طراحی و چیدمان داخلی، اتاق های یک ساختمان با توجه به سبک و موقعیت مختلف متفاوت است، اما باید این واقعیت را بپذیریم که طراحی اصولی، و چیدمانی هماهنگ با بکارگیری إلمان های درست، می تواند بسیار تأثیرگذار باشد از این رو در این مقاله قصد داریم به طراحی یکی از فضاهای داخلی ساختمان بپردازیم، پس با ما همراه باشید. 

 طراحی داخلی

 



 اتاق خواب مستر چیست؟ 



 

 اتاق خواب مستر، به عنوان یک فضای متفاوت و در عین حال، جزء یکی از بخش های مهم یک ساختمان مسکونی به حساب می آید، که در چیدمان و اجرای این بخش می توان بسیار خلاقیت به خرج داد.

امروزه اتاق خواب مستر، یا به عبارت دیگر مستر روم ‌در اکثر ساختمان و یا ویلای شیک بسیار قابل اهمیت است، و در بین عموم مردم به عنوان یک اتاق جذاب در صنعت ساخت و ساز، با سبک مدرن به حساب می آید، که توانسته جایگاه ویژه ای در اولویت های انتخاب مردم و یا گروه طراحی قرار گیرد.

در ادامه مبحث طراحی داخلی و معماری باید بیان داشت، با پیدایش مدرنیته و قرار گرفتن در عصر تکنولوژی، توجه و اهمیت به جزئیات، و هماهنگی متریال با اجزای کلی ساختمان و ... از اهمیت بالایی برخوردار است، و باید بیان داشت در این صنعت تفاوتی ندارد که بناها با چه سازه، و  سبکی اجرا شده اند، و این طراحان با توجه به محیط، بودجه، سلیقه و ... ایده پردازی می کنند، و در انتها کار نهایی مطابق با خواست کارفرما را تحویل می دهند. 

حال در خصوص عنوان اصلی مقاله باید متذکر شد مستر روم‌ ها در واقع به بزرگترین و نورگیرترین اتاق خواب یک ساختمان و یا ویلا گفته می‌شود که بنا بر سلیقه هر شخص با تجهیزات و المان‌های مختلف آراسته شده است، و همچنین باید اشاره داشت، مهم ترین ویژگی اتاق خواب های مستر، وجود سرویس بهداشتی و سرویس حمام شخصی برای مالک است.

 

اتاق خواب مستر

 

  :: مطالعه بیشتر ::

خرید ویلای مناسب در شمال به چه عواملی بستگی دارد؟ 

هر آنچه که درباره نورپردازی نماهای ویلا در شمال بایست بدانید.

روش های بهینه سازی مصرف انرژی در ویلاها

  



ویژگی استاندارد و اصولی، اتاق خواب مستر



 

 اغلب افراد در ویلای مدرن و یا در مسکن های شخصی با طراحی ساده یا پیشرفته، و ... شاهد طرح ها و مدل های گوناگون دکوراسیون داخلی می باشند، و‌ باید بیان داشت امروزه در اکثر بناها، طراحان و اجراکنندگان سعی کرده اند به سبب وجود امکانات و نیازهای یک اتاق خواب، در ابتدای اجرای پلان، یک محیط مناسب برای این فضا انتخاب کنند، تا بتوانند یک محیط دنج و با امکانات بروز را در اختیار داشته باشند، همچنین باید به این نکته اشاره کرد که، وجود یک فضا بنام مستر روم در یک محیط مسکونی، می تواند یک ویژگی و مزیت مثبت در این بناها به حساب آید، حال برای اطلاع بیشتر در خصوص ویژگی و امکانات یک مستر روم با مجموعه املاک رادین همراه باشید. 

 

1) مهم ترین مشخصه یک اتاق خواب، بخصوص مستر روم، وجود فضای استاندارد و کافی برای پیاده سازی و طراحی یک اتاق خواب مستر است، و قابل ذکر است  متراژ و مساحت هر بنا با سایر ساختمان متفاوت می باشد، اما باید در نظر داشته باشید در دکوراسیون یک مستر روم، تعبیه بخش‌ های مختلف و تفکیک شده‌ در ساختمان، شما را به یک اتاق خواب مستر اصولی و استاندارد نزدیک‌ تر می‌کند، و یک ویژگی بارز این اتاق ها، دسترسی و‌ چیدمان راحت وسایل مربوطه می باسد.

