امروزه نوع و سبک زندگی دچار تغییر و تحول گشته است و رعایت طراحی داخلی با اصول و قوانین صحیح همانند پی سازی مستحکم و ... از اهمیت بالایی برخوردار گشته است، و قابل ذکر است این مبحث برای هر بنا و فردی متفاوت است، زیرا طراحی داخلی، هنر و علم درک رفتار و روحیه افراد است تا موجب خلق فضاهای کاربردی یک ساختمان گردد، از این رو طراحان داخلی در این زمینه تخصص و مهارت به اجرا در آوردن نظرات و تفکرات ذهنی هر شخص را به بهترین نحو دارند، چنانچه قصد اجرا و یا بازسازی ساختمان، ویلای شمال، آپارتمان، و‌ ... را دارید همواره توصیه می شود از شرکت یا طراحانی با مهارت کافی بهره گیرید تا خروجی کار محیط داخلی، علاوه بر شیک و مدرن بودن، از ایمنی کامل مطابق با قوانین و نیازها باشد، حال مجموعه املاک رادین قصد دارد در این مقاله در محدوده طراحی ها به یک نوع از این سبک های معروف در طراحی دکوراسیون داخلی بپردازد، پس بنابراین با ما همراه باشید. 

 

 

سبک زندگی

 



سبک روستیک چیست؟



 

در واقع روستیک، یک کلمه ی لاتین است که به صورت Rustic نوشته می‌ شود و در حالی که به ترجمه این کلمه مراجعه کنید با معنی روستا مواجه می شوید، و قابل ذکر است سبک روستیک در واقع به حال و هوا، و موقعیت زندگی روستایی بر می گردد، اما چنانچه بخواهید این واژه روستیک را در دنیای معماری و دکوراسیون داخلی جستجو کنید، به دو تعریف جداگانه بر میخورید، که در متن زیر به آن پرداخته شده است:

 

۱) در تعریف اول روستیک، در واقع به یک روشی از سنگ تراشی نسبت داده میشده است که این روند بیشتر در معماری رنسانس مورد استفاده و مشاهده شده است.

۲) در تعریف دوم، روستیک‌ به یک سبک معماری در ایالات متحده و کانادا بوده است که در این حوزه تغییرات بسیاری را شاهد بوده است.

 

سبک روستیک

 .. مطالعه بیشتر ..

هر آنچه درباره طراحی کلاسیک در شمال بایست بدانید

مزایا و معایب خانه های چوبی

اشتباهات رایج در مورد دکوراسیون داخلی ویلا شمال 

 



تاریخچه سبک روستیک



 

چنانچه بخواهیم یک مروری بر گذشته و پیدایش سبک روستیک داشته باشیم باید متذکر شویم این نوع طراحی مربوط به اواسط قرن هجدهم میلادی است که این روند در این دوره به سبب گرایش انسان ها به طبیعت و عناصر طبیعی در اطراف رواج داشته است، و به همین علت در نوع طراحی ها هم  نفوذ پیدا کرده است، همچنین این سبک چنان پر آوازه و مورد اهمیت گشت که در دوران ملکه ویکتوریا در بریتانیا علاقه ‌مندان بسیاری را به خود جذب کرده است، همچنین طبق گزارشات بیان شده ریشه طراحی داخلی روستیک به مهاجران آمریکا بر می‌گردد که در قرن نوزدهم تصمیم گرفتند خانه ‌های خود را دور از هیاهوی شهری  بنا کنند،  و این مهاجرین پس از اسکان در منازل جدید ود تصمیم گرفتند با استفاده از مواد طبیعی که در محیط طبیعت وجود دارد دکوراسیون منازل خود را اجرا کنند، به همین دلیل طراحی روستیک نسبت به سایر سبک‌ های  موجود از جذابیت‌ های خاص خود برخوردار است.

