مازندران یکی از معروف ترین مناطق کشور است که، از دیرباز به دلیل طبیعت بکر، و محور گردشگری اش مورد توجه بوده است اما امروزه به سبب رشد اقتصادی، و ساخت و ساز در حوزه مسکن بسیار مطرح گردیده است، و چنانچه در ابتدای امر بخواهیم به کارنامه فعالیت‌های تجاری_اقتصادی آن توجه کنیم، همواره شاهد ساختمان های شیک و لوکس هستیم‌، و باید به این مسئله واقف باشیم که، با وجود این فعالیت ها، به طبع با افزایش فعالیت‌ های پیمانکاری در شمال روبرو خواهیم بود.

 

 



•• پیمانکاری ویلا چیست؟ ••



 

ساخت ویلا در شمال، چنانچه بسیار پر رونق است، اما با مسائلی همچون موارد زیر رو‌برو است:

• انتخاب موقعیت مکانی مناسب

• تمرکز بر اجرا 

• برآورد، و مدیریت زمان و بودجه

• پیش بینی حوادث و بلاهای طبیعی

• وجود مشکلات احتمالی و ... از جمله نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

در ادامه باید بیان داشت، وجود همین مسائل، و پیچیدگی و مشکلات موجود در ساخت ویلا، و ... این زمینه را فراهم کرد تا تمامی مراحل ساخت و ساز به یک فرد دیگر، با نام پیمانکار سپرده شود، زیرا این اشخاص، متخصص در این امور هستند و با روند کارها آشنا می باشند.

 

مجموعه قراردادهای پیمانکاری

 

مطالعه بیشتر "

 طراحی ویلا در شمال با سبک

از الگوبرداری های تکراری ساخت ویلا در شمال بدانید

زمین های تجاری در شمال و رشد چندین برابری در سال های آتی

 



 •• پیمانکار کیست؟ ••



 

منظور از پیمانکار، در واقع به شخصی گفته نمی شود که، فقط برای طراحی و دکور ویلا مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه هدفی که پیمانکار کاملا جدی دنبال می کند، ساخت و اجرا ویلاهای جدید است، و‌ باید اشاره داشت هدف شخص از این کار، از ابتدای امر، یعنی اجر تا انتهای کار یعنی تحویل می باشد، و بطور کلی پیمانکار نماینده مالک ساختمان محسوب می گردد، و قابل ذکر است فرآیند شروع کار پیمانکار، با ثبت قرارداد منعقد انجام میگیرد، و موظف است کارفرما را در شرایط روند کاری خود قرار دهد.

 پیمانکار کیست؟

   



•• وظایف پیمانکار ••



 

* باید در این نوع قرارداد اشاره داشت، پیمانکار همانطور که موظف است تمام مراحل ساخت ویلا را اجرا کند، بلکه مسئول تامین عناصر و مواد اولیه مورد نیاز است، چنانچه متریال مصرفی در تاریخ مشخص شده تامین نگردد، و یا روند کاری متوقف گردد، پیمانکار موظف به پاسخگویی باشد و باید دلایل تأخیر را بازگو کند.

 

* گاهی انبوه سازی و، ساخت و ساز های ویلای شهرکی در شمال افزایش می یابد، و معمولا پیمانکاران برای رسیدگی به تمامی امور نیازمند به یک شخص کمکی می رساند که این روند با حضور فرد دیگری، به عنوان پیمانکار دوم بر طرف می گردد، و قابل ذکر است پیمانکار اول بطور مستقیم با کارفرما در ارتباط است و پیمانکار دوم تنها به تبادل اطلاعات با پیمانکار اول می پردازد و در همین چارچوب فعالیت‌ های مربوطه را اجرا می کند. 

 

* طبق گستردگی روند، کاری پیمانکار، و معمولا  با توجه به قراردادی که بین دو طرف منعقد شده است، محدوده فعالیت‌ ها تعیین و ثبت می گردد، می کنه.

