با سلام خدمت همراهان همیشگی املاک رادین؛ امیدوارم که حال دلتون بی نظیر باشه و ایامتون به سلامتی و شادکامی سپری شه؛ اگر با ما در این مقاله همراه باشید شهر بابل را بهتر خواهید شناخت و هرآنچه که باید در مورد این شهر بدانید را بطور مفصل بشما توضیح خواهیم داد.

 

در ابتدا شهر بابل کجاست؟

یکی از شهرهای شمالی که لقب شهر صنعتی را یدک می کشد شهرِ بابل می باشد این شهر در مجاورتِ شهرهایِ آمل و قایمشهر قرار دارد و از نظر مسافت در فاصله 220 - 240 کیلومتریِ تهران جای دارد یعنی شما با اتومبیل شخصیِ خود تنها با 4 ساعت رانندگی می توانید خود را از دل ازدحام و شلوغی کلان شهرِ تهران به بابل برسانید.

جمعیت شهر بابل جدود 580 هزار نفر و مساحت این شهرستان 1.579 کیلومتر می باشد.

 شهر صنعتی بابل

مسیرهای رسیدن به بابل از مرکز کشور:

دو مسیر اصلی برای طی مسافت بین تهران تا بابل وجود دارد؛ مسیر اول همان مسیر خاطره ای جاده هراز که یک مسیر کوهستانی و دیدنی به شمال است؛ جاجرود - رودهن - بومهن - آبعلی - پلور - آب آسک - سیاه بیشه  که پس از رسیدن به آمل با طی مسافتِ نیم ساعته می توانید خود را به بابل برسانید.

مسیر دوم  جاده زیبای فیروزکوه می باشد که با عبور از پل سفید - قائمشهر و سوادکوه  به شهر بابل خواهید رسید حدودا 4 ساعت در این مسیر به پیمایش مسافت 240 کیلومتری در این مسیر نیاز دارید.

مسیر اول از نظر مسافتی کوتاه تر است ولی از نظر زمانی تقریبا یکی می باشند.

 

پتانسیل های شهر بابل:

از قدیم تا به امروز شهر بابل را بعنوان یکی از شهرهای صنعتی و تولیدی در کشور می نامند زیرا این شهر از نظر ساخت قطعات و تولیدات صنعتی با نیروهای بومی؛ پیشگام و پرتلاش بوده است؛ شهرک های صنعتی متعدد در این شهر شمالی نمایگانگر تاریخچه آن می باشد که اگر فقط همین جنبه صنعتی بودن شهر را ملاک قرار دهیم مشخصا غیربومیانِ متعددی از جای جای مختلفِ کشور بخاطر نیروی کار بودنشان در این شهرکهای صنعتی به شهر بابل برای زندگی کوچ کرده اند و موجب شده که افزایش جمعیت در این شهر پدیدار شود و رونق فرهنگی - تردد حمل و نقل و همچنین بازارهای شهری روستایی رونق دوچندان بخود پیدا کند.

اولین شهرک صنایع دستی کشور؛ شهر بابل بوده است که موجب احیای کسب و کارها و تولیدات دستی در نظام کل کشور شد از همین روی نقش بابل در صنعتِ صنایع دستی کشور؛ بسیار پررنگ بوده است.

پتانسیل دیگر شهر بابل موقعیت جغرافیای بی نظیرش می باشد که با دسترسی عالی به شهر ساحلی بابلسر و شهر جنگلی آمل و قایمشهر و همچنین قرار گرفتن مساحتِ وسیعی از این شهر در بافتِ جنگلی؛ همگی موجب شده تا طرفداران و علاقه مندان به زندگی دائمی و موقت در بابل را افزایش دهد.

 شهر صنعتی جنگلی بابل

 

مکانها و جذابیت های دیدنی شهر بابل:

- جنگل لفور

- آبگرم آزرود

- آبشار کیمون و شی الیم

- دریاچه کامی کلا

- جنگل شاهکلا

- جنگل نارنجلو

- جنگل بابلکنار

- جنگل ویوج

- و ...

اینها بخشی از مکان های طبیعی و زیبای شهر بابل می باشند که همه ساله توریستهای زیادی را از جای جای مختلفِ کشور به خود جذب می کند که توضیح این مکانها خود به تنهایی در قالب این مقاله نمی گنجد. و در مقالات آتی به طور مفصل به ادرس و مشخصات این لوکیشن ها در وبسایت املاک رادین خواهیم پرداخت.

منطقه توریستی بابل

اینها همگی نشان دهنده قدرت و پتانسیل سرمایه گذاری و همچنین زندگی در شهر جنگلی بابل می باشد و از این روی خرید مسکن و خرید ویلا یا خرید زمین در شمال بخصوص شهر صنعتی بابل؛ بیش از پیش افزایش یافت.

زندگی در شهر صنعتی بابل در سالهای اخیر برای بسیاری از طبیعتگردان و توریستان در جایگاه ویژه ای قرار گرفته است؛ و سرمایه گذاری در بابل با خرید زمین و خرید ویلا از جمله خرید های سرمایه گذاران و دوست دارانِ طبیعت برای زندگی قلمداد شده است.

جنگل های بابل و مکان های دیدنی و آبشارها باعث شده که مقصد سفر بسیاری از تورهای گردشگری؛ شهر بابل انتخاب شود.

نکته مهم این است که شهر بابل بر خلافِ سایر شهرهای شمالی همچون آمل - نور - چمستان که بسیار مسافر خیز شده و غیربومیانِ زیادی در این شر ها و روستاهای حومه آن زندگی می کند؛ از نظر اقامتی و مسافر خیزی در وهله بعدیِ این شهرها قرار گرفته است و این بدان معناست که با افزایش جمعیت و پر شدن ظرفیتِ شهرهای آمل - نور - محمودآباد و چمستان برای زندگی دایم و موقت غیربومیان؛ حال نوبت به شهر بابل و روستاهای اطراف آن می رسد که مسلما با افزایش تقاضا در این مناطق؛ افزایش قیمت را در پیش خواهیم داشت بهمین خاطر اگر قصد سرمایه گذاری بلند مدت در شمال را دارید خرید زمین در بابل می تواند یک انتخاب هوشمندانه برای شما مشتریان و هم وطنان عزیز باشد.

برای شناخت مناطقِ بیشتر از شمال کشور عزیزمان؛ کافیست با شماره های مندرج در صفحه تماس با ما ارتباط برقرار کنید.

املاک رادین میزبان مشاوره ی ملکی در شمال کشور در خدمت شما عزیزان می باشد.

منطقه توریستی بابل

 

 مقالات پیشنهادی املاک رادین برای شناخت مناطق:

شهر توریستی رامسر | برای زندگی در رامسر آماده اید؟

چرا شهر ساحلی سرخرود برای خرید ویلا شمال؟ سرخرود کجاست؟

بلویج کجاست و خرید ویلا در بلویج نور

هر آنچه باید در رابطه با روستای سنگتاب بدانید

روستای بنفشده کجاست و خرید ویلا در بنفشده نور

رمشی کجاست و خرید ویلا در روستای رمشی نور

هر آنچه باید درباره روستای شهربند بدانید؛ شهربند کجاست؟

روستای کرات کتی و خرید زمین در کرات کتی نور

نعمت آباد کجاست و خرید ویلا در نعمت آباد نور

جنگل مغانده کجاست و خرید ویلا در روستای مغانده چمستان

کیابسر کجاست و خرید ویلا در کیابسر نور