لاویج کجاست؟

روستای لاویج که از توابع شهرستان نور در استان مازندران است، در میان دره‌های جنگلی رشته کوه‌های البرز قرار دارد و با طبیعتی چشم‌نواز و جاذبه‌های گردشگری همچون آب‌گرم لاویج و آبشار «حرام او» یکی از مقاصد جذاب طبیعت‌گردی در سراسر کشور محسوب می‌شود. در دامنه‌های کوه‌های شرق روستای لاویج چشمه‌های آب‌گرمی می‌جوشد که دارای املاح معدنی گوگردی فراوانی بوده و برای امراض پوستی، دردهای مفاصل، کمردرد، پادرد و به‌خصوص تمدد اعصاب مفید است. این مجموعه از امکاناتی رفاهی با کیفیت خوب همچون دوش و استخر و وان برخوردار است.

آبگرم روستای لاویج در دامنه های کوه های قسمت شرقی لاویج از دل زمین به بیرون می جوشد. این آب گرم دارای املاح معدنی و گوگرد های فراوانی می باشد که برای امراض پوستی و دردهای مفاصل کمردرد، پادرد و مهمتر از همه برای تمدد اعصاب بسیار مفید می باشد. از آبگرم های معروف آن می توان آبگرم لاویج “بیبنو”، “شفل” و… را نام برد که هر کدام از آنها دارای خواص مخصوص به خود می باشد. آبگرم ها دارای امکانات قابل قبول و بهداشتی مثل دوش، استخر و وان می باشد.

آبگرم لاویج

 


دور تا دور دهستان لاویج را حصار بلندی از کوه های البرز فرا گرفته است که در بهار و تابستان پوشیده از درختان انبوه و سرسبز می شود که مناظر بدیع و دل انگیزی خلق می کند. این منطقه از آب و هوای بسیار مطبوع و خنکی در بهار و تابستان برخوردار می باشد که به همراه طبیعت و سرسبزی بی نظیر مسافران و توریست های زیادی را در خود جذب می کند.

به‌اقتضای طبیعت روستای لاویج، پرورش زنبور عسل و زنبورداری از کسب‌وکارهای رایج مردم این منطقه به‌شمار می‌رود و عسل طبیعی لاویج با عطر و طعم منحصربه‌فرد خود، اصلی‌ترین سوغات این روستا است. همچنین صنایع‌دستی چوبی و فرآورده‌های لبنی محلی لاویج نیز از دیگر محصولاتی است که همواره مورد اقبال گردشگران این ناحیه قرار گرفته است.

از دیگر امکانات روستای لاویج می توان گفت؛ در حال حاضر لاویج دارای سه مسافر خانه در کنار آبگرم، دو سوئیت و صدها خانه و ویلاهای اجاره ای است. این دهستان دارای ۹ مسجد ، ۷ مدرسه ابتدایی، ۲ دبیرستان دخترانه و پسرانه، ۲ مدرسه راهنمایی پسرانه و دخترانه، ۴ خانه بهداشت، ۶ نانوایی، ۶ حمام و مخابرات، شرکت نفت، خانه بهداشت، کتابخانه و سالن ورزشی یک منظوره است.

لاویج 

 

فاصله دهستان لاویج با تهران:

 1) مسیر جاده چالوس

 این مسیر از لحاظ زمانی و مسافت فاصله چندانی با مسیر جاده هراز ندارد، و شما بنابر موقعیت و شرایط خود در تهران یکی از این دو مسیر را انتخاب خواهید کرد. فاصله لاویج از مرکز تهران در این مسیر 246 کیلومتر می باشد. و فاصله زمانی حدود 4 ساعت و 20 دقیقه را می طلبد. و این صرف زمانی در روزهای مختلف سال و ساعات مختلف روز متغیر می باشد. بعد از اینکه وارد شهر چالوس شده اید، به سمت نوشهر و رویان حرکت می کنید. و در نهایت به شهرستان نور می رسید. پس از ورود به چمستان از غرب، از مسیری زیبا و آسفالته که به سمت جنوب از جاده اصلی منشعب شده، از پارک جنگلی کشپل عبور کرد و سرانجام به لاویج رسید.

برای دیدن این مسیر برروی نقشه، کلیک کنید.

