سفر نوروزی به شمال

یکی از بهترین و محبوب ترین مقاصد گردشگران و مسافران درون کشوری، شمال کشور می باشد. برنامه سفر به شمال مناسب افرادی می باشد که به طبیعت بکر و سرسبز علاقه مندند و می خواهند با هزینه ی کمتری از ساحل و دریا استفاده کنند! اگر می خواهید بدانید چگونه با کمترین هزینه به شمال کشور سفر کنید و یک خاطره به یاد ماندنی و سفر دل انگیز برای خود رقم بزنید، با ما همراه باشید.

در ابتدا بدانید که اگر با دوستان و بستگان خود به سفر می روید، هزینه های سفر خود را همیشه بین دوستان تقسیم کنید تا هر شخصی سهم خود را بپردازد. این کار باعث می شود که فشار مالی بر روی یک نفر نباشد و همگی در شرایطی برابر از سفر خود لذت ببرند.

 

نحوه سفر ارزان به شمال کشور

 

وسیله حمل و نقل

در مرحله اول شما باید خود را توسط وسیله نقلیه به مقصد برسانید. برای اینکار از سه وسیله اتوبوس، تاکسی، قطار و هواپیما می توانید استفاده کنید. اما بهترین وسیله و ارزان ترین نوع حمل و نقل، خودروی شخصی می باشد. به خصوص اگر تعدادتان زیاد باشد. زیرا برای گشت و گذار در استان و برای رفتن به جاهای تفریحی که تاکسی رو نباشد، باید از آژانس استفاده کنید، که هزینه های شما را بالا می برد.

 

سفر ارزان به شمال

 

محل اسکان

اگر در زمان های شلوغی مانند نوروز به شمال سفر کنید، هزینه ی اقامت در ویلاهای شخصی و هتل ها بسیار بالا می باشد. زیرا زمانی که تقاضا بالا رود و عرضه کم باشد، بالاترین قیمت اجاره ای را در نظر می گیرند.

که در این حالت می توانید از چادر مسافرتی یا مدارس با اسکان موقت بهره ببرید. اگر قبل از سفر هواشناسی را چک کنید تا به روزهای بارانی شمال کشور نخورید، چادر گزینه ی خوبی می تواند باشد. در غیر این صورت می توانید از مدراس یا سوئیت ها با اجاره کم استفاده کنید.

زمانی که دست به اجاره خانه و یا سوئیت زده اید، حداقل از خانه هایی که در نزدیکی اماکن گردشگری یا ساحل و یا جنگل هستند، استفاده نمائید؛ تا حداقل از هزینه های تردد به این مکان بکاهید.

 

سفر ارزان به شمال

 

هزینه خورد و خوراک

این هزینه ها بسیار سلیقه ای می باشد. و بهترین حالت آن می تواند این طور باشد که غذاهای خانگی را درست کنید و همراه خود داشته باشید. اما مگر می توان از غذاهای خوشمزه شمالی صرف نظر کرد و از غذاهای رستوران های محلی آن دست کشید!

سعی کنید اکثر اقلام غذایی مانند: چایی، تنقلات، میوه، کنسرو و... را از منزل خود بیاورید. اگر دوست ندارید از منزل بار زیادی را با خود به سفر بیاورید؛ بهتر است به فکر صرف غذا در رستوران هایی باشید که کیفیت غذاهای آن ها بالاست و معروفیت آن ها نیز به سبب کیفیت غذای آن ها است. و یا اقلام غذایی را از فروشگا های زنجیره ایی کهدارای تخفیف هستند، تهیه کنید.

 

سفر ارزان به شمال

 

تجهیزات سفر

شمال کشور همزمان چهار فصل را دارا می باشد؛ به خصوص اگر در فصل بهار به این منطقه سفر کنید. همیشه قبل از سفر خود مشخص کنید که کدام یک از مناطق آن می خواهید دیدن کنید! اگر قصد دیدن مناطق کوهستانی در مازندران مانند گزناسرا، لار و.. را دارید باید همراه خودتان زنجیر چرخ و لباس های زمستانی بیاورید، تا از پرداخت هزینه برای خرید آن به قیمت بالا در آن منطقه خودداری کنید. همچنین اگر می خواهید در ساحل دریای خزر به شنا بپردازید،  چندین دست لباس و حوله به چمدانتان اضافه کنید تا از دکه های ساحلی آن ها را به قیمت بالا نخرید.

 

سفر ارزان به شمال

 

 


 

 

مقالات پیشنهادی سایت املاک رادین:

شهرهای استان مازندران و خرید ویلا در مازندران

گردشگری هیجان انگیز در جنگل های شمالی ایران

شناخت کلی از شهرک ساحلی امیر دشت مازندران

گالش پل کجاست و خرید ویلا در گالش پل محمودآباد

کلوده کجاست و امتیازات کلوده برای خرید ویلا

جاهای دیدنی شهر نور، و خرید ویلا در نور

همه جاهای دیدنی نوشهر، برای مسافرت یا زندگی کردن در آن

مشکلات ساخت ویلا در مناطق کوهستانی در شمال

جنگل سیسنگان کجاست؟

نوشهر کجاست و برتری های خرید ویلا در نوشهر

سد الیمالات کجاست؟

خرید ویلا در چمستان مزایا و معایب

ایزدشهر کجاست و فاصله تهران تا ایزدشهر

واز کجاست و خرید ویلا در واز چمستان

لاویج کجاست و خرید ویلا در لاویج