 

تاریخچه  روستیک

 



 دلیل اهمیت دکوراسیون روستیک در طراحی چیست؟



 

همان طور که بیان شد، هدف اصلی طراحی این سبک از دکوراسیون، در واقع نزدیک کردن مجدد انسان به دامان طبیعت است، در واقع این سبک افراد را وادار به استفاده از المان ‌های ساده و طبیعی در دکوراسیون خانه ‌هایشان می‌کند، و همچنین وجود عناصر طبیعی در محیط داخلی،  خانه‌ ها را آرام‌ تر و صمیمی تر جلوه می دهد، و باید اشاره داشت بهره مندی هر چه بیشتر از نور طبیعی آفتاب در طول روز، تأثیر بسیاری در روند زندگی و صمیمیت اعضای خانواده خواهد داشت، به همین دلیل امروزه طراحان دکوراسیون داخلی، اهمیت بیشتری به این نوع سبک ها نشان می‌ دهند.

اهمیت دکوراسیون

 

 "" مطالعه بیشتر ""

انواع سبک های طرای ویلا در دنیا

انواع ویلا در شمال از نظر موقعیت مکانی 

دکوراسیون داخلی مینیمال ویلای شمال

هر آنچه که درباره نورپردازی نمای ویلاها در شمال بایست بدانید.

 



محصولات تولید شده سبک روستیک



 

در خصوص عناصری که برای دکوراسیون روستیک تولید می گردد، می بایست بیان داشت محصولاتی به سبک قدیمی و بر گرفته از خانه روستایی و به دور مدرنیته یا رنگ و لعاب امروزی است، و محصولاتی که برای این سبک استفاده می گردد همانند: تمامی وسایل منازل هستند که باید در آن ها ویژگی های خاص رعایت گردد و‌ بیشترین محصولاتی که برای این نوع مدل استفاده می شوند معمولا صندلی، میز، آباژور، و‌... می باشد

 

از دیگر نکاتی که می توان در القای این سبک در محیط داخلی ساختمان استفاده از محصولاتی همانند: در، پنجره هایی با حالت قدیمی چوبی و یا فلزی که به ظاهر زنگ زده اند و یا آینه هایی با چوب های بلند و پهن استفاده کرد، همچنین می توان از قفسه هایی که پایه های آن ها از چوب های تراش خورده باشند بهره گرفت، تا علاوه بر ایجاد حس طبیعت، شکل ظاهری خود را حفظ کرده باشد.

 

 



 چند نمونه از المان های سبک ‌دروستیک



 

 
بهره گیری از فرم ‌های طبیعی، عناصر  موجود در طبیعت:  

همانطور که اطلاع دارید امروزه تولیدات ساختمانی به صورت انبوه می باشد، و از آنجایی که معمولا همه بصورت مکانیزه می باشند، از ویژگی هایی همانند: تقارن، تناسب، بدون نقص و ... برخوردار است اما همانطور که بیان شد طرفدارن معماری روستیک طالب ویژگی طبیعی می باشند و  بنابراین استفاده از فرم‌های نامتقارن و طبیعی، بیشتر حس ویژگی سبک را القا می کند. 

 

رنگ‌های گرم و خاکی:

سبک روستیک همانطور که از نامش پیداست به گونه‌ای طراحی می‌شود که نزدیک ‌ترین حالت به طبیعت باشد، و بنابراین رنگ‌ هایی که در طبیعت یافت می شوند، بسیار مناسب معماری روستیک هستند، معمولا پالت رنگیتان محدود به قهوه‌ای یا سبز است، اما کارشناسان در این حوزه پیشنهاد می دهند از رنگ های روشن هم استفاده کنید.
 
 
 پوست حیوانات:

قابل ذکر است بسیاری از افراد برای تزئین خانه های خود از وسایلی همانند: عاج فیل، پوست حیوانات، شاخ گوزن، و ... استفاده می کنند که  گاها این وجود این وسایل خانه را خاص می‌کند، اما باید بیان داشت این موارد مناسب خانه با سبک دکوراسیون روستیک نیست، زیرا ما میخواهیم تزیین خانه را به سبک روستایی انجام دهیم تا طبیعی و ساده بودن آن‌ها را برای دیگران به نمایش گذاشته شود و از راحتی و آرامش بخش بودن چنین فضایی برای خود لذت ببریم و ورود این چنین دکوراتیوهایی باعث آزار و اذیت خانواده و دیگران می گردد .

 

چوب‌ های احیا شده:

همانطورکه اطلاع دارید چوب‌ ها بر اثر باران و رطوبت دچار پوسیدگی می‌گردند و بنابراین از عمرشان کاسته می‌ شود اما باید به این موضوع توجه شود که حس طبیعت و جنگل را به دیگران القا می کند، و همین ویژگی های مثبت  وارد کننده حس و حال طبیعت به خانه‌ها با سبک روستیک می‌ باشد، همچنین پیشنهاد می شود می توانید از چوب ‌های بازیافتی برای بخش‌ هایی از منزل استفاده کنید تا باعث ورود تازگی و شادابی  طبیعت به خانه گردید، همچنین بالا بودن عمر این نوع چوب‌ ها علاوه بر حس زیبایی، قدیمی بودن سبک دکوراسیون روستیک را به ارمغان می آورد و همچنین محیط داخلی بنا را لوکس نشان می دهد.

 :: لینک پیشنهادی :: 

خرید ویلا لوکس

فروش ویلای مدرن 

خرید ویلا لاکچری

 

چوب و مبلمان چوبی:       

وجود چوب در هر شکل و شمایلی و در هر قالبی، مهم ‌ترین جزء برای دکوراسیون روستیک می باشد، و یکی از بهترین وسایل ایتفاده از چوب خام و با رنگ طبیعی اش است، چوب می‌ تواند کاربردهای فراوانی در منزل همانند: کابینت‌ های چوبی، در و پنجره چوبی، میز ناهار خوری چوبی، مبلمان و میز جلو مبلی چوبی، کفپوش و پارکت چوبی، دیوارپوش‌های چوبی و ...  داشته باشد، و از دیگر المان‌ های چوبی که در دکوراسیون روستیک قابل استفاده است، می‌توان به کنده ‌های بریده شده درخت به عنوان نشیمن، سقف چوبی، اجزای دکوراتیو چوبی مثل صندوق یا مجسمه ‌های چوبی و یا ظرف و ظروف چوبی اشاره کرد، قابل ذکر است هرچه نمای چوب، زمخت‌ تر و کم‌ پرداخته شده ‌تر باشد، معماری ساختمان به معماری روستیک نزدیک ‌تر است.

 

 • نور طبیعی را به خانه خود راه دهید

نور یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون روستیک است و قطعا وجود آن در فضاهای داخلی خانه بسیار مهم است و تکمیل کننده این نوع سبک ها می باشد، همواره سعی کنید در دکوراسیون خانه از پرده‌ های رنگ روشن استفاده کنید تا نور را به خوبی عبور دهد و فضای خانه را روشن گردد.

 المان طرح روستیک
 
 
سخن آخر

باید متذکر شد در این مطالب سبک معماری با معماری روستیک یا روستایی آشنا شدیم که به به گذشته معماری بومی و یا روستایی بر می گردد، که امروزه بسیار پر کاربرد شده است، از این رو  در این مقاله، به المان ‌های طبیعی که برای طراحی دکوراسیون روستیک مناسب بوده پرداخته شده است، امیدوارم از این مقاله استفاده برده باشید، و چنانچه قصد سرمایه گذاری در حوزه مسکن و دیگر مستغلات آن را دارید پیشنهاد می کنم به سایت رادین مراجعه کنید، تا از فایل های موجود در این سایت بهره ببرید، با آرزوی سلامتی و زندگی سرشار از خیر و برکت.

 

:: لینک پیشنهادی ::

 خرید ویلا چوبی 

خرید ویلا در شمال

خرید ویلا اقساطی

خرید ویلا ارزان