 

 

۲) از دیگر واجبات یک اتاق خواب مستر، تعبیه فضای بهداشتی همچون حمام و سرویس بهداشتی است، حال باید به این موضوع توجه کرد که، این سرویس های اجرا شده بایستی، از  که از تهویه مناسب، و مطابق با استاندارهای اصول فنی و معماری باشد، و نسبت به سایر سرویس های بهداشتی از طراحی شیک تری برخوردار باشد.  

در ادامه مطلب بالا، در خصوص حمام باید متذکر شد، وجود حمام یکی از مزیت های یک اتاق است، که می تواند بر اهمیت و میزان ارزش یک محیط و در کل ساختمان بیفزاید، و‌ در کل یک اتاق خواب مستر بدون سرویس بهداشتی و حمام‌ ارزش ندارد. 

 

3) امروزه در بسیاری از خانه های مدرن و ویلای لاکچری، فضاهایی برای چیدمان لباس و وسایل تعبیه شده است که با نام اختصاری کلوزت روم مطرح هستند، و به عنوان یکی از فضاهای مفید در اتاق خواب های مستر به شمار می روند، و باید اشاره داشت ورود این سبک ها معمولا از کشورهای اروپایی بوده است.

و در خصوص ساختار این فضاها باید اشاره داشت، معمولاً این اتاق خواب‌ ها، از یک فضای اختصاصی منحصر به فرد مخصوص، لباس و همچنین کمدهای بزرگ و وسیع، طبقات و ... تشکیل شده اند و معمولا در این محیط، دیواری سرتاسری برای آینه اختصاص داده شده است، و در مرکز یا اطراف کلوزت روم نیمکت و یا صندلی، برای نشستن وجود دارد، و بطور کلی این محیط، یک فضای اختصاصی  مخصوص پوشیدن و تعویض لباس‌  است.

 

4) از دیگر ویژگی‌ های یک اتاق خواب مستر، می توان به تجهیزاتی همانند: تلویزیون، سیستم صوتی، و سایر وسایل جانبی‌ اش اشاره کرد، و همچنین یکی از ایده های پیاده سازی این تجهیزات می‌ تواند، نصب سیستم صوتی با وجود یک نیم ست مبل راحتی در یک گوشه ای از اتاق باشد، اما یکی از روش هایی که معمولا در بیشتر اتاق های مستر طراحی می شود، نصب تلویزیون‌ های نسبتاً بزرگ بر روی دیوار، و در مقابل تخت‌ های دو نفره می باشد، که باز هم این چیدمان به ایده سازی طراحان و سلیقه کارفرما بستگی دارد. 

 

5) وجود یک اتاق خواب مستر، فضای استاندارد و مناسبی را  در اختیار مالکان  قرار می‌ دهد، تا از این طریق ایده ذهنی و خواسته های خود را با مشورت یک فرد متخصص، تحقق بخشند، همانطور که در متن بالا ذکر شد، با ایجاد فضای نشیمن در اتاق خواب مستر، معمولاً فضایی کوچک در گوشه ی اتاق بوجود می آید، ترجیحا در مجاورت پنجره یا بالکن، به ایجاد محیط دنج بسیار کمک کننده است، و معمولاً شامل در این فضای طراحی شده، یک یا دو مبل راحتی به همراه میز کوچک قرار می گیرد که فضایی گرم و آرام برای نشست های صمیمی و گفتگو بسیار مناسب است، و باید یک ایده زیبا به شما کاربران گرامی ارائه داد، که می توان در برخی مستر روم‌ ها در این فضا، اشیاء شخصی، کلکسیون های قیمتی، کتاب، آلبوم‌ موسیقی، و ... قرار داد و نگهداری کرد.