 

* از دیگر وظایف مهم پیمانکار، حضور در مراحل انجام آرماتور بندی می باشد، زیرا انجام آرماتوربندی به همراه بتن ریزی، نیازمند رعایت اصول و قوانینی است که همواره بایست در حضور پیمانکار انجام گیرد تا دچار مشکل نگردد.

 

* بطور کلی تعمیر و نگهداری هر ویلا از برق کشی و تاسیسات تا ... در زمینه کاری یک پیمانکار است، و یک پیمانکار می تواند تعمیر و بازسازی یک‌ بنا را بر عهده دار بگیرد، بنابراین همانطور که بارها اشاره کرده ایم نه تنها ساخت ویلا در شمال، که حتی تعمیر و بازسازی ویلای ساخته شده نیز، به حیطه کاری پیمانکار مربوط می شود. 

 

*  امروزه با رشد تکنولوژی، باعث شده برنامه ریزی و مدیریت پروژه مدرن و بروزتر گردد، و باید اطلاع داشته باشید که به سبب گسترده بودن‌ پروژه ها، معمولا روند کاری با علم و مدرنیته جدید انجام می پذیرد، از این رو می بایست پیمانکار به جدیدترین نرم افزارهای موجود در بازار کاملا مسلط داشته باشد تا بتواند کمک رسان در روند سریع پروژه باشد.

 

در خصوص ادامه مطلب باید اشاره داشت، به دلیل راحتی در پیش برد این موضوع، به سراغ یکی از شهرهای مازندران رفته ایم تا بیشتر با روند کاری این پیمانکاران آشنا شویم، از این رو آمل یکی از شهرهای معروف و محبوب شمال کشور به حساب می آید، و از انجایی که خرید و فروش ویلا در آمل، بیش از پیش، رونق یافته، از این رو  کار پیمانکاری در این شهر رو به گسترش است.

 

چنانچه به شهر آمل سفر کرده باشید وجود جنگل، پوشش گیاهی زیبا و طبیعت بکرش اولین عنصری است که به دید شما خواهد آمد، زیرا آمل یک شهر جنگلی است، و وجود روستاهای زیبا و مناطق اطرافش، باعث گشته این دو محیط با هم تلفیق شوند، از این رو با وجود این ویژگی ها، طراحی و اجرای سبک بنا و ویلاها بسیار  مورد اهمیت می باشد.

و‌ قابل ذکر است، متقاضیان ساخت و خرید ویلا تمایل دارند برای دستیابی به هدف و سلیقه خود، و با بهره برداری از بروزترین متریال و سبک نوین از افراد متخصص استفاده کنند، از آنجایی که مدرن ترین و شیک ترین ویلاها بر اساس طراحی و ایده پردازی های طراحان ساخته شده، و گاها طبق این سخن معروف، توجه هر شخص به ظاهر است و از این طریق قضاوت می کنند، باید اشاره داشت، طراحی هر ویلا نیازمند یک تیم متخصص و حرفه ای می باشد، و طراحان برای زیبایی بناهای موجود در آمل، سعی می کنند طراحی را به گونه ای اجرا کنند که، ویلاها و ساختمان هایی با کاربری متفاوت، به چشم اندازهایی همانند جنگل و طبیعت مشرف باشند.

 در ادامه فعالیت های کاری هر پیمانکار، باید بیان داشت، تنها ساخت و ساز ساختمان و ویلا فقط مختص به شهر نیست، بلکه با توجه به نوع پروژه و موقعیت مکانی، می تواند متفاوت باشد، و قابل ذکر است انجام این پروژه و اجرای آن می تواند در نقاط مختلف کشور اعم از شهر، تا محلات و‌ روستاها انجام گیرد.