جاده چالوس 

 

 

2) مسیر جاده هراز

این مسیر که منتهی به شهر آمل می باشد، نسبت به مسیر کمی نزدیک تر است. و بعضی افراد بسته به شرایط و موقعیت مکانی این مسیر را انتخاب می کنند. این مسیر به طول 236 کیلومتر است و فاصله زمانی 4 ساعت و 10 دقیقه را می طلبد.

در این مسیر بعد از اینکه به شهر آمل رسیده اید، وارد کمربندی امامزاده عبداله می شوید، و از آنجا وارد کمربندی آمل- نور می شوید. و در نهایت بعد از طی کردن شهر چمستان وارد پارک جنگلی کشپل شده و در انتها به دهستان لاویج خواهید رسید.

 برای دیدن این مسیر برروی نقشه، کلیک کنید.

جاده هراز 

 

 

مزایای خرید ویلا در لاویج:

خرید ویلا در ارتفاعات شمال به ویژه مناطق بالادست چمستان از جمله لاویج؛ از جذاب ترین موضوعات برای افرادی که قصد خرید خانه رویایی در شمال  یا سرمایه گذاری در شمال را دارند می باشد. مناطق کوهستانی در شمال به خاطر ۴ فصل بودن کشورمان، می تواند خاطره ساز لحظات بی نظیری برای کسانی که قصد خرید ویلا لاویج در شمال را دارند باشد.

ویلا هایی که در ارتفاعات لاویج واقع شده اند به طور کلی در کوهپایه ها و مناطق کوهستانی ساخته می شوند و علاقه مند به خصوص و خاص خود را دارند. ویلا کوهستانی معمولا قیمت مناسب تری را نسبت به ویلا ساحلی دارد. از طرفی به علت دسترسی کمتر به این مناطق ساخت و سازهای کمتری صورت گرفته لذا از طبیعت بکر و دست نخورده بیشتری برخوردار است. مناطق کوهستانی دارای آب و هوای خشک و سرد هستند. لذا در فصول گرم سال از آب و های شرجی مناطق جلگه به دور هستید و هم از هوای خنک لذت فراوانی خواهید برد.

بنابراین شما می توانید در فصل بهار و تابستان، بهترین زمان برای سفر به روستای لاویج چمستان  را انتخاب کنید. قدم زدن در میان درختان جنگل، تجربه یک طبیعت‌گردی هیجان‌انگیز از میان تپه‌های کوتاه و بلند پوشیده شده از پارچه مخملی سبز، تمام آن چیزی است که در فصل بهار و تابستان در اختیار گردشگران روستای لاویج در مازندران قرار دارد.

آب و هوای بی‌نظیر روستای لاویج در فصل بهار، لذت سفر را دوچندان می‌کند. اقامت کوتاه مدت، هر چند یک روز یا چند ساعت باشد، برای گردشگران و مسافران بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود. در سایر فصل‌های سال نیز می‌توانید مناظر طبیعی روستای لاویج چمستان را از نزدیک تماشا کنید. هر یک از فصل‌‌های سال در روستای لاویج، دیدنی و تماشایی هستند.  برای خرید یک ویلای خوب مطابق با خواسته خودتان نیاز به یک راهنما و مشاور باتجربه و مسلط به منطقه نیاز دارید. تیم حرفه ای مشاورین املاک رادین در خدمت شما عزیزان و سروران گرامی با مشاوره رایگان می باشد.

 لاویج

 


 

مقالات پیشنهادی سایت املاک رادین:

خرید ویلا ارزان قیمت در شمال با املاک رادین

آشنایی با ویژگی های برخورداری از خرید زمین کشاورزی در شمال

آشنایی با روند قانونی تغییر نوع کاربری زمین کشاورزی در شمال

آشنایی با مناطق بکر مازندران جهت خرید ویلا ساحلی

سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا و یا سرمایه گذاری در بورس

خرید ویلا ساحلی و یا خرید ویلا جنگلی

رزک کجاست؟ خرید ویلا در رزک

نکاتی در مورد انتقال مالکیت سند ملک

معامله املاک در رهن بانک چه شرایطی دارد؟

نکاتی در مورد اجاره نامه رسمی و غیر رسمی

خرید ویلا شهرکی مناسب چه کسانی است؟

جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان کدامند؟

آشنایی با نحوه خرید ویلا شهرکی در منطقه شمال

مزیت های برخورداری از خرید ویلا شهرکی در شمال

سبک معماری چه تاثیری بر زندگی افراد دارد؟