و اما در بیشتر  موارد متفاوت است، از این امکانات می‌توان به امکانات طبیعی و امکانات مصنوعی و ساخت بشر نام برد. امکانات طبیعی در هر ویلایی به ویژه ویلاهای گران قیمت و منحصر به فرد داشتن مناظر جذاب و دیدنی جنگل و دریاست و یا نسیم خنکی از میان رودخانه‌ای زیبا میان کوه‌های پوشیده از برف آلپ و یا کوه‌های البرز و دماوند که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.
دومین امکانات رفاهی و تفریحی ویلاهای گران قیمت و لوکس دسترسی به ساحل خصوصی و امکانات تفریحی ساحلی نظیر جت اسکی، قایق، و ورزش‌های آبی می‌باشد که می‌تواند ساخته دست بشر باشد ( مانند ویلاهای داخل شهرک دشت نور واقع در چمستان) و یا تله‌کابینی در دل جنگل‌های سبز شمال در مجاورت ویلایی لوکس ( مانند شهرک نمک آبرود در چالوس) و...

امکانات اشاره شده فوق بیشتر مربوط به فضای خارجی ویلاست و در فضای داخلی ویلاهای گران قیمت ما شاهد مساحت زمین بزرگی که با گیاهان و گل‌های زینتی پوشش داده شده که با آبشارهای مصنوعی جلوه‌ای باشکوه به ویلا بخشیده است، علاوه بر این مساحت زیاد زمین در این دست از ویلاها بستر مناسبی برای ورزش‌هایی چون تنیس، میدان اسب سواری، استخر، سونا، و تفریحات دیگر را فراهم می‌کند.

ناگفته نماند علاوه بر متریال لوکس و خیره کننده در ساخت داخلی ویلا ما شاهد استخر داخل ویلا که به همراه سونا خشک و جکوزی لحظات خوشی را برای مالک آن رقم خواهد زد و در بعضی از این ویلاهای گران قیمت که به روف‌گاردن مجهز هستند شما میبینید که در قسمت بام و سقف این ویلاها فضایی بسیار زیبا و سبز که به گل‌ها و درختچه‌های گران قیمت تزیین شده و در لابه‌لای این فضای سبز می‌توان از استخر و جکوزی با حوضچه آب سرد آن در تابستان و منظره‌ای بدون مشرف رو به جنگل و دریا لذت برد.

 

علت گرانی ویلا در شمال 

 

موقعیت جغرافیایی ویلا

موقعیت و محله‌ای که ویلا در آن ساخته شده است، بر ارزش گذاری ویلا اثر می گذارد. معمولا ویلاهای خاص شمال را در ارتفاع زیاد از سطح دریا (چون دید و چشم انداز عالی دارند) در پای کوه و دامنه جنگل و یا در نواحی ساحلی و در قطعه اول آب که به پلاک یک ساحل و چسبیده به دریا شناخته می‌شوند؛ خواهیم دید. یا ویلاهای موجود در شهرهای غربی مازندران مانند رامسر، نوشهر، چالوس از ویلاهای موجود در شهرهای شرقی استان مازندران؛ به دلیل دسترسی سریع به جاده های مواصلاتی به تهران، گران تر می باشد.

شهرک‌های معروفی در شمال وجود دارند که ارزش ملک در آن‌ها بسیار بالاتر از شهرک‌های دیگر است و یکی از دلایل شهرک‌هایی که در شمال لقب گران‌ترین شهرک را به خود اختصاص دادند همین مساله است. این شهرک‌ها در موقعیت خوب منطقه و بیشتر در استان مازندران از بابلسر تا کلارآباد قرار دارند، دارای امکانات کامل شهرکی هستند، ارزش زمین در آن‌ها بالاست، به عنوان شهرک‌های برند شمال شناخته می‌شوند یعنی اسم و رسم دارند، از مجموع ویلاهای خاص و شیک تشکیل شده‌اند، هزینه شارژ شهرک بالاست و در کل شهرک‌های منظم و خاصی هستند. گران‌ترین شهرک‌های شمال را می‌توان به شهرک امیردشت در متل قو- شهرک پالم پلازا در کلارآباد- شهرک پارک ویلا در چلک نوشهر- شهرک دریابیشه در نوشهر ونوش- شهرک فردوس در رویان- شهرک خزرشهر در بابلسر- شهرک دریاکنار و شهرک‌های برند دیگر خلاصه کرد.

علت خاص بودن و گران قیمت بودن ویلاهای موجود در این شهرک ها، داشتن ویلاهای منسجم و شیک، فاصله مناسب ویلاها از هم، مشاعات مناسب، موقعیت مناسب، مساحت زمین بالا، امنیت بالا، کنترل عبور و مرور، زیر ساخت قوی، نگهداری و مراقبت ویژه، زیبایی منحصر به فرد، مدیریت واحد اطلاق می‌گردد.


مقالات پیشنهادی سایت املاک رادین:

بعد از خرید ویلا در شمال، چه هزینه هایی داریم؟

دلایل مقرون به صرفه بودن خرید ویلا در شمال

عوامل موثر در قیمت ویلای شمال چیست؟

10 نکته ای که در خرید ویلای لوکس شمال باید در نظر بگیرید

بایدها و نبایدهای خرید ویلا روستایی در شمال

نکات فسخ قرارداد، خرید ویلا در شمال

تحلیل بازار خرید ویلا در شمال، سال