 

وظایف پیمانکار

 :لینک پیشنهادی:

خرید ویلا جنگلی

خرید ویلای مدرن

خرید ویلا در املاک شمال

خرید ویلا فلت باغی 

 



•• نکات مهم، در انتخاب پیمانکار ساختمان های روستایی •• 



 

 همانطور که اطلاع دارید سبک و موقعیت مکانی منطقه ی شمالی کشور، موجب گشته این خطه، از مناظر بکر و زیبا برخوردار باشند، و همچنین زندگی در این محیط با وجود ویژگی های مثبت بیان شده، موجب شادابی و نکات مثبت در روحیه انسان ها می گردد، و هر شخصی که قصد دارد در این مکان سرمایه گذاری کند، و یا به ساخت و ساز بپردازد همواره سعی می کند در محیطی بدور از شلوغی، و محیط دنج و آرام، همانند اطراف شهرها( روستا) انتخاب نماید، تا بتواند از محیط و طبیعت اطراف بهره بگیرد، حال سخن از اجرا و ساخت به میان آمده، باید در نظر گرفت تمام این نکات بیان شده، نیازمند یک مدیریت کارآمد می باشد، تا بتواند یک بنا را از تمامی جهات و با رعایت اصول و قوانین صحیح  ارائه دهد، از این رو در پاسخ به سوالات بیان شده، باید اشاره داشت تمامی این امور به یک پیمانکار کاربلد و همچنین تیم حرفه ای نیازمند است، بنابراین با وجود اینگونه شرایط، وقتی قرار است در ناب ترین نقطه آمل، فضایی که دارای انبوه جنگل و زیبایی بیکران است، استقرار یافت حتما توصیه می شود از افراد متخصص بهره گرفت، تا بتواند بر اساس بافت منطقه، آب و هوا، موقعیت و ... بهترین ایده و طراحی را ارائه دهد، و همچنین با بررسی با مهندسین مربوطه، بهترین متریال، مصالح و ...  را بکار گیرد که یک ساختمان از تمامی جهات نظیر: بصری و استقامت و زیبایی و‌... بدون نقص و ایراد باشد.

 

در انتهای کلام باید اشاره داشت، هر چند یک پیمانکار به تمامی اصول طراحی و معماری ویلا، واقف باشد باز نظر و‌ سلیقه شما اولین اولویت را در انتخاب داراست، و یک متخصص می تواند بر اساس خط فکری مالک، به کاراهای کارفرما ایده نوین و جهت ببخشد، حال اگر شما به عنوان مالک پروژه، طرح و ایده ای در سر می پرورانید، بدون شک از آن استقبال می شود، و در پروژه به کار می رود.

و همواره سبک ساخت و ساز، موقعیت مکانی، نوع طراحی، محوطه سازی و ... در ارزش دادن به یک ساختمان با کاربری های متفاوت، بسیار تأثیرگذار است، حال این ارزش نهادن، همانطور که در ابتدای مقاله بیان شد، می تواند با حضور افراد متخصص و یک پیمانکار حرفه ای، امکان پذیر باشد.

چنانچه قصد ساخت و ساز ویلا در آمل یا بازسازی ویلاهای اجرا شده را دارید، توصیه می شود از یک پیمانکاری استفاده نمائید، تا کارها با اصول و در تاریخ معین انجام گیرد، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه املاک رادین در تماس باشید، دا این افراد بومی و خبره به امور کار، بتواند به شما کاربران گرامی کمک برساند، از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم، و امیدوارم در این راه بتوانیم یک سرمایه گذاری سودمند را نصیب شما بزرگوان کنیم، با آرزوی سلامتی و شادکامی.

 

 

نکات مهم پیمانکاری

 

"مطالعه بیشتر"

 خرید ویلا در شمال یا اجاره ویلا در شمال؟

چرا استحکام بنای ویلای شمال مهم است؟

مراحل دریافت پروانه ساخت شهری 

قدرت نقد شوندگی بالای خرید زمین در شمال