اگر به فکر خرید خانه روستایی در شمال هستید یا ترجیح می دهید یک زمین در منطقه ای روستایی بخرید، بی شک یک نماینده املاک و مستغلات با تجربه و معتبر می تواند بهترین راهنمای شما در این زمینه باشد؛ فردی که آشنایی کامل با منطقه مورد نظر شما داشته باشد. مشاوران املاک رادین در شمال کشور، بهترین گزینه برای خرید ویلا در شمال هستند.

چه بسا بسیاری از افراد، سبک زندگی متفاوت را در یک بافت روستایی در استان مازندران، می پسندند! به دلیل اهمیت خرید یک خانه روستایی برای اکثر مشتریان، تیم مشاوران املاک رادین تصمیم دارد، نکاتی را ارائه دهید تا به شما در تصمیم گیری برای انتخاب ملک مورد نظر کمک کند. با ما همراه باشید.

 ویلا در روستا

 

ویژگی خانه روستایی در مازندران

خانه‌های روستایی  مناطقی مانند مازندران که دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است، به صورت پراکنده و محوطه‌هایی با دیوار کوتاه دارند. به دلیل بارندگی زیاد، بام خانه‌های روستایی در این مناطق به صورت شیب‌دار است و کف طبقه همکف از سطح زمین بالاتر است. هیچ زیر زمینی در خانه‌های روستایی مناطق معتدل و مرطوب دیده نمی‌شود. در مصالح ساختمانی خانه‌های روستایی این مناطق در قدیم از مصالح طبیعی مانند چوب، گالی، ساقه برنج، سنگ، خشت، سفال و ساقه‌های نباتی استفاده می‌شد.

همچنین ویژگی خانه‌های روستایی در مناطق سرد و کوهستانی مازندران به این صورت می‌باشد که خانه‌ها به سمت نور خورشید ساخته می‌شوند. دیوارهای خانه‌های روستایی در کوهستان، همگی از سنگ بوده و دیوارها از نمای بیرون مناطق سردسیر معمولاً به رنگ تیره هستند تا بتوانند گرما را جذب کنند.

 ویلا در کوهستان

 

 

مزایای خرید ویلا روستایی با کمک مشاوران املاک رادین:

 

  1. سرمایه گذاری مطمئن

این روزها که قیمت هر متر مربع زمین مسکونی در شهرها و کلانشهرها با افزایش چشمگیری رو به رو شده است، فرصت سرمایه گذاری در مناطق روستایی به شدت بالا رفته و اقتصاد روستاها را تحت تاثیر قرار داده است. به این ترتیب می توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که سرمایه گذاری امروز شما، در آینده با شیب ملایمی افزایش خواهد یافت. مثلا شما می توانید با 1 میلیارد تومان یک ویلا روستایی 120 متری چند سال ساخت در روستاهای چمستان خریداری کنید و بعد از نوسازی آنرا به قیمت بالاتر بفروشید!

 

  1. سفری آسوده به مناطق شمالی کشور

با توجه به گرانی های اخیر در کشور که همه چیز از جمله اجاره ویلا و سوییت را تحت تاثیر قرار داده است، با خرید ویلای روستایی که به مراتب بودجه کمتری از ویلای شهرکی و یا لوکس برایش پرداخت کرده اید، بدون نگرانی از کمبود مکان برای اقامت، می توانید چمدان هایتان را آماده کرده و راهی شمال کشور شوید.

 

  1. کسب درآمد از خرید ویلای روستایی

اگر در خوشبینانه ترین حالت ممکن، تنها 100 روز از سال را در ویلای شخصی خود به سر میبرید، می توانید برای 265 روز دیگر آن برنامه ریزی کنید. به این صورت که ویلا را مبله اجاره دهید تا شانس بیشتری داشته باشید. بنابراین می توانید از این طریق کسب درآمد کنید.

 ویلا در روستا

 

توصیه های املاک رادین به متقاضیان خرید ویلا روستایی در مازندران:

مناطق شمالی کشور به دلیل داشتن آب و هوای مرطوب و معتدل، نیاز به رسیدگی و مراقبت بیشتری دارند. به طوری که بعد از چند سال از عمر ساخت ویلا، هزینه های نوسازی و تعمیرات زیادی می خواهد.

سقف مناسب، عایق کاری های اصولی، استفاده از شیرآلات استاندارد که دوام خوبی در برابر رطوبت دارند و به طور کلی رسیدگی به محوطه و داخل ویلا، از جمله مواردی هستند که تقریباً نیاز به صرف هزینه و زمان کافی دارند. البته شما می توانید از یک نگهبان 24 ساعته کمک بگیرید تا به این امورات رسیدگی کند. به این ترتیب نگرانی هایتان را کاهش می دهید.

 

از دیگر موارد مهم در هنگام خرید و بازدید ویلا روستایی در شمال، می توان موارد زیر را نام برد:

اطمینان از نبودن در طرح هادی قبل از خرید ویلا

با توجه به طرح هادی در شهرها و روستاها، مجوز و پروانه ساخت صادر می شود. زمین هایی که خارج از این طرح اقدام به ساخت ویلا و یا خانه مسکونی کنند، نمی توانند برای گرفتن جواز ساخت تلاش کنند. بنابراین قبل از خرید ویلای روستایی حتماً از طریق دهیاری، درباره داشتن جواز ساخت و بررسی طرح هادی آن سوال کنید تا یک عمر استرس تخریب ویلا را نداشته باشید.

یکی از مزیت های ویلاهایی که در طرح هادی هستند، این است که با هزینه کمتری می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، سند ویلا را دریافت کرده و یا برای آن انشعابات برق و گاز گرفته و نصب کنند.

 

داشتن روحیه زندگی در روستا

حتماً قبل از خرید ویلای روستایی به این موضوع دقت کنید که آیا زندگی در روستا با روحیات شما سازگاری دارد یا خیر؟ اگرچه امروزه تا حد زیادی از آنتن دهی تلفن های همراه و اینترنت گرفته تا دسترسی به وسایل ضروری زندگی، در این نواحی فراهم شده است، اما زندگی به دور از حاشیه های شهری شاید بعد از گذشت چند روز، خیلی برایتان خوشایند نباشد.

اما همه این ویژگی ها برای هر فردی می تواند متفاوت باشد و شما نمی توانید صرفاً از روی فیلم و تصاویر زندگی دیگران که در این نواحی راضی و خوشحال هستند، قضاوت کنید. پیشنهاد ما این است که قبل از سرمایه گذاری در زمینه خرید ویلای روستایی حتماً چند روزی زندگی در این نواحی را تجربه کنید و بعد تصمیم بگیرید.

 

 رعایت آداب و رسوم در روستا

از آنجایی که معمولاً روستاییان از آداب و رسوم ویژه ای برخوردارند، بنابراین اگر می خواهید در بین آن ها زندگی کنید، باید به قواعد و اصولی که به آن پایبند هستند، احترام بگذارید. مثلاً در بسیاری از مناطق روستایی، رعایت شئونات اسلامی لازم و ضروریست. به همین دلیل سعی کنید به این مورد توجه داشته باشید.

 ویلا در روستا

در هر صورت داشتن مشاوره گرفتن از افراد باتجربه و کسانی که به مناطق روستایی مازندران مسلط هستند بسیار می تواند به شما در این امر مهم کمک کند. مشاورین املاک رادین با سال ها تجربه و خدمت می تواند نکات لازم در مورد هر روستایی که شما انتخاب کرده اید، برایتان بازگو کند تا بتواند تصمیم بهتر و معامله خوبی در زمینه خرید ویلا روستایی در شمال داشته باشید.

 

مقالات پیشنهادی سایت املاک رادین:

آشنایی با ویژگی های برخورداری از خرید زمین کشاورزی در شمال

آشنایی با روند قانونی تغییر نوع کاربری زمین کشاورزی در شمال

آشنایی با مناطق بکر مازندران جهت خرید ویلا ساحلی

سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا و یا سرمایه گذاری در بورس

خرید ویلا ساحلی و یا خرید ویلا جنگلی

رزک کجاست؟ خرید ویلا در رزک

نکاتی در مورد انتقال مالکیت سند ملک

نکاتی در مورد توقیف اموال و ملک

معامله املاک در رهن بانک چه شرایطی دارد؟

نکاتی در مورد اجاره نامه رسمی و غیر رسمی