 

اصول اتاق مستر

 

  " مطالعه بیشتر "

رعایت اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی ویلا 

 روف گاردن چیست؟

لاندری به چه معناست؟

 



اتاق خواب های مستر، در ویلای شمال 



 

 بسیاری از بناهای پیشرفته و همچنین ویلای لوکس موجود در شمال، به سبب وجود تجهیزات و امکاناتی که دارند، در ضمره معماری و ویلای نوین قرار دارند، و با توجه به موضوع بحث‌ ما، اتاق خواب مستر به عنوان یکی از گزینه‌ های کاربردی در طراحی ویلا استفاده می‌ شود، که این فضا از مزیت های زیادی برخوردار است که از نظر هر متقاضی فضایی آرام و کارآمد می باشد، همانطور که اطلاع دارید با توجه به اینکه موقعیت مکانی ویلاهای لوکس در مناطقی عالی با چشم ‌اندازهای بکر، با طبیعت زیبا اجرا می‌ گردند، معمولا اتاق خواب مستر و دیگر اتاق های این بنا، به گونه‌ای پلان سازی شده اند که از امکانات محوطه سازی و نکات مثبت اطراف برخوردار باشند، و قرار گرفتن این اتاق ها در ابتدای طراحی در قسمت های خاصی از ویلا پیاده سازی می شوند، و‌ همین روند باعث می شود این فضا در هر بنا، با دیگر ساختمان متفاوت باشد، و همچنین این اصول در ویلای دوبلکس و تریبلکس نیز به همین ترتیب انجام می گیرد و تمامی این تذکرات می بایست توسط یک فرد متخصص و با تجربه انجام گیرد.

 در ادامه باید در خصوص تمامی موارد ثبت شده در این مقاله بیان داشت، تمام ویژگی ‌های یک اتاق خواب مستر استاندارد و همچنین سایر طراحی ها مانند: چیدمان در دکوراسیون داخلی، و استفاده از اشیا و نحوه فضا سازی‌ ها، و ... می تواند با بر اساس سلایق شخصی کارفرما، و طراحان متفاوت باشد، و هیچ اصل و قوانینی ثابت در نوع سبک و طراحی باشد، و هر شخصی می تواند با توجه به احساسات درونی و متریال های آرامش بخش موجود انتخابی درست داشته باشد.  

در انتهای کلام و در بخش جمع بندی ها باید اشاره داشت، طبق اجراها و معماری هایی که در کشور ایران و جهان وجود دارد، اجرای اتاق خواب مستر در معماری نوین، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که اغلب برای بناهایی با متراژ بالا و لوکس بسیار کاربرد گسترده ای دارد، و از جمله ویژگی ‌های این اتاق، امکانات گسترده ای است که برای این محیط در نظر گرفته شده است که دارای دکوراسیون داخلی خاصی می باشد، از جمله مزایای این اتاق ها، طراحی و اجرای قسمت هایی با عنوان: سرویس بهداشتی، حمام، تجهیزات صوتی و تصویری، فضای اختصاصی برای لباس‌ها و در نظر گرفتن قسمتی برای نشیمن است که، بهتر است دکوراسیون داخلی این قسمت به نحوی باشد که آرامش زیادی برای مالکان به همراه داشته باشد، همچنین می توانید برای بازدید بیشتر و یا سرمایه گذاری در بناهایی با اینگونه ویژگی، به بخش آگهی های ثبت شده یا لینک های موجود مراجعه کنید تا بتوانید بهترین و سودمند ترین انتخاب را داشته باشید، همچنین این سایت می تواند از طریق مشاوره های رایگان غیر حضوری، به شما کمک کند، فقط کافیست با املاک رادین تماس برقرار کنید، و در آخر کلام امیدواریم از مطالب جمع آوری شده، در تمامی مقالات ارائه شده کمال استفاده را برده باشید، با آرزوی سلامتی و زندگی سرشار از خیر و برکت.

 

اتاق خواب در ویلاها

 

 :: لینک پیشنهادی ::

خرید ویلا مبله

فروش فوری ویلا

فروش نقد و اقساط ویلا

خرید ویلا در شمال