جنگل از دیدگاه عموم مردم، محیطی، بسیار چشم نواز، و با نشاط، برای گردشگری، و سکونت می باشد،‌ و امروزه، با ساخت و ساز ویلا در شمال، این امر، تحقق یافته است، و باید بیان داشت، این پروژه های اجرایی، عموما، در نواحی، حاشیه ای جنگل، انجام می گردد، و قابل ذکر است، سکونت در، جنگل های سرسبز شمال، با وجود مزایایی همچون: پاک بودن هوا، و سازگاری با طبیعت، ارگانیک بودن عناصر، مصرف بهینه و صرفه جویی در انرژی، و ... باعث می گردد، این روند زندگی، در این محیط، زیباتر گردد.

در خصوص دکوراسیون این ساختمان ها، باید به اطلاع شما رساند که، هماهنگی و تطبیق، ساختمانها، با عناصر طبیعی همانند، اجرای، دیوارهای سنگی، راه پله های چوبی، سقف چوبی، و دیگر چیدمانی که، هر إلمان آن، الهام گرفته از طبیعت، و جنگل می باشد، می تواند،  این حال و هوای جذاب را در ساختمان و ویلای چوبی، بوجود آورد، چنانچه از دوستداران طبیعت، و متقاضی سرمایه گذاری و معامله، در مناطق شمالی، و بخصوص مازندران هستید، توصیه می کنم، این مقاله را مطالعه کنید، زیرا سازندگان ساختمانها، بناها را، به دو ‌صورت، کلبه چوبی، و ویلای جنگلی، اجرا کرده اند، به همین جهت، مجموعه املاک رادین، سعی نموده، در این مقاله، به مزایا و معایب کلبه های چوبی و ویلای جنگلی، بپردازد، برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 زندگی در محیط جنگلی

 

  

** مطالعه بیشتر **


  { ویلاهای لوکس و معمولی، چه تفاوت هایی دارند؟ }

{ روش بازسازی ویلاهای قدیمی }


 

 

 



« مزایا و معایب ویلای جنگلی، و کلبه چوبی »



 

 

* قابل ذکر است، موقعیت، مکانی جنگل، و روند زندگی، در این دو ساختمان، هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد، اما اگر بخواهیم، از دیگر جهات، به روند سازه ای، زمانی، و ... فکر کنیم، متوجه می شویم یکی از مهم ترین تفاوتی، در بین این دو گزینه، زمان و سرعت ساخت بنا، می باشد، قابل ذکر است، زمان ساخت، ویلای جنگلی، نیازمند، زمان بیشتری، خواهد بود، در حالی که این روند سازندگی، در کلبه های چوبی، به زمان طولانی احتیاجی نمی باشد، و گاها، از ساختمان های پیش ساخته، برای، جلوگیری از اتلاف وقت، و همچنین پیشبرد، فرایند ساخت و ساز، استفاده می نمایند. 

 

 روند زندگی در محیط جنگل

 

 

* تمامی متقاضیان، در هنگام معامله، علاوه، بر سبک ساختمان، سازه، استحکام، و... به محیط اطراف بنا، همسایگی ساختمان، نیز بسیار توجه می کنند، چنانچه، قصد، سرمایه گذاری  در شمال، را دارید، و با توجه به، تجسمات و رویاهای ذهنی، در باب، طبیعت بکر مازندران، دارید، و به دنبال، خرید و یا ساخت  ویلا، در دل طبیعت می باشید، ولی امروزه با تورم و گرانی روزانه روبرو گشتید، و تمامی برنامه ریزی های، شما را برهم زده شد، کارشناسان این مجموعه، به شما توصیه می کنند، کلبه های چوبی را، جایگزین، ویلا در شمال نمایید، تا از این طریق، به آرزوی خود رسیده باشید، و قابل ذکر است، این کلبه ها، می توانند، با توجه به بودجه، و‌ سلایق مشتری، به صورت ساختمان های ساحلی یا جنگلی انتخاب شوند.

 

 همسایگی ساختمان

 

 

* یکی دیگر از گزینه هایی، که بیشترین اهمیت را، برای تمامی متقاضیان، در بر دارد، مسئله حفظ حریم خصوصی، و امنیت محیط، و استحکام ساختمان، می باشد، و در همین راستا، چنانچه بخواهیم، این دو ساختمان را، از این جهت، بررسی نمايیم، باید ذکر کنیم که، ویلاهای جنگلی به سبب، اسکلت و سازه های بتنی و مستحکم، امنیت بیشتری را در بر دارد.

 

 

* از دیگر گزینه هایی، که امروزه می بایست، بسیار مورد اهمیت قرار گیرد، مسئله ی، استفاده از مصالح و متریال، همگام، و سازگار با محیط زیست می باشد، در خصوص همین روند، باید ذکر نمود، ساخت ویلا و کلبه های چوبی، در محیط جنگلی، چنانچه به سبک سنتی، و‌ با استفاده از عناصر محلی، و هم جنس، انجام گیرد، بدون شک، کمترین آسیبی، به این منابع طبیعی، وارد می گردد.

 

متریال سازگار با محیط زیست

 

 

* چنانچه شما، از افرادی هستید که، همواره، استحکام و مقاومت ساختمان را اولویت، یک بنا می داند، و هنگام خرید، همواره استرس و تردید دارید، توصیه می شود، به ساخت ویلا بپردازید، زیرا در این روش، از صفر تا صد، یک ساختمان، زیر نظر شما، اجرا می گردد، و قابل ذکر است، در ساخت ویلای جنگلی، اولین اولویت، گزینه استحکام می باشد. 

 

 

* معمولا در ساخت ویلاهای جنگلی و یا کلبه چوبی، چوب اصلی ترین، و یا پرکاربردترین عنصر، در ساختمان می باشد، زیرا این متریال، به نوعی حس، طبیعت را به زندگی القا می کند، و باید بیان داشت،،چوب یکی از مصالح پر خطر از حیث آتش سوزی می باشد، بنابراین ممکن است، واکنش نشان دهد، ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی، چوب های ضدحریق (ترمووود)، در ساختمان استفاده می شود، اما با این حال ممکن است باز هم خطراتی کلبه ی چوبی شما را تهدید کند این در حالی ست که در ویلای جنگلی چندان از بابت آتش سوزی نگرانی نخواهید داشت.

 

متریال کلبه جنگلی

 

 

* نگهداری و رعایت نکات مهم در خصوص متریال چوب، در مناطق رطوبتی شمال کشور، همواره، مورد اهمیت بوده است، و قابل ذکر است، چنانچه از متریالهایی با جنس درجه یک هم، استفاده شود، اما همواره، تحت عوامل اسیب رسان، همچون، قارچ، حشرات موذی، رطوبت و ... خواهد بود، و در این دو نوع ساختمان مد نظر، ویلای جنگلی، از مقاومت بالاتری، برخوردار است. 

 

 

*  همانطور که اطلاع دارید، چوب، خاصیت انطباق پذیری، بالایی دارد، می توان آن را در اشکال، و فرم های مختلف، ایجاد نمود، و در حالی که، این اشکال، با متریالی همچون، سیمان و بتن امکان پذیر نیست، یا به این راحتی، ممکن پذیر نمی باشد، شما می توانید با استفاده از چوب، کلبه های چوبی، را بصورت خلاقانه، و به سبک روستیک، اجرا نمائید، در حالی که در ساخت ویلای جنگلی، محدودیت هایی وجود دارد، و امکان نوآوری ، و خلاقیت، برای تان محدود می باشد.

 

سبک روستیک

 

 

در انتهای مقاله باید بیان داشت، ساخت کلبه ی چوبی و ویلای جنگلی هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارا می باشند، و در واقع متقاضی، و سرمایه گذار، انتخاب کننده اصلی، این سازه می باشند، و با وجود مزایا و معایب، و بر حسی علاقه، ساختمان را انتخاب می نمایند، بنابراین، وظیفه کارشناسان املاک رادین، در این حوزه، راهنمایی شما کاربران، در جهت یک، خرید مطمئن و پر سود، امری ضروری می باشد،  شما می توانید در این دو ساختمان مذکور، سبک جدیدی از زندگی را تجربه کنید، و در کلبه ای با ساختار نوآورانه زندگی کنید، در حالی که، در این بناها، مصرف بهینه انرژی، و‌ همچنین کمترین آسیب به محیط زیست، انجام می گیرد، اما، در هر ساختمانی، چالش هایی وجود دارد، که به مرور زمان، با آن آشنا می شویم.

 

  